To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Grzegorz Szczepaήski, πρόεδρος ICCO, CEO H+Κ Strategies Poland: Το παρόν και το μέλλον του PR

Grzegorz Szczepaήski, πρόεδρος ICCO, CEO H+Κ Strategies Poland: Το παρόν και το μέλλον του PR

Γράφει η Σόνια Χαϊµαντά

Την εµπειρία του αναφορικά µε τις εξελίξεις στον τοµέα των ∆ηµοσίων Σχέσεων µε την ιδιότητα του προέδρου του International Communications Consultancy Organisation (ICCO), µοιράστηκε πρόσφατα ο Grzegorz Szczepański, Chief Executive Officer στη Hill+Knowlton Strategies, σε ένα ενδιαφέρον και χρήσιµο σεµινάριο του Τοµέα ∆ηµοσίων Σχέσεων της Ε∆ΕΕ, βάζοντας το creativity στην καρδιά της συζήτησης και µιλώντας για τις νέες προκλήσεις όπως η χρήση της ΑΙ, η σηµασία της ανθρώπινης επαφής στην εποχή της αποµακρυσµένης εργασίας και η προσέλκυση νέων ταλέντων.  Ο Grzegorz Szczepański βρέθηκε στην Αθήνα µε αφορµή την πραγµατοποίηση της εαρινής συνάντησης του BoD του ICCO.

adb: Πώς βλέπετε να αλλάζει ο ρόλος των συµβούλων επικοινωνίας στο τρέχον παγκόσµιο κλίµα, ιδιαίτερα υπό το πρίσµα της πανδηµίας Covid-19 και της αύξησης της αποµακρυσµένης εργασίας;

Πράγµατι, η πανδηµία ανάγκασε τον κόσµο να στραφεί στην αποµακρυσµένη εργασία, και αυτό επηρέασε σηµαντικά τη βιοµηχανία των δηµοσίων σχέσεων. Ο ρόλος των συµβούλων επικοινωνίας έχει γίνει ακόµη πιο σηµαντικός, καθώς οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να πλοηγηθούν στο νέο τοπίο και να διατηρήσουν σχέσεις µε τα ενδιαφερόµενα µέρη τους. Οι σύµβουλοι πρέπει τώρα να είναι πιο ευέλικτοι και δηµιουργικοί από ποτέ. Πρέπει να έχουν βαθιά κατανόηση του ψηφιακού χώρου και να είναι σε θέση να λειτουργούν αποτελεσµατικά σε αποµακρυσµένο περιβάλλον.

adb: Ο ICCO αντιπροσωπεύει ένα ευρύ φάσµα συµβούλων επικοινωνίας και επαγγελµατιών από όλο τον κόσµο. Πώς διασφαλίζει ο οργανισµός ότι είναι περιεκτικός και αντιπροσωπευτικός διαφορετικών προοπτικών και εµπειριών;

Ο ICCO δεσµεύεται να προωθήσει την ποικιλοµορφία και την ένταξη στον κλάδο των δηµοσίων σχέσεων. Πιστεύουµε ότι το επάγγελµά µας πρέπει να αντικατοπτρίζει τις κοινωνίες τις οποίες υπηρετούµε και για τις οποίες εργαζόµαστε ενεργά, προκειµένου να διασφαλίσουµε ότι ο οργανισµός µας είναι αντιπροσωπευτικός διαφορετικών προοπτικών και εµπειριών. Ως µέρος του ICCO υπάρχει η πρωτοβουλία Global Woman in PR, που είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη πρωτοβουλιών και προγραµµάτων που προωθούν την ποικιλοµορφία και την ένταξη εντός του οργανισµού µας και της βιοµηχανίας στο σύνολό της.

adb: Ποιες θεωρείτε ότι είναι οι µεγαλύτερες προκλήσεις που αντιµετωπίζει σήµερα ο κλάδος των επικοινωνιών και πώς εργάζεται ο ICCO για την αντιµετώπιση αυτών των προκλήσεων;

Ο πόλεµος για ταλέντα είναι µια από τις µεγαλύτερες προκλήσεις που αντιµετωπίζει σήµερα ο κλάδος των επικοινωνιών. Τα καλύτερα και λαµπρότερα ταλέντα έχουν µεγάλη ζήτηση και οι εταιρείες ανταγωνίζονται σκληρά για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν κορυφαία ταλέντα. Ο ICCO εργάζεται για την αντιµετώπιση αυτής της πρόκλησης, παρέχοντας στα µέλη µας πρόσβαση σε προγράµµατα κατάρτισης και ανάπτυξης, ευκαιρίες δικτύωσης και άλλους πόρους, που τους βοηθούν να προσελκύσουν και να διατηρήσουν τα καλύτερα ταλέντα.

