To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Εκατοντάδες εκατομμύρια σε αναποτελεσματικό marketing από τον US Army

Εκατοντάδες εκατομμύρια σε αναποτελεσματικό marketing από τον US Army
Τα αποτελέσματα ενός εσωτερικού ελέγχου για τον προϋπολογισμό του Στρατού των Η.Π.Α., προκάλεσε ερωτηματικά σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εκατοντάδων εκατομμυρίων φορολογημένων δολαρίων που δαπανά ο οργανισμός για το marketing και τη διαφήμιση κάθε χρόνο.

Στα συμπεράσματά του, πολλά από αυτά τα προγράμματα χαρακτηρίζονται «αναποτελεσματικά», υποστηρίζοντας ότι η πλειοψηφία τους δεν δικαιολογεί το κόστος.

"Ο έλεγχος των προσπαθειών μας δεν είναι ακόμα πλήρης και οποιοδήποτε σχόλιο σχετικά με τα ευρήματα θα είναι πρόωρο", δήλωσε εκπρόσωπος της Ομάδας Μάρκετινγκ και Έρευνας του Στρατού (AMRG), απαντώντας σε σχετικό ερώτημα. Ο έλεγχος ξεκίνησε το 2016 κατά τη διάρκεια μιας εξελισσόμενης αναθεώρησης για το λογαριασμό μάρκετινγκ του Στρατού, η οποία θα μπορούσε να αφορά μέχρι και 4 δισεκατομμύρια δολάρια σε δαπάνες για μια περίοδο που διαρκεί για 10 χρόνια, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Υπουργείου Άμυνας.

Μια σειρά αμερικανικών κυβερνητικών εγγράφων φαίνεται επίσης να δείχνει σύγκρουση συμφερόντων μεταξύ της AMRG και της McCann Worldgroup, η οποία έχει αποτελέσει τον βασικό συνεργάτη του Στρατού των ΗΠΑ από το 2005. 

Η εξέλιξη αυτή ακολουθεί μια προηγούμενη αναφορά του Adweek, στην οποία οι πηγές του Υπουργείου Άμυνας ισχυρίστηκαν ότι η αναθεώρηση είχε «παραβιαστεί» λόγω καταγγελιών για κακή σχέση μεταξύ των στελεχών της AMRG και της McCann. Ο αρχηγός του στρατού, James Ortiz, απομακρύνθηκε από τη θέση του, αλλά εξακολουθεί να εργάζεται στην κυβέρνηση των ΗΠΑ.

Τα προαναφερθέντα έγγραφα αφορούν ένα μέρος των μάρκετινγκ εκδηλώσεων του Στρατού που περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών ΙΤ και δεδομένων. Μέχρι πρόσφατα, οι αρμοδιότητες αυτές είχαν ανατεθεί σε μια ομάδα αποτελούμενη από δύο ομοσπονδιακά συμβεβλημένες εταιρείες, την MSB Analytics και τον όμιλο Rivera, οι οποίες συνεργάστηκαν με την AMRG. Οι δύο αυτές εταιρείες εργάστηκαν με σύμβαση 8a (ολοκληρώθηκε μέσα στο καλοκαίρι), η οποία έχει σχεδιαστεί ειδικά για τις επιχειρήσεις που έχουν οριστεί ότι ανήκουν σε κοινωνικά ή οικονομικά μειονεκτούντα άτομα.

Τα έγγραφα που εξετάστηκαν από το Adweek επιβεβαιώνουν ότι η σύμβαση αξίζει περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Ένας συνεχής έλεγχος

Στα μέσα του 2016, ο Οργανισμός Ελέγχου του Στρατού ξεκίνησε επίσημη αναθεώρηση του προϋπολογισμού μάρκετινγκ και διαφήμισης. Πηγές με άμεση γνώση του θέματος ισχυρίζονται ότι η εντολή προέκυψε ως αποτέλεσμα εσωτερικής έρευνας που ακολούθησε το αίτημα της AMRG για πρόσθετη χρηματοδότηση.

Εκπρόσωπος του Οργανισμού Ελέγχου του Στρατού αρνήθηκε να παράσχει λεπτομέρειες σχετικά με την αναθεώρηση. "Είναι δύσκολο να προβλέψουμε με ακρίβεια πόσο θα διαρκέσει μια συγκεκριμένη ανασκόπηση και πότε θα δημοσιευθεί η αντίστοιχη έκθεση ελέγχου", γράφει, δηλώνοντας ότι τα στοιχεία θα είναι διαθέσιμα μέχρι τα μέσα του 2018. Όμως, το Adweek απέκτησε μια σύνοψη των ευρημάτων του ελέγχου, με ημερομηνία 5 Οκτωβρίου 2017, με τίτλο «Το Πρόγραμμα Μάρκετινγκ και Διαφήμισης του Στρατού, Επιστροφή Επενδύσεων». Το έγγραφο αυτό αναφέρει ότι, το οικονομικό έτος 2016, η AMRG δεν κατάφερε να πετύχει, εκτός από έναν, τους έξι καθιερωμένους στόχους απόδοσης.

Το έγγραφο συνεχίζει να ισχυρίζεται ότι η AMRG δαπάνησε περισσότερα από 930,7 εκατομμύρια δολάρια από το 2013 έως το 2016 "στις προσπάθειες μάρκετινγκ που δυνητικά δεν προσέφεραν καλύτερη αξία για την υποστήριξη της στρατολόγησης", σημειώνοντας ότι τα 20 διαφορετικά προγράμματα που κόστισαν συλλογικά 36,8 εκατομμύρια δολάρια μόνο για το 2016 "δεν επέδειξαν θετική απόδοση". 

Στην απάντησή της, η AMRG γράφει ότι τα συμπεράσματα της έκθεσης «δεν υποστηρίζονται λογικά και μπορεί να φαίνεται ότι στερούνται αντικειμενικότητας».

Κι όλα αυτά, ενώ εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη η μεγάλη αναθεώρηση του Στρατού των Ηνωμένων Πολιτειών, με στόχο την εύρεση διαφημιστικής εταιρείας, με την οποία θα υπάρξει συνεργασία διάρκειας πέντε ετών. Η διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο φετινό φθινόπωρο.  

TAGS: McCann, US Army