To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ήρθαμε στην πιο κατάλληλη στιγμή

Ήρθαμε στην πιο κατάλληλη στιγμή
Ήρθαμε στην πιο κατάλληλη στιγμή

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Μπορείτε να μας «συστήσετε» τη Huffington Post; Ποια είναι η παρουσία της σε διεθνές επίπεδο και τι είναι αυτό που την κάνει να ξεχωρίζει;

Jimmy Maymann:
Η Huffington Post ξεκίνησε σαν μια άκρως αμερικανική επιχείρηση, αλλά πλέον έχει παγκόσμιο χαρακτήρα. Αυτήν τη στιγμή, μαζί με την ελληνική, υπάρχουν 12 εκδόσεις μας διεθνώς. Τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε αναπτυχθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό όσον αφορά τη διεθνή μας παρουσία και πλέον πάνω από το 50% του κοινού μας προέρχεται από περιοχές εκτός των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, το κοινό μας σε παγκόσμιο επίπεδο αγγίζει σχεδόν τα 120 εκατ. αναγνώστες. Έχουμε κατορθώσει, λοιπόν, να χτίσουμε ένα αρκετά μεγάλο κοινό για τα νέα όπως τα παρουσιάζει η Huffington Post. Βλέπετε, κάνουμε κάτι αρκετά διαφορετικό. Δεν είμαστε απλά ένα ειδησεογραφικό site· στην ουσία είμαστε μια πλατφόρμα, που χρησιμοποιεί τις ειδήσεις για να εκκινήσει συζητήσεις. Οι εκδόσεις μας περιλαμβάνουν πολύ πρωτογενές περιεχόμενο, το οποίο αξιοποιούμε για να κάνουμε τους αναγνώστες μας να συμμετάσχουν σε έναν ευρύτερο διάλογο για την κοινωνία, την πολιτική, την οικονομία ή οποιοδήποτε άλλο θέμα. Αυτή είναι και η πραγματική δύναμη της Huffington Post. Έχουμε σχεδόν 400 εκατ. σχόλια στην πλατφόρμα μας και 80 χιλιάδες bloggers. Το κοινό συνεισφέρει σε μεγάλο βαθμό. Η Huffington Post είναι κομμάτι της νέας εποχής του Διαδικτύου και των Social Media, όπου το κοινό θέλει πλατφόρμες, που θα επιτρέπουν να ακουστεί και η δική του φωνή. Τα media έχουν εκδημοκρατιστεί. Για πάνω από 50 χρόνια μιλούσαν μόνο αυτά στο κοινό. Τώρα, το κοινό θέλει να μπορεί να απαντά. Το κάνει στο Facebook και στο Twitter και θεωρώ πως η Huffington Post έχει ανακαλύψει έναν τρόπο να προσφέρει αυτή τη δυνατότητα ενσωματωμένη στην παρουσίαση της ειδησεογραφίας. Είμαστε ένα ειδησεογραφικό portal για τη σύγχρονη εποχή των συζητήσεων και πιστεύω πως αυτός είναι ο βασικός λόγος της επιτυχίας μας.

adb: Από τις 20 Νοεμβρίου έχει ξεκινήσει και η ελληνική εκδοχή της Huffington Post. Ποιοι λόγοι σάς έκαναν να αποφασίσετε να αποκτήσετε παρουσία και στην ελληνική αγορά και γιατί επιλέξατε να το κάνετε στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή;