adb: Πώς µπορεί η βιοµηχανία δηµοσίων σχέσεων να διασφαλίσει ότι τα εργαλεία που λειτουργούν µε τεχνητή νοηµοσύνη χρησιµοποιούνται δεοντολογικά και υπεύθυνα; Ποιοι είναι οι πιθανοί κίνδυνοι από τη χρήση της τεχνητής νοηµοσύνης στις δηµόσιες σχέσεις και πώς µπορούν να µετριαστούν αυτοί οι κίνδυνοι;

Η τεχνητή νοηµοσύνη έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στη βιοµηχανία δηµοσίων σχέσεων, αλλά πρέπει να χρησιµοποιείται ηθικά και υπεύθυνα. Η βιοµηχανία δηµοσίων σχέσεων πρέπει να διασφαλίσει ότι τα εργαλεία που λειτουργούν µε τεχνητή νοηµοσύνη δεν διαιωνίζουν προκαταλήψεις ή διακρίσεις και ότι δεν χρησιµοποιούνται καταχρηστικά ή καταχρώνται από κακόβουλους παράγοντες. Ο ICCO εργάζεται για την αντιµετώπιση αυτών των κινδύνων, προωθώντας την ηθική και υπεύθυνη χρήση της τεχνητής νοηµοσύνης στον κλάδο και υποστηρίζοντας βέλτιστες πρακτικές και πρότυπα για εργαλεία που λειτουργούν µε τεχνητή νοηµοσύνη.


adb: Ποιες είναι µερικές από τις νοµικές και κανονιστικές προκλήσεις που σχετίζονται µε τη χρήση της τεχνητής νοηµοσύνης στον κλάδο των δηµοσίων σχέσεων;

Υπάρχουν αρκετές νοµικές και κανονιστικές προκλήσεις που σχετίζονται µε τη χρήση της τεχνητής νοηµοσύνης στη βιοµηχανία δηµοσίων σχέσεων, όπως οι νόµοι περί απορρήτου και προστασίας δεδοµένων, τα δικαιώµατα πνευµατικής ιδιοκτησίας και οι νόµοι περί προστασίας των καταναλωτών. Τα εργαλεία που βασίζονται στην τεχνητή νοηµοσύνη πρέπει επίσης να συµµορφώνονται µε δεοντολογικά και νοµικά πρότυπα, όπως ο Γενικός Κανονισµός για την Προστασία των ∆εδοµένων (ΓΚΠ∆) και οι δεοντολογικές κατευθυντήριες γραµµές που καθορίζονται από επαγγελµατικές ενώσεις. Η χρήση της τεχνητής νοηµοσύνης σε εκστρατείες δηµοσίων σχέσεων πρέπει επίσης να συµµορφώνεται µε τους σχετικούς νόµους και κανονισµούς περί διαφήµισης και µάρκετινγκ.

adb: Ποιοι είναι µερικοί από τους πιθανούς περιορισµούς της χρήσης της τεχνητής νοηµοσύνης στις δηµόσιες σχέσεις και πώς µπορούν να ξεπεραστούν αυτοί οι περιορισµοί;

Ένας από τους πιθανούς περιορισµούς της χρήσης AI στις δηµόσιες σχέσεις είναι ότι τα εργαλεία που λειτουργούν µε AI ενδέχεται να µην είναι σε θέση να αναπαράγουν την ανθρώπινη επαφή που είναι απαραίτητη για την οικοδόµηση ισχυρών σχέσεων µε πελάτες. Ένας άλλος περιορισµός είναι η πιθανότητα µεροληψίας στους αλγόριθµους τεχνητής νοηµοσύνης, η οποία µπορεί να οδηγήσει σε ανακριβή ή άδικα αποτελέσµατα. Για να ξεπεραστούν αυτοί οι περιορισµοί, οι επαγγελµατίες δηµοσίων σχέσεων µπορούν να χρησιµοποιήσουν εργαλεία που λειτουργούν µε AI σε συνδυασµό µε την ανθρώπινη τεχνογνωσία, για να διασφαλίσουν ότι χρησιµοποιούνται αποτελεσµατικά και ηθικά. Είναι επίσης σηµαντικό να παρακολουθείτε και να αξιολογείτε συνεχώς την απόδοση των εργαλείων που λειτουργούν µε AI, για να διασφαλίσετε ότι παράγουν ακριβή και αµερόληπτα αποτελέσµατα.

