To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Αυτοπεποίθηση για το μέλλον

Αυτοπεποίθηση για το μέλλον

Ο CEO της Media Markt Δημήτρης Κατραβάς μιλάει για την πορεία της εταιρείας στα 7 χρόνια παρουσίας της στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, ενώ αναφέρεται και στα σχέδιά της για το μέλλον.

Ποια είναι αυτή τη στιγμή η εικόνα στην ελληνική αγορά ηλεκτρικών - ηλεκτρονικών ειδών;

Η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ελλάδα κατέγραψε τις καλύτερες επιδόσεις της την περίοδο 2007-2008, όταν με βάση τα στοιχεία της JFK έφτασε στην «κορυφή» της στα περίπου 4 με 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Σήμερα, μόλις μία πενταετία αργότερα, η ελληνική αγορά αγγίζει μόλις και μετά βίας τα 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ. Όπως γίνεται λοιπόν εύκολα αντιληπτό, εντός μόλις 5 ετών η ελληνική αγορά ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών συσκευών έχει συρρικνωθεί κατά 60%. Από άποψη προϊόντων η μοναδική κατηγορία, η οποία εντός του 2012 συνεχίζει και κινείται με θετικούς ρυθμούς είναι η κατηγορία των smartphones. Από εκεί και πέρα όλες οι υπόλοιπες καταγράφουν απώλειες, άλλες περιορισμένες και άλλες μεγαλύτερες. Αξίζει στο σημείο αυτό να αναφέρω πως ειδικά οι λευκές συσκευές, στις οποίες πλέον περιλαμβάνονται και τα airconditions -τα οποία παραδοσιακά έχουν μεγάλη κίνηση στην ελληνική αγορά- εμφανίζουν κάμψη που φθάνει και το 15%. Από τις μαύρες συσκευές το κομμάτι των τηλεοράσεων κινήθηκε καλύτερα από τον 7ο μήνα και έπειτα, με τις 32 και 40 ιντσών συσκευές να αποτελούν τους πρωταγωνιστές της αγοράς.

Μέσα σ’ αυτό το περιβάλλον, ποια είναι η θέση της Media Μarkt; Πώς ξεκίνησε η παρουσία σας στην Ελλάδα και ποια είναι η πορεία μέχρι σήμερα;

Χρονικά η Media Markt είναι μία νέα εταιρεία στην ελληνική αγορά, καθώς σήμερα μετρά μόλις 7 χρόνια παρουσίας, διάστημα το οποίο, όπως καταλαβαίνετε, μπορεί να χαρακτηριστεί μικρό για τα επιχειρηματικά δεδομένα. Διαθέτει, όμως, το κρίσιμο θα έλεγα επιχειρηματικό μέγεθος. Αναλυτικότερα, η εταιρεία έχει παρουσία στην ελληνική αγορά από τον Νοέμβριο του 2005. Λίγους μήνες μετά, το 2006, διαθέταμε 4 καταστήματα κατακτώντας άμεσα μερίδιο αγοράς 6%. Από τις πρώτες μας προτεραιότητες στην ελληνική αγορά ήταν το άνοιγμα καταστημάτων, η οργάνωσή τους και σαφέστατα η γνωριμία μας με το ελληνικό κοινό. Διανύσαμε πολύ καλή πορεία πέρα από τους τζίρους και σε επίπεδο ανάπτυξης δικτύου, αλλά και συνολικά στο κομμάτι της ικανοποίησης του Έλληνα καταναλωτή. Η πορεία αυτή, αλλά φυσικά και η μακρο-οικονομική κατάσταση της εταιρείας εκείνη την περίοδο έδωσαν στη μητρική την εικόνα πως η ελληνική αγορά μπορεί να αποτελέσει ένα σημείο για περαιτέρω επενδύσεις. Για τον λόγο αυτό το 2006 ο Όμιλος αποφασίζει την υλοποίηση του two brand strategy και στην Ελλάδα. Με τον τρόπο αυτό έρχεται στην ελληνική αγορά η SATURN, συνοδευόμενη από επενδύσεις ευρείας κλίμακας. Αρχικώς το σχήμα είναι εξαιρετικό και κινείται πέραν του ικανοποιητικού. Σημειώνω ότι ο Όμιλος έκανε break even στην Ελλάδα σε 2 χρόνια ενώ το αρχικό πλάνο μιλούσε για 5 με 6 χρόνια. Αργότερα βέβαια -και κυρίως λόγω της κρίσης- τα πράγματα έγιναν πιο δύσκολα.

