To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΕΙΙΡΑ: Kίνητρα για τη ραδιοφωνική διαφήμιση

ΕΙΙΡΑ: Kίνητρα για τη ραδιοφωνική διαφήμιση

Πρόταση για την παροχή φορολογικών κινήτρων σχετικά με την ενίσχυση της διαφημιστικής δαπάνης στο ραδιόφωνο έχει καταθέσει στην πολιτεία η Ένωση Ιδιοκτητών Ιδιωτικών Ραδιοφωνικών Σταθμών Αττικής χωρίς, μέχρι στιγμής, να έχει λάβει απάντηση.

Συγκεκριμένα, σε επιστολή που εστάλη στις 25 Απριλίου με την υπογραφή του προέδρου της ΕΙΙΡΑ, Παναγιώτη Κωστάκη, και απευθύνεται στους αρμόδιους υπουργούς Νίκο Παππά και Λευτέρη Κρέτσο, η Ένωση κάνει λόγο για την ανάγκη νομοθετικής ρύθμισης που αφορά την παροχή κινήτρου στους διαφημιζόμενους μέσω της προσαύξησης της φορολογικής βαρύτητας των διαφημιστικών δαπανών, που πραγματοποιούνται σε ραδιοφωνικούς σταθμούς που λειτουργούν νόμιμα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και περιλαμβάνονται στην κατάσταση που έχει αναρτηθεί στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης.

Η ελάφρυνση θα υπολογίζεται επί του ποσού της υπερβάλλουσας διαφημιστικής δαπάνης του «έτους επιδότησης» έναντι της διαφημιστικής δαπάνης του έτους 2018 και συγκεκριμένα προτείνεται η υπερβάλλουσα δαπάνη διαφήμισης για τα έτη 2019 – 2020 έναντι αυτής του έτους 2018 να εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, προσαυξημένη κατά ποσοστό 100%, ενώ η υπερβάλλουσα δαπάνη διαφήμισης για τα έτη 2021- 2023 (έναντι αυτής του έτους 2018) κατά ποσοστό 75%.

Πρόκειται για πρόταση κοντά στο μοντέλο που εφαρμόζεται στην Ιταλία για την ενίσχυση του συνόλου της διαφημιστικής επένδυσης, το οποίο δείχνει να έχει αποτέλεσμα, ενώ θα πρέπει να σημειωθεί πως η ΕΙΙΡΑ προτείνει να εξαιρούνται διαφημιζόμενες επιχειρήσεις που είναι συνδεδεμένες (βάσει του ορισμού των διατάξεων του Ν.4172/2013, άρθρο 2) με μία ή περισσότερες ραδιοφωνικές επιχειρήσεις ή κατατάσσονται στην κατηγορία ΜΜΕ (Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας) καθώς και επιχειρήσεις οι οποίες μεσολαβούν μεταξύ διαφημιζόμενων και Μέσων για την αγορά και πώληση ραδιοφωνικής διαφήμισης.

Η προτεινόμενη ρύθμιση

Αναλυτικά από την ΕΙΙΡΑ  προτείνεται η θέσπιση ειδικής διάταξης νόμου για την παροχή φορολογικού κινήτρου με το εξής περιεχόμενο:

ΑΡΘΡΟ 

1. Οι δαπάνες διαφήμισης και ανάληψης χορηγίας σε νομίμως λειτουργούντες ραδιοφωνικούς σταθμούς εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα των διαφημιζόμενων επιχειρήσεων κατά τον χρόνο πραγματοποίησής τους προσαυξημένες ως εξής: (α) Η υπερβάλλουσα δαπάνη για τα έτη 2019 έως 2020 έναντι αυτής του έτους 2018 (έτους βάσης) εκπίπτει από τα  ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων προσαυξημένη κατά ποσοστό 100% (β) Η υπερβάλλουσα δαπάνη για τα έτη 2021 έως 2023 έναντι αυτής του έτους 2018 (έτους βάσης) εκπίπτει από τα  ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων προσαυξημένη κατά ποσοστό 75%. Αν προκύψουν ζημίες μετά την αφαίρεση του ως άνω ποσοστού, μεταφέρονται με βάση το άρθρο 27 του ν. 4172/2013. Με κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης καθορίζεται το έτος βάσης, το οποίο θα λαμβάνεται υπόψη, για την εφαρμογή του παρόντος μετά την παρέλευση της προβλεπόμενης στο παραπάνω εδάφιο πενταετίας. Με την ίδια υπουργική απόφαση καθορίζεται και κάθε άλλη αναγκαία τεχνική λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας ρύθμισης.

2. Για τις διαφημιζόμενες επιχειρήσεις οι οποίες κατά το έτος επιδότησης κατατάσσονται στις μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις, κατά την έννοια του άρθρου 2  του ν. 4308/2014, η παράγραφος 1 του παρόντος άρθρου εφαρμόζεται για ποσά υπερβάλλουσας διαφημιστικής δαπάνης με ανώτατο ύψος το 15% της διαφημιστικής δαπάνης του έτους 2018 (έτος βάσης). 

3. Από το πεδίο εφαρμογής της παρ. 1 εξαιρούνται:

α) Διαφημιζόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες κατά το έτος επιδότησης είναι συνδεδεμένες (βάσει του ορισμού των διατάξεων του Ν.4172/2013, άρθρο 2) με μία ή περισσότερες ραδιοφωνικές επιχειρήσεις. Η εξαίρεση αφορά αποκλειστικά και μόνο στη διαφημιστική δαπάνη των διαφημιζομένων επιχειρήσεων που έγινε μέσω των Ρ/Σ των συνδεδεμένων ραδιοφωνικών επιχειρήσεων είτε άμεσα ή μέσω διαφημιστικών επιχειρήσεων.

β) Διαφημιζόμενες επιχειρήσεις, οι οποίες κατατάσσονται στην κατηγορία των μέσων ενημέρωσης.

γ) Επιχειρήσεις που μεσολαβούν μεταξύ διαφημιζόμενων και μέσων ενημέρωσης για την αγορά και πώληση ραδιοφωνικής διαφήμισης.

4. Σε περίπτωση που, κατόπιν ελέγχου, διαπιστωθεί η υποβολή ανακριβούς δήλωσης, πέραν των κυρώσεων που προβλέπονται από την κείμενη νομοθεσία, επιβάλλεται επί πλέον πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του φόρου που δεν καταλογίσθηκε.


TAGS: ΕΙΙΡΑ