To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η ενημέρωση περνάει στο διαδίκτυο!

Η ενημέρωση περνάει στο διαδίκτυο!

Γράφει ο ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ

Ένας από τους βασικούς λόγους της κάμψης που παρουσιάζει ο χώρος της έντυπης δημοσιογραφίας, εκτός από την οικονομική κρίση και τις συνέπειές της (μείωση διαφημιστικής δαπάνης και εσόδων), είναι αναμφισβήτητα η ταχεία ανάπτυξη του διαδικτύου. Πλέον, ο περισσότερος κόσμος και στην Ελλάδα, τείνει να αντικαταστήσει ή το έχει κάνει κιόλας, τις εφημερίδες με τα portals, σαν πηγές ενημέρωσης, καθώς του προσφέρουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσει γεγονότα την ίδια ημέρα ή ακόμα και ώρα που συμβαίνουν και όχι την επόμενη!

Τα ενημερωτικά portals έχουν κατακλύσει πλέον  το ελληνικό internet και με δεδομένη την επιθυμία πολλών διαφημιζόμενων να μετατοπίσουν τα κονδύλια τους σε ψηφιακά μέσα, απορροφούν μεγάλο κομμάτι της διαφημιστικής πίτας. Για την εξέλιξή τους, τα βασικά τους χαρακτηριστικά και τη σχέση τους με τη διαφήμιση, μίλησαν στο adbusiness στελέχη της διαδικτυακής βιομηχανίας ενημέρωσης. 

Παρωχημένη η παραδοσιακή ενημέρωση

Η εξατομικευμένη πληροφόρηση για συγκεκριμένα γεγονότα, τη στιγμή που συμβαίνουν, αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό των ενημερωτικών Portals και δη του newsbomb.gr, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Ενημερωτικών Sites της D.P.G Digital Media, Γιώργο Χριστοφορίδη, που τόνισε: «Σε μια εποχή που οι εξελίξεις τρέχουν με πρωτοφανείς ρυθμούς και επηρεάζουν άμεσα τη ζωή και την καθημερινότητα όλων μας, η «μεταχρονολογημένη» παραδοσιακή ενημέρωση έχει καταστεί πιο παρωχημένη από ποτέ. Ο ενημερωμένος πολίτης δε μπορεί πια να περιμένει την επόμενη μέρα για να έχει πρόσβαση σε ζωτικού χαρακτήρα πληροφόρηση μέσω της εφημερίδας. Ούτε, βέβαια, το δελτίο των οκτώ.
Το Διαδίκτυο παρέχει εξατομικευμένη πληροφόρηση για τα συγκεκριμένα γεγονότα που ενδιαφέρουν τον κάθε πολίτη, τη στιγμή που συμβαίνουν. Ο πολίτης που θέλει να είναι ενημερωμένος, να κρατά ο ίδιος τα ηνία της ζωής του, έχει άμεση πρόσβαση 24 ώρες το 24ωρο, 7 μέρες την εβδομάδα, στις συγκεκριμένες πληροφορίες που τον ενδιαφέρουν. Αναζητά, εντοπίζει και αξιοποιεί άμεσα την πληροφορία που αφορά στον ίδιο, την οικογένεια και τη γειτονιά του, κι όχι ένα «μέσο πολίτη», μια «μέση οικογένεια», μια «μέση γειτονιά». Δεν είναι αναγκασμένος να περιοριστεί στο δίλεπτο τηλεοπτικό ή ραδιοφωνικό ρεπορτάζ, αλλά φτάνει την ανάλυση στο βάθος που ο ίδιος επιθυμεί. Δεν έχει πια ανάγκη να περιμένει πότε θα αποφασίσει το κανάλι να «παίξει» το θέμα που τον αφορά. Όλα αυτά που ορίζουν τη ζωή του απέχουν πλέον μόλις ένα κλικ.
Το newsbomb.gr αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα της διαδικτυακής ενημέρωσης στον υπέρτατο βαθμό. Είναι μια ενημερωτική ιστοσελίδα με άμεση και αποκλειστική πληροφόρηση. Μέσα από αποκαλυπτικές, επιθετικές και ασυμβίβαστες ειδήσεις, που θα βρείτε μόνο εδώ, το newsbomb.gr καθιερώθηκε από την πρώτη στιγμή στην προτίμηση του κοινού. Το βασικό χαρακτηριστικό που διαφοροποιεί το newsbomb.gr από τον ανταγωνισμό είναι οι αποκαλύψεις. Η δημοσιογραφική ομάδα του Κώστα Χαρδαβέλλα φέρνει στο φως της δημοσιότητας σκάνδαλα και υποθέσεις που άλλοι συγκαλύπτουν, διαμορφώνει τις εξελίξεις και υπαγορεύει την επικαιρότητα. Παρέχει την πλουσιότερη, πιο έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση και υπόσχεται στους επισκέπτες του newsbomb.gr να έχει τις περισσότερες αναρτήσεις από κάθε άλλο ενημερωτικό site στην Ελλάδα, νωρίτερα από κάθε άλλο Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης.
Το newscode.gr είναι η ιστοσελίδα που παρέχει εξειδικευμένη οικονομική πληροφόρηση, σε μια εποχή κατά την οποία η οικονομία ορίζει περισσότερο από ποτέ τις ζωές όλων μας. Στην παγκοσμιοποιημένη αγορά, όταν «το πέταγμα μιας πεταλούδας στο Πεκίνο, προκαλεί καταιγίδα στην Αθήνα», το newscode.gr δεν ενημερώνει μονάχα για όσα έχουν ήδη συμβεί, αλλά παρέχει όλη την αναγκαία πληροφόρηση, ώστε να γνωρίζουμε τι μας ξημερώνει. Σε αντίθεση με όλο τον ανταγωνισμό, το newscode.gr δεν απευθύνεται μονοσήμαντα σε χρηματιστές, τραπεζίτες και brokers, ως υπερεξειδικευμένο εργαλείο, αλλά ξεχωριστά στον κάθε έναν πολίτη που θέλει να έχει τον απόλυτο έλεγχο της δουλειάς και της τσέπης του».

Η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και η ανάδειξη της πολυπλοκότητας των καταστάσεων, αποτελούν βασικά ζητούμενα για το European Business Review, σύμφωνα με τον Managing director της EuroPress, Χρήστο Τρικούκη.  «Το European Business Review είναι και φιλοδοξεί να γίνει ακόμη περισσότερο ο ιστότοπος των ανθρώπων που σκέπτονται, άρα προβληματίζονται και συνεπώς θέλουν να μαθαίνουν. Μία από τις κορυφαίες πηγές της μάθησης είναι η πληροφορία. Είναι όμως και η γνώμη, η αντίληψη που έχουν για τις εξελίξεις άνθρωποι που και αυτοί προβληματίζονται, αλλά παράλληλα συμμετέχουν και στις λήψεις αποφάσεων.
Το Διαδίκτυο, για το καλύτερο ή για το χειρότερο, προσφέρει νέες δυνατότητες και καταργεί καταστάσεις που κάποτε εθεωρούντο αμετάθετες. Σε ένα γενικότερο επίπεδο, σήμερα, τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, στο μέτρο που επιδίδονται στο κυνήγι του εντυπωσιασμού και της χειραγώγησης, παραμερίζουν την είδηση, την ανάλυση, την ανάδειξη της πολυπλοκότητας γεγονότων και καταστάσεων. Αρκούνται στο να αναπαράγουν αντιδράσεις, χωρίς να τις αντιπαραθέτουν στην πραγματικότητα. Συνεπώς, γίνονται παραγωγοί μιας υπεραπλουστευμένης μη- πραγματικότητας, που απροπροσανατολίζει και κατά κανόνα καταργεί την κριτική σκέψη.
Στην εξέλιξη αυτή, στο website του European Business Review (EBR) και το αντίστοιχο blog, επιδιώκουμε με τα μέσα που διαθέτουμε να πούμε όχι. Και αυτό είναι εφικτό. Έτσι, ύστερα από αρκετές επαφές που είχαμε με κορυφαίες διεθνείς προσωπικότητες αποφασίσαμε να μεταφέρουμε σε αυτούς που μάς επισκέπτονται και μάς παρακολουθούν θέσεις, απόψεις, εκτιμήσεις, προβλέψεις κορυφαίων προσωπικοτήτων η γνώμη των οποίων έχει πάντα ειδικό βάρος στις διεθνείς εξελίξεις. Ακόμα, προσφέρουμε συμβουλές και απόψεις από διάσημους διεθνώς «γκουρού» του μάνατζμεντ και της επικοινωνίας οι οποίοι και ιχνογραφούν το αύριο που έρχεται και τις τάσεις που μεταφέρει»
ανέφερε ο κ Τρικούκης.


