To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η ανάγκη δημιούργησε ευκαιρίες

Η ανάγκη δημιούργησε ευκαιρίες
Η ανάγκη δημιούργησε ευκαιρίες

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Σημαντικές πρωτοβουλίες έχει αναλάβει στο κομμάτι του Programmatic Τrading η TailWind. Η εξειδικευμένη εταιρεία διαφημιστικής τεχνολογίας TDG έχει δημιουργήσει το Project Agora, το πρώτο αυτοματοποιημένο διαφημιστικό marketplace στη Ν.Α. Ευρώπη, το οποίο και παρουσίασε πρόσφατα στην dmexco, τη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση ψηφιακού marketing, που διεξάγεται στην Κολονία της Γερμανίας. Κάτω από το brand Project Agora, η TailWind δημιουργεί ένα δίκτυο Αυτοματοποιημένων Διαφημιστικών Αγορών στις αναπτυσσόμενες αγορές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, θέλοντας να προσφέρει τα οφέλη του Programmatic Trading στο χώρο της διαφήμισης με όρους ανοιχτής αγοράς.

Μάλιστα, αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι πως το Project Agora θα κάνει επίσημα την έναρξή του και στην Ελλάδα τον Οκτώβριο, σε συνεργασία με κορυφαίους Έλληνες εκδότες και ο Οδυσσέας Ντότσικας, Ιδρυτής & Managing Director της TDG, μας δίνει όλες τις λεπτομέρειες σχετικά με αυτό το βήμα. Παράλληλα αναφέρεται στις δυνατότητες του Programmatic Trading αλλά και την εικόνα στην ελληνική αγορά.

adb: Πριν από λίγο καιρό το ΤDG είχε ανακοινώσει τη δημιουργία του Programmatic Marketplace «Project Agora», το οποίο ξεκινά από τη Ρουμανία και αφορά τις αγορές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Τι έχει συμβεί μέχρι στιγμής; Πώς εξελίσσεται αυτό το project;

Ο.Ν:
Η αρχή έγινε με τη Ρουμανία τον Ιούνιο, όταν και λανσάραμε το Project Agora σε συνεργασία με τους κορυφαίους ψηφιακούς εκδότες της Ρουμανίας. Έκτοτε προστέθηκε η πλειονότητα των μεγάλων εκδοτών της χώρας, έτσι πλέον οι συμμετέχοντες αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 70 ποιοτικά ψηφιακά μέσα, με μηνιαία κάλυψη που υπερβαίνει τα 6 εκατομμύρια καταναλωτές. Το επίσημο λανσάρισμα θα γίνει στις αρχές Οκτωβρίου και αισιοδοξούμε ότι, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει το Programmatic Trading, θα επιτύχουμε να καθιερώσουμε στη διαφήμιση κανόνες ανοιχτής αγοράς, χωρίς στρεβλώσεις και μονοπωλιακούς περιορισμούς, προσδίδοντας αξία στους διαφημιζόμενους και προστατεύοντας τα συμφέροντα των εκδοτών.

adb: Η αγορά της Ελλάδας πώς εντάσσεται στο σχεδιασμό του TDG Group όσον αφορά το Programmatic Trading; Έχουν δρομολογηθεί κάποιες κινήσεις;

Ο. Ν.:
Σαφώς και έχουν γίνει. Έχουμε ήδη οριστικοποιήσει τη συνεργασία μας με κάποιους από τους δημοφιλέστερους εκδότες στην Ελλάδα και το προσεχές διάστημα θα ανακοινωθεί ο πυρήνας των εκδοτών που θα συμμετέχουν στο Project Agora Greece. Το επίσημο λανσάρισμα του Project Agora Greece θα γίνει, βάσει του αρχικού σχεδιασμού, τον Οκτώβριο. Όπως συνέβη δε στη Ρουμανία, πιστεύουμε ότι και στην Ελλάδα, την αρχική ομάδα θα ακολουθήσουν και άλλοι εκδότες, που θα αντιληφθούν ότι μέσω του Project Agora θα καταφέρουν να δημιουργήσουν επιπρόσθετα έσοδα, να επανακτήσουν μερίδιο αγοράς και έλεγχο του μέλλοντός τους. Στον προγραμματισμό μας έπονται η Ουγγαρία και η Μέση Ανατολή, όπου ήδη έχουν γίνει οι πρώτες κινήσεις, ενώ παράλληλα βολιδοσκοπούμε και την αγορά της Τουρκίας μέσω συνεργασιών.

adb: Θεωρείτε ώριμη την ελληνική αγορά για το Programmatic Trading ή θα πρέπει να καλυφθεί ακόμη πολύς δρόμος -ειδικά σε επίπεδο εκπαίδευσης όλων των εμπλεκομένων- προκειμένου να μπορέσει να αξιοποιηθεί απόλυτα σαν εργαλείο;

Ο.Ν:
Η αγορά έχει να διανύσει ακόμα αρκετό δρόμο μέχρι να φτάσει σε φάση ωρίμανσης. Η ανάγκη για εκπαίδευση είναι δεδομένη, γι’ αυτό και ως TailWind δίνουμε σημασία στην επιμόρφωση των στελεχών, σε κάθε χώρα όπου δραστηριοποιούμαστε. Σε αυτό το πλαίσιο διενεργήσαμε, σε συνεργασία με την AppNexus, την πρώτη έρευνα για τη διείσδυση του Programmatic Trading στις αγορές της Μέσης Ανατολής, της Κεντρικής και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Ένα από τα πολύ θετικά συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν ότι τόσο οι εκδότες όσο και οι διαφημιζόμενοι έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τα πολλαπλά οφέλη που μπορούν να προκύψουν από τη χρήση του Programmatic Trading. Και αυτός είναι ένας βασικός λόγος που το 76,5% εκτιμά ότι το Programmatic Trading θα εξελιχθεί σύντομα σε κομβικό ή πολύ σημαντικό συστατικό της Digital Διαφήμισης.

adb: Με βάση, λοιπόν, τη σχετική έρευνα της ΤailWind, ποια προκύπτουν ως  τα βασικά πλεονεκτήματα του Programmatic Trading;

Ο.Ν:
Ένα βασικό πλεονέκτημα για όλους τους εμπλεκόμενους, το οποίο επιβεβαιώνεται περίτρανα στην έρευνα, είναι η δυνατότητα που προσφέρει το Programmatic Trading για «καλύτερη στόχευση των κοινών». Υπάρχουν και πολλά άλλα όμως. Ενδεικτικά αναφέρω την «ικανότητα προσαρμογής των καμπανιών σε πραγματικό χρόνο», τον «περιορισμό του wastage σε κονδύλια και impressions», όπως επίσης και την «καλύτερη αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της εκάστοτε καμπάνιας». Τι άλλο; Το whitepaper με τα ευρήματα είναι διαθέσιμο για downloading στο http://www.tailwindemea.net/#whitepaper

οπότε προτείνω ανεπιφύλακτα σε όλους τους ενδιαφερόμενους να το κατεβάσουν για να μελετήσουν τις τάσεις, τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις που προκύπτουν.

adb: Τι άλλο θα λέγατε πως χρειάζεται να γίνει για να μπορέσει το Programmatic Trading να αναπτυχθεί αλλά και να φέρει αποτελέσματα στην ελληνική αγορά για όλους τους εμπλεκομένους;

Ο.Ν:
Εκτός από γνώση, απαιτούνται συνεργασία και εμπιστοσύνη. Το Programmatic Trading αποτελεί μια disruptive αλλαγή στον τρόπο συναλλαγών έως σήμερα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ο ανθρώπινος παράγοντας δεν εξακολουθεί να παίζει τον πλέον σημαντικό ρόλο. Όπως και σε κάθε άλλη συναλλαγή, ανεξάρτητα αν πραγματοποιείται μέσω τεχνολογίας ή όχι, το βασικότερο συστατικό είναι η εμπιστοσύνη μεταξύ των πλευρών που συναλλάσσονται. Σε τοπικό επίπεδο, οι τοπικοί διαφημιζόμενοι, τα τοπικά agencies και οι τοπικοί εκδότες θα πρέπει να βρουν τη νέα ισορροπία που δημιουργεί αξία για όλους. Εμπιστοσύνη και συνεργασία λοιπόν.

adb: Πέρα από το Programmatic Trading, ποιο είναι το γενικό σας σχόλιο για την εγχώρια αγορά online διαφήμισης; Ποιες τάσεις και ποιες ευκαιρίες εντοπίζετε αλλά και τι θεωρείτε πως πρέπει να γίνει ούτως ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο;

Ο.Ν:
Η κρίση έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες. Βλέπω περισσότερες εξωστρεφείς επιχειρήσεις με διάθεση να δημιουργήσουν νέα προϊόντα και να  δοκιμάσουν νέους ηλεκτρονικούς τρόπους προώθησης και διανομής των προϊόντων τους. Η ανάγκη δημιούργησε τις ευκαιρίες αυτές και είναι στο χέρι της τοπικής αγοράς -των agencies, των εκδοτών και των εξειδικευμένων στελεχών- να τις αξιοποιήσουν.