To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Κώστας Γιαννόπουλος: Μακάρι να πάψουµε κάποτε να υπάρχουµε!

Κώστας Γιαννόπουλος: Μακάρι να πάψουµε κάποτε να υπάρχουµε!

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Το «Χαµόγελο του Παιδιού» συµπλήρωσε 25 χρόνια πορείας το 2020 και παρουσίασε µάλιστα και µια επετειακή καµπάνια µε την υπογραφή της DDB Athens, που στηρίζει pro bono τον Οργανισµό. Mε αυτή την αφορµή µιλήσαµε µε τον Κώστα Γιαννόπουλο για την καµπάνια, τα όσα έχει κατορθώσει ο Οργανισµός µέσα σε αυτά τα 25 χρόνια, τις επιπτώσεις της πανδηµίας αλλά και για το όραµα κάποια στιγµή τα πράγµατα να έχουν αλλάξει τόσο πολύ, που το «Xαµόγελο» να µη χρειάζεται πια να προσφέρει το πολύτιµο έργο του.

Στις 9/11/2020, το «Χαµόγελο του Παιδιού» συµπλήρωσε 25 χρόνια δράσης. Τι σηµαίνει για εσάς αυτή η πολύ σηµαντική επέτειος;

Το «Χαµόγελο του Παιδιού» ξεκίνησε στις 9 Νοεµβρίου 1995, από το γιο µου, Ανδρέα, ο οποίος κατά τη διάρκεια του σοβαρού προβλήµατος υγείας που αντιµετώπιζε, εξέφρασε στο παιδικό του ηµερολόγιο την επιθυµία του να δηµιουργηθεί ένας σύλλογος που θα λέγεται «Το Χαµόγελο του Παιδιού» και θα εξασφαλίζει σε κάθε παιδί όσα ο Ανδρέας είχε απλόχερα: ασφάλεια, στοργή, αγάπη, φροντίδα, ζεστασιά...

Ο Ανδρέας, µόλις δέκα ετών, µε τη σοφία που διακρίνει τα παιδιά, οραµατίστηκε το σύλλογό του και ζήτησε να εκφράσει την επιθυµία του αυτή δηµόσια.

Παρά την πολύ δύσκολη κατάσταση της υγείας του, ο Ανδρέας φιλοξενήθηκε στις 9 ∆εκεµβρίου 1995, στην εκποµπή «Κόκκινη Κάρτα» του Γιώργου Παπαδάκη, στον Αntenna. Η επιθυµία του Ανδρέα µέσα από την εκποµπή έγινε γνωστή στο πανελλήνιο - και όχι µόνο. Λίγες ηµέρες µετά, στις 22 ∆εκεµβρίου, ο Ανδρέας έφυγε από τη ζωή, αφήνοντας µια τεράστια παρακαταθήκη και µια επιθυµία που έπρεπε να εκπληρωθεί.

Για εµένα προσωπικά, οι δυσκολίες που έπρεπε να αντιµετωπίσω ήταν πολλές. Από καταξιωµένος επιχειρηµατίας στο χώρο της πληροφορικής, βρέθηκα σε έναν άγνωστο χώρο, τελείως διαφορετικό.  Ήταν όµως µονόδροµος να συνεχίσω ώστε να εκπληρώσω την υπόσχεση που έδωσα στο γιο µου.

Από την πρώτη στιγµή, το όραµα του Ανδρέα το µοιράστηκαν πολλοί και, κυρίως, παιδιά.

Έτσι, σταδιακά, ξεκινήσαµε τις δράσεις µας, βήµα-βήµα, µε πρώτο σταθµό την υποστήριξη παιδιών στα νοσοκοµεία. Ακολούθησαν τα Σπίτια για παιδιά-θύµατα κάθε µορφής βίας, η Γραµµή SOS 1056, το πρώτο µας ασθενοφόρο.

Για εµένα η επέτειος των 25 χρόνων µας είναι σηµαντική, τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και για το «Χαµόγελο του Παιδιού» που υπηρετώ.