adb: Πώς µπορεί να χρησιµοποιηθεί η τεχνητή νοηµοσύνη για τη βελτίωση της ακρίβειας και της αποτελεσµατικότητας των εκστρατειών δηµοσίων σχέσεων, διατηρώντας παράλληλα µια προσωπική επαφή µε τους πελάτες;

Η τεχνητή νοηµοσύνη µπορεί να χρησιµοποιηθεί για τη βελτίωση της ακρίβειας και της αποτελεσµατικότητας των εκστρατειών δηµοσίων σχέσεων, αναλύοντας δεδοµένα και παρέχοντας πληροφορίες που βοηθούν τους επαγγελµατίες δηµοσίων σχέσεων να στοχεύουν πιο αποτελεσµατικά τα µηνύµατά τους και την προβολή. Ωστόσο, είναι σηµαντικό να διατηρήσουν οι σύµβουλοι επικοινωνίας µια προσωπική επαφή µε τους πελάτες. Η τεχνητή νοηµοσύνη µπορεί να βοηθήσει µε τις πιο επαναλαµβανόµενες εργασίες, απελευθερώνοντας χρόνο για τους συµβούλους να επικεντρωθούν στις πιο δηµιουργικές και στρατηγικές πτυχές της εργασίας τους.

adb: Πώς υποστηρίζει το ICCO την επαγγελµατική ανάπτυξη των µελών του και ποιοι πόροι και ευκαιρίες είναι διαθέσιµοι σε αυτά;

Ο ICCO παρέχει στα µέλη του πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσµα πόρων και ευκαιριών για επαγγελµατική ανάπτυξη και εξέλιξη. Προσφέρουµε εκπαιδευτικά προγράµµατα, εκδηλώσεις δικτύωσης και πρόσβαση σε περιεχόµενο ηγεσίας σκέψης και γνώσεις του κλάδου. Παρέχουµε επίσης στα µέλη µας µια πλατφόρµα για να παρουσιάσουν τη δουλειά και την τεχνογνωσία τους στον ευρύτερο κλάδο.

adb: Μπορείτε να µοιραστείτε ένα παράδειγµα ενός ιδιαίτερα επιτυχηµένου έργου ή πρωτοβουλίας που έχει αναλάβει ο ICCO τα τελευταία χρόνια;

Ένα από τα επιτυχηµένα έργα που έχει αναλάβει ο ICCO τα τελευταία χρόνια, είναι η Παγκόσµια Σύνοδος Κορυφής του ICCO. Η σύνοδος κορυφής συγκεντρώνει κορυφαίους στοχαστές, επικοινωνιολόγους και επιχειρηµατικούς ηγέτες από όλο τον κόσµο, για να µοιραστούν ιδέες, βέλτιστες πρακτικές και εµπειρίες. Η εκδήλωση προσφέρει µια πλατφόρµα για τη συζήτηση βασικών θεµάτων και τάσεων που επηρεάζουν τον κλάδο και παρέχει µια πολύτιµη ευκαιρία για δικτύωση και συνεργασία. Η Παγκόσµια Σύνοδος Κορυφής του ICCO έχει µετατραπεί σε µια σηµαντική εκδήλωση, που πρέπει να παρακολουθήσουν όσοι εµπλέκονται στον κλάδο των επικοινωνιών. Η επόµενη σύνοδος κορυφής του ICCO µε θέµα «Ταυτότητα, επιρροή και καινοτοµία. Reimagining PR in the age of AI and geopolitical shifts», θα πραγµατοποιηθεί στη Βαρσοβία στις 11-12 Οκτωβρίου.

adb: Θα πρέπει ο τοµέας εργασίας των δηµοσίων σχέσεων να είναι πιο περιεκτικός στην ποικιλοµορφία και θα πρέπει να προσπαθεί να την προωθήσει σε όλες τις πτυχές του έργου του;

Ναι, ο τοµέας εργασίας των δηµοσίων σχέσεων θα πρέπει να είναι πιο περιεκτικός στην πολυµορφία και θα πρέπει να προσπαθεί να την προωθήσει σε όλες τις πτυχές του έργου του. Η ποικιλοµορφία και η ένταξη είναι ζωτικής σηµασίας για τη δηµιουργία ενός χώρου εργασίας που εκτιµά διαφορετικές προοπτικές και εµπειρίες και που είναι σε θέση να εξυπηρετεί αποτελεσµατικά διαφορετικά ακροατήρια. Οι επαγγελµατίες δηµοσίων σχέσεων έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι οι στρατηγικές επικοινωνίας τους είναι χωρίς αποκλεισµούς και αντικατοπτρίζουν την ποικιλοµορφία του κοινού τους. Αυτό περιλαµβάνει την προώθηση της ποικιλοµορφίας στις προσλήψεις, τη δηµιουργία εργασιακών περιβαλλόντων χωρίς αποκλεισµούς και τη διασφάλιση ότι οι στρατηγικές επικοινωνίας είναι πολιτισµικά ευαίσθητες και σχετικές.