Jimmy Maymann:
Το γιατί αποφασίσαμε να κάνουμε τώρα την είσοδό μας στην ελληνική αγορά είναι ένα πολύ σημαντικό ερώτημα. Όλοι γνωρίζουμε, φυσικά, την κρίση που υπάρχει τα τελευταία χρόνια στην Ευρώπη, καθώς και τα μέτρα λιτότητας που έχουν εφαρμοστεί στην Ελλάδα. Θεωρώ, λοιπόν, πως τώρα είναι η στιγμή για να χτίσουμε κάτι καινούργιο, που ευελπιστούμε πως θα δώσει ελπίδα στο κοινό, καθώς θα του προσφέρει τη δύναμη να ακουστεί και να μπει σε μια διαφορετικού τύπου συζήτηση, με ιδέες που έρχονται τόσο από το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό της χώρας. Η Ελλάδα έχει μια καταπληκτική κληρονομιά και αξίες, είναι η χώρα που γέννησε φιλοσόφους, σεβαστούς διαχρονικά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι πολύτιμα και για το κοινό μας στις υπόλοιπες χώρες. Αυτήν τη στιγμή, λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να χτίσουμε μια επιχείρηση στην Ελλάδα, αλλά είναι εξίσου σημαντικό να μπορέσουμε να φέρουμε στο προσκήνιο, να προβάλουμε και να αξιοποιήσουμε πράγματα που έχουν αποτέλεσμα τώρα, εδώ. Παράλληλα, εάν παρατηρήσει κανείς το τοπίο των media τα τελευταία χρόνια, θα δει πως οι αναγνώστες δεν είναι απαραίτητα απόλυτα ευχαριστημένοι ή ικανοποιημένοι με την πληροφόρηση που λαμβάνουν και ελπίζουμε πως μπορούμε να συνεισφέρουμε κομίζοντας κάτι καινούργιο.

Όσον αφορά την επιλογή της εισόδου στην ελληνική αγορά, όπως γνωρίζετε, η ιδρύτριά μας, η Arianna Huffington, είναι ελληνικής καταγωγής και ήταν πάντα επιθυμία της να επιστρέψει και να προσφέρει στη χώρα της. Φυσικά, όμως, δεν θα είχαμε προχωρήσει στο εγχείρημα εάν δεν πιστεύαμε πως μπορούμε να προσφέρουμε κάτι νέο στο ελληνικό τοπίο των media. Yπάρχουν σίγουρα μεγαλύτερες αγορές, στις οποίες έχουμε αποκτήσει παρουσία. Σε λίγες μέρες λανσάρουμε την έκδοση της Huffington Post στην Ινδία του 1 δισ. κατοίκων. Δεν είναι, όμως, το μέγεθος το βασικό μας κριτήριο. Υπάρχει έκδοση της Huffington Post για την περιοχή του Maghreb (Τυνησία, Μαρόκο, Αλγερία, Λιβύη) στη Βόρειο Αφρική, που φυσικά σε επίπεδο κύκλου εργασιών δεν αποτελεί την πιο ελκυστική αγορά. Ο λόγος, ωστόσο, που αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε λανσάρισμα εκεί μοιάζει κάπως με την απόφασή μας για την Ελλάδα. Η φιλοσοφία μας ήταν πως σε συνέχεια της Αραβικής Άνοιξης το κοινό χρειαζόταν μια πλατφόρμα, όπου θα μπορούσε να συνεχιστεί ο διάλογος. Νιώσαμε πως ήταν κάτι πολύ κοντά στο DNA μας και έπρεπε να βρεθούμε εκεί. Θέλαμε να γίνουμε μέρος του συγκεκριμένου διαλόγου και να τον διευκολύνουμε. Στο ίδιο πλαίσιο, ευελπιστούμε πως με την έλευσή μας στην Ελλάδα θα μπορέσουμε αφενός να δώσουμε μια νέα οπτική για τα όσα συμβαίνουν εκτός Ελλάδας, αφετέρου να προβάλουμε και να αναδείξουμε κάποια από τα πολύ σημαντικά και όμορφα πράγματα που λαμβάνουν χώρα εδώ.

adb: Από καθαρά επιχειρηματική σκοπιά, εκτιμάτε πως υπάρχουν προοπτικές ανάπτυξης στην ελληνική digital αγορά;

