To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Κρις Χριστοδούλου: Είμαστε περήφανοι για την πορεία μας στην Ελλάδα

Κρις Χριστοδούλου: Είμαστε περήφανοι για την πορεία μας στην Ελλάδα
Μια δυναμική πορεία 30 ετών στην ελληνική αγορά Δημοσίων Σχέσεων γιόρτασε πρόσφατα η Action Global Communications. Με αυτή την αφορμή μιλήσαμε με τον CEO του ομίλου, Kρις Χριστοδούλου, για αυτήν τη σημαντική διαδρομή.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: H Action Global Communications γιόρτασε πρόσφατα τα 30 χρόνια επιτυχημένης δραστηριοποίησής της στην ελληνική αγορά. Τι σημαίνει αυτό το ορόσημο για εσάς; 
K.X: Είναι ελάχιστες οι εταιρείες στον ευρύτερο κλάδο της επικοινωνίας στην Ελλάδα που μπορούν να δηλώσουν πως διατηρούν αδιάλειπτη ενεργή πορεία 30 χρόνων και νιώθουμε πολύ περήφανοι που καταφέραμε να επιβιώσουμε σε πολύ δύσκολες περιόδους για τη χώρα. Σήμερα, ως μια υγιής εταιρεία, και με μια ταλαντούχα ομάδα που εξειδικεύεται στον πολυδιάστατο κλάδο της επικοινωνίας, μπορούμε και διεκδικούμε ένα ουσιαστικό μερίδιο της αγοράς. Ας μην ξεχνάμε ότι η αγορά πάντα δείχνει τις προθέσεις της και στη μακρόχρονη πορεία μας έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε τις απαραίτητες ασφαλιστικές δικλίδες, που μας επιτρέπουν να αναγνωρίζουμε και να προλαβαίνουμε τις εξελίξεις, προσφέροντας ολοκληρωμένες και up-to-date υπηρεσίες επικοινωνίας. Αυτό είναι σίγουρα από τα μεγαλύτερά μας επιτεύγματα. Δεν επαναπαυόμαστε, αλλά διαρκώς εξερευνούμε το πεδίο της επικοινωνίας και ενσωματώνουμε τις πιο σύγχρονες πρακτικές.  Έχοντας αυτό ως δεδομένο, συνεχίζουμε να επεξεργαζόμαστε τα δεδομένα στη βάση της φιλοσοφίας της εταιρείας μας, που είναι η διασφάλιση της δημιουργίας ουσιαστικών και μακροπρόθεσμων σχέσεων μεταξύ των πελατών μας και των κοινών που τους ενδιαφέρει.

adb: Ποιες θα λέγατε πως ήταν οι σημαντικότερες στιγμές για την εταιρεία στην Ελλάδα μέσα σε αυτά τα 30 χρόνια;
K.X: Δεν θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε την αναδρομή σε αυτά τα 30 χρόνια χωρίς να αναφερθούμε στον πρώτο μας σταθμό, που ήταν η British Airways, αφού η βρετανική αεροπορική εταιρεία ήταν και ο πρώτος πελάτης της Action στην Ελλάδα.  Έως το καλοκαίρι του 2018, BA και Action ακολουθούσαν κοινή πορεία - αποτελώντας ίσως το μακροβιότερο account της ελληνικής αγοράς, με 29 χρόνια συνεχόμενης συνεργασίας. Η αρχή με την British Airways προσέφερε μια εξειδίκευση στον τουριστικό και ταξιδιωτικό τομέα και οδήγησε σε πολλές άλλες συνεργασίες, για τις οποίες είμαστε περήφανοι, όπως με την Amadeus, το British Tourism Authority & το Spanish Tourism Authority, την Qatar Airways, μέχρι και τη Lufthansa, που περιλαμβάνεται σήμερα στο πελατολόγιό μας. Βέβαια, όταν είσαι 30 χρόνια σε μια αγορά, αποκτάς εμπειρία σε πολλούς και διαφορετικούς κλάδους και μπορούμε με ασφάλεια να δηλώσουμε πως η εταιρεία μας όλα αυτά τα χρόνια έχει συνεργαστεί και υποστηρίξει ορισμένους από τους σημαντικότερους πελάτες της αγοράς, όπως η Telestet, για τους παλιούς στην τηλεπικοινωνία, η Bayer και η Boehringer Ingelheim στην υγεία, οι Microsoft και Nokia στην τεχνολογία, οι Taco Bell, Chiquita και Hell Energy στο F&B, η ΒΙΟΧΑΛΚΟ και η Γέφυρα στην παραγωγή και τις υποδομές, η Saxo Bank και η N26 στα χρηματοοικονομικά, αλλά και μεγάλους θεσμικούς οργανισμούς όπως η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωκοινοβούλιο. 