Πώς επηρέασε την εταιρεία η γενικευμένη ύφεση και πώς πάρθηκε πριν από περίπου ένα χρόνο η απόφαση αποχώρησης του brand Saturn από την Eλλάδα;

Η κρίσιμη περίοδος είναι η τριετία 2008-2011, κατά την οποία οι μεγάλες επενδύσεις, που είχαν γίνει ειδικά στο κομμάτι της MEDIA SATURN, σε συνδυασμό με τις αλλαγές στην αγορά και την κατανάλωση ανέτρεψαν τα δεδομένα. Η πραγματικότητα αυτή και οι καταστάσεις που κυριαρχούσαν στην ελληνική οικονομία και κοινωνία οδήγησαν το ελληνικό Unit του ομίλου να ζητήσει τη λύση της εταιρείας SATURN και την αποχώρηση του brand από την αγορά. Και η λογική για τη συγκεκριμένη απόφαση είχε κυρίως να κάνει με το γεγονός πως η Media Markt ήταν για την Ελλάδα σαφέστατα πιο δυνατό brand name και είχε φυσικά πολύ πιο ανεπτυγμένο δίκτυο.

Σήμερα, ένα χρόνο μετά από αυτή την απόφαση ποια είναι η εικόνα όσον αφορά την παρουσία της Media Markt στην ελληνική αγορά;

Σήμερα η εταιρεία αποτελεί τον νούμερο 2 παίκτη στην ελληνική αγορά. Δεν είναι καθόλου μικρή κατάκτηση, αν αναλογιστεί κανείς αφενός το χρονικό διάστημα στο οποίο βρισκόμαστε στη χώρα, αφετέρου τη γενικευμένη οικονομική κρίση που πλήττει την ελληνική οικονομία τα τελευταία τρία χρόνια. Είναι σαφές, βέβαια, πως συνολικά μία από τις βασικότερες επιδιώξεις μας είναι να καταφέρουμε στο μέλλον να αποτελούμε την πρώτη δύναμη στον τομέα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Τα μερίδια αγοράς μας σήμερα κινούνται στο 11% με 12% και αυτό -πέρα από ικανοποίηση- μας γεμίζει και με αυτοπεποίθηση για το μέλλον. Και το λέω αυτό, καθώς εντός του 2012 έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε τα μερίδιά μας, να αυξήσουμε -έστω και σε μικρό βαθμό- τις πωλήσεις μας, αλλά κυρίως να περιορίσουμε σημαντικά τα επίπεδα των ζημιών.

Μέσα στο 2012 προχωρήσατε και σε σημαντική αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.

Πραγματικά και θα ήθελα να υπογραμμίσω πως το γεγονός ότι η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας εγκρίθηκε από τη γερμανική μητρική μας, δείχνει πως ο Όμιλος συνεχίζει να εμπιστεύεται το ελληνικό τμήμα και κατ’ επέκταση και την ελληνική αγορά. Σημειώστε πως η συγκεκριμένη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου είναι μία από τις σημαντικότερες της περιόδου, καθώς πρόκειται για ένα ποσό της τάξης των 53 εκατομμυρίων ευρώ. Στο ίδιο πλαίσιο θα ήθελα να σας αναφέρω πως πρόσφατα ξεκινήσαμε και τη λειτουργία του ηλεκτρονικού μας καταστήματος. Πρόκειται για σημαντική επένδυση, η οποία άγγιξε το 1 εκατομ- μύριο ευρώ. Το μοντέλο λειτουργίας του ακολουθεί τα ευρωπαϊκά πρότυπα και σύντομα οι καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση σε μια πολύ μεγάλη γκάμα προϊόντων.

Ποια είναι τα σχέδιά σας για το επόμενο έτος;

Για το 2013 θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε όλες τις εξελίξεις που θα συντελεστούν στην ελληνική οικονομία και να προσπαθήσουμε να υπερκε- ράσουμε για ακόμη ένα έτος κάθε δυσκολία που θα εμφανιστεί. Οι αισιόδοξες προβλέψεις, άλλωστε, για τη νέα χρονιά κάνουν λόγο για περαιτέρω πτώση στην αγορά ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών που θα φτάσει το 5%. Εμείς από την πλευρά μας θα ακολουθήσουμε το ίδιο πλάνο, τόσο στο κομμάτι των πωλήσεων όσο και στο κομμάτι του περιορισμού των απωλειών. Είναι σαφές πως και το 2013 θα είναι ένα έτος με διαρκείς αγώνες για τη μείωση του κόστους λειτουργίας μας, ειδικά όσον αφορά τα μισθώματα. Εντός του 2013 θα δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα επίσης και στην ανάπτυξη του e-business μοντέλου μας και σίγουρα θα κινηθούμε πολύ δυναμικά και στο κομμάτι του marketing. Επίσης θα πρέπει να αναφέρω πως η Media Markt διαθέτει και μία γκάμα «δικών» της προϊόντων με 4 ξεχωριστά brands. Όπως είναι λογικό, τα συγκεκριμένα προϊόντα σήμερα αντιπροσωπεύουν μόνο το 2% με 3% του τζίρου μας, αλλά πιστεύουμε πως στο άμεσο μέλλον θα κινηθούν πολύ δυναμικότερα, κατακτώντας την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού.