To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Nestlé Hellas: Συνέχεια στις επενδύσεις

Nestlé Hellas: Συνέχεια στις επενδύσεις

Στους ιδιαίτερα κρίσιμους καιρούς που βιώνουμε όλοι μας, η επιτυχία της Nestlé Ελλάς να καταγράφει ανάπτυξη είναι οπωσδήποτε αξιοσημείωτη. Με αυτή την αφορμή, ο Laurent Dereux, επικεφαλής της ελληνικής θυγατρικής του πολυεθνικού κολοσσού, μιλάει στο RetailBusiness για τις στρατηγικές και τις δράσεις που οδήγησαν στα θετικά αποτελέσματα και μας αναλύει την «ισχυρή και ουσιαστική σχέση», που έχει αναπτύξει η εταιρεία με τη χώρα μας. Όσον δεν αφορά το όραμα του για την εταιρεία είναι σαφής: «Να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε παρέχοντας άμεση και έμμεση απασχόληση σε χιλιάδες Έλληνες και στηρίζοντας την ελληνική οικογένεια με τον τρόπο που ξέρουμε καλύτερα, δηλαδή δημιουργώντας προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας σε προσιτή τιμή».

Τα αποτελέσματα εννιαμήνου που ανακοινώσατε πρόσφατα δείχνουν πως παρά το αρνητικό κλίμα στην χώρας μας ο Όμιλος Nestlé συνεχίζει να αναπτύσσεται στην Ελλάδα. Μπορείτε να μας παρουσιάσετε λίγο πιο αναλυτικά και σε αριθμούς πως «έτρεξε» το εννεάμηνο για την εταιρεία;

Πράγματι, στα αποτελέσματα 9μήνου που ανακοινώνονται σε επίπεδο Ομίλου αναφέρθηκε και η Ελλάδα ως μία αγορά που κατάφερε για μία ακόμη φορά να φέρει θετικά αποτελέσματα παρά την κρίση. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς, γιατί δείχνει ότι η στρατηγική, ο συντονισμός στην υλοποίηση, η σωστή στόχευση και ο επαγγελματισμός των ανθρώπων μας μπορούν να φέρουν αποτέλεσμα ακόμη και σε δύσκολους καιρούς. Σε επίπεδο αγοράς η τακτική μας είναι να παρουσιάζουμε αναλυτικά μόνο τα αποτελέσματα του έτους, όπως δημοσιεύονται σύμφωνα με τα ελληνικά λογιστικά πρότυπα, άρα δεν μπορούμε να μοιραστούμε συγκεκριμένους αριθμούς μαζί σας. Ωστόσο, αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι καταφέραμε προς το παρόν να πετύχουμε και φέτος μια μικρή ανάπτυξη, που από μόνη της είναι σημαντική δεδομένων των συνθηκών, και που οφείλεται κυρίως στην κατηγορία του καφέ, αλλά και του παγωτού, που είχε ιδιαίτερα καλή επίδοση τη φετινή σεζόν.

Που οφείλονται αυτά τα θετικά αποτελέσματα; Απόρροια ποιων στρατηγικών και ποιών δράσεων είναι;

Το περιβάλλον κρίσης μέσα στο οποίο λειτουργούμε εδώ και κάποια χρόνια απαιτεί αναπροσαρμογή των προτεραιοτήτων, συντονισμό, προγραμματισμό και άψογη υλοποίηση. Τα τελευταία χρόνια εργαζόμαστε πιο στοχευμένα από ποτέ, θέτοντας συγκεκριμένους, κοινούς στόχους, επανεξετάζοντας τα λειτουργικά κόστη και φροντίζοντας να δουλεύουμε όλοι σαν μια ομάδα, ανεξάρτητα της απόστασης που έχει κάθε θέση από το κέντρο λήψης αποφάσεων. Ως αποτέλεσμα, ο κάθε ένας από τους πάνω από 1.000 εργαζομένους μας σε όλη την Ελλάδα γνωρίζει το ρόλο του στην τελική στρατηγική, δουλεύει για έναν κοινό στόχο και έτσι μοιράζεται την επιτυχία και διεκδικεί συνειδητοποιημένα την αναγνώριση. Παράλληλα, συνεργαζόμαστε στενά με τους πελάτες μας, ώστε να αναπτύσσουμε πρωτοβουλίες που ικανοποιούν τους καταναλωτές και αναπτύσσουν τις διαφορετικές κατηγορίες. Ως εταιρεία δρούμε πάντοτε με τον άνθρωπο στο επίκεντρο και συνεχίζουμε με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούμε εδώ και 100 χρόνια στην Ελλάδα: αναπτύσσοντας προϊόντα που απαντούν στις επιθυμίες και τις ανάγκες των ελλήνων καταναλωτών, που αυτή τη στιγμή συνοψίζονται σε ποιότητα, ασφάλεια, οικονομία. Άρα, αν έπρεπε να συνοψίσω, πιστεύουμε ότι η επιτυχία μας προκύπτει απλά από το επιχειρηματικό μας μοντέλο, που ξεκινά και καταλήγει στους ανθρώπους, τη δυναμική και τις ανάγκες τους.

Ποια brands του χαρτοφυλακίου σας καταγράφουν τις καλύτερες επιδόσεις;

Όπως είναι φυσικό, η κρίση δεν έχει επηρεάσει με τον ίδιο τρόπο όλες τις κατηγορίες. Και δεδομένου ότι δραστηριοποιούμαστε σε 10 διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι τη βιώνουμε σε 10 διαφορετικά επιχειρηματικά περιβάλλοντα. Για παράδειγμα ο καφές σημειώνει ανάπτυξη, καθώς είναι το πιο προσιτό ρόφημα και αυτό το γεγονός έχει ωφελήσει την επίδοση τόσο του ελληνικού καφέ Λουμίδης Παπαγάλος, όσο και του στιγμιαίου καφέ Nescafé Classic. Επίσης το κλειστό σύστημα παραγωγής ζεστών και κρύων ροφημάτων Nescafé Dolce Gusto έφερε επιπλέον ανάπτυξη, καθώς 100.000 ελληνικά νοικοκυριά ήδη απολαμβάνουν την γκάμα των προϊόντων του. Πολύ καλή επίδοση είχαν και οι καινοτομίες μας στον κλάδο του παγωτού, όπως το Pirulo Jungly, το παιδικό παγωτό ξυλάκι που «ξεφλουδίζεται», αλλά και το Boss Full Cookie, το ξυλάκι με τα μεγάλα κομμάτια μπισκότου στην επικάλυψή του. Τέλος, ιδιαίτερη μέριμνα δόθηκε στην κατεύθυνση των πιο προσιτών κωδικών, όπως η σειρά παγωτού «Και τα ρέστα παγωτό».

Πρόσφατα σημειώσατε πως τα θετικά αποτελέσματα επιβεβαιώνουν την δέσμευση της Nestlé Ελλάς για συνέχεια των επενδύσεων στην χώρα μας. Ποιο είναι το επενδυτικό σας πρόγραμμα για το 2012 και ποιοι οι στόχοι που έχετε ορίσει για το μέλλον;

Η Nestlé έχει παρουσία στην Ελλάδα εδώ και περισσότερα από 100 χρόνια και έχει αναπτύξει μια ισχυρή και ουσιαστική σχέση με τη χώρα. Με άλλα λόγια, αυτά που μας ενώνουν με την Ελλάδα είναι πολλά και η σταθερή επένδυσή μας στη χώρα δεν σχετίζεται μόνο με τη θετική οικονομική μας επίδοση. Η ελληνική αγορά είναι ένα στρατηγικό σημείο για την Όμιλο Nestlé, καθώς από εδώ γίνεται και η διαχείριση άλλων γειτονικών αγορών. Επίσης, διατηρούμε ενεργό παραγωγή, που καλύπτει πάνω από το 60% του ετήσιου κύκλου εργασιών μας, ενώ σημαντικό ποσοστό αυτής της παραγωγής καλύπτει τις ανάγκες άλλων χωρών. Το επενδυτικό μας πλάνο για το 2012 αφορά 9 εκατομμύρια ευρώ και η υλοποίησή του συνεχίζεται χωρίς καμία παρέκκλιση από τον αρχικό προγραμματισμό. Φυσικά, θα συνεχίσουμε να επενδύουμε, ώστε να εξασφαλίσουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας μας σε συνεργασία με το δίκτυο πελατών μας, ώστε να προσφέρουμε γευστικά, θρεπτικά και ποιοτικά προϊόντα στην καλύτερη τιμή για τους έλληνες καταναλωτές.

Ποια είναι η γενικότερη εικόνα σήμερα στις αγορές όπου δραστηριοποιείται η Nestlé Ελλάς; Ποια είναι η επίδραση της ύφεσης; Που παρατηρείτε τις μεγαλύτερες απώλειες αλλά και ποιες κατηγορίες εξακολουθούν να ανθίστανται στην κρίση;

Όπως προκύπτει και από τα αποτελέσματα 9μήνου, η μεγαλύτερη ανάπτυξη προέρχεται από τις αναπτυσσόμενες αγορές, ενώ οι αναπτυγμένες εξακολουθούν παράλληλα να αναπτύσσονται, αν και σε χαμηλότερους ρυθμούς. Αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς η αγοραστική δυνατότητα μίας μεγάλης μερίδας των καταναλωτών, στην πλειοψηφία των αναπτυγμένων αγορών έχει μειωθεί σημαντικά. Ωστόσο, υπήρξαν ευκαιρίες για σημαντικά λανσαρίσματα τα τελευταία χρόνια σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, όπως αυτό του κλειστού συστήματος ζεστών και κρύων ροφημάτων Nescafé Dolce Gusto. Ανάπτυξη έφεραν επίσης και τα προϊόντα Petcare, αλλά και τα προϊόντα PPP (Popularly Positioned Products), που αναφέρονται σε τρόφιμα υψηλής διατροφικής αξίας σε ιδιαίτερα προσιτή τιμή.

Πως έχετε προσαρμόσει την τιμολογιακή σας πολιτική στα νέα δεδομένα που έχει επιβάλλει η ύφεση; Πρόσφατα, προχωρήσατε σε μείωση τιμής στα πολύ δημοφιλή δημητριακά Fitness. Θα υπάρξουν και άλλες ανάλογες ενέργειες;

Η προτεινόμενη τιμή για κάθε κωδικό μας καθορίζεται από ένα πλήθος παραγόντων: κόστος πρώτων υλών, παραγωγική διαδικασία, μεταφορά, φορολογία κ.ά. Σε κάθε περίπτωση στόχος μας είναι να προσαρμόζουμε την τιμολογιακή μας πολιτική στο μέτρο του δυνατού, ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί, να πετυχαίνουμε βιώσιμη ανάπτυξη και να παρέχουμε υψηλή ποιότητα στην καλύτερη τιμή. Πάντοτε γνωρίζαμε ότι αυτή η πολιτική είναι προς όφελος όλων. Το σημερινό περιβάλλον κρίσης απλά μας κινητοποίησε ακόμη περισσότερο, ώστε να αναπτύξουμε νέους κωδικούς με ακόμη πιο προσιτή τιμή, όπως η συσκευασία των 350 γρ για τον ελληνικό καφέ Λουμίδης Παπαγάλος, αλλά και η σειρά οικονομικών παγωτών «Και τα ρέστα παγωτό». Παράλληλα, εντείνουμε τις προωθητικές μας ενέργειες και τις προσφορές προς όφελος του έλληνα καταναλωτή.

Σημαντικό ρόλο στην επίδοση 9μήνου της Nestlé έπαιξε και η πολυπροϊοντική ενέργεια «Το σπίτι μας κερδίζει», που πραγματοποιήθηκε για τρίτη συνεχόμενη χρόνια. Πόσο σημαντικές θεωρείτε τις προσφορές στο σημερινό περιβάλλον της αγοράς; Ποια είναι η εμπορική σας στρατηγική πλέον;

Πράγματι, φέτος ήταν η τρίτη χρονιά που στη Nestlé Ελλάς υλοποιήσαμε μια πολυπροϊοντική ενέργεια με σημαντικές προσφορές για την ελληνική οικογένεια, αποδεικνύοντας έμπρακτα ότι θέλουμε ως εταιρεία να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε και να δώσουμε ένα μήνυμα αισιοδοξίας στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε. Όπως είναι φυσικό, στις μέρες μας ο καταναλωτής είναι πιο ευαισθητοποιημένος στο θέμα της τιμής και έχει την τάση να επιβραβεύει τις προσφορές με την προτίμησή του. Αυτό είναι ένα σημαντικό όχημα για εμάς που μας επιτρέπει να ελαφρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό στις περιπτώσεις που μπορούμε, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία και την αφορμή για δοκιμή των γνωστών και αγαπημένων μαρκών μας.