Δυνατότητα για πρωτοτυπία και προσωποποιημένη ενημέρωση

Έμφαση στην πρωτοτυπία των ερευνών και των ρεπορτάζ που παρουσιάζει, χαρακτηρίζει το Tvxs.gr, σύμφωνα με την Οικονομική Διευθύντρια του TV Χωρίς Σύνορα, Χριστίνα Μπρέμπου. «Από το φθινόπωρο του 2008 όταν ξεκίνησε, το Τvxs. gr δίνει έμφαση σε πρωτότυπες έρευνες και ρεπορτάζ καθώς και στο περιεχόμενο webTV, με ντοκιμαντέρ, ταινίες και live ή μαγνητοσκοπημένες συνεντεύξεις με πολιτικούς, καλλιτέχνες και προσωπικότητες από τη χώρα μας και το εξωτερικό. Όλοι σχεδόν οι πολιτικοί αρχηγοί και δυο φορές ο πρωθυπουργός έχει δώσει αποκλειστικές, τηλεοπτικές συνεντεύξεις στο Tvxs. Tο ζητούμενο για μας είναι η αξιοπιστία των πληροφοριών που μεταδίδουμε, η υψηλή ποιότητα και η δημιουργία μιας σταθερής, αμφίδρομης σχέσης με τους επισκέπτες του. Η επίτευξη αυτού του  στόχου έχει προχωρήσει αρκετά με  την δημιουργία μιας ζωντανής κοινότητας (περίπου 500.000 σχόλια επισκεπτών μέχρι σήμερα) και μιας σταθερής βάσης 25.000 εγγεγραμμένων μελών που λαμβάνουν καθημερινά newsletter. Από τα μέλη του Tvxs το 70% είναι ηλικίας 25 με 55 ετών (70% άνδρες, 30% γυναίκες)» τόνισε χαρακτηριστικά η κ. Μπρέμπου, ενώ από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του palo.gr, Παναγιώτης Τσαντίλας χαρακτηρίζει την δυνατότητα που προσφέρει η συγκεκριμένη ιστοσελίδα στον αναγνώστη, προκειμένου να επιλέξει εκείνος τις ειδήσεις που θέλει να παρακολουθεί, σαν το μεγάλο της προσόν: «Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε μια τεράστια ανάπτυξη στο περιεχόμενο που υπάρχει στο διαδίκτυο. Αυτή η ανάπτυξη επεκτείνεται σε όλες τις χώρες και γλώσσες του κόσμου και στην Ελλάδα φυσικά. Με την τεράστια πλέον διαθεσιμότητα περιεχομένου για όλα τα θέματα πολιτικά, επιχειρηματικά, αθλητικά, ψυχαγωγικά κτλ, ο αναγνώστης αδυνατεί να παρακολουθεί τις εξελίξεις και το τι πραγματικά γράφεται και σχολιάζεται καθημερινά στο διαδίκτυο. Αυτή την αδυναμία έρχεται να καλύψει η υπηρεσία που προσφέρει το palo.gr. συγκεντρώνοντας αλλά και ομαδοποιώντας την ελληνόφωνη ειδησεογραφία από περισσότερες από 600 ειδησεογραφικές πηγές και 5.000 blogs.  Στη κεντρική σελίδα του palo o αναγνώστης βλέπει μόνο τις ειδήσεις που αυτός έχει προεπιλέξει, αφού η πρώτη σελίδα είναι προσωποποιημένη απόλυτα στις ανάγκες ενημέρωσης του. Είναι φανερό από τα παραπάνω ότι το palo.gr έρχεται να καλύψει το κενό της εύκολης και φιλικής αναζήτησης όλων των ειδήσεων στο ελληνικό διαδίκτυο».