Για εµένα είναι 25 χρόνια από τότε που έχασα το παιδί µου και συνειδητοποιώ ότι ο πόνος και η απώλεια δεν «µαλακώνουν». Απλά συνειδητοποιείς την απώλεια, µαθαίνεις να ζεις µε αυτήν και παράλληλα προχωράς τη ζωή σου. Φυσικά, στη δική µου την περίπτωση ο Ανδρέας µε άφησε µε µια τεράστια δέσµευση, να πραγµατοποιήσω την επιθυµία του, και αυτό, όσο δύσκολο και αν είναι, µε γεµίζει δύναµη να συνεχίσω.

Το «Χαµόγελο του Παιδιού» δεν το είδα και δεν µπορώ να το δω επαγγελµατικά. Για εµένα είναι πάντα η επιθυµία του παιδιού µου, η υπόσχεση που έδωσα και έτσι συνεχίζω. Παράλληλα, όµως, την επαγγελµατική µου πορεία και όλες τις γνώσεις που αποκόµισα από αυτή, τις έχω διοχετεύσει στο «Χαµόγελο». Η οργάνωση, η προσήλωση στο στόχο, η λογοδοσία, η συνέπεια, η έλλειψη εφησυχασµού, είναι «προίκα» από την επαγγελµατική πορεία που διέγραψα µέχρι να χάσω τον Ανδρέα.

Για εµένα είναι σηµαντικό να µη χάσουµε τον στόχο µας, να συνεχίσουµε, παρά τις δυσκολίες και τα «όχι» ή τα «δεν γίνεται», που καθηµερινά ακούµε, να µείνουµε ακέραιοι. Να µείνουµε δυνατοί, µε τον κόσµο στο πλευρό µας, ώστε να συνεχίσουµε µέχρι να χαµογελάσει κάθε παιδί και κανένα να µη µας έχει ανάγκη, όπως πολύ εύστοχα, αναφέρει και η νέα µας καµπάνια.

Τι έχει κατορθώσει µέσα σε αυτά τα 25 χρόνια το «Χαµόγελο»; Ποιο θεωρείτε πως είναι το µεγαλύτερο επίτευγµά του;

Τα 25 χρόνια δράσης του «Χαµόγελου» καταφέραµε, όπως πολλοί στην Ελλάδα και το εξωτερικό λένε, ένα θαύµα.

Καταφέραµε να δηµιουργήσουµε ένα ολοκληρωµένο πλαίσιο υπηρεσιών για κάθε παιδί στην Ελλάδα, σε πολλούς τοµείς, αφουγκραζόµενοι την κοινωνία και τα προβλήµατα που απασχολούν τα παιδιά.

Καταφέραµε να δηµιουργήσουµε µια κουλτούρα και να έχουµε την ενεργή συµµετοχή της κοινωνίας σε θέµατα δύσκολα, σε θέµατα που δεν είχαµε εµπειρία ή παιδεία, όπως οι εξαφανίσεις, η σεξουαλική κακοποίηση των παιδιών, ο εκφοβισµός και πολλά άλλα.

Καταφέραµε να προωθήσουµε την έννοια της πρόληψης, που σε πολλούς τοµείς παίζει πρωταρχικό ρόλο.

Καταφέραµε να κινητοποιήσουµε υγιείς δυνάµεις στον δηµόσιο και ιδιωτικό τοµέα.

Καταφέραµε, σε πολλές περιπτώσεις, να κάνουµε το αδύνατο δυνατό.

Το «Χαµόγελο του Παιδιού» στα 25 χρόνια δράσης του δεν έγινε ένας απρόσωπος, υδροκέφαλος φορέας.

Παρέµεινε το «Χαµόγελο του Παιδιού» του Ανδρέα, που απλώθηκε, που στηρίζει πολυεπίπεδα δεκάδες, χιλιάδες παιδιά κάθε χρόνο, που στέκεται δίπλα στα παιδιά αλλά και στις οικογένειες που έχουν ανάγκη, µε ουσιαστική, µετρήσιµη, χειροπιαστή φροντίδα και αξιοπρέπεια.

Σεβαστήκαµε και σεβόµαστε κάθε ευρώ που µας προσφέρουν οι συµπολίτες µας και οι επιχειρήσεις, και το αξιοποιούµε ουσιαστικά, µε σεβασµό και χωρίς καµία σπατάλη.