Η συγκεκριμένη ενέργεια εντασσόταν και στις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, καθώς η Nestlé Ελλάς έχει έντονη δραστηριότητα στο συγκεκριμένο τομέα. Μπορείτε να μας αναπτύξετε την φιλοσοφία και τις δράσεις της εταιρείας σε αυτό το πεδίο;

Το μοντέλο που ακολουθούμε στη Nestlé για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι η Δημιουργία Αμοιβαίου Οφέλους. Αυτό σημαίνει ότι αναπτύσσουμε πρωτοβουλίες που φέρνουν κοινό όφελος τόσο για την εταιρεία όσο και για την κοινωνία. Με αυτόν τον τρόπο η Δημιουργία Αμοιβαίου Οφέλους, ως θεωρία και πράξη, γίνεται για μας αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας, ή αλλιώς ο τρόπος που κάνουμε κάθε μέρα τη δουλειά μας. Στον Όμιλο Nestlé επικεντρωνόμαστε σε τρείς περιοχές δράσεων: Διατροφή, Νερό και Αγροτική Ανάπτυξη. Στην Ελλάδα έχουμε επικεντρωθεί κυρίως στη Διατροφή, υποστηρίζοντας από το 2009 σημαντικά προγράμματα διατροφικής εκπαίδευσης κάτω από την ομπρέλα του «Παιδιά Όλο Υγεία», την παγκόσμια πρωτοβουλία της Nestlé για τη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου παρουσιάσαμε τα αποτελέσματα του προγράμματος «Αξιολόγηση Σωματικής Διάπλασης, Διατροφικών Συνηθειών και Σωματικής Δραστηριότητας Μαθητών», που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο με τη συνδρομή του Υπουργείου Παιδείας σε 60.000 παιδιά πανελλαδικά. Παράλληλα, και σε συσχετισμό με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση στη χώρα στηρίζουμε τις οικογένειες χαμηλού εισοδήματος με δωρεές προϊόντων πρώτης ανάγκης, που το 2011 έφτασαν σε αγοραστική αξία τις 740.000 ευρώ. Τέλος, τη φιλοσοφία αυτή ακολουθούν και οι μάρκες μας, με ενδεικτικό παράδειγμα την ενέργεια που υλοποιεί αυτόν τον καιρό ο Λουμίδης Παπαγάλος παρέχοντας οικονομική υποστήριξη σε παραδοσιακά καφενεία σε όλη την Ελλάδα.

Με τις πρόσφατες αλλαγές στην αγορά, το βρεφικό γάλα μπαίνει και στα σουπερμάρκετ. Ποιο είναι το σχόλιο σας για αυτή την  ξέλιξη; Πως θα επηρεάσει την κατηγορία βρεφικής-παιδικής διατροφής;

Αυτές είναι αποφάσεις της πολιτείας, τις οποίες εμείς ακολουθούμε. Πρωταρχικός μας στόχος είναι να μπορούν οι καταναλωτές μας να βρίσκουν τα δικά μας προϊόντα σε άριστη κατάσταση και στην καλύτερη δυνατή τιμή. Επιπλέον, ως εταιρεία που υποστηρίζει το μητρικό θηλασμό, φροντίζουμε με κάθε τρόπο για την υπεύθυνη προώθηση αυτών των προϊόντων από όπου και αν διατίθενται.

Ποιο είναι το προσωπικό σας όραμα σαν επικεφαλής της Nestlé Ελλάς; Ποιος ο στόχος που έχετε για την εταιρεία;

Να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε παρέχοντας άμεση και έμμεση απασχόληση σε χιλιάδες Έλληνες και στηρίζοντας την ελληνική οικογένεια με τον τρόπο που ξέρουμε καλύτερα, δηλαδή δημιουργώντας προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας σε προσιτή τιμή που θα συνεχίσουν να συντροφεύουν την καθημερινότητά τους.