To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Google: Σε αμφισβήτηση η κυριαρχία της στις συσκευές

Google: Σε αμφισβήτηση η κυριαρχία της στις συσκευές

Οι αναφορές υποδεικνύουν ότι η θέση της Google στην αγορά ψηφιακών διαφημίσεων απειλείται, αλλά ακόμα κι αν οι φήμες είναι αληθινές, το τοπίο της αναζήτησης – η βασική πηγή εσόδων της εταιρείας - είναι πιο περίπλοκο από ό,τι ήταν εδώ και δεκαετίες. Ως απάντηση, νέες λειτουργίες θα μπορούσαν να έρθουν στην Google τον επόμενο μήνα.

Αξίζει να αναφερθεί ότι όσον αφορά τα έσοδα από διαφημίσεις, η Google είναι πολύ μπροστά με 42 δισεκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2022 έναντι 3,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων της Microsoft από την αναζήτηση και τις ειδήσεις. Εξάλλου, η Microsoft αντιμετωπίζει ένα εμπόδιο στη μετατόπιση της συμπεριφοράς των καταναλωτών. Ωστόσο, εάν η αναμονή της Google σχετικά με τις προεπιλογές συσκευών αρχίσει να υποχωρεί, αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει μια πολύ πιο ανταγωνιστική κατάσταση τα επόμενα χρόνια.

Η Samsung φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγής μιας συμφωνίας, αξίας 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, που βλέπει την Google ως την προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στις συσκευές της, σύμφωνα με δημοσίευμα των New York Times. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι η συμφωνία της Google με την Apple, αξίας περίπου 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αναμένεται επίσης να ανανεωθεί φέτος.

Με το Bing της Microsoft να βρίσκεται πρόσφατα στην επικαιρότητα και με ένα συναρπαστικό εργαλείο  τεχνητής νοημοσύνης προς προώθηση, το πλεονέκτημα της Google στις συσκευές βρίσκεται πλέον σε πιο επισφαλή θέση από οποιαδήποτε άλλη στιγμή τα τελευταία 25 χρόνια.

Οι Times αναφέρουν ότι οι αναβαθμίσεις στην αναζήτηση Google, σε μεγάλο βαθμό υπό την αιγίδα της τεχνητής νοημοσύνης, βρίσκονται πλέον σε εξέλιξη ως μέρος ενός έργου με το όνομα «Magi» και θα επιδιώξουν αποτελεσματικά την περαιτέρω εξατομίκευση της εμπειρίας αναζήτησης. Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που είδαν οι Times, πάνω από 160 άτομα εργάζονται στο έργο, το οποίο πιθανότατα θα στοχεύει επίσης στη «συμφιλίωση» του τρέχοντος chatbot Bard χωρίς διαφημίσεις με τον ζωτικό διαφημιστικό χώρο της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης. Σε ένα σχόλιο στους Times, ένας εκπρόσωπος της Google υποβαθμίζει το έργο, σημειώνοντας ότι δεν καταλήγουν όλες οι ιδέες προϊόντων ως πραγματικότητα που αντιμετωπίζει ο καταναλωτής. Ωστόσο, το αρχικό υλικό φαίνεται επίσης να υποδηλώνει ότι ορισμένες από τις νέες δυνατότητες θα παρουσιαστούν στο κοινό τον επόμενο μήνα, πριν από την περαιτέρω κυκλοφορία αργότερα μέσα στο έτος, αρχικά μόνο σε χρήστες με έδρα τις ΗΠΑ.

Η εξέλιξη αυτή προκύπτει καθώς η Microsoft πιέζει σκληρά στη διαφημιστική περιοχή της Google, όχι μόνο με την ενσωμάτωση του ChatGPT του OpenAI στη συνομιλία της στο Bing, αλλά με την επακόλουθη διαφημιστική εκστρατεία γύρω από αυτές τις επιθετικές κινήσεις. Η εταιρεία δοκιμάζει διαφημίσεις από τον Φεβρουάριο, αλλά πρόσφατα άρχισε να μιλά δημόσια για το πώς μπορεί να μοιάζει ένα ρομπότ αναζήτησης/chatbot που επηρεάζεται από διαφημίσεις.