To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Αλεξάνδρα Καρδάμη (One Whole): Έμφαση στην καλλιέργεια μακροχρόνιων σχέσεων

Αλεξάνδρα Καρδάμη (One Whole): Έμφαση στην καλλιέργεια μακροχρόνιων σχέσεων

Στο πλαίσιο της ειδικής έκδοσης #PR Agencies της Direction Business Network, η Αλεξάνδρα Καρδάμη, Founder της One Whole Managing Reputation, μας μιλά για τις καινούργιες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά του PR.

Πώς έχει επηρεαστεί η ελληνική αγορά PR από τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας μέσα στο 2020; Ποιες νέες ανάγκες και τάσεις έχουν προκύψει;

Αυτή η πρωτοφανής παγκόσμια νέα συνθήκη έχει επηρεάσει το 2020 κάθε πτυχή της ζωής και της πραγματικότητάς μας και έχουμε έρθει αντιμέτωποι ως άνθρωποι και ως επαγγελματίες με νέα δεδομένα.  Όπως λένε, όμως, ότι οι καταιγίδες ευνοούν τα δέντρα να αποκτήσουν βαθύτερες ρίζες, έτσι και οι καινούργιες συνθήκες ανέδειξαν και στον κλάδο του PR την ανάγκη να αναζητήσει βαθύτερα και να ενεργοποιήσει παραδοσιακά και σύγχρονα εργαλεία του, για να ανταποκριθεί πιο γρήγορα και πιο ευέλικτα στις νέες προκλήσεις. Οι στρατηγικές διαχείρισης κρίσεων και ειδικών θεμάτων βρέθηκαν στο προσκήνιο στην καθημερινή λειτουργία των επιχειρήσεων, είτε αυτές επλήγησαν βαθιά (τουρισμός) είτε ήταν στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, ίσως και σε «πλεονεκτική» θέση (λιανεμπόριο και τροφοδοτική αλυσίδα).

Οι δημόσιες σχέσεις κλήθηκαν να σταθούν στο πλευρό επιχειρήσεων που ήταν πλέον αντιμέτωπες με την κρίση σε πραγματικό χρόνο και να σχεδιάσουν μαζί εκστρατείες ανάδειξης του ηγετικού τους ρόλου, αποδεικνύοντας στις εσωτερικές ομάδες και τους πελάτες τους ότι αντιμετωπίζουν την κατάσταση υπεύθυνα, μεθοδικά και με σχεδιασμό. Αυτό μεταφράζεται στην ανάγκη πιο ανοιχτής επικοινωνίας, με ξεκάθαρα ρεαλιστικά μηνύματα και καθησυχαστικό ύφος, σχεδιάζοντας προγράμματα ασφάλειας και υγιεινής και βγάζοντας στο προσκήνιο πρωτοβουλίες βιωσιμότητας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Η νέα τάση ορίζει την επιστροφή στην κλασική αξία της άρρηκτης σύνδεσης της εταιρικής φήμης με τη βιωσιμότητα και τις καλές πρακτικές.



Κατά τη γνώμη σας ποιες δεξιότητες και ποιες υπηρεσίες πρέπει να διαθέτει και να προσφέρει ένα PR Agency σήμερα; Έχουν επέλθει διαφοροποιήσεις λόγω του Covid-19 σε τομείς όπως π.χ. το influencer marketing;Η βασική διαφοροποίηση για τα PR Agencies, σήμερα, είναι ότι χρειάζεται να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες των πελατών τους, αφού καλούνται να επικοινωνήσουν περισσότερο, πιο στοχευμένα, με πολλούς και διαφορετικούς αποδέκτες, συνδυάζοντας παραδοσιακά και ψηφιακά εργαλεία, και όλα αυτά αντιμετωπίζοντας παράλληλα την πρόκληση των αναθεωρημένων προς τα κάτω προϋπολογισμών.


Είναι μια δύσκολη εξίσωση, που το «κλειδί» της βρίσκεται στην ενορχήστρωση! Είναι μια περίοδος που η πιο δημιουργική καμπάνια, τα insights και το storytelling του Digital PR ή η ευκολία προώθησης που εξασφαλίζει εξ αποστάσεως το influencers marketing, ίσως δεν είναι από μόνα τους αρκετά για να φέρουν την επιτυχία. Χρειάζεται καλή γνώση του πελάτη και του κλάδου του, πολύ δυνατές σχέσεις με τα κοινά του, συνεργασία, ευελιξία, ευρηματικότητα, για να επιτύχουν τα agencies cost-effective 360ο προσέγγιση στην επικοινωνία.

Ποια είναι η διαδρομή και η φιλοσοφία της εταιρείας; Πού θα λέγατε ότι εξειδικεύεστε;

Το PR blueprint της One Whole αφορά στη δημιουργία καινοτόμων εκστρατειών επικοινωνίας, δίνοντας έμφαση στην καλλιέργεια μακροχρόνιων σχέσεων ανάμεσα σε εμάς, τους πελάτες και τα κοινά τους. Η οργανική ή αλλιώς «earned» κάλυψη έρχεται φυσιολογικά μέσα από ένα σύνολο εξειδικευμένων υπηρεσιών που παρέχονται με υψηλή ποιότητα και αμεσότητα, λόγω των σχέσεων εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει με δημοσιογράφους, influencers, εκδότες, φορείς και την κοινότητα συνολικότερα.