Σύμφωνα με τον Γρηγόρη Νικολόπουλο, εκδότη των sites reporter.gr και monopoli.gr, δυο είναι οι βασικές κατηγορίες ενημερωτικών sites και portals, ενώ αναφέρθηκε και στο βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο χώρος της διαδικτυακής ενημέρωσης. «Ξεχωρίζω τα ενημερωτικά sites και portals σε δυο κατηγορίες. Αυτά που παράγουν ειδήσεις, ερευνούν τα θέματα και δημοσιεύουν ρεπορτάζ, αναλύσεις και σχόλια και σε αυτά που απλώς αναδημοσιεύουν τις ειδήσεις των πρώτων.
Αυτά που αναδημοσιεύουν τις ειδήσεις χωρίζονται πάλι σε δυο επίπεδα: Τα αξιοπρεπή και τα "πειρατικά". Τα αξιοπρεπή έχουν κάνει έστω και προφορικές συμφωνίες χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα με τα ενημερωτικά sites που παράγουν τις ειδήσεις, τα "πειρατικά" απλώς τις κλέβουν χωρίς να αναφέρουν την πηγή ή και όταν την αναφέρουν δεν στέλνουν τον αναγνώστη να διαβάσει το ρεπορτάζ στο site που το παρήγαγε, αλλά το αντιγράφουν στη δική τους βάση δεδομένων. Αυτό στερεί από τα πραγματικά ενημερωτικά sites και αναγνώστες και έσοδα και αποτελεί ένα σοβαρό πρόβλημα του χώρου. Κατά τη γνώμη μου το σοβαρότερο. Για να αντιμετωπιστεί χρειάζεται συντονισμένη δράση των ενημερωτικών sites ώστε να θεσμοθετηθεί ένα ισχυρό νομικό πλαίσιο. 
Κατά τα άλλα θεωρώ ότι τα περισσότερα ενημερωτικά sites είναι υψηλού επιπέδου, τα οικονομικά και τα πολιτικά όπως το Reporter.gr αλλά και οι ανταγωνιστές μας είναι πολύ υψηλού επιπέδου media, το ίδιο όμως ισχύει και σε άλλες κατηγορίες ενημέρωσης, όπως στα πολιτιστικά sites που βλέπουμε το υψηλό επίπεδο πολλών μεταξύ αυτών και του monopoli.gr»
σημείωσε ο κ. Νικολόπουλος.

Τα 3 είδη των ενημερωτικών portals

Όσο για τον marketing director της Media2day, Γιάννη Περβαινά, το στοιχείο διαφοροποίησης της εταιρείας του σε σύγκριση με άλλες, είναι πως τα portals που λειτουργεί, παρέχουν πρωτογενές περιεχόμενο: «Κατά την προσωπική μου άποψη υπάρχουν τριών ειδών ειδησεογραφικά sites/portals: 1) αυτά που παρέχουν πρωτογενές περιεχόμενο, 2) αυτά που λόγω συνυπάρξεως και με άλλα μέσα στον ίδιο όμιλο - κατά βάση έντυπα, μεταφέρουν κυρίως το περιεχόμενο των εντύπων στο διαδίκτυο διατηρώντας κι ένα κάποιο ποσοστό πρωτογενούς περιεχομένου,  και 3) αυτά που, δυστυχώς, απλά αναπαράγουν περιεχόμενο που δημοσιεύεται σε άλλα sites, σε κάποιες περιπτώσεις δε, μη δημοσιεύοντας καν την πηγή.
Η στρατηγική διαφοροποίησης του ομίλου της Media2day Εκδοτικής Α.Ε., στο ρόστερ της οποίας ανήκουν, το χρηματοοικονομικό site Euro2day (www.euro2day.gr), το lifestyle site In2life (www.in2life.gr) και το Health and Well being portal Iatronet (www.iatronet) είναι να επενδύει στην παροχή καθαρά πρωτογενούς περιεχομένου με έμφαση στο πολύ σημαντικό δίπτυχο, ταχύτητα στην ενημέρωση – κορυφαία ποιότητα στο παρεχόμενο περιεχόμενο».