Jimmy Maymann:
Αναμφίβολα. Αυτήν τη στιγμή η κατάσταση δεν είναι και τόσο καλή, αλλά θεωρώ πως υπάρχει δυναμική ανάπτυξης. Μπορεί κάποιοι να ανησυχούν πως τα πράγματα μπορούν να γίνουν και χειρότερα, αλλά δεν νομίζω πως πρέπει να σκεφτόμαστε κάτι τέτοιο. Αν δούμε τον τρόπο με τον οποίο το ελληνικό κοινό έχει αγκαλιάσει το digital, μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως πρόκειται για τον τομέα που θα καταγράψει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Γι’ αυτό θεωρώ πως, όπως ανέφερα και προηγουμένως, αυτή είναι η πλέον κατάλληλη στιγμή για να μπούμε στην ελληνική αγορά. Η Ελλάδα δείχνει να έχει κατορθώσει πάρα πολλά. Υπάρχουν σίγουρα αρκετά ακόμη που πρέπει να γίνουν, είναι όμως πάντα καλύτερο να γίνεσαι μέρος της αγοράς σε τέτοιες περιόδους. Όταν η αγορά είναι ανεβασμένη, είναι δύσκολο να λανσάρεις κάτι καινούργιο.

Σταύρος Δρακουλαράκος: Όσον αφορά το ελληνικό τοπίο των media και εμείς σαν 24Μedia θεωρούμε πως είναι κατάλληλη στιγμή για το λανσάρισμα της Huffington Post στην Ελλάδα. Tα τρία-τέσσερα τελευταία χρόνια η αγορά δείχνει σημάδια ωρίμανσης σε επίπεδο κατανάλωσης περιεχομένου, με το video να καταγράφει άνοδο. Τον περασμένο χρόνο είδαμε ανάπτυξη και στο mobile. Προφανώς δεν είμαστε ακόμη στο επίπεδο της Δυτικής Ευρώπης ή των ΗΠΑ, αλλά θεωρούμε πως σταδιακά οδηγούμαστε προς αυτό το σημείο. Επίσης, νιώθουμε πως είναι η κατάλληλη στιγμή για να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ των παραδοσιακών offline media, όπως τα περιοδικά και οι εφημερίδες, και των online μέσων. Eίμαστε ένα αποκλειστικά Digital Media δίκτυο, που διαθέτει πλέον ένα global brand και εκτιμάμε πως αυτός είναι ο κατάλληλος συνδυασμός για να το επιτύχουμε.

adb: Tι ακριβώς περιλαμβάνει η συνεργασία της Huffington Post με την 24Μedia; Τι προσφέρει κάθε πλευρά;

Jimmy Maymann:
Θεωρούμε πως για να είσαι μια πραγματικά παγκόσμια επιχείρηση σήμερα, πρέπει να εφαρμόζεις το λεγόμενο “think global, act local”. Για να κατορθώνεις να δρας επιτυχημένα σε τοπικό επίπεδο, θα πρέπει να έχεις ανθρώπους στη συγκεκριμένη χώρα· εάν δεν έχεις κάποιο συνεργάτη, είναι πολύ δύσκολο. Μπορεί να λες πως έχεις τοπικό χαρακτήρα, αλλά στην ουσία δεν έχεις και χρειάζεται πολύς χρόνος για να αποκτήσεις. Είναι κάτι που εφαρμόζουμε σε όλες τις αγορές, όχι μόνο στην Ελλάδα. Στον κόσμο των media έχουν πολύ μεγάλη σημασία οι σχέσεις. Χρειάζεται να γνωρίζεις ανθρώπους που θα μοιραστούν μαζί σου πληροφορίες, ειδήσεις, stories. Πώς αλλιώς θα έχεις δυνατό περιεχόμενο; Αλλά και από την καθαρά business πλευρά, χρειάζεται να χτίσεις τις επιχειρηματικές σχέσεις που θα κάνουν τους ενδιαφερόμενους να θέλουν να συμμετάσχουν στην προσπάθεια, να διαφημιστούν στην πλατφόρμα και να προκύψουν έσοδα. Αυτό ακριβώς συνεισφέρει η 24Μedia στη συνεργασία και, φυσικά, μας προσφέρει μια δυνατή φωνή στην Ελλάδα. Εμείς από την πλευρά μας διαθέτουμε μια πολύ σημαντική τεχνογνωσία. Έχουμε πλέον λανσαριστεί σε 12 αγορές διεθνώς, κατανοούμε πλήρως τις δυνατότητες της τεχνολογικής πλατφόρμας, γνωρίζουμε ποια ακριβώς εκπαίδευση χρειάζεται και μπορούμε να προσφέρουμε όλα όσα χρειάζονται για να έχει το περιεχόμενο το χαρακτήρα της Huffington Post αλλά με την απαραίτητη τοπική πινελιά. Ξέρουμε ποιο είναι το DNA της Huffington Post και τι πρέπει να γίνει για να είναι υπαρκτό σε κάθε τοπική έκδοση. Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι με τη συνεργασία μας με την 24Μedia και όσα έχουμε μέχρι στιγμής δει.