adb: Ποια είναι τα μεγέθη σήμερα τόσο της ελληνικής εταιρείας όσο και του μητρικού ομίλου;
K.X: Στα 48 χρόνια δραστηριοποίησής της, η Action Global Communications έχει εξελιχθεί σε ένα από τα κορυφαία ανεξάρτητα δίκτυα στρατηγικής επικοινωνίας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, τα Βαλκάνια, τη Βαλτική, τη Ρωσία, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. Σήμερα, η εταιρεία κατατάσσεται μεταξύ των 150 μεγαλύτερων οργανισμών δημοσίων σχέσεων στον κόσμο (Holmes Report). Στο δίκτυό της, απασχολεί περισσότερους από 350 επαγγελματίες του κλάδου, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη γκάμα υπηρεσιών επικοινωνίας, με έμφαση στην εταιρική επικοινωνία, stakeholder engagement, στρατηγική ανάπτυξη σχέσεων με τα ΜΜΕ, διαχείριση κρίσεων, concept development, digital marketing, influencer marketing, ανάπτυξη και διαχείριση περιεχομένου, διοργάνωση εκδηλώσεων και strategic media planning/buying.

adb: Τι θα λέγατε πως κάνει την Action Global Communications να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό;
K.X: Η φιλοσοφία της εταιρείας στηρίζεται στη διαμόρφωση εξατομικευμένων integrated στρατηγικών επικοινωνίας, με βάση τους στόχους του πελάτη και το επιθυμητό αποτέλεσμα. Στόχος είναι όχι μόνο η προβολή και η δημιουργία θετικής εικόνας, αλλά και η ανάπτυξη μακροπρόθεσμων και ουσιαστικών σχέσεων μεταξύ του πελάτη και του κοινού στο οποίο απευθύνεται. Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι σήμερα το κοινό δεν αγοράζει απλά ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αλλά επιζητά μια διαδραστική σχέση με το brand. Κάθε καμπάνια πρέπει να περιλαμβάνει στοιχεία που να δημιουργούν την υποδομή για ανάπτυξη ουσιαστικών σχέσεων μεταξύ πελάτη και κοινού στο οποίο απευθύνεται. Σε αυτήν τη βάση, η Action Global Communications αναπτύσσει τη στρατηγική επικοινωνίας των πελατών της, έχοντας το know-how εντός και εκτός συνόρων.