Φθηνή προβολή και μετρήσεις, προσελκύουν διαφημιζόμενους

Η δυνατότητα για φθηνή προβολή και η εμπιστοσύνη που παρέχει το internet μέσω των άμεσων μετρήσεων από εξειδικευμένους φορείς, αποτελούν για τον Γιάννη Ξηροτύρη Εμπορικό Διευθυντή της D.P.G Digital Media, τα στοιχεία που… σπρώχνουν τους διαφημιζόμενους προς το διαδίκτυο: «Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, με Internet πληθυσμό 4,9 εκ. χρήστες και με συνεχή τάση αύξησης, η διαφημιστική αγορά δε θα μπορούσε να μείνει αμέτοχη. Αν προσθέσουμε και τη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε σε συνδυασμό  με τη στροφή των Ελλήνων στην πληροφόρηση σε 24ωρη βάση και την ουσιαστικά πιο φθηνή προβολή των διαφημιζομένων στο διαδίκτυο, μπροστά μας παρουσιάζεται μια ευκαιρία που απλά περιμένει να την εκμεταλλευτούν σωστά. 
Η εμπιστοσύνη υπάρχει γιατί στο Ιnternet τα πάντα είναι μετρήσιμα από φορείς όπως για παράδειγμα η Google, γεγονός που δε δέχεται αμφισβήτηση. Τα περιθώρια ανάπτυξης είναι μεγάλα , θα έλεγα αντιστρόφως ανάλογα με αυτά των μέσων όπως η τηλεόραση. Αρκεί ο σωστός σχεδιασμός ,το όραμα και η αξιοπιστία του portal. Με το λανσάρισμα του Queen.gr, του Onsports.gr και του Νewsbomb.gr οι Έλληνες fan του Internet θα έχουν κάθε λόγο να νιώσουν ότι βρίσκονται επιτέλους στην καρδιά της επικοινωνίας, έτσι όπως αυτή θα έπρεπε να είναι. H DPG Digital Media έχει όλα τα εχέγγυα για να μπορέσουν οι πελάτες της να νιώσουν ότι είναι μέρος του μεγαλύτερου και σωστότερα αναπτυσσόμενου ψηφιακού Ομίλου της Ελληνικής αγοράς». 

Από την πλευρά του, ο Χρήστος Τρικούκης ξεκαθαρίζει πως στη σημερινή εποχή, όλες οι κατηγορίες διαφημιζόμενων πρέπει να είναι δυνητικοί πελάτες των online μέσων: «Σε όλο τον κόσμο εκατομμύρια πολίτες εγκαταλείπουν τα «παραδοσιακά» Μέσα και επιλέγουν να ενημερώνονται καθημερινά από το διαδίκτυο. Όπως έχει δηλώσει ο Warren Buffett, με μια δόση υπερβολής, «Οι άνθρωποι που διαβάζουν εφημερίδες οδεύουν προς το νεκροταφείο, ενώ οι άνθρωποι που δεν διαβάζουν εφημερίδες βγαίνουν από τα πανεπιστήμια». Τα νέα –που κάποτε ήταν δύσκολο και ακριβό να αποκτηθούν– σήμερα βρίσκονται στην διάθεσή μας και μάς περιβάλλουν όπως ο αέρας που αναπνέουμε. Τα βρίσκουμε παντού: είναι στα τραίνα, στα αεροπλάνα, στους ηλεκτρονικούς μας υπολογιστές, στα κινητά μας τηλέφωνα, στους δημόσιους χώρους. Είναι, δηλαδή, πανταχού παρόντα, εν αφθονία και στα σημεία της καταναλώσεως. Έτσι λοιπόν, ιδανικά όλες οι κατηγορίες διαφημιζόμενων θα πρέπει να είναι σήμερα δυνητικοί πελάτες στα online μέσα ενημέρωσης. Άλλωστε, όσο τα διαφημιστικά κονδύλια μειώνονται, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αναζητούν για την προβολή τους, ολοένα και περισσότερο, εναλλακτικούς τρόπους με χαμηλότερο κόστος, υψηλότερη απόδοση, άμεσα μετρήσιμους, στοχευμένους και ... χωρίς σύνορα».

Στο ίδιο μήκος κύματος, κινείται και ο Γρηγόρης Νικολόπουλος, ενώ καλεί τις διαφημιστικές και τα media shops, να βελτιώσουν τις online υπηρεσίες τους: «Νομίζω ότι όλες οι κατηγορίες διαφημιζομένων εμπιστεύονται πλέον τα ενημερωτικά sites και διαφημίζονται. Η διαφήμιση σε όλα θα αυξηθεί και αν δεν υπήρχε η κρίση και η προσπάθεια περικοπής των εξόδων, θα είχαμε ήδη εντυπωσιακά αποτελέσματα. Βεβαίως οι διαφημιστικές εταιρίες και τα media shops πρέπει να βελτιώσουν τις υπηρεσίες τους και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της online ενημέρωσης. Θεωρώ ότι οι διαφημιστικές πρέπει να επιλέγουν να διαφημίζονται στα sites που παράγουν περιεχόμενο και να αποφεύγουν τα «πειρατικά». Επίσης πιστεύω ότι θα είναι καλό να βρουν ένα τρόπο ώστε να στηρίξουν τη ρευστότητα των ενημερωτικών sites σε αυτές τις δύσκολες εποχές και να επιταχύνουν τις πληρωμές τους οι οποίες σήμερα ξεφεύγουν από τα ανεκτά όρια».

Περιθώρια ανάπτυξης εν μέσω κρίσης

Διαφημιζόμενοι από νέους κλάδους, εμπιστεύτηκαν το διαδίκτυο για την προβολή τους το 2010, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Τσαντίλα, ο οποίος σημείωσε πως η τάση αυτή θα είναι εντονότερη μέσα στο 2011. «Οι βασικοί διαφημιζόμενοι στο ελληνικό διαδίκτυο είναι από τους κλάδους των τραπεζών, τηλεπικοινωνιών, αυτοκινήτων και καταναλωτικών προϊόντων. Αυτοί οι κλάδοι αποτελούν πάνω από το 75%  της συνολικής διαδικτυακής διαφήμισης. Είναι οι κλάδοι που έχουν ξεκινήσει εδώ και χρόνια να δοκιμάζουν νέους τρόπους προβολής και επικοινωνίας στο διαδίκτυο με πολλές πετυχημένες καμπάνιες. Υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξης αφού κλάδοι όπως τα online καταστήματα, οι  ασφάλειες, οι αερομεταφορές και οι υπηρεσίες τουρισμού, η διασκέδαση και η ψυχαγωγία, η μόδα, τα καλλυντικά, τα ΜΜΕ αλλά και πολλοί άλλοι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν το διαδίκτυο για την επικοινωνία τους. Το 2010 διαπιστώσαμε πολλούς νέους διαφημιζόμενους από διαφορετικούς κλάδους στο ελληνικό διαδίκτυο μια τάση που θα είναι ακόμα πιο έντονη και το 2011 αλλά και τα επόμενα χρόνια» σχολίασε ο κ. Τσαντίλας.

Βάσιμες ελπίδες για σημαντική περαιτέρω ανάπτυξη του online advertising, παρά την κρίση, διατηρεί ο Γιάννης Περβαινάς, ο οποίος μας εξηγεί το γιατί: «Με την ραγδαία διείσδυση του internet και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, οι κατηγορίες των διαφημιζομένων αυξάνονται διαρκώς με αποτέλεσμα το 2011 να υπάρχουν βάσιμες ελπίδες για σημαντική περαιτέρω ανάπτυξη του online advertising παρά την πανθομολογούμενη οικονομική κρίση, δεδομένου ότι το internet, έχει ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα σε σχέση με πολλά από τα "παραδοσιακά" μέσα, η πρόσβαση σε αυτό είναι εντελώς δωρεάν».