To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Public: Θα ξεπεράσει φέτος τα 500 εκατ. ευρώ

Public: Θα ξεπεράσει φέτος τα 500 εκατ. ευρώ

Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς

Αύξηση πωλήσεων 21% κατέγραψε το πρώτο εξάμηνο του 2023 το Public Group, συνεχίζοντας σε πορεία ανάπτυξης. Όπως ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα η εταιρεία, το 2022 κατάφερε αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας στα 4,6 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με το 2021 και πέτυχε σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών. Όπως ανέφερε, η απορρόφηση της MediaMarkt κάτω από το νέο concept store “Public + home”, το δυναμικό πλάνο επενδύσεων ύψους 30 εκατ. ευρώ και η ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών σε συνεργασία με κορυφαίες scale-up εταιρείες, διαμόρφωσαν μια ισχυρή βάση για το brand Public, τοποθετώντας το σε ηγετική θέση στον τομέα του Οmnichannel λιανεμπορίου.

Σύμφωνα με τα τελευταία οικονομικά στοιχεία, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών του Public Group για το 2022 σημείωσε αύξηση 10%, στα 481 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 436 εκατ. ευρώ του 2021, ενώ η πορεία το 2023 είναι πάνω από 500 εκατ. ευρώ. Το Public Group σημείωσε επίσης αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας κατά +30% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, που άγγιξε τα 4,6 εκατ. ευρώ. Συνδυαστικά με τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα και τον ψηφιακό προσανατολισμό της στρατηγικής, ο Ρόμπυ Μπουρλάς, διευθύνων σύμβουλος του Public Group, ανέφερε: «Συνεχίζουμε με αμείωτο ρυθμό τη στρατηγική μας, έχοντας στο επίκεντρο την ηγετική μας θέση στο Omni-retail. Η θετική εικόνα των οικονομικών μας επιδόσεων το 2022 συνεχίζεται και το 2023. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, θα ξεπεράσουμε τα 15 εκατ. ευρώ σε λειτουργικό EBITDA το 2023».

Συνεχής online ανάπτυξη

Με πάνω από 70 εκατ. διαδικτυακές επισκέψεις ετησίως και με τις online πωλήσεις να ξεπερνούν το 25% του συνολικού τζίρου, τα Public προσφέρουν μια ολοκληρωμένη Omni-Retail εμπειρία αγορών, που θέλουν να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο. Μάλιστα, ο κ. Μπουρλάς σημείωσε πως στόχος είναι το ποσοστό αυτό να ανέβει στο 30%, με ταχύτερες παραδόσεις, διεύρυνση γκάμας και συνεργατών online, επενδύσεις σε omni loyalty και data και περαιτέρω ανάπτυξη του home living.

Ανεβαίνει το home living

Γενικότερα, οι πωλήσεις στις οικιακές συσκευές ήδη ξεπερνούν το 20% του συνολικού τζίρου του Public Group. Φέτος εκτιμάται πως κυμαίνονται περί τα 70 εκατ. ευρώ και το 2024 υπολογίζεται πως θα ξεπεράσουν τα 100 εκατ. ευρώ, όταν το 2021 κυμαίνονταν σε κάτω από 2 εκατ. ευρώ. Την ανάπτυξη της κατηγορίας home living αναμένεται να στηρίξει και το νέο concept Public + Home, με τα 13 νέα μεγάλα concept stores ανά την Ελλάδα, την πