To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Πάμε σε περίοδο συγκέντρωσης...

Πάμε σε περίοδο συγκέντρωσης...

Συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟ

Η αρχή της κουβέντας μας είναι ενδεικτική των όσων θα ακολουθήσουν. «Η Κωτσόβολος αποτελεί μία από τις πιο επιτυχημένες μας δραστηριότητες διεθνώς». Ποιο, άραγε, θα μπορούσε να είναι το καλύτερο παράσημο για λογαριασμό της εγχώριας διοικητικής ομάδας και της προσπάθειας που εντός της κρίσης καταβάλλει, από τη φράση αυτή που ο CEO του ομίλου Dixons, John Browett, αναφέρει στο Retail Business; Με έμφαση στις νέες τεχνολογίες, επικέντρωση στις online πωλήσεις αλλά και τη βελτίωση ακόμα περισσότερο των υπηρεσιών, η Κωτσόβολος Dixons επιδιώκει να πάρει μεγαλύτερο προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού της. Κι όλα αυτά σε συνθήκες πρωτόγνωρες οικονομικά, τις οποίες κάθε άλλο παρά αμφισβητεί ο κ. Browett. Με προϋπηρεσία τεσσάρων ετών στο τιμόνι του Ομίλου Dixons, ο κ. Browett συνέδεσε το όνομά του με τη μεγάλη εξωστρέφεια του γκρουπ, αλλά και τη ριζική στροφή στις online πωλήσεις που επιτεύχθηκαν.

Με αίσθηση της μεγάλης προσπάθειας που στην Ελλάδα καταβάλλεται, ο κ. Browett δηλώνει πως ήρθε η ώρα των μεγάλων τομών για τη χώρα μας. «Πρέπει να επισπεύσετε τις αλλαγές. Χρειάζεται να είστε θαρραλέοι. Οι Έλληνες δουλεύετε σκληρά κι εμείς ως Όμιλος Dixons, λόγω της Κωτσόβολος, είμαστε σε θέση να το γνωρίζουμε αυτό πολύ καλά. Αυτό, όμως, που θα πρέπει να ανατραπεί άμεσα είναι η ταχύτητα των αλλαγών. Έχει έλθει και για εσάς η ώρα των δύσκολων αποφάσεων», υπογραμμίζει. Ο CEO του Ομίλου Dixons, πάντως, μιλά με θαυμασμό για τα επιτεύγματα των ανθρώπων της Κωτσόβολος. «Η Κωτσόβολος είναι μια από τις καλύτερες εταιρείες του γκρουπ μας διεθνώς. Η τοποθέτησή της είναι πολύ καλή, το προσωπικό της εξειδικευμένο, ο σχεδιασμός της άριστος και πρόκειται για έναν πάρα πολύ καλό τοπικό παίκτη. Θα πρέπει να πω πως πραγματικά τέτοιου είδους προσπάθειες έχουν αντανάκλαση και στο εξωτερικό. Αλλάζουν την εικόνα της Ελλάδας διεθνώς. Βλέπω, για παράδειγμα, το προσωπικό μας στην Κωτσόβολος ή τα καταστήματά μας και θεωρώ πως όχι μόνο δεν υστερούν σε κάτι με τις άλλες χώρες, αλλά αντιθέτως έχουν και πολλά να μας διδάξουν. Εμείς στην Ελλάδα κοιτάζουμε τις ευκαιρίες που μπορεί να υπάρξουν και δεν είμαστε αδιάφοροι για την κινητικότητα του κλάδου. Ας μην ξεχνάμε πως εμείς περάσαμε από το στάδιο των δύσκολων αποφάσεων, είναι το παράδειγμα της μετατροπής του σήματος Electro World σε online σήμα. Η κρίση, λοιπόν, δεν είναι εύκολη για κανέ- να. Ούτε και για εμάς. Η κρίση κοστίζει, όμως έχουμε συνηθίσει να παίρνουμε αποφάσεις και να κάνουμε ό,τι θεωρούμε καλύτερο για το μέλλον».

