To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μειώθηκαν τα deals το 2019

Μειώθηκαν τα deals το 2019

Kάμψη κοντά στα 5 δις δολάρια κατέγραψαν το 2019 οι Συγχωνεύσεις και Εξαγορές (mergers and acquisitions -M&A) στον χώρο των υπηρεσιών marketing διεθνώς. Βασικές αιτίες φέρονται να είναι οι πιέσεις όσον αφορά ζητήματα παγκόσμιο εμπορίου αλλά και οι σημαντικές κινήσεις αναδιάρθρωσης στον τομέα των agencies.

Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων R3, τα παγκόσμια M&A deals της περασμένης χρονιάς άγγιξαν σε αξία τα 27,7 δις δολάρια. Τις μεγαλύτερες επενδύσεις πραγματοποιήσαν οι εταιρείες της Βορείου Αμερικής με 19,9 δις δολάρια αν και η ανησυχία για ζητήματα εμπορίου και η αβεβαιότητα περί του ρυθμιστικού πλαισίο περιόρισε τις κινήσεις τους σε αγορές όπως η Κίνα και η περιφέρεια Ασία -Ειρηνικός (Asia Pacific).

«Οι αγοραστές αναζητούν επενδύσεις που θα ενισχύσουν την θέση τους σε ένα αβέβαιο γεωπολιτικό κλίμα» ανέφερε σχετικά ο Greg Paull, principal στην R3. «Αν και οι τομείς martech και adtech έχουν αυξήσει την αξία των M&A deals, παρατηρείται μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εξαγοράς που θα αυξήσουν την περιφερειακή παρουσία και την λειτουργικότητα (serviceability)».

Σύμφωνα, πάντως, με την R3, οι διεθνείς όμιλοι επικοινωνίας μείωσαν πάνω από 50% τον αριθμό των εξαγορών τους το 2019 σε σχέση με το 2018. Εντούτοις, η συνολική επένδυση τους για M&A deals παρέμεινε σταθερή.

Το Publicis Groupe αποτέλεσε το holding group που πραγματοποίησε τις μεγαλύτερες σχετικές επενδύσεις πέρυσι, με την ύψους 3,95 δις δολαρίων εξαγορά της Epsilon να ξεχωρίζει μεταξύ των κινήσεων, που υλοποίησε. Το συνολικό ύψος των επενδύσεων του γαλλικού πολυεθνικού ομίλου επικοινωνίας για Συγχωνεύσεις & Εξαγορές το 2019 κινήθηκε περί τα 4,1 δις δολάρια, σε μια σαφή ένδειξη της σημασίας της απόκτησης της Epsilon.

Τις περισσότερες συμφωνίες πραγματοποίησε η Dentsu Aegis Network, που προχώρησε σε 12 M&A deals to 2019. Βρίσκεται, όμως, στην 5η θέση της σχετικής λίστας της R3, με βάση το ύψος των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν για Συγχωνεύσεις & Εξαγορές. Μεταξύ αυτής οι Bain Capital, Accenture και Blackstone. Οι Private equity εταιρείες, άλλωστε, αντιστοιχούν στο 44% της παγκόσμιας δραστηριότητας M&A με το ύψος των επενδύσεων τους να αγγίζει αθροιστικά τα 6,6 δις δολάρια. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι η απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της Kantar από την Bain Capital και η εξαγορά της Vungle από την Blackstone.

«Η στρατηγική ‘buy and build’ που ακολουθούν τα τελευταία χρόνια οι Private Equity που διαθέτουν μεγάλη ρευστότητα, έχει διατηρήσει ενεργό το τοπίο των Συγχωνεύσεων και Εξαγορών» σημείωσε σχετικά ο Paull. «Εκτιμάμε πως θα συνεχίσουν τις επενδύσεις τους στον χώρο των υπηρεσιών marketing και το 2020 αν και οι συναλλαγές μάλλον θα είναι πιο συγκρατημένες».

Σε επίπεδο περιφερειών, η δραστηριότητα M&A στην EMEA αυξήθηκε κατά 14% το 2019, παρά τις ανησυχίες για το βαθμό που θα επηρεάσει την περιοχή το Brexit. Από την άλλη, στην Κίνα η δραστηριότητα για deals επιβραδύνθηκε κατά 54%, καθιστώντας την περασμένη χρονιά την χειρότερη όσον αφορά τις Συγχωνεύσεις και Εξαγορές στην χώρα την τελευταία δεκαετία.

Τέλος, θα πρέπει να σημειωθεί πως αν  και οι περισσότεροι στόχοι εξαγορών ήταν εταιρείες martech και adtech, το 2019 καταγράφηκε διψήφια ανάπτυξη τόσο στον αριθμό των συναλλαγών όσο και στην συνολική αξία των deals για εταιρείες παραγωγής και CRM.

TAGS: Marketing