To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Όχι στη δαιμονοποίηση, ναι στην έρευνα των Social Media

Όχι στη δαιμονοποίηση, ναι στην έρευνα των Social Media
Η καθηγήτρια του Deree, Ζωζέτα Μηλιοπούλου, μας μιλά για το master MA in Digital Communication and Social Media στο οποίο διδάσκει και για τον ρόλο που παίζουν τα νέα μέσα στη ζωή μας.

Του Μάριου Παρλιάρου

Ποιο είναι το αντικείμενο του προγράμματος master MA in Digital Communication and Social Media; Σε ποιους απευθύνεται και ποια είναι τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα;

Είναι το μόνο πρόγραμμα που συνδυάζει γνώση και εμπειρία στον χώρο των νέων μέσων, μαζί με ουσιώδες θεωρητικό υπόβαθρο στον χώρο της στρατηγικής επικοινωνίας. Οι ακαδημαϊκοί που διδάσκουν στο πρόγραμμα έχουν διατριβές στην επικοινωνία και είναι μέχρι σήμερα μάχιμα στελέχη, σύμβουλοι ή ερευνητές. Υπάρχει δυνατότητα full time ή part time φοίτησης οπότε οι φοιτητές επιλέγουν οι ίδιοι τους ρυθμούς τους. Παράλληλα, η εξαιρετική σύνδεση με την αγορά εργασίας ανοίγει δρόμους στους αποφοίτους μας.

Το πρόγραμμα προσφέρει ένα μεγάλο εύρος μαθημάτων από interface design & user experience μέχρι εφαρμοσμένη στρατηγική, creative content & storytelling. Δίνουμε έμφαση στο branding και στις θεωρίες επικοινωνίας που συνδέονται περισσότερο με το σήμερα. Δημιουργούμε εκστρατείες πάνω σε πραγματικές περιπτώσεις και σε σύνδεση με την αγορά εργασίας. Συμμετέχουμε σε τρέχοντα ερευνητικά προγράμματα.
 
Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για τη συμμετοχή στο συγκεκριμένο πρόγραμμα και ποιες είναι οι δυνατότητες που προσφέρει στους αποφοίτους του;  

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε πτυχιούχους όλων σχεδόν των ειδικοτήτων, ακριβώς διότι τα νέα μέσα πλέον συνδέονται με κάθε επιστημονικό πεδίο. Προϋπόθεση είναι η καλή γνώση αγγλικών. Δεχόμαστε πρόσφατους αποφοίτους αλλά και έμπειρους επαγγελματίες που αναγνωρίζουν την ανάγκη ειδίκευσης ώστε να σχεδιάσουν το επόμενο βήμα τους. Το αμάλγαμα των φοιτητών δημιουργεί μια υπέροχη εμπειρία μάθησης και μια μοναδική ακαδημαϊκή πρόκληση. Είναι συναρπαστικό να βλέπεις έναν ενεργό blogger 24 ετών να συνεργάζεται με μια account director η οποία μπήκε στην αγορά πριν 15 χρόνια! Οι εργαζόμενοι φοιτητές έρχονται από ένα τεράστιο εύρος οργανισμών: τράπεζες, ΜΚΟ, fmcg, agencies… οι πιο πολλοί ανοίγουν νέο κεφάλαιο στην καριέρα τους πριν ακόμα αποφοιτήσουν. Βρίσκουν ή αλλάζουν δουλειά, αναλαμβάνουν νέες αρμοδιότητες… Κυρίως καλύπτουν θέσεις γύρω από content & community management, digital strategy, CR, CSR, media relations, digital publishing, media management, marketing & brand management.

Σε τι βαθμό θεωρείτε πως καθορίζουν σήμερα τα Social και Digital Μέσα την κοινωνική και επιχειρηματική μας ζωή;

Ρωτήστε τους γνωστούς σας τι έκαναν όταν δεν είχαν wi-fi στις διακοπές. Μετρήστε όσους κυνηγούσαν Pokemon. Κοιτάξτε τι ηλικίας είναι οι πρόσφατοι χρήστες στο Facebook ή για πότε οι έφηβοι μετακομίζουν σε νέες πλατφόρμες… Ναι, τα νέα μέσα καθορίζουν τη ζωή μας όσο τους το επιτρέπουμε. Καθορίζουμε όμως και εμείς την πορεία τους ανάλογα με τη χρήση που κάνουμε. Αντί να τα δαιμονοποιούμε, αξίζει να τα ερευνάμε. Να χαράζουμε στρατηγικές βλέποντας τη μεγάλη εικόνα. Να κάνουμε συνδέσεις με ευρύτερες κοινωνιολογικές θεωρίες. Για παράδειγμα, λέμε σήμερα «κοινότητα» και εννοούμε όποιον έχει κάνει like σε μια σελίδα πρόπερσι… αυτό είναι η κοινότητα; Αυτό θέλουμε να πετύχουμε;

Πρόσφατα κάνατε μια έρευνα για το Organizational gatekeeping in the social media. Με αφορμή αυτή, για ποιους λόγους θεωρείτε πως οι εταιρείες έχουν στεγανά που τις εμποδίζουν να ακολουθούν καλές social media πρακτικές; Πώς πρέπει να κινηθούν από εδώ και στο εξής για να συμβαδίσουν με τα δεδομένα της εποχής;

Η δύναμη της συνήθειας είναι εκείνη που σπρώχνει τις εταιρείες μπροστά και, ταυτόχρονα, τις κρατά πίσω. Η συνήθεια καθορίζει ρόλους, αρμοδιότητες, πεδία ειδίκευσης. Καθορίζει πώς διαμορφώνουμε τις προκλήσεις, πώς μετράμε τις επιτυχίες. Τα social media απαιτούν αλλαγές συνηθειών απαράλλαχτων εδώ και χρόνια. Προϋποθέτουν διατμηματικές προσεγγίσεις, οριζόντιες δράσεις, spokespersons στα lower ranks, αλλαγές σε όλη την αντίληψη των μετρήσεων που κατά παράδοση εφαρμόζονταν στο μάρκετινγκ και την επικοινωνία. Κι αυτό ακριβώς που μελετήσαμε είναι πώς ανταποκρίνονται οι οργανισμοί και τα στελέχη τους. Οι άνθρωποι χτίζουν καριέρες πάνω στη συνήθεια. Οι οργανισμοί σχεδιάζουν στρατηγικές πατώντας στο χθες. Γι’ αυτό, όσο πιο παλιός, μεγάλος, παραδοσιακός είναι ένας οργανισμός, τόσο πιο δύσκολα ελίσσεται ή προσαρμόζεται, σε αντίθεση π.χ. με τα start ups ή τις εταιρείες ψηφιακών τεχνολογιών. Το θέμα είναι να μην έχουμε τα φαινόμενα των δεινοσαύρων που εξέλιπαν αλλά επιχειρήσεις που δρουν ως learning organizations και προσαρμόζονται στο περιβάλλον τους. Η εκπαίδευση παίζει καίριο ρόλο και εδώ!
 
* Αν ενδιαφέρεστε για το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Deree σε Digital Communication και Social Media, δηλώστε συμμετοχή εδώ για την ενημερωτική εκδήλωση Open Evening που θα πραγματοποιηθεί στο Deree την Τετάρτη, 14 Σεπτεμβρίου, 6:00 μ.μ.