Λογοδοτούµε σταθερά, εξαµηνιαία και ετησίως, για να γνωρίζει το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας το έργο µας, να γνωρίζει πώς αξιοποιήθηκαν οι δωρεές τους. Αυτό, για παράδειγµα, είναι µια πάγια τακτική µας, που έχει συµβάλει καθοριστικά στο να µας εµπιστεύεται όχι µόνο ο απλός κόσµος και οι επιχειρήσεις αλλά και οι θεσµικοί φορείς, µε τους οποίους συνεργαζόµαστε και χωρίς αυτούς δεν θα µπορούσαµε να είµαστε δίπλα στα παιδιά.

Αξίζει και οφείλω να το πω, ότι µέσα σε αυτά τα 25 χρόνια προωθήσαµε την έννοια και την αξία του εθελοντισµού. Χιλιάδες άνθρωποι διαφορετικών ηλικιών, διαφορετικών ενδιαφερόντων και ειδικοτήτων, ήρθαν στο «Χαµόγελο» και µε συνέπεια και -κυρίως- αθόρυβα- πρόσφεραν και προσφέρουν καθηµερινά στα παιδιά.

Πέρα όµως από τους εθελοντές, έχουµε δηµιουργήσει µια εξαιρετική οµάδα επαγγελµατιών στον τοµέα της παιδικής προστασίας, ανθρώπους που συνδυάζουν αξιοθαύµαστα τον επαγγελµατισµό µε την προσωπική ευαισθησία για κάθε παιδί που στηρίζουν. Παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, διασώστες, νοσηλευτές, γιατροί και πολλοί άλλοι που µοιράζονται το όραµα του Ανδρέα.

Σε αυτά τα 25 χρόνια, όµως, βγήκαµε και εκτός συνόρων. Εργαστήκαµε σκληρά, µάθαµε από άλλους φορείς και οργανισµούς, ανταλλάξαµε εµπειρίες, και σήµερα είµαστε περήφανοι να συµµετέχουµε ισότιµα και ενεργά σε φορείς όπως τα Ηνωµένα  Έθνη, να αποτελούµε «καλή πρακτική» διεθνώς, να ηγούµαστε σε πλήθος πρωτοβουλιών, έχοντας ενεργό ρόλο στο ∆ιοικητικό τους Συµβούλιο ή ακόµα και την προεδρία, όπως στο Ευρωπαϊκό ∆ίκτυο ενάντια στον Σχολικό Εκφοβισµό.

Όπως πρόσφατα, στις 9 Νοεµβρίου, δηµοσιοποιήσαµε ότι το «Χαµόγελο του Παιδιού» έχει συνολικά υποστηρίξει περισσότερα από 1.700.000 παιδιά και έχει απαντήσει σε περισσότερες από 4.000.000 κλήσεις. Από αυτά, αλλά και όλα τα άλλα αναλυτικά µας στατιστικά στοιχεία, νοµίζω αυτό που πρέπει όλοι να κρατήσουν, είναι ότι το «Χαµόγελο του Παιδιού» είναι ευέλικτο, είναι µέσα στην κοινωνία, αντιλαµβάνεται τα προβλήµατα που υπάρχουν αλλά και όλα όσα προκύπτουν και βρίσκεται δίπλα σε κάθε παιδί, σε κάθε οικογένεια, πάντα, 365 ηµέρες το χρόνο, 24 ώρες την ηµέρα, χωρίς καµία διακοπή, χωρίς καµία έκπτωση.

Είκοσι πέντε χρόνια µετά, είµαι ικανοποιηµένος, όχι από το έργο -γιατί αυτό δεν ολοκληρώνεται- αλλά που πέρα και πάνω από όλα µείναµε πιστοί σε όσα ζήτησε ο Ανδρέας και εύχοµαι να συνεχίσουµε για όσο και όπου υπάρχει ανάγκη.

Ποιο ήταν το µήνυµα που θέλατε να περάσετε µε την επετειακή καµπάνια που παρουσιάστηκε πριν από λίγες ηµέρες;

Τα 25 χρόνια «Χαµόγελο» έχουν ένα περίεργο συναίσθηµα.  Έχουν πολλές χαρές και µεγάλη ικανοποίηση όταν καταφέρνουµε να βρούµε και να δώσουµε λύσεις, όµως στα 25 αυτά χρόνια καθηµερινά ερχόµαστε αντιµέτωποι και µε µεγάλη απογοήτευση, µαταίωση, ατελείωτα προβλήµατα…

Και φυσικά εγώ προσωπικά πάντα έρχοµαι αντιµέτωπος κάθε µέρα µε την απώλεια του Ανδρέα.

