To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

«Τελευταίο αντίο» στον Lester Wunderman

«Τελευταίο αντίο» στον Lester Wunderman

O Lester Wunderman, ιδρυτής του δικτύου που έφερε το όνομα του και για πολλούς «ο πατέρα του direct marketing» απεβίωσε πλήρης ημερών σε ηλικία 98 ετών. Η ανακοίνωση έγινε την Παρασκευή 11 Ιανουαρίου αλλά όπως αναφέρεται ο Wunderman άφησε την τελευταία του πνοή την Τετάρτη 9 Ιανουαρίου.

O Wunderman θεωρείται ένας από τους πρώτους αυθεντικούς «Mad Men», οι οποίοι έχτισαν την βιομηχανία της επικοινωνίας και της διαφήμισης.  Ξεκίνησε με την εταιρεία Coronet στην Νέα Υόρκη ενώ στην συνέχεια ίδρυσε μαζί με το αδερφό του Irving και τους  συνέταιρους τους Harry Kline και Ed Ricotta, την εταιρεία που αποτέλεσε στην ουσία το πρώτο direct marketing agency στην Ιστορία. Η Wunderman, Ricotta & Kline ξεκίνησε την πορεία της το 1958 και είχε ένα πολύ συγκεκριμένο στόχο: να συνδέσει τις διαφημιστικές προσπάθειες όσον το δυνατόν πιο άμεσα με τις πωλήσεις μέσα από όσον δυνατόν πιο άμεση διάδραση με τους πελάτες.


Το 1961, ο Wunderman χρησιμοποίησε για πρώτη φορά την φράση  “direct marketing” και την ίδια χρονιά η αμερικάνικη  4A’s (Αmerican Association of Advertising Agencies) δέχθηκε επίσημα το direct marketing σαν ξεχωριστό με την WRK να αποτελεί την ιδρύτρια εταιρεία σε αυτή την κατηγορία «Δεν εφηύρα το direct marketing], αλλά δεν είχε ορισμό και δεν γινόταν με στρατηγική» ανέφερε αργότερα ο Wunderman. Στις καινοτομίες, πάντως, που συνδέονται με αυτόν και την εταιρεία του, μεταξύ άλλων,  συμπεριλαμβάνονται τα προγράμματα, consumer loyalty, τα ένθετα στις εφημερίδες, οι τηλεπωλήσεις και οι τηλεφωνικές γραμμές άμεσης εξυπηρέτησης πελατών.

Η WRK εξαγοράστηκε από την Young & Rubicam το 1973,  και στην συνέχεια συγχωνεύθηκε με την Cato Johnson Associates για να δημιουργηθεί η Wunderman Cato Johnson. Η συγκεκριμένη εταιρεία ήταν μέρος της εξαγοράς που πραγματοποιήθηκε το 2000, στο πλαίσιο της οποίας η WPP εξαγόρασε την Y&R για 5,7 δισεκατομμύρια δολάρια.


Ο Wunderman οποίος ήταν παθιασμένος συλλέκτης έργων τέχνης αλλά και αναγνωρισμένος φωτογράφος είχε επίσημα συνταξιοδοτηθεί το 1998 μετά από μια πορεία 50 ετών στον χώρο της διαφήμισης. Η ανακοίνωση του θανάτου έρχεται μόλις έναν μήνα μετά από την απόφαση της WPP να προχωρήσει στην συγχώνευση της εταιρείας που ίδρυσε με την J. Walter Thompson, με αποτέλεσμα την δημιουργία της Wunderman Thompson.

TAGS: WPP