Σταύρος Δρακουλαράκος: Και εμείς θεωρούμε τη συνεργασία μας με την AOL και τη Huffington Post στρατηγικού χαρακτήρα. Είναι πολύ σημαντικό ότι, όπως ανέφεραν αυτές τις ημέρες τόσο η Arianna όσο και ο Jimmy, ενώ άλλοι οργανισμοί media προχωρούν στη διάλυση, στην ουσία, των τοπικών τους newsrooms, καθώς δεν μπορούν να τα υποστηρίξουν οικονομικά, η Huffington Post ως παγκόσμιο brand προχωρά σε συνεργασίες με τοπικούς συνεργάτες. Δεν διαθέτει απλώς κάποιο δημοσιογράφο ανταποκριτή, αλλά μια τοπική ομάδα στην κάθε περιοχή και χώρα που έχει επιλέξει. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός πως οι Editors in Chief των διαφόρων εκδόσεων της Huffington Post συνεργάζονται και έχουν καθημερινή επικοινωνία. Μπορεί ακόμη και να φτιάξουν από κοινού, όλοι μαζί, κάποιο πραγματικά «παγκόσμιο» θέμα. Το θεωρούμε συναρπαστικό. Ακόμη, για μας μεγάλη σημασία έχει το γεγονός πως, όπως έχει εξάλλου δηλώσει και ο Δημήτρης Μάρης, Πρόεδρος της 24Μedia και ένας εκ των μετόχων της ελληνικής Huffington Post, «η ελληνική Huffington Post είναι ένα μέσο που δεν αποτελεί παθητικό πομπό της είδησης αλλά ενεργό δέκτη της κοινωνίας των πολιτών. Δεν τοποθετείται στην είδηση με δεξιά, κεντρώα ή αριστερή οπτική ούτε προσποιείται ότι σε κάθε θέμα υπάρχουν δύο πλευρές και ότι η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Παρουσιάζουμε όλες τις πλευρές, αλλά η ελληνική Huffington Post παίρνει θέση και θα τη διατυπώνει πάντοτε με θάρρος και ευκρίνεια». Πέρα όμως από το δημοσιογραφικό κομμάτι, πρέπει να σημειώσω πως έχουμε καταβάλει κάθε προσπάθεια το DNA της Ηuffington Post να αντικατοπτρίζεται σε κάθε πτυχή της ελληνικής έκδοσης, όπως π.χ. οι πωλήσεις και το marketing.

adb: Υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι στόχοι που έχετε θέσει για την ελληνική έκδοση της Huffington Post;