adb: Πώς έχει αλλάξει η ελληνική αγορά Δημοσίων Σχέσεων μέσα σε αυτά τα 30 χρόνια από το 1989 έως σήμερα;
K.X: Η αγορά των Δημοσίων Σχέσεων έχει αλλάξει σίγουρα δραματικά μέσα στα 30 χρόνια που δραστηριοποιούμαστε στην ελληνική αγορά, και αυτό είναι απόλυτα λογικό. Τη δεκαετία του ’90, οι Δημόσιες Σχέσεις πρωτοεμφανίζονταν στην αγορά και εταιρείες όπως η δική μας έκαναν τα πρώτα τους βήματα, προσπαθώντας να κερδίσουν έδαφος απέναντι στις διαφημιστικές, που μονοπωλούσαν την αγορά αλλά και το ενδιαφέρον των πελατών. Σιγά-σιγά όμως και όσο αναπτυσσόταν η επικοινωνία -έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας- κέρδιζε έδαφος και η αγορά των Δημοσίων Σχέσεων. Θεωρούμε ότι από ένα σημείο και ύστερα, ο πελάτης κατανόησε την προστιθέμενη αξία που προσφέρουν οι Δημόσιες Σχέσεις και η στρατηγική επικοινωνία, τόσο για την εσωτερική όσο και για την εξωτερική επικοινωνία των Οργανισμών.  Άρχισαν να ακούγονται περισσότερο έννοιες όπως εταιρική κουλτούρα, εταιρικός σκοπός και αξίες, και τη δεκαετία 2000 - 2010 θεωρούμε πως ο κλάδος μας είχε βρει τη θέση του στην αγορά.  Ύστερα επήλθε η κρίση και οι Δημόσιες Σχέσεις δέχτηκαν μεγάλο πλήγμα, όπως και ο ευρύτερος κλάδος της επικοινωνίας, αφού τα budget μειώθηκαν αισθητά. Η περίοδος της κρίσης αποτέλεσε μια μεγάλη πρόκληση και θεωρούμε πως όσοι κατάφεραν να την ξεπεράσουν, πήραν καλά μαθήματα για το μέλλον. Η δυναμική είσοδος των social media, του digital και των influencers έδωσαν σημαντική ώθηση στον κλάδο και άλλαξαν ριζικά το πεδίο τόσο των παραδοσιακών media, όσο και τους τρόπους με τους οποίους οι οργανισμοί επικοινωνούν με τα κοινά τους. Σήμερα, θεωρούμε πως η αγορά των Δημοσίων Σχέσεων στην Ελλάδα έχει σταθεροποιηθεί και φαίνεται πως χρόνο με το χρόνο αναπτύσσεται περισσότερο. 

adb: Πώς αντιμετωπίσατε τις προκλήσεις των τελευταίων χρόνων της γενικευμένης οικονομικής ύφεσης και της κρίσης στην αγορά επικοινωνίας;
K.X: Είναι σίγουρο πως τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ δύσκολα για την ελληνική αγορά. Πέρα όμως από την οικονομική κρίση, υπήρξε και κλονισμός της εμπιστοσύνης μεταξύ πελάτη και agency. Παρ’ όλα αυτά, η κρίση γεννά ευκαιρίες, και στην Action προσπαθήσαμε να αξιοποιήσουμε τα δεδομένα της αγοράς, παραμένοντας πιστοί στο στόχο μας, που ήταν να συνεχίσουμε να προσφέρουμε αδιάλειπτα τις υπηρεσίες μας, να φέρνουμε σε επαφή τους πελάτες μας με τα κοινά τους και να ενδυναμώνουμε τη «φωνή» τους σε μια περίοδο που η ανάγκη για εξωστρέφεια ήταν μεγαλύτερη. Σημαντική στήριξη, φυσικά, προήλθε και από το δίκτυό μας, ιδιαίτερα στο κομμάτι του new business, αφού σημαντικά projects που υλοποιήθηκαν στην Ελλάδα αφορούσαν πανευρωπαϊκές καμπάνιες. Η εξέλιξη αυτή μας προστάτευσε στις πιο δύσκολες περιόδους της οικονομικής ύφεσης στη χώρα. 

adb: Ποια είναι τα επόμενα βήματα της εταιρείας; Τι σχεδιάζετε για το μέλλον; 
K.X: Στα σχέδιά μας είναι η συνεχής αναβάθμιση των υπηρεσιών μας και η διεύρυνση των συνεργασιών μας. Δεν επαναπαυτήκαμε ποτέ από τη θετική πορεία που καταγράφει ο όμιλος όλα αυτά τα χρόνια και σίγουρα δεν είναι κάτι που θα κάνουμε τώρα. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια έχουμε αποδείξει πως τολμούμε σε νέες επενδύσεις και στην εξέλιξη των υπηρεσιών μας, γεγονός που έχει επιβραβευθεί μέσα από τις συνεργασίες μας.