To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Tο ντέρμπι της συνδρομητικής

Tο ντέρμπι της συνδρομητικής
Οι αθλητικές μεταδόσεις αποτελούν πάντα το «πετράδι στο στέμμα» κάθε συνδρομητικής τηλεοπτικής πλατφόρμας, και στην ελληνική αγορά η «κούρσα» είναι για ακόμη μια χρονιά σκληρή.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Είναι σαφές πως το δυναμικό αθλητικό περιεχόμενο αποτελεί, ίσως, το μεγαλύτερο εφόδιο για τις πλατφόρμες συνδρομητικής τηλεόρασης, όσον αφορά την προσέλκυση συνδρομητών αλλά και διαφημιστικών εσόδων. Γι’ αυτό, άλλωστε, και οι «μονομαχίες» μεταξύ των «παικτών» για την εξασφάλιση τηλεοπτικών δικαιωμάτων σημαντικών διοργανώσεων μόνο σπάνιες δεν είναι. Στην Ελλάδα, Cosmote TV & Nova αποτελούν τους δύο μεγάλους αντιπάλους στο χώρο και έχουν μπει στη σεζόν με πολλά και σημαντικά «όπλα στη «φαρέτρα» τους.

Cosmote TV: To πρόγραμμα για τη νέα σεζόν

«Η Cosmote TV διαθέτει με διαφορά το πιο πλούσιο αλλά και ποικίλο αθλητικό περιεχόμενο στην Ελλάδα, καθώς φιλοξενεί αποκλειστικά, κορυφαίες διοργανώσεις, σε διαφορετικά σπορ», μας αναφέρει ο Δημοσθένης Βασιλόπουλος, Διευθυντής Content & Production Operations Cosmote TV, και συμπληρώνει πως οι συνδρομητές «έχουν πρόσβαση σε όλα τα κορυφαία ποδοσφαιρικά πρωταθλήματα της Ευρώπης, όπως η Premier League, η LaLiga Santander, η Bundesliga και η Serie A TIM, αλλά και στις διασυλλογικές διοργανώσεις UEFA Champions League και UEFA Europa League, που φέτος προγραμματίζουμε να ανανεώσουμε. Στις μεταδόσεις μας, από φέτος ανήκει και το πορτογαλικό πρωτάθλημα, Primeira Liga, τα δικαιώματα του οποίου εξασφαλίσαμε έως το 2018».

Στο μπάσκετ αναφέρει πως «το ενδιαφέρον αναμένεται να μονοπωλήσει για ακόμα μία φορά το ΝΒΑ, αλλά και οι σημαντικότεροι αγώνες του ελληνικού πρωταθλήματος, καθώς οι εντός έδρας αναμετρήσεις του Ολυμπιακού και της ΑΕΚ ανήκουν στο αθλητικό πρόγραμμα της Cosmote TV. Από τη νέα σεζόν, στις τηλεοπτικές μεταδόσεις της Cosmote TV για τη Stoiximan.gr Basket League, θα ανήκουν και οι εντός έδρας αναμετρήσεις του Παναθηναϊκού Superfoods». Ακόμη μας σημειώνει πως «στις αποκλειστικές μεταδόσεις των καναλιών Cosmote Sport ανήκουν ακόμα οι σπουδαιότερες διοργανώσεις στα μηχανοκίνητα, όπως η Formula1, το MotoGP και το WRC, που ανανεώσαμε πρόσφατα για την ερχόμενη τριετία, αλλά και στο τένις, με τα ATP World Tour Finals και ATP 1000, 500, 250, με πάνω από 1.250 ώρες live μεταδόσεων το χρόνο. Επιπλέον, οι συνδρομητές μας έχουν στη διάθεσή τους και δημοφιλείς διοργανώσεις στο βόλεϊ (CEV Champion League), το Beach Soccer (Mundialito) και το Χάντμπολ (ΕHF Champions League)». Επιπρόσθετα, μας διευκρινίζει πως «όλες οι διοργανώσεις που έχουμε εξασφαλίσει σε αποκλειστικότητα, μεταδίδονται στα 9 κανάλια δικής μας παραγωγής, Cosmote Sport, με την υποστήριξη της έγκριτης δημοσιογραφικής μας ομάδας. Η Cosmote TV φιλοξενεί και άλλα αθλητικά κανάλια με μεγάλη γκάμα περιεχομένου, που καλύπτει από τα extreme sports, μέχρι τα θαλάσσια σπορ, την αυτοκίνηση κ.ά.», προαναγγέλλοντας παράλληλα πως σύντομα στο πρόγραμμα της πλατφόρμας θα προστεθεί το Fox Sports HD, καθώς και άλλα νέα κανάλια.

