To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ελένη Σουράνη: Η επικοινωνία προϋποθέτει ενσυναίσθηση

Ελένη Σουράνη: Η επικοινωνία προϋποθέτει ενσυναίσθηση

Στο πλαίσιο της ειδικής έκδοσης #PR Agencies της Direction Business Network, η Ελένη Σουράνη, Founder, Managing Director της Socialdoo, μας μιλά για τα νέα δεδομένα που έχουν ενδιαφέρον στην αγορά του PR.

Έχοντας περάσει σχεδόν διαδοχικά μια πολυετή οικονομική κρίση και μια πρωτοφανή υγειονομική κρίση, πώς βλέπετε να διαμορφώνεται η εταιρική επικοινωνία και πώς την αντιμετωπίζετε στη Socialdoo;

Τόσο η οικονομική κρίση, όσο και η πανδημία στη συνέχεια, νομίζω ότι έχουν κάνει την εταιρική επικοινωνία πιο ανθρωποκεντρική. Οι εταιρείες δεν μπορούν να επικοινωνούν σε κανένα επίπεδο, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τι συμβαίνει στον κόσμο, ακόμα κι αν οι ίδιες ζουν στο συννεφάκι της επιτυχίας τους. Πρόσφατα, το είδαμε αυτό χαρακτηριστικά στον κλάδο της διανομής φαγητού. Η γεμάτη προκλήσεις πραγματικότητα έχει επηρεάσει τον τρόπο που η επικοινωνία στέκεται μεσολαβητικά ανάμεσα στους εταιρικούς δρώντες και την κοινωνία.  Έχει προσθέσει την ενσυναίσθηση ως απαραίτητη προϋπόθεση κάθε επικοινωνιακού εγχειρήματος.  Όμως, την ίδια στιγμή, ζούμε σε μια περίοδο τεράστιων τεχνολογικών αλλαγών, με την 4η Βιομηχανική Επανάσταση να αλλάζει τα δεδομένα και να μας δίνει πρωτόγνωρες δυνατότητες. Πρόκειται για δυνατότητες που δεν μπορούμε να μην αξιοποιήσουμε.  

Με την πρόσφατη προσθήκη στην ομάδα της Socialdoo, του Παναγιώτη Κακολύρη, ο οποίος έχει αναπτύξει και διδάσκει διεθνώς την πρωτότυπη θεωρία των Intelligent Relations, επιδιώκουμε να στραφούμε σταδιακά προς μια πιο πολυδιάστατη προσέγγιση της επικοινωνίας. Διότι οι ευφυείς σχέσεις κάνουν την επικοινωνία πιο αμφίδρομη, πιο άμεση, προσαρμοσμένη στις ανάγκες του κάθε χρήστη ξεχωριστά, δίνοντας τη δυνατότητα μιας καλύτερης αντίληψης και κατανόησης όχι του κοινού γενικώς, αλλά του κάθε «επικοινωνιακού αντικειμένου». Μέσα από την τεχνολογική καινοτομία της τεχνητής νοημοσύνης, δίνεται -για πρώτη φορά- η δυνατότητα ανάπτυξης μια μοναδικής επικοινωνιακής ενσυναίσθησης, μιας εταιρικής επικοινωνίας που δημιουργείται και αναπτύσσεται με βάση την κατανόηση του μεμονωμένου ψηφιακού χρήστη-προσώπου,  ενισχύοντας τη διαδραστική επικοινωνία με τους αποδέκτες των εταιρικών μηνυμάτων.

Με την καλύτερη κατανόηση του κοινού, που μας επιτρέπει η τεχνητή νοημοσύνη, τα νέα μέσα και εργαλεία, αλλά και τη γνήσια ενσυναίσθηση εκ μέρους μας, δημιουργείται η πολύτιμη ευκαιρία μιας νέας σχέσης εμπιστοσύνης των brands με τους πελάτες τους.


