To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Γιώργος Λιμπέρης (Palladian): Αγαπάμε και πιστεύουμε τη δουλειά μας

Γιώργος Λιμπέρης (Palladian): Αγαπάμε και πιστεύουμε τη δουλειά μας

Στο πλαίσιο της ειδικής έκδοσης #PR Agencies της Direction Business Network, ο Γιώργος Λιμπέρης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Palladian Communication Specialists, μας μιλά για τις νέες τάσεις του PR στην Covid-19 εποχή. 

Πώς έχει επηρεαστεί η ελληνική αγορά PR από τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας μέσα στο 2020; Ποιες νέες ανάγκες και τάσεις έχουν προκύψει;

Αντιμετωπίσαμε -και αντιμετωπίζουμε- όλοι μας μια πρωτόγνωρη εμπειρία, για την οποία κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος. Αυτό ισχύει για τους πελάτες μας, αλλά και τις ίδιες τις εταιρείες επικοινωνίας. Χωρίς αμφιβολία, οι πελάτες που είχαν επενδύσει στη διαχείριση κρίσεων είχαν τους απαραίτητους μηχανισμούς στη θέση τους για να διαχειριστούν αυτή τη νέα κατάσταση, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν χρειάστηκαν τη στήριξή μας όλο αυτό το διάστημα. Εκτός από τα προβλήματα λειτουργίας, η πανδημία έθεσε σε δοκιμασία την εταιρική τους ταυτότητα, τα εμπορικά τους σήματα, τις σχέσεις και τα κανάλια επικοινωνίας με τους πελάτες τους και, πάνω απ’ όλα, τις σχέσεις τους με το προσωπικό τους. Μην ξεχνάμε την ετυμολογία της λέξης κρίση, που παραπέμπει στο γεγονός ότι στη διάρκειά της όλοι κρινόμαστε. Οι επιχειρήσεις λοιπόν κρίθηκαν φέτος από το πόσο στάθηκαν δίπλα στους εργαζόμενους και τους πελάτες τους και μπορώ να πω ότι οι περισσότεροι πελάτες μας πέρασαν αυτήν τη δοκιμασία με άριστα, φέρνοντας τους ανθρώπους τους πολύ πιο κοντά τους. Απαντώντας λοιπόν στην αρχική σας ερώτηση, θα έλεγα ότι η διαχείριση κρίσεων και  η εσωτερική επικοινωνία ήταν οι υπηρεσίες που κυριάρχησαν αυτήν τη δύσκολη περίοδο.  

Κατά τη γνώμη σας ποιες δεξιότητες και ποιες υπηρεσίες πρέπει να διαθέτει και να προσφέρει ένα PR Agency σήμερα; Έχουν επέλθει διαφοροποιήσεις λόγω του Covid-19 σε τομείς όπως π.χ. το influencer marketing;

Πιστεύω ότι για να μπορεί ένα PR Agency να καλύψει ουσιαστικά τις ανάγκες του πελάτη, πρέπει να έχει συγκεντρώσει στελέχη με ένα πολύ μεγάλο εύρος δεξιοτήτων. Προφανώς, η εμπειρία στην επικοινωνία, το μάρκετινγκ και τα digital μέσα είναι απαραίτητα. Δεν αρκούν όμως αυτά. Για να προσφέρεις πραγματική και μετρήσιμη προστιθέμενη αξία – αυτό που υποσχόμαστε εμείς στους πελάτες μας – πρέπει πριν απ’ όλα να κατανοήσεις σε βάθος το αντικείμενο της δουλειάς τους. Δεν μπορείς, για παράδειγμα, να στηρίξεις επικοινωνιακά μια τράπεζα, αν δεν έχεις στην ομάδα ανθρώπους με γνώσεις οικονομικών, δεν μπορείς να δουλέψεις για μια βιομηχανία με ανθρώπους που δεν καταλαβαίνουν πώς λειτουργεί η παραγωγή, ούτε μπορείς να διαχειριστείς τα media χωρίς στελέχη με εμπειρία στη δημοσιογραφία. Να προσθέσω, βέβαια, σε όλα αυτά ότι χρειάζεσαι φαντασία, δημιουργικότητα και διαρκή ενημέρωση για τις νέες τάσεις του καταναλωτή και τα νέα κανάλια επικοινωνίας. 


Ποια είναι η διαδρομή και η φιλοσοφία της εταιρείας; Πού θα λέγατε ότι εξειδικεύεστε;

Θα έλεγα ότι η Palladian, από το αρχικό της πελατολόγιο, έχει στο DNA της τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες.  Όταν έχεις από τα πρώτα σου βήματα δίπλα σου πελάτες όπως η Alpha Bank, ή αργότερα η Τράπεζα της Ελλάδος, η ΕΥ ή η ΕΕΣΥΠ, αυτό είναι αναπόφευκτο. Όμως γρήγορα επεκταθήκαμε σε άλλους τομείς, όπως η βιομηχανία, ο τουρισμός, η τεχνολογία, οι ταχυμεταφορές και άλλα. Ως προς τη φιλοσοφία μας θα σταθώ σε δύο καθοριστικά στοιχεία: το πρώτο είναι η αμεσότητα αντίδρασης. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα, πριν λίγο καιρό ζήτησε τη βοήθειά μας ένας νέος πελάτης που αντιμετώπιζε μια σημαντική κρίση σχετική με το θέμα του κορονοϊού. Μας κάλεσε και μιλήσαμε στις οκτώ το βράδυ. Ξεκίνησα οδικώς, και το επόμενο πρωί στις επτά ήμουν στο γραφείο του στη Βόρειο Ελλάδα, για να διαχειριστούμε μαζί το πρόβλημα. Το δεύτερο και ίσως πιο σημαντικό είναι ότι αγαπάμε και πιστεύουμε αυτό που κάνουμε. Αν διαφωνούμε με μια επιλογή του πελάτη και πιστεύουμε ότι δεν θα τον βοηθήσει επικοινωνιακά, έχουμε το θάρρος να διαφωνήσουμε και να υπερασπιστούμε την άποψή μας. Αυτή είναι η έντιμη επιλογή για έναν σύμβουλο επικοινωνίας.

Υπάρχουν κάποιες συνεργασίες και project που ξεχωρίζετε;

Στον τομέα του crisis management είναι πολλά τα projects για τα οποία είμαστε υπερήφανοι, αλλά καταλαβαίνετε ότι δεν μπορούμε να μιλήσουμε γι’ αυτά. Θα πω μόνο ότι κατά τη δύσκολη δεκαετία που περάσαμε, διαχειριστήκαμε επικοινωνιακά μερικές από τις μεγαλύτερες κρίσεις στον τραπεζικό τομέα, καθώς και σημαντικές συγχωνεύσεις και εξαγορές. Για να σας πάω σε κάτι εντελώς διαφορετικό, το 2019 επεξεργαστήκαμε σε συνεργασία με την Dasc Branding τη νέα ταυτότητα του Ηρακλείου Κρήτης ως τουριστικού προορισμού. Είναι ένα project για το οποίο είμαστε υπερήφανοι και το οποίο έλαβε φέτος το αργυρό μετάλλιο από τα Tourism Awards. Ο τομέας της φιλοξενίας, που έχει πληγεί βαριά από την πανδημία, και ιδιαίτερα οι επιμέρους τουριστικοί προορισμοί της χώρας, θα χρειαστούν σημαντική επικοινωνιακή στήριξη τα επόμενα χρόνια, και πρέπει όλες οι εταιρείες επικοινωνίας να βοηθήσουν σε αυτό.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την έκδοση #PR Agencies εδώ.