Με 20 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο της επικοινωνίας, ανατρέχουμε κάθε φορά σε ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο παραδοσιακών και ψηφιακών υπηρεσιών δημοσίων σχέσεων που συνδυάζουμε για να πετύχουμε μετρήσιμα αποτελέσματα, όπως native περιεχόμενο, influencers marketing, εκδηλώσεις κοκ, για να φέρουμε μεγαλύτερο engagement και conversions, αλλά και με απώτερο στόχο τη δημιουργία θετικής φήμης για τις επιχειρήσεις που συνεργαζόμαστε από τους κλάδους της τεχνολογίας, του τουρισμού, του retail, της ψυχαγωγίας και της ομορφιάς κ.ά. Εκτός από ικανοποιημένους πελάτες, όμως, επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε εκστρατείες που θα δώσουν ώθηση στον κλάδο να εξελιχθεί και, κυρίως, έμπνευση σε νέους ανθρώπους να τον ακολουθήσουν.


Υπάρχουν κάποιες συνεργασίες και project που ξεχωρίζετε;

Ξεχωρίζουμε κάθε συνεργασία μας και επιδιώκουμε να την προσεγγίσουμε δημιουργικά, αξιοποιώντας εργαλεία PR και Digital που κρίνουμε ότι μπορεί να έχουν αντίκτυπο και να επηρεάσουν θετικά την εικόνα και τη φήμη των brands. Η αγορά, όπως και οι επιτροπές έγκριτων φορέων που οργανώνουν βραβεία, ανέδειξαν και επιβράβευσαν για τη στρατηγική, τη δημιουργικότητα και την αποτελεσματικότητά τους projects, όπως:

Avon #PinkAlert: Μια εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του μαστού με κοινό στόχο, μέσω του www.pinkalert.gr, να στείλουν χιλιάδες άνδρες και γυναίκες στην Ελλάδα κάθε μήνα ένα διαφορετικό, εικαστικό μήνυμα «#PinkAlert», αυξάνοντας τις πιθανότητες να αναγνωρίσουν οι γυναίκες τους κινδύνους και να αναλάβουν δράση. Για τη διάδοση της εκστρατείας επιλέχθηκαν 7 δημοφιλείς άντρες influencers, οι Pinkers, «βάφτηκαν ροζ» και με αναρτήσεις στα SoMe, παρακινούσαν τους ακολούθους τους, αυξάνοντας την αναγνωρισιμότητα της εκστρατείας. Native αρθρογραφία και videos, άρθρα γιατρών και διατροφολόγων, infographics με στατιστικά, το γραφείο Τύπου, τα SoMe της Avon και micro influencers έφεραν περίπου 5.000 PinkAlerts, 78.000 likes, 57.000 views και το να εκτεθούν στο μήνυμα περισσότεροι από 3 εκατομμύρια.


INTERSPORT #womanism: Μια καμπάνια που δημιουργήθηκε ειδικά για τη γυναίκα του σήμερα, όπου μέσα από Digital PR εργαλεία και πραγματικές ιστορίες θέλαμε να δώσουμε πνοή στο microsite womanism.intersport.gr και να δημιουργήσουμε word of mouth και virality για την ενέργεια. Συστήσαμε στο κοινό έναν ψηφιακό στίβο γυναικείας ενδυνάμωσης. Κινηθήκαμε σε 2 φάσεις: Στην teaser φάση δημιουργήσαμε το #womanism challenge, που καλούσε το κοινό να ανεβάσει στο Instagram με το hashtag #womanism τη φωτογραφία μίας γυναίκας επώνυμης ή ανώνυμης την οποία θαυμάζει. Στη launch φάση, προχωρήσαμε σε digital ενέργειες και influencers marketing, όπου συνεργαστήκαμε με 6 αναγνωρίσιμες γυναίκες, προκειμένου να αναδείξουν τις αξίες του womanism μέσα από τις ιστορίες τους με digital περιεχόμενο και με Συνέντευξη Τύπου.

Το PlayStation φέρνει το παιχνίδι στη γλώσσα μας! Βάφουμε τις γλώσσες μας μπλε, στα ελληνικά χρώματα… σε μια “all things blue” εκδήλωση για δημοσιογράφους και συνεργάτες. Με 92, συνολικά, καλεσμένους, είχαμε 100% υπερκάλυψη του KPI που είχαμε θέσει, ενώ είχαμε 60 SoMe και αναρτήσεις από σημαντικούς influencers και το Δελτίο Τύπου δημοσιεύτηκε σε 45 online και print μέσα, φτάνοντας reach 11 εκατ. Full organic and blue!

Καμπάνια εταιρικής επικοινωνίας και διαχείρισης φήμης για τη Celestyal Cruises το 2018 με αποδέκτες περισσότερους από 5.000 συνεργάτες, δημοσιογράφους, τουριστικά πρακτορεία και tour operators παγκοσμίως, σε περισσότερες από 12 χώρες, με συστηματική αποστολή Δελτίων Τύπου, συνεντεύξεις στελεχών, Infographics σε 4 γλώσσες για την ενιαία παρουσίαση των μηνυμάτων, προσέγγιση influencers του κλάδου, opinion leaders, δημοσιογράφων και δημιουργία digital Native Content για τη βαθύτερη εκπαίδευση του ελληνικού και διεθνούς κοινού στην κρουαζιέρα, ως τρόπος διακοπών. Πετύχαμε πάνω από 5.000 δημοσιεύματα σε αξιόπιστα, Tier 1 ΜΜΕ σε όλο τον κόσμο.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την έκδοση #PR Agencies εδώ.