To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Γιώργος Λιμπέρης: Αναπτύσσουμε και θωρακίζουμε τη φήμη των πελατών μας

Γιώργος Λιμπέρης: Αναπτύσσουμε και θωρακίζουμε τη φήμη των πελατών μας
Στο πλαίσιο της ειδικής έκδοσης #PR Agencies της Direction Business Network, ο Γιώργος Λιμπέρης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Palladian Communications Specialists, μας εξηγεί ποια είναι η βασική αρχή για κάθε PR Agency.

Ποια είναι η εικόνα της ελληνικής αγοράς PR σήμερα και τι προβλέπετε για τον κλάδο όσον αφορά το άμεσο μέλλον;


Στην αρχή της κρίσης η αγορά πιέστηκε, όπως άλλωστε και όλη η ελληνική οικονομία και τα budgets περιορίστηκαν. Στη συνέχεια, η κατάσταση ισορρόπησε, υπήρξε στροφή στο PR, καθώς η αγορά αναγνώρισε το θετικό αποτέλεσμα και την προστιθέμενη αξία του, ιδιαίτερα σε περίοδο κρίσης αλλά και τη διαμορφούμενη καλή σχέση κόστους/αποτελέσματος. Επομένως, εκτιμούμε ότι θα υπάρξει άνοδος στα μεγέθη του κλάδου. Άλλωστε, στην εποχή του personalization και της ανάγκης για δημιουργία εμπειριών που οικοδομούν σχέσεις σε όσο το δυνατόν πιο εξατομικευμένο επίπεδο, το PR αποτελεί την αναγκαία συνθήκη για την επιτυχία.

Ποιες δεξιότητες θεωρείτε πως θα πρέπει να διαθέτει ένα PR Agency σήμερα; Έχουν αλλάξει τις απαιτήσεις και τις ανάγκες το digital και τα social media;

Ο σκληρός πυρήνας των δεξιοτήτων παραμένει αναλλοίωτος. Η βασική αρχή για κάθε PR Agency είναι να λειτουργεί ως «τα μάτια και τα αυτιά του πελάτη στην αγορά», να παρατηρεί, να αφουγκράζεται και να κατανοεί τις ανάγκες του κοινού κάθε πελάτη. Το digital και τα social media δεν επηρεάζουν αυτήν τη βασική αρχή. Αντίθετα, προσφέρουν αμεσότητα και πρόσβαση σε εργαλεία που την διευκολύνουν και μας επιτρέπουν να προχωράμε σε ακόμα πιο αποτελεσματική στόχευση. Ωστόσο, αυτή η αμεσότητα που προέρχεται από την ταχύτητα του Μέσου, μπορεί να αποτελέσει και τη μεγαλύτερη «απειλή», καθώς δράσεις και αντιδράσεις πραγματοποιούνται σε χρόνο dt.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ποια είναι η δική σας θέση; Ποια είναι η φιλοσοφία σας όσον αφορά τις Δημόσιες Σχέσεις και πού θα λέγατε ότι εξειδικεύεστε;   

Ως στρατηγικοί σύμβουλοι του πελάτη, καλούμαστε να αναγνωρίσουμε μαζί του τα στοιχεία εκείνα που θα τον βοηθήσουν να αναδειχθεί, να του προσφέρουμε αυτό που θέλει, αλλά και αυτό που πραγματικά έχει ανάγκη - πάντα αντιλαμβανόμενοι τη θέση του και χωρίς να αγνοούμε τον ανθρώπινο παράγοντα. Κατανοούμε, επίσης, σε βάθος όχι μόνο την κουλτούρα, αλλά και τις όποιες εσωτερικές σχέσεις και εσωτερικά κοινά καλούμαστε να διαχειριστούμε. Τότε και μόνο τότε, δημιουργούμε και «μεταφέρουμε» την ιστορία του, ώστε να καλλιεργήσουμε ευνοϊκό κλίμα για εκείνον. Δεν σταματάμε όμως εκεί. Για κάθε επόμενο βήμα του αναζητούμε όχι μόνο το «πώς», αλλά κυρίως το «γιατί». Σε κάθε «όχι, αυτό δεν θα δουλέψει», ανακαλύπτουμε τις εναλλακτικές και είμαστε απόλυτα ειλικρινείς απέναντί του. Είμαστε εκεί, για να μεταδίδουμε την πληροφορία, τις ιδέες, το όραμα, την προσωπικότητά του στο κοινό του, να δημιουργούμε ευκαιρίες προβολής, να αποτελούμε τον συνδετικό κρίκο της διαχείρισης των σχέσεών του με τους δικούς του πελάτες και όλους τους stakeholders, να είμαστε τα μάτια και τα αυτιά του στην αγορά. Και το σημαντικότερο όλων: να αναπτύσσουμε, να διαχειριζόμαστε και να θωρακίζουμε τη φήμη του. Αν θέλετε, σε μία επιτυχημένη συνεργασία καταλήγουμε να είμαστε οι υπεύθυνοι για τη συνοχή και συνέπεια μεταξύ των επιχειρησιακών του στόχων και των προσδοκιών της κοινωνίας για αυτόν.


Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες από τις συνεργασίες και τα project σας;

Δραστηριοποιούμαστε σε όλους τους τομείς, με αιχμή του δόρατος τον χρηματοπιστωτικό, διαθέτοντας μακροχρόνιες συνεργασίες, μεταξύ άλλων, με την Τράπεζα της Ελλάδος και την Alpha Bank, την ΕΥ, ενώ πρόσφατα προχωρήσαμε στην ανανέωση της συνεργασίας με την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας (ΕΕΣΥΠ), μια εταιρεία που καλείται να αξιοποιήσει και να ενδυναμώσει τις δημόσιες επιχειρήσεις.  Ένα μεγάλο στοίχημα τόσο για εκείνους, όσο και για εμάς, που καλούμαστε να προβάλουμε αυτό το εγχείρημα. Διαθέτουμε όμως και πελάτες στον τομέα της παραγωγής και μεταποίησης, όπως για παράδειγμα τη Landis+Gyr, παγκόσμιο ηγέτη στην παραγωγή λύσεων μέτρησης, με κεντρικό εργοστάσιο παραγωγής στην Κόρινθο, την ελληνική πολυεθνική Kleemann, έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ανελκυστήρων στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά με εξαγωγές σε περισσότερες από 100 χώρες, με παραγωγικές εγκαταστάσεις σε Ελλάδα, Σερβία και Κίνα, κέντρα συναρμολόγησης σε Τουρκία και Ρωσία. Φυσικά, δεν λείπουν και οι συνεργασίες με εταιρείες που στοχεύουν άμεσα στο καταναλωτικό κοινό όπως η Celestyal, η TP-Link και τα Εκλεκτά Αγροκτήματα Κιθαιρώνα. Χαρακτηριστικά θα σας αναφέρω πως όταν το νησί της Μήλου βρέθηκε αντιμέτωπο με το πρόβλημα της μεγάλης μείωσης της τουριστικής κίνησης, στην αρχή της κρίσης, ανιχνεύσαμε έγκαιρα το ζήτημα και το μετατρέψαμε σε ευκαιρία για τον πελάτη μας, τον μεγαλύτερο εργοδότη του νησιού, την S&B. Μια σημαντική ελληνική επιχείρηση, με εκτεταμένη εξορυκτική δραστηριότητα στο νησί, η οποία εφάρμοζε ήδη επί πολλά χρόνια ένα διευρυμένο πρόγραμμα βιώσιμης ανάπτυξης εκεί. Με τη συνεργασία μας, δεν δίστασε να επενδύσει, για να συμβάλει σε έναν τομέα που σε πρώτη ανάγνωση δεν την αφορούσε. Μαζί με τα στελέχη της εταιρείας, σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε ένα ολοκληρωμένο τουριστικό προϊόν, το Miloterranean, που αναδείκνυε την ιδιαιτερότητα του φυσικού τοπίου της Μήλου και τη σύνδεσή του με το μεταλλευτικό παρελθόν και παρόν του νησιού. Το Miloterranean τεκμηρίωνε τη συμπληρωματικότητα μεταξύ τουρισμού και εξορυκτικής δραστηριότητας, ενώ η προώθηση του προγράμματος έφερε την εταιρεία κοντύτερα στους stakeholders του νησιού. Η προσπάθεια αυτή του πελάτη αναγνωρίστηκε πολλαπλά, με το Silver Award στην κατηγορία Community & Social Development στα Tourism Awards 2014, ενώ πρόσφατα απέσπασε το 1ο βραβείο στην κατηγορία “Bravo Society” στα Bravo Sustainability Awards. Τέλος, πρέπει να αναφερθώ στο νέο business unit της Palladian, που δημιουργήθηκε το 2014, την Palladian Conferences, που διοργανώνει συνέδρια με στόχο την προώθηση ενός ανοιχτού διαλόγου όλων των ενδιαφερομένων μερών γύρω από μια ευρεία θεματολογία που άπτεται των ενδιαφερόντων των πελατών μας.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά την έκδοση #PR Agencies εδώ.