To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Το νέο προφίλ της Diesel Ελλάς

Το νέο προφίλ της Diesel Ελλάς

Συνέντευξη στον ΔΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

Ο κ. Λάμπρος Πόταγας είναι εδώ και λίγους μήνες ο Country Manager της Diesel Eλλάς, προερχόμενος από αντίστοιχη θέση στην Levi’s Hellas. Στη συνέντευξη του στο RetailBusiness μας σκιαγραφεί τα σχέδια του για την εταιρεία και υπογραμμίζει πως βασική προτεραιότητα του είναι η επίτευξη κερδοφορίας καθώς επίσης και η επιλεκτική ανάπτυξη με νέα σημεία που θα προωθούν το repositioning του brand ως casual alternative to luxury.

Πώς έκλεισε το 2011 για την Diesel Eλλάς σε επίπεδο οικονομικών μεγεθών; Πώς έχει επηρεάσει την εταιρεία η δύσκολη οικονομική συγκυρία;

Δε θα μπορούσα να ισχυριστώ ότι δε μας έχει επηρεάσει αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό, συγκριτικά με την υπόλοιπη αγορά. Σε αυτό έχει συντελέσει η ανάπτυξη της χονδρικής μας, που επιτεύχθηκε με νέες συνεργασίες με quality καταστήματα που εμπορεύονται και άλλα fashion brands. Οπως γνωρίζετε σε περιόδους οικονομικής αστάθειας τα luxury προϊόντα σημειώνουν άνοδο.

Ποια είναι η γενικότερη εικόνα της εγχώριας αγοράς ένδυσης σήμερα; Πώς ξεκίνησε το 2012 και τι πιστεύετε επιφυλάσσει το μέλλον; Θα συνεχίσει η αγορά να λειτουργεί μέσα σε ένα καθεστώς συνεχών προσφορών;

Το μοντέλο λειτουργίας της εγχώριας αγοράς ήταν βασισμένο σε αυτό του αντιπροσώπου. Λόγω όμως της οικονομικής συγκυρίας το μοντέλο αυτό αμφισβητείται σοβαρά. Ως επακόλουθο λοιπόν έχουμε ανακατατάξεις, αποχωρήσεις και αναδιανομές. Το κομμάτι της αγοράς στο οποίο θέλουμε να απευθυνθούμε εμείς δε λειτουργεί μέσω προσφορών, για αυτό άλλωστε δημιουργήθηκαν τα καταστήματα outlet. Δεν γνωρίζω τι επιφυλάσσει το μέλλον, ευχόμαστε για το καλύτερο και πρέπει να είμαστε έτοιμοι για το χειρότερο.

Οι χειμερινές εκπτώσεις, βοήθησαν καθόλου την αγορά ή, το καταναλωτικό κοινό παρουσιάστηκε διστακτικό να προβεί σε αγορές;

Ασφαλώς ναι, καθώς εξυπηρετούν ένα διαφορετικό κοινό το οποίο δεν επισκέπτεται τα καταστήματά μας στην κανονική περίοδο. Πέρα από την αγορά των προϊόντων μας σε χαμηλότερες τιμές τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το brand και να ζήσουν την εμπειρία του shopping σε ένα κατάστημα Diesel.

Είσαστε στο τιμόνι της εταιρείας εδώ και κάποιους μήνες. Ποιες ήταν οι προτεραιότητες που θέσατε όταν αναλάβατε το management και ποιες προκλήσεις κληθήκατε να αντιμετωπίσετε;