ΟΙ ΝΕΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ

Το να ακούς από έναν έμπειρο περί τα θέματα της αγοράς ποιο θα είναι το μέλλον του κλάδου, έχει τη δική του, ξεχωριστή σημασία. Κάπως έτσι το αφεντικό του Ομίλου Dixons διεθνώς μας περιγράφει το αύριο στον κλάδο των ηλεκτρικών: «Οι τάσεις είναι τρεις. Ήδη έχει ξεκινήσει μια μεγάλη στροφή στα λεγόμενα tablet PC, όπως τα iPad, Android. Επίσης, αύξηση του ενδιαφέροντος υπάρχει και για τις flat screens στις τηλεοράσεις, όπου η τεχνολογία τρέχει πολύ γρήγορα. Γενικότερα, η κρίση στρέφει τον κόσμο στο σπίτι, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να αναζητούν άριστη ποιότητα εικόνας. Οι τεχνολογίες 3D-LED θα ισχυροποιηθούν λοιπόν εμπορικά και μάλιστα πολύ γρήγορα. Τέλος, διαβλέπω μια μεγάλη στροφή στις επονομαζόμενες smart TV και στα μουσικά συστήματα. Πλέον το σύνθημα θα είναι πως όλες οι συσκευές θα μπορούν να συνδέονται με οτιδήποτε μπορούμε να φανταστούμε».




Η ΚΡΙΣΗ ΑΦΟΡΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Ο κ. Browett εκτιμά πως η κρίση δεν είναι ένα ελληνικό μονάχα φαινόμενο, αλλά θα απασχολήσει συνολικά την Ευρώπη. Για το λόγο αυτό ο Όμιλος που διοικεί είναι πλέον οχυρωμένος. «Η κρίση συνολικά στην Ευρώπη, σε συνδυασμό με την αυξητική πορεία των πρώτων υλών και τη φούσκα του πετρελαίου που κινείται τις τελευταίες ημέρες πάνω από τα 100 δολάρια, συνθέτουν μια περίπλοκη κατάσταση. Εκτιμώ πως σε ευρωπαϊκό επίπεδο η ανάπτυξη θα συνεχιστεί. Απλά για εμάς το 2011 δεν θα είναι αυτό που θα λέγαμε ένα φανταστικό έτος. Αν και για εμάς τα προβλήματα τελείωσαν, πιστεύω ότι ήλθε η ώρα της σταθερότητας».

ΤΙ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

Ο John Browett δεν μασά τα λόγια του σε ό,τι αφορά στο αύριο της αγοράς ηλεκτρικών. «Είναι πλέον πολύ δύσκολο να είσαι μικρός παίκτης σε μια αγορά που διαρκώς μεγαλώνει. Το βλέπουμε αυτό με τους Ομίλους αγορών στα ηλεκτρικά είδη και τη δύσκολη επιβίωσή τους. Αυτό που όλοι πλέον συνειδητοποιούν είναι η τόνωση των αγορών μέσω του Internet, έναν τομέα που οι μεγάλοι λιανέμποροι ηλεκτρικών τρέχουν με μεγαλύτερη ευκολία να καλύψουν. Αυτό που παρατηρήσαμε επίσης είναι πως οι καταναλωτές δε θέλουν σε πανευρωπαϊκό επίπεδο να αγοράζουν με έναν και μόνο τρόπο. Θέλουν να έχουν μια πιο multichannel πρόσβαση στα καταναλωτικά αγαθά της τεχνολογίας και στα ηλεκτρικά. Αυτό συμβαίνει στην Ιταλία, την Ισπανία, την Ελλάδα ή τις βόρειες χώρες. Αυτό συμβαίνει πλέον παντού. Η στροφή, λοιπόν, στην αγορά μας, την οποία μόνο οι μεγάλοι παίκτες μπορούν να ικανοποιήσουν με επάρ- κεια, είναι αυτή προς την κατεύθυνση της μεγαλύτερης παροχής service. Οι επιχειρήσεις μας γίνονται όπως λέμε “service based businesses”».


Who is who

O John Browett εντάχθηκε στο δυναμικό της Dixons τo 2007, προερχόμενος από την Tesco, όπου ήταν Operations Director για την αλυσίδα και Chief Εxecutive του Tesco.com. Του πιστώνεται η ανάπτυξη της ιστοσελίδας του super market και η μεγάλη της επιτυχία. Είναι απόφοιτος του Wharton Business School, ενώ ανήκε και στο δυναμικό του Boston Consulting Group, με εξειδίκευση στα καταναλωτικά προϊόντα και το retail. Eίναι πατέρας τριών παιδιών και στα ενδιαφέροντά του συμπεριλαμβάνεται η ιστιοπλοΐα.