Όπως αντιλαµβάνεστε, τα 25 µας χρόνια, δεν ήταν τα κλασικά -θα µπορούσαµε να πω- µιας εταιρείας ή ακόµα και ενός φορέα που έχει εκπληρώσει το στόχο του.

∆εν ήταν τα χαρούµενα γενέθλιά µας, γιατί πόσο χαρούµενα θα µπορούσαν να είναι όταν συνεχίζουν να υπάρχουν παιδιά που βασανίζονται, που πονάνε, που δεν έχουν τα βασικά, που κάθε άλλο παρά χαµογελαστά είναι;

Έτσι, αποφασίσαµε να µην τα γιορτάσουµε, αποφασίσαµε όµως να εκφράσουµε τη δική µας ευχή… να εκπληρώσουµε την αποστολή µας, όλα τα παιδιά να είναι χαρούµενα, ασφαλή, πλήρη, χαµογελαστά, ώστε να µη χρειάζεται να υπάρχουµε.

Ευχηθήκαµε να εκπληρωθεί το όραµα του Ανδρέα και να χαµογελάσει κάθε παιδί.

Παράλληλα, όµως, ανανεώσαµε την υπόσχεση που δώσαµε στον Ανδρέα, ανανεώσαµε την υπόσχεση που καθηµερινά δίνουµε σε κάθε παιδί… ότι θα είµαστε δυνατοί και δίπλα του όσο και όπως µας έχει ανάγκη.

Αυτό είναι και το µήνυµά µας. Χρειαζόµαστε όλους όσοι ενδιαφέρονται για τα παιδιά, για το παρόν και το µέλλον µας σαν κοινωνία, για να συνεχίσουµε το έργο µας, όπως δεσµευτήκαµε 25 χρόνια πριν και κάθε ηµέρα από τότε.

∆εσµευτήκαµε να είµαστε παρόντες µέχρι να χαµογελάσει κάθε παιδί και, πουθενά, κανένα να µη µας έχει ανάγκη.

Ποιοι συµµετείχαν και έκαναν δυνατή την πραγµατοποίηση αυτής της καµπάνιας;

Περίπου ενάµιση χρόνο πριν, επικοινωνήσαµε µε την εταιρεία DDB, µια µεγάλη και εξαιρετικά καταξιωµένη εταιρεία στο χώρο της επικοινωνίας. Στόχος µας ήταν να γνωρίσουν «Το Χαµόγελο του Παιδιού» και να αναλάβουν την καµπάνια των 25 µας χρόνων, µε όλες τις ιδιαιτερότητες που έχω προαναφέρει. Φυσικά, αφιλοκερδώς, καθώς το «Χαµόγελο του Παιδιού» καταβάλλει τεράστια προσπάθεια ώστε κάθε έσοδο να καλύπτει τις ανάγκες των παιδιών που έχουν ανάγκη.

Θα ήθελα να πω -γιατί ειλικρινά µου έκανε εντύπωση- ότι η εταιρεία ανταποκρίθηκε αστραπιαία.

Με µεγάλο ενδιαφέρον και τεράστιο σεβασµό µάς υποδέχτηκαν και άκουσαν την ιστορία µας, την καθηµερινότητά µας και τις αγωνίες µας.

Οφείλουµε ένα µεγάλο ευχαριστώ στην κυρία Μάρθα Παπαπολύζου, στην κυρία Αγάθη Πλώτα, στον κύριο Κώστα Βάνη, στον κύριο Γιάννη Μπαρµπούτη, στον κύριο Γιάννη ∆άσκαλο, στην κυρία Σόνια Κουρτίδου και, φυσικά, στην πραγµατικά εξαιρετική κυρία Φαίη Γρανά.

Οι ίδιοι και οι εξαιρετικές οµάδες τους αφιέρωσαν χρόνο, ενδιαφέρον, επαγγελµατισµό, ιδέες και µε πολλή αγάπη, όχι µόνο για την καµπάνια των 25 χρόνων, µας πρότειναν πλήθος νέων ιδεών και προτάσεων για το «Χαµόγελο του Παιδιού» και τη βιωσιµότητά του.

Ειλικρινά, µας τίµησαν µε την εµπιστοσύνη και τη δηµιουργικότητά τους.