Το μότο της εταιρείας σας είναι communication as culture. Πώς προέκυψε αυτό και πώς το κάνετε πράξη;

Έχοντας σπουδές και μια πρώτη καριέρα στο χώρο του σύγχρονου πολιτισμού, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η επικοινωνία καλείται να έχει χαρακτηριστικά υψηλής ποιότητας και αισθητικής, να φτάνει στο βάθος, αν θέλει να είναι αποτελεσματική καθ’ ύψος. Να επιδρά δημιουργώντας συναισθήματα στους αποδέκτες της, όποιοι κι αν είναι αυτοί, είτε μιλάμε για μια ενέργεια τυπικής επικοινωνίας της στρατηγικής ενός μεγάλου οργανισμού είτε για μια πρωτότυπη δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας.

Με αυτές τις αρχές, αντιμετωπίζουμε την επικοινωνία ως μια κουλτούρα, μια διαφορετική αντίληψη, που αναπτύξαμε με τους συνεργάτες μου. Αναδεικνύουμε στην επικοινωνία χαρακτηριστικά όπως η φαντασία και η δημιουργικότητα. Αναζητούμε εναλλακτικές προσεγγίσεις από την πεπατημένη, ενώ ταυτόχρονα σχεδιάζουμε και υλοποιούμε στρατηγικές και προγράμματα επικοινωνίας υψηλού θεσμικού κύρους.  Έτσι, για παράδειγμα, αναπτύξαμε με τα Public το θεσμό των βραβείων βιβλίου, ενισχύσαμε, εν μέσω πανδημίας, την εσωτερική επικοινωνία στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία, συνοδεύσαμε την AGC Equity Partners μέχρι την κατασκευή του Αστέρα Βουλιαγμένης, ξεκινήσαμε την παρουσία των αστικών συγκοινωνιών στα social media, με έναν μεγάλο διαγωνισμό φωτογραφίας, αλλά και «χτίσαμε» το rebranding και το πρόγραμμα Εταιρικής Υπευθυνότητας «Δομές Ευθύνης» της Prodea, ή είμαστε σύμβουλοι εταιρικής επικοινωνίας στην επενδυτική τράπεζα Axia Ventures Group κοκ.


Εκτός από αυτούς που αναφέρατε, η Socialdoo έχει στο πελατολόγιό της σημαντικούς λογαριασμούς όπως το Υπερταμείο, η Μασούτης, η Βίκος, η ΕΥΔΑΠ, η Eurobank και άλλοι. Πώς έχετε δομήσει την εταιρεία σας, ώστε να ανταποκρίνεστε σ’ ένα τέτοιο πελατολόγιο;

Και στη δομή της εταιρείας αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μια δική μας, ολιστική προσέγγιση. Με την πάροδο του χρόνου φτιάξαμε μια ομάδα από experts, όπου ο καθένας ηγείται ενός τομέα (corporate communications, media relations, events, CSR, public relations, marketing, social media, internal communications, content creation κ.λπ.). Πρόκειται για καταξιωμένους επαγγελματίες, που συνεχίζουμε να εξελισσόμαστε ατομικά και συλλογικά.  Έτσι, σε κάθε project λειτουργούμε συνθετικά και ο καθένας δίνει μια προστιθέμενη αξία, με βάση την εμπειρία και τις γνώσεις του. Η κάθε «περιοχή» δράσης μας δεν είναι περιχαρακωμένη, αλλά αλληλεπιδρά δημιουργικά με τις άλλες. Θα έλεγα ότι μοιάζουμε λίγο με τα lego. Με τα ίδια κομμάτια συνθέτουμε εντελώς διαφορετικές κατασκευές κάθε φορά, ανάλογα με την ανάγκη κάθε πελάτη.  Έτσι, μπορούμε και δημιουργούμε tailor made λύσεις επικοινωνίας, που ταιριάζουν ακριβώς στα δεδομένα του κάθε πελάτη. Και ο κάθε πελάτης παίρνει τη μεγαλύτερη δυνατή φροντίδα από ανώτερα και εξειδικευμένα στελέχη, όπως περιμένει από ένα boutique agency. Με μια αντίληψη συνδημιουργίας και επίτευξης κοινών στόχων, με βάση κοινές αρχές και αξίες. Γι’ αυτό και επενδύουμε σε συνεργασίες «μακράς πορείας», ως στρατηγικοί σύμβουλοι και συνοδοιπόροι και όχι ως συγκυριακοί συνεργάτες ad hoc ενεργειών.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την έκδοση #PR Agencies εδώ.