Jimmy Maymann:
Σε όλες τις χώρες που εισερχόμαστε θέτουμε σαν στόχο να είμαστε στο Top 5 μέσα σε μια περίοδο 2-3 χρόνων. Εάν δεν το έχουμε κατορθώσει, τότε μάλλον κάτι δεν κάνουμε καλά. Κάθε φορά, λοιπόν, που ξεκινάμε μια καινούργια έκδοση, πρέπει να θεωρούμε πως αυτός ο στόχος μπορεί να επιτευχθεί. Σε διαφορετική περίπτωση, δεν πρέπει να προχωρήσουμε στο εγ- χείρημα. Εάν δεν βρίσκεσαι στο Top 5, είναι πολύ δύσκολο να διεκδικήσεις σημαντικό μερίδιο τόσο από το αναγνωστικό κοινό, όσο και από τη διαφημιστική πίτα, με φυσική εξέλιξη να έχεις δυσκολία να διασφαλίσεις τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Υπάρχουν αγορές που είμαστε στην πρώτη θέση της κατάταξης, όπως για παράδειγμα στον Καναδά ή στη Γαλλία. Αγορές που κατορθώσαμε να αναπτυχθούμε σημαντικά και με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Θέτω σαν στόχο, όμως, το top5, καθώς προτιμώ να υποσχόμαστε λιγότερα και τελικά να κατορθώνουμε περισσότερα.

Σταύρος Δρακουλάρακος: Αξίζει να σημειώσουμε πως η 24Μedia είναι ο πρώτος απο- κλειστικά digital παίκτης με τον οποίο συνεργάζεται η Huffington Post και η εμπειρία μας από τα 10 χρόνια πορείας μας στην ελληνική digital αγορά, οι ομάδες και οι δομές που διαθέτουμε, ταιριάζουν απόλυτα στη νέα πρόταση που φέρνει στην αγορά μας η Huffington Post. Θεωρούμε, λοιπόν, πως τα αποτελέσματα θα έρθουν πολύ γρήγορα. Το πιστεύουμε πραγματικά και η αρχική υποδοχή, της οποίας έχει τύχει η HuffPost Greece, μας δίνει ακόμη μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.


Το «πρωινό» εργασίας

Η συνάντησή μας έλαβε χώρα λίγα λεπτά μετά το πρόγευμα εργασίας του Jimmy Maymann με ανώτατα στελέχη της διαφημιστικής αγοράς επί ελληνικού εδάφους, που πραγματοποιήθηκε κατόπιν πρωτοβουλίας της 24Media.

Απαντώντας σε σειρά ερωτήσεων, ανέπτυξε τις απόψεις του για τις νέες τάσεις στην ψηφιακή επικοινωνία, αλλά και τον κομβικό ρόλο που ένας σημαντικός εκδότης με υψηλή επισκεψιμότητα, όπως η Huffington Post, μπορεί να διαδραματίσει ως αρωγός και στρατηγικός συνεργάτης των brands.

Η συνάντηση διήρκεσε μιάμιση ώρα και κάλυψε ένα σημαντικό εύρος θεμάτων, από το native advertising στο mobile marketing και από το βίντεο στο community management. Όπως μας ανέφερε ο ίδιος, τα στελέχη της διαφημιστικής αγοράς υποδέχτηκαν θετικά τη νέα πρόταση που φέρνει στην αγορά η Huffington Post. «Θεωρούν πολύ καλό το γεγονός πως μπαίνει στην αγορά κάποιος με καινούργια οπτική και με νέες πρακτικές. Άλλωστε, εμείς θέλουμε να κομίσουμε καινούργια στοιχεία και μια διαφορετική προσέγγιση στην ελληνική αγορά digital media, όχι μόνο σε επίπεδο περιεχομένου. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε και κάποιες λύσεις που αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν στο χώρο αναφορικά με το native advertising, το content marketing, τα mobile ad formats ή το online video. Πρακτικές που εφαρμόζουμε ήδη αυτήν τη στιγμή σε άλλες χώρες», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο Σταύρος Δρακουλαράκος προσέθεσε πως οι άνθρωποι της διαφημιστικής αγοράς έδειξαν πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τα όσα προτείνει η Ηuffington Post και τόνισε πως στόχος της ελληνικής έκδοσης και της 24Μedia είναι να ικανοποιήσει σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες τους.