Παράλληλα, στην καµπάνια µας, απολύτως αφιλοκερδώς συµµετείχε η εταιρεία παραγωγής Foss, που υλοποίησε µία µεγάλη και απαιτητική παραγωγή, καθώς και ο σκηνοθέτης κύριος Ευθύµης Κόσµουντ Σανίδης.

Θα ήθελα, όµως, να ευχαριστήσω θερµά και τους ηθοποιούς Ηρώ Μπέζου και  Άρη Γεροντάκη, που έντυσαν µε τις υπέροχες φωνές τους την καµπάνια µας στα ελληνικά και στα αγγλικά.

Εύχοµαι την καµπάνια και το µήνυµά της να τα αγκαλιάσουν όλοι και έτσι να ολοκληρώσουµε τα 25 χρόνια µας.

Η κρίση της πανδηµίας πώς έχει επηρεάσει τη λειτουργία του «Χαµόγελου», τόσο σε επίπεδο εσωτερικό όσο και όσον αφορά την όξυνση των περιστατικών που χρήζουν της συνδροµής σας;

Στα 25 χρόνια δράσης µας έχουµε αντιµετωπίσει πλήθος κοινωνικοοικονοµικών προβληµάτων, όπως η οικονοµική κρίση που έπληξε και πλήττει όχι µόνο τις οικογένειες αυξάνοντας τα αιτήµατά τους, αλλά και τη βιωσιµότητα του «Χαµόγελου».

Η κρίση της πανδηµίας είναι πολυεπίπεδη, µε σοβαρές επιπτώσεις στην κοινωνία και τα παιδιά που στηρίζουµε.

Παράλληλα, όµως, είναι και µια τεράστια δυσκολία µε σοβαρές επιπτώσεις για «Το Χαµόγελο του Παιδιού», τα παιδιά, τις οικογένειες, τους εργαζοµένους και τους εθελοντές µας.

Για µία ακόµα φορά έπρεπε να κινηθούµε άµεσα και αποτελεσµατικά σε δύο άξονες.

Έπρεπε να ανταποκριθούµε στα αυξανόµενα αιτήµατα των παιδιών και των οικογενειών και ταυτόχρονα έπρεπε να προστατεύσουµε τα 300 παιδιά που µεγαλώνουν στα 11 Σπίτια µας, τα παιδιά που ήδη στηρίζουµε, τις οικογένειες και, βέβαια, να διαφυλάξουµε την υγεία των εργαζοµένων και των εθελοντών µας.

Όλα τα παραπάνω, φυσικά, µε κάλυψη των αυξανόµενων αιτηµάτων για βοήθεια και χωρίς καµία έκπτωση στην ποιότητα των υπηρεσιών.

Από την πρώτη στιγµή συγκροτήθηκε οµάδα κρίσης, για να διαχειριστεί κάθε κατάσταση και παράλληλα να θέσει σε εφαρµογή όλα όσα έπρεπε. Σε σταθερή συνεργασία και µε τους αρµόδιους θεσµικούς φορείς, θέσαµε στη διάθεση και στο σχεδιασµό τους το σύνολο των υλικοτεχνικών µέσων και το ανθρώπινο δυναµικό µας πανελλαδικά.

Σήµερα, εννέα µήνες µετά την έναρξη της πανδηµίας, µπορώ να πω ότι παρά τις τεράστιες δυσκολίες έχουµε ανταποκριθεί.

Φυσικά, χρειάστηκε να αναπτύξουµε νέες πρωτοβουλίες, συνεργασίες και δράσεις, για να ανταποκριθούµε στις νέες ανάγκες. Χαρακτηριστικά αναφέρω τις εθελοντικές δράσεις αιµοδοσίας, τις δράσεις για τα θύµατα ενδοοικογενειακής βίας, τις δράσεις αποµακρυσµένης εκπαίδευσης και πρόληψης.

Για µία ακόµα φορά «ακούσαµε» τις ανάγκες και ζητήσαµε από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις να ενώσουν τις δυνάµεις τους µαζί µας.