Οι προτεραιότητές μου είναι η ευθυγράμμιση της εταιρείας με τις διαδικασίες και τα standards της μητρικής, η επαναφορά της σε τροχιά κερδοφορίας, η αναδιάρθρωση του δικτύου πωλήσεων και ο επαναπροσδιορισμός του brand, καθώς είχαμε τοποθετηθεί στη συνείδηση του καταναλωτή ως ένα Denim brand. Το Denim βέβαια είναι στο DNA μας με μία μακρόχρονη εμπειρία σε επεξεργασίες και πανιά, αλλά σήμερα έχουμε επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες, προωθώντας το νέο προφίλ της Diesel ως lifestyle brand. Θα εκπλαγείτε από την ποικιλία των προϊόντων Diesel που υπάρχουν και διατίθενται στην Ελλάδα, από βρεφική ένδυση και υπόδηση μέχρι έπιπλα, φωτιστικά, κράνη, ποδήλατο ακόμα και αυτοκίνητο, τα περισσότερα κατασκευάζονται και διανέμονται σε συνεργασία με τις top εταιρείες στον κλάδο τους.

Πού πρόκειται να δώσετε μεγαλύτερο βάρος;

Όπως προανέφερα θα εστιάσουμε στην κερδοφορία, όπως επίσης και στην επιλεκτική ανάπτυξη με νέα σημεία σύμφωνα με τα πρότυπα της μητρικής εταιρείας και που θα προωθούν το repositioning του brand ως casual alternative to luxury.

Ποια είναι η παρουσία της Diesel αυτή την στιγμή στην αγορά και ποια σχέδια ανάπτυξης δικτύου υπάρχουν; Η δραστηριοποίησή σας στην αγορά των outlet σας έχει βοηθήσει;

Υπάρχουν 4 εταιρικά καταστήματα, στο Κολωνάκι, στο Εμπορικό Κέντρο Golden Hall, στη Θεσσαλονίκη και στη Μύκονο, καθώς και 2 καταστήματα Outlet, στο McArthur Glenn και στο Φάληρο. Επίσης, έχουμε 4 Shop in Shop με πιο πρόσφατα ανακαινισμένο αυτό στο Αttica Citylink, ενώ τώρα ετοιμάζονται δύο νέα Shop in Shop στο Αttica, Golden Hall και Αttica Mediterranean Cosmos. Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί η τάση σε όλα τα fashion brands να δραστηριοπούνται στην αγορά των outlet. Η Diesel Hellas έχει παρουσία στην αγορά των outlet με δύο καταστήματα μέχρι στιγμής και αυτό έχει βοηθήσει γιατί προωθεί το προϊόν σε νέους fans.

Θεωρείτε πως τα επώνυμα και high profile brands όπως η Diesel έχουν κάποιο πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού στην σημερινή εποχή της κρίσης ή η τιμή μεταβάλλεται σταδιακά σε όλο και πιο σημαντικό αγοραστικό κριτήριο;

Ασφαλώς σε μία δύσκολη οικονομικά περίοδο, ένα famous brand έχει το πλεονέκτημα σε σχέση με άλλα λιγότερο δημοφιλή brand names. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η Diesel δεν έγινε famous brand σε μία νύχτα, και ούτε τυχαία. Αυτήν τη στιγμή θεωρείται παγκοσμίως ως το πιο αγαπητό lifestyle brand εναλλακτικό του luxury ντυσίματος και ο καταναλωτής το αναγνωρίζει για την υψηλή ποιότητα και το DNA του. Όσον αφορά το θέμα των τιμών που αναφέρεστε, πιστεύουμε ότι το να θέτεις υψηλά standards σε αυτά που παρέχεις, έχει το ανάλογο κόστος.


Who is who

O κ. Λάμπρος Πόταγας είναι εδώ και λίγους μήνες ο Country Manager της Diesel Eλλάς. Έχει ασκήσει ανάλογα καθήκοντα και στην Levi’s Hellas ενώ στο παρελθόν διατηρούσε τη θέση του Franchise Director DIA τoυ Group Carrefour. Έχει υπάρξει επίσης Operations Manager στην Vertical S.A. (μέλος του Ομίλου Χατζηιωάννου), όπου ήταν υπεύθυνος για το management των δύο βασικών brands, Venus Victoria and Belinda καθώς και για την αναδιοργάνωση του τμήματος χονδρικής πώλησης.