adb: Τέλος, πώς µπορούν άτοµα και οργανισµοί να εµπλακούν µε το ICCO και ποια οφέλη προσφέρει η ιδιότητα µέλους;

Άτοµα και οργανισµοί µπορούν να εµπλακούν µε το ICCO µε το να γίνουν µέλη ή να συµµετάσχουν σε εκδηλώσεις και πρωτοβουλίες του ICCO. Η ιδιότητα µέλους προσφέρει µια σειρά πλεονεκτηµάτων, συµπεριλαµβανοµένης της πρόσβασης σε πληροφορίες του κλάδου, ευκαιρίες δικτύωσης και πόρους επαγγελµατικής ανάπτυξης. Τα µέλη έχουν επίσης την ευκαιρία να διαµορφώσουν την κατεύθυνση και τις προτεραιότητες του οργανισµού και να συµβάλουν στην πρόοδο της βιοµηχανίας επικοινωνιών σε παγκόσµια κλίµακα. Τα ενδιαφερόµενα άτοµα ή οργανισµοί µπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα του ICCO για να µάθουν περισσότερα σχετικά µε την ιδιότητα µέλους και πώς να συµµετάσχουν.

Tοµέας ∆ηµοσίων Σχέσεων Ε∆ΕΕ - ICCO: Το παρόν και το µέλλον του PR

Ένα δύσκολο «στοίχηµα» κατόρθωσε την Πέµπτη 20 Απριλίου ο τοµέας PR της Ε∆ΕΕ: να συµπυκνώσει σε ένα τρίωρο σεµινάριο που παρακολούθησαν στελέχη του PR µε ένα µεγάλο εύρος θεµάτων για τον ανανεωµένο ρόλο των ∆ηµοσίων Σχέσεων, τις προκλήσεις που αντιµετωπίζει και το χώρο που του αντιστοιχεί στο τρίγωνο PR, ∆ιαφήµιση, Digital αλλά και στο νέο τοπίο που διαµορφώνει το ΑΙ. Στους εισηγητές ήταν υψηλόβαθµα στελέχη του International Communications Consultancy Organisation (ICCO), που βρέθηκαν στην Αθήνα µε αφορµή την πραγµατοποίηση της εαρινής συνάντησης του BoD του ICCO. Στο επίκεντρο βρέθηκαν οι εξελίξεις στο PR industry διεθνώς, το ζήτηµα της προσέλκυσης ταλέντων, τα ethics που πρέπει να διέπουν κάθε λειτουργία τους, καθώς και το Consultancy Management Standard (CMS), το οποίο η Ε∆ΕΕ θα συστήσει το επόµενο δίµηνο και στην ελληνική αγορά. Το σεµινάριο άνοιξε ο πρόεδρος του ICCO, Grzegorz Szczepański, ο οποίος έβαλε το creativity στην καρδιά της συζήτησης, χαρακτηρίζοντάς το «τη νέα γλώσσα της επικοινωνίας», ενώ τόνισε ότι «τα στελέχη του PR πρέπει να είναι οι διαχειριστές των αφηγηµάτων και της µηνυµατολογίας που διαµορφώνουν το µέλλον των σχέσεων». Η Christina Forsgård, ICCO Ethics Chair, αναφέρθηκε στους νέους κανόνες διαφάνειας που πρέπει να διαχειρίζονται τον αντίκτυπο κάθε οργανισµού µε δεδοµένα (data) και πρόσθεσε ότι ο κλάδος του PR έχει ορισµένα προβλήµατα… PR. Από την πλευρά του, ο International Growth Chair ICCO, Maxim Behar, αναφέρθηκε στην πρόκληση της προσέλκυσης/διατήρησης ταλέντων, προτρέποντας τις εταιρείες να µην προσπαθούν να αλλάξουν νοοτροπία στα νεότερα στελέχη (GEN Y), τονίζοντας ότι «αυτοί που πρέπει να αλλάξουν είναι οι µάνατζερ, οι οποίοι πρέπει να αναζητήσουν τρόπους να τους κινητοποιήσουν». Τέλος, αναφέρθηκε στη διαπάλη µεταξύ Advertising, Digital και PR αναφορικά µε το ποιος έχει το πρόταγµα στη νέα εποχή, για να παραδεχθεί ότι η κατάσταση είναι πολύπλοκη και να καταλήξει ότι ότι «τα στελέχη του PR είναι οι masters του content».