Θα ήθελα να αναφέρω ότι, βάσει των στατιστικών στοιχείων του πρώτου εξαµήνου του 2020, σε σύγκριση µε τα στοιχεία του πρώτου εξαµήνου του 2019, παρατηρήθηκε αύξηση της τάξεως του 57% στις κλήσεις της Εθνικής Γραµµής για τα Παιδιά SOS 1056, αύξηση 33,5% στις κλήσεις της Ευρωπαϊκής Γραµµής για τις Εξαφανίσεις 116000 και αύξηση 61% στις κλήσεις της Ευρωπαϊκής Γραµµής Υποστήριξης Παιδιών και Εφήβων 116111.

Παράλληλα, όµως, αυξήθηκαν κατά 65,9% τα παιδιά και οι οικογένειες µε σοβαρά προβλήµατα διαβίωσης που υποστηρίχθηκαν από τα Κέντρα Στήριξης, καθώς και κατά 37,8% τα παιδιά που έλαβαν βοήθεια µέσω του Προγράµµατος Παιδιατρική Κατ’ οίκον Νοσηλεία.

Από όλα αυτά είναι σαφές ότι η πανδηµία έχει πολυεπίπεδες επιπτώσεις, µε τα παιδιά και τις οικογένειες να δοκιµάζονται άµεσα.

Το «Χαµόγελο του Παιδιού» θα παραµείνει πιστό στη δέσµευση που έχει αναλάβει και θα συνεχίσει, έχοντας στο πλευρό του τον απλό κόσµο και τις επιχειρήσεις, να βρίσκεται δίπλα σε κάθε παιδί που έχει ανάγκη.

Ποια είναι η δική σας ευχή για τη συνέχεια του «Χαµόγελου»;

Όπως αναφέρει και η καµπάνια µας…

Στα 25 χρόνια του «Χαµόγελου», η ευχή µου είναι µία: να πάψουµε κάποτε να υπάρχουµε! Κανένα παιδί, πουθενά, να µη µας έχει ανάγκη. Και όλα αυτά που κάναµε, να µοιάζουν µε έναν κόσµο που αφήσαµε πίσω µας, µια προσπάθεια που δεν θα χρειάζεται πια να καταβάλλουµε.

Εύχοµαι όµως ακόµα και τότε το «Χαµόγελο του Παιδιού» και ο ιδρυτής του, ο Ανδρέας, να µην ξεχαστούν ποτέ… Οι αξίες να µην ξεχαστούν και όλοι πάντα να θυµούνται ότι ένα παιδί, µόλις δέκα χρονών, το 1995, δηµιούργησε µε σοφία ένα σύλλογο για να είναι όλα τα παιδιά ΙΣΑ και ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΤΑ…

Μέχρι τότε, εύχοµαι να υπάρχουµε, να έχουµε την εµπιστοσύνη και την αγάπη του κόσµου, να υπάρχουν οι άξιοι εργαζόµενοι και εθελοντές µας, οι επιχειρήσεις που µε ουσιαστική διάθεση προσφέρουν… Εύχοµαι να ενώνουµε τις δυνάµεις µας για όσο χρειαστεί.


Φαίη Γρανά, Business Growth Director DDB Athens

∆ίπλα στο «Χαµόγελο» για οποιαδήποτε επικοινωνιακή ανάγκη

Πώς οδηγηθήκατε στην απόφαση να στηρίξετε pro bono το «Χαµόγελο του Παιδιού»;