Novasports: Λέξη-κλειδί η ισορροπία

Σύμφωνα με τον Γιάννη Φουρνάρο, Διευθυντή καναλιών Novasports (Forthnet-Nova), η
πλατφόρμα έχει επιλέξει να ακολουθήσει μια στρατηγική που βασίζεται στην ισορροπία. «Ισορροπία ανάμεσα σε πολλά, αλλά κυρίως ενδιαφέροντα, για το ελληνικό κοινό παιχνίδια. Ισορροπία ανάμεσα στην οπαδική ταυτότητα του Έλληνα και στην προσέγγισή του ως φιλάθλου», μας διευκρινίζει. Όπως αναφέρει, «η EuroLeague προφανώς είναι η διοργάνωση με τη μεγαλύτερη δυναμική, γι’ αυτό και επενδύσαμε στην αποκλειστικότητά της για την επόμενη τριετία. Μια διοργάνωση που έχει έντονο το ελληνικό στοιχείο, με τον Ολυμπιακό και τον Παναθηναϊκό να διεκδικούν κάθε χρόνο την παρουσία τους στο Final4. Δεν είναι μόνο ότι στα παρκέ της EuroLeague θα παρακολουθήσεις τις κορυφαίες ομάδες και τους καλύτερους του αθλήματος, αλλά θα ζήσεις με πάθος ένα πρωτάθλημα 30 αγωνιστικών λόγω των αιωνίων αντιπάλων». Προσθέτει δε πως «όλο το ευρωπαϊκό μπάσκετ είναι στη διάθεση των συνδρομητών μας, καθώς υπάρχει και το Basketball Champions League, διοργάνωση που συμμετέχουν οι ΑΕΚ, Άρης και ΠΑΟΚ».

Πολύ μεγάλο βάρος δίνεται στο κομμάτι του ποδοσφαίρου. «Οι "Big 4" του ελληνικού ποδοσφαίρου φαίνονται πιο ενισχυμένοι από την προηγούμενη περίοδο, ενώ οι τελευταίες ημέρες των μετεγγραφών προσέθεσαν ποιότητα και λύσεις στις ομάδες. Το ελληνικό πρωτάθλημα συνεχίζει να προκαλεί έντονα συναισθήματα στο κοινό. Προφανώς και δεν είναι το πιο "πλούσιο” της Ευρώπης, είναι αυτό όμως που απασχολεί το κοινωνικό σύνολο. Ο κόσμος ταυτίζεται, παθιάζεται, χαίρεται ή λυπάται με την ομάδα του. Όλοι οι αγώνες της Super League, 240 στο σύνολό τους για τη σεζόν 2017-2018, μεταδίδονται ζωντανά, σε ένα θεσμό που αναμένεται ως προς την έκβασή του, σε “κορυφή” και “ουρά”, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των τελευταίων ετών», τονίζει ο ίδιος.

Εκτός συνόρων, τα κανάλια Novasports καλύπτουν συνολικά εννέα ποδοσφαιρικές διοργανώσεις με περισσότερους από 400 αγώνες: Το πρωτάθλημα Γαλλίας, που με την παρουσία του Νεϊμάρ απέκτησε παγκόσμια λάμψη, ενώ η μεταγραφή του Κώστα Μήτρογλου στη Μασσαλία αναθερμαίνει το ελληνικό ενδιαφέρον. Στην Αγγλία, μαζί με τον αρχαιότερο ποδοσφαιρικό θεσμό, το Κύπελλο Αγγλίας FA Cup, προστέθηκε το League Cup και η Championship. Οι δύο από τις τρεις διοργανώσεις στο «νησί», με τη συμμετοχή των ομάδων της Premier League είναι στη Nova, όπως επίσης και τα ιστορικά club του αγγλικού ποδοσφαίρου (Leeds, Ipswich, QPR, Aston Villa, Derby County και η «ελληνική» Nottingham Forest). Ο θεσμός του Κυπέλλου σε Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία (μόνο τελικός και Super Cup) βρίσκεται στη «φαρέτρα» της Nova, μαζί με το νέο μετεγγραφικό απόκτημα, το πρωτάθλημα Ολλανδίας. «Οι συνδρομητές μας μπορούν να κάθονται αναπαυτικά στο σπίτι τους (ή όπου αλλού θέλουν, με το Nova GO) και να παρακολουθούν "κάθε μέρα live" αγώνες, με τη δράση να απλώνεται τα Σαββατοκύριακα από νωρίς το μεσημέρι μέχρι τα μεσάνυχτα», αναφέρει ο κ. Φουρνάρος, ο οποίος επίσης μας τονίζει πως «αθλητισμός, πάντως, δεν είναι μόνο ποδόσφαιρο και μπάσκετ, αλλά και τένις (με το Wimbledon παραδοσιακά να φιλοξενείται στην πλατφόρμα μας), στίβος, γκολφ κ.λπ.». Άλλωστε, όπως αναφέρει, η ομάδα των καναλιών Novasports, που απαρτίζεται από καταξιωμένους και άρτια καταρτισμένους δημοσιογράφους και τεχνικούς, δεν περιορίζεται μόνο στους αγώνες. «Το Novasports Stories αποτελεί το μοναδικό κανάλι αθλητικής ιστορίας στην Ελλάδα, με καθημερινό πρόγραμμα, ενώ κάθε μέρα, όλες οι ειδήσεις  είναι live στα κανάλια και στο site μας, το Novasports.gr. Για εμάς ο αθλητισμός είναι η ζωή μας, το να προσφέρουμε στους συνδρομητές μας, το πάθος μας, και αυτό γίνεται 24 ώρες το 24ωρο», σημειώνει.

Ψήφος εμπιστοσύνης από την αγορά

Όσον αφορά την ανταπόκριση, τόσο του κοινού όσο και των διαφημιστών και διαφημιζομένων, ο κ. Φουρνάρος δεν δείχνει να έχει αμφιβολίες. «Ο συνδρομητής θέλει και απολαμβάνει πολύ περισσότερα από το αθλητικό μας περιεχόμενο. Απολαμβάνει, συμμετέχει, επιλέγει, δημιουργεί. Είναι μέρος της Nova. Είναι ζωτικό κύτταρο του οργανισμού, διαμορφώνει το πρόγραμμα που θέλει να παρακολουθήσει σύμφωνα με τις ανάγκες του. Η σχέση που έχουμε αναπτύξει περισσότερο από δύο δεκαετίες τώρα είναι μια σχέση εμπιστοσύνης, που έχει ως γνώμονα την ανάπτυξη και την ικανοποίηση του κοινού», αναφέρει όσον αφορά το τηλεοπτικό κοινό. Για την ελληνική διαφημιστική αγορά συμπληρώνει πως «η Nova έχει τους αγώνες εκείνους με το μεγαλύτερο τηλεοπτικό και κατ’ επέκταση εμπορικό ενδιαφέρον. Τουλάχιστον 65 για τον Ολυμπιακό και Παναθηναϊκό σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ, minimum 44, στα ίδια αθλήματα για τους ΑΕΚ, Άρη και ΠΑΟΚ. Κι όλα αυτά κάθε εβδομάδα για διάστημα σχεδόν 11 μηνών. Από την προετοιμασία του Ιουλίου, μέχρι τις... κούπες και την τελική κατάταξη του Μαΐου. Γι’ αυτό λοιπόν η διαφημιστική αγορά δίνει κάθε χρόνο ψήφο εμπιστοσύνης στη Nova, κάτι που αποδεικνύεται και από το ανεβασμένο σχετικό έσοδο και είναι αποτέλεσμα του διαρκώς αναβαθμιζόμενου περιεχομένου του τηλεοπτικού προγράμματος της πρώτης συνδρομητικής πλατφόρμας στην Ελλάδα».

Ιδανική για τους διαφημιζόμενους η συνδρομητική τηλεόραση

Από τη μεριά του, ο Δημοσθένης Βασιλόπουλος της Cosmote TV μας αναφέρει πως «τα αθλητικά είναι ο βασιλιάς του προγράμματός μας σε επίπεδο τηλεθέασης, μαζί  φυσικά- με το κινηματογραφικό μας πρόγραμμα, και γι’ αυτό συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον διαφημιστών και διαφημιζομένων. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι μεγάλες διοργανώσεις που φιλοξενούμε, όπως το UEFA Champions League και το UEFA Europa League, ιδίως όπου υπάρχει συμμετοχή ελληνικών ομάδων, αλλά και οι εγχώριες διοργανώσεις σε ποδόσφαιρο και μπάσκετ, κυρίως όταν έχουμε ντέρμπι, σημειώνουν ρεκόρ τηλεθέασης, με τη διαφημιστική κίνηση να κορυφώνεται». Όπως υπογραμμίζει, «η συνδρομητική τηλεόραση είναι ιδανική πλατφόρμα για τους διαφημιζομένους, καθώς προσφέρει τη δυνατότητα για στοχευμένες καμπάνιες και ενέργειες επικοινωνίας. Ειδικά η hybrid πλατφόρμα, που πρώτη διέθεσε η Cosmote TV στην ελληνική αγορά και επιτρέπει τη διαδραστική τηλεθέαση, μας παρέχει περισσότερα στοιχεία για τις προτιμήσεις και τις τηλεοπτικές συνήθειες των τηλεθεατών, συνεπώς μας βοηθά να έχουμε ακόμη πιο στοχευμένη επικοινωνία μαζί τους»