To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Σοκ & δέος με τον ειδικό Φόρο Διαδικτύου

Σοκ & δέος με τον ειδικό Φόρο Διαδικτύου
Σοκ & δέος με τον ειδικό Φόρο Διαδικτύου

Εξαπίνης καταλήφθηκε η αγορά των ψηφιακών εκδοτών και των ιδιοκτητών online Μέσων από τη φημολογούμενη φορολόγηση των ελληνικών digital media, που φέρεται να προωθεί η κυβέρνηση μέσω νομοθετικής ρύθμισης είτε στο επίμαχο πολυνομοσχέδιο είτε μεθύστερα, με νέα νομοθετική διάταξη μετά τις 11 Μαϊου.

Η αγωνία εντείνεται περαιτέρω μεταξύ των εκδοτών του Διαδικτύου και των μελών της ΕΝΕΔ καθώς η κυβέρνηση μελετά - εκτός από τη θέσπιση φόρου διαφήμισης στο Διαδίκτυο (20%) στο μοντέλο του ειδικού Φόρου Τηλεόρασης – και την επέκταση του αγγελιοσήμου στα ιντνερνετικά Μέσα (δεν έχει ακόμη καθοριστεί το σχετικό ποσοστό).

Οι προθέσεις αυτές της κυβέρνησης βρίσκουν «απέναντι» τα μέλη της Ενωσης Εκδοτών Διαδικτύου αλλά και τους ιδιοκτήτες διαδικτυακών Μέσων εκτός ΕΝΕΔ, οι οποίοι θεωρούν άδικη, επιβαρυντική και ανακόλουθη οποιαδήποτε υπερφορολόγηση της διαδικτυακής διαφήμισης στο μοντέλο των επιβαρύνσεων της τηλεοπτικής διαφήμισης. Και τούτο γιατί τα κανάλια κάνουν χρήση ενός δημόσιου αγαθού περιορισμένου αριθμού, τις ψηφιακές συχνότητες, με τα domains names των ενημερωτικών sites να μην περιορίζονται από τεχνικές ή λειτουργικές παραμέτρους.  

Παράλληλα σε επιστολή που εστάλη από την ΕΝΕΔ – με την υπογραφή του προέδρου της Δ. Μάρη – προς τον αρμόδιο υπουργό Επικρατείας Ν. Παππά, παρατίθενται επιχειρήματα που επιχειρούν να ανατρέψουν το ενδεχόμενο της φορολόγησης της διαδικτυακής διαφήμισης

•    Στο internet σε αντίθεση με την τηλεόραση δεν υπάρχουν σύνορα, καθώς στο χώρο έχουν εισχωρήσει μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις με έδρα το εξωτερικό, που έχουν κερδίσει τη μερίδα του λέοντος της διαφημιστικής πίτας, χωρίς να συνεισφέρουν στα δημόσια έσοδα και χωρίς να υπόκεινται στα ίδια φορολογικά δεδομένα. Τις περισσότερες φορές μάλιστα δεν απασχολούν καν εργαζομένους.

•    Το αποτέλεσμα αν υιοθετηθεί η φημολογούμενη φορολογική επιδρομή , θα είναι να επιβαρυνθούν αποκλειστικά τα ελληνικά online media, που έχουν φορολογική συνείδηση και έδρα στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειωθεί από το σύνολο της εγχώριας διαφημιστικής δαπάνης που αντιστοιχεί στο internet, μόνο το 20% καταλήγει σε επιχειρήσεις που έχουν ως έδρα την Ελλάδα.

•    Πλέον και για λόγους και μόνο βιωσιμότητας, είναι φυσικό και επόμενο πολλά ελληνιικά online media, για να αποφύγουν την άδικη φορολόγηση να μεταναστεύσουν στο εξωτερικό και το κράτος να μην μπορέσει να εισπράξει τα επιδιωκόμενα. Ενώ όσες επιχειρήσεις επιμείνουν ελληνικά θα αναγκαστούν για να ισοσταθμίσουν τα έξοδα λειτουργίας, να προχωρήσουν σε απολύσεις εργαζομένων, που με ευθύνη του κράτους και λόγο νομικού κενού, στερούνται ουσιαστικά ασφαλιστικά δικαιώματα, καθώς τα ελληνικά online media, δεν αναγνωρίζονται ως δημοσιογραφικά μέσα.

Διάλογος και όχι επιβολή άνωθεν και εκπλήξεις

«Το πιο συνετό» σύμφωνα με την επιστολή της ΕΝΕΔ προς τον υπουργό είναι «αντί για τη μονομερή θέσπιση νόμων εισπρακτικού χαρακτήρα, η κυβέρνηση έστω και την ύστατη στιγμή να επιδιώξει το διάλογο με τους αρμόδιους φορείς, για να προχωρήσει εξ\' αρχής και να συνταχθεί ένα νομικό πλαίσιο λειτουργίας στο ελληνικό ίντερνετ, που θα διασφαλίζει και θα θωρακίζει τα δικαιώματα εργαζομένων και επενδυτών, αλλά και τη φορολογική δικαιοσύνη σε μια αναπτυσσόμενη αγορά, που πλήττεται από την φορολογική ασυλία των τριγωνικών συναλλαγών πολυεθνικών».

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή της ΕΝΕΔ με ΚΛΙΚ ΕΔΩ.