Με τον Οργανισµό ήρθαµε πρώτη φορά σε επαφή τον Σεπτέµβριο του 2019. Μοιράστηκαν µαζί µας την επιθυµία να σχεδιάσουν µια ξεχωριστή επικοινωνία, αυτή του εορτασµού των 25 χρόνων λειτουργίας του, η οποία θα περιελάµβανε πολλές διαφορετικές επικοινωνιακές δράσεις, µε συνολική διάρκεια ενός ολόκληρου έτους. Με τους ανθρώπους του Οργανισµού περάσαµε αρκετές ώρες και ηµέρες µαζί, προκειµένου να κατανοήσουµε σε βάθος το έργο τους και ξεναγηθήκαµε σε όλα τα βασικά σηµεία λειτουργίας του.  Έτσι, βιώσαµε από κοντά, όχι µόνο το έργο τους αλλά και το πάθος αυτών των ανθρώπων γι’ αυτό που κάνουν, το ζήλο µε τον οποίο ανταποκρίνονται καθηµερινά σε όλες τις δυσκολίες που αντιµετωπίζουν, αλλά και την προσωπική εµπλοκή του καθενός από αυτούς ξεχωριστά στην καθηµερινή λειτουργία όλων των δράσεων.  Όλα αυτά, µόνο θαυµασµό θα µπορούσαν να µας δηµιουργήσουν για τον Οργανισµό και το έργο που παράγει, γνωρίζοντας πια πόσο δύσκολο είναι να µπορούν να ανταποκριθούν στις αυξηµένες ανάγκες που συνεχώς προκύπτουν. Αυτός ήταν και ο λόγος που µας οδήγησε στην απόφαση να τους στηρίξουµε, όχι µόνο µε την καµπάνια για τον εορτασµό των 25 χρόνων, αλλά µε το να σταθούµε δίπλα τους σε οποιαδήποτε επικοινωνιακή ανάγκη θα προέκυπτε καθ’ όλην τη διάρκεια της χρονιάς, χωρίς να ορίζουµε ούτε συγκεκριµένες εργασίες αλλά ούτε και ένα όριο σε αυτήν την προσφορά.  Έτσι, εκτός από την καµπάνια, σχεδιάσαµε το επετειακό λογότυπο του οργανισµού, αλλά και βοηθήσαµε να στηθεί η νέα crowdfunding πλατφόρµα, που θα είναι σύντοµα «στον αέρα».

Πώς προέκυψε η δηµιουργική ιδέα και ποιο ήταν το βασικό µήνυµα που θέλετε να περάσετε µε την επετειακή καµπάνια;

Το µεγαλύτερο πρόβληµα που είχαµε να αντιµετωπίσουµε είναι ότι το «Χαµόγελο του Παιδιού», ακριβώς λόγω του µεγέθους και της πληθώρας των δράσεών του, που σε πολλές περιπτώσεις αποκτούν θεσµικό χαρακτήρα, καθώς και της ύπαρξής του εδώ και 25 χρόνια, έχει τοποθετηθεί στο µυαλό του κόσµου ως ένας Οργανισµός που πάντα υπήρχε και πάντα ακουγόταν και κατά συνέπεια, είχε δηµιουργηθεί η πεποίθηση ότι «δεν έχει ανάγκη», καθώς έχει πολλούς χορηγούς που τον στηρίζουν. Ωστόσο, δεν είναι δεδοµένο ότι πάντα θα είναι εκεί για όσους έχουν την ανάγκη του, αν όλοι εµείς δεν συνεχίζουµε να το στηρίζουµε, ώστε να µπορέσει να συνεχίσει να υπάρχει. Αυτό που θέλαµε λοιπόν να µεταφέρουµε στον κόσµο, είναι πως το µέγεθος του Οργανισµού οφείλεται στο µέγεθος των αναγκών. Και µεγαλώνει καθώς πολλαπλασιάζονται οι ανάγκες που καλείται να καλύψει. Και αυτό αυτόµατα σηµαίνει ότι πολλαπλασιάζονται και οι δικές του ανάγκες, προκειµένου να µπορεί να αντεπεξέλθει. Σε έναν ιδανικό κόσµο, το «Χαµόγελο του Παιδιού» δεν θα υπήρχε, γιατί δεν θα υπήρχε εξαφάνιση, φτώχεια, βία, αρρώστια.  Όµως ο κόσµος κάθε άλλο παρά ιδανικός είναι. Γι’ αυτό, το «Χαµόγελο του Παιδιού» από τη µια εύχεται να µην υπάρχει και από την άλλη ζητάει τη βοήθειά σου, ακριβώς για να πάψει κάποτε να υπάρχει. Και αυτό, χωρίς εσένα δεν γίνεται.

Ποιο είναι το feedback που έχετε λάβει µέχρι στιγµής για την καµπάνια; Πώς την έχει υποδεχθεί το κοινό;

Η ανταπόκριση είναι πολύ θετική µέχρι στιγµής και µας χαροποιεί ιδιαίτερα αυτό.  Όχι µόνο από τον απλό κόσµο, αλλά και από τις επιχειρήσεις και τους θεσµικούς φορείς. Φαίνεται πως κατάφερε να επιτύχει το στόχο της και να µεταφέρει το µήνυµα που θέλαµε, αλλά πάνω απ’ όλα να αντιληφθεί τη σηµασία τού να στηρίξει την προσπάθεια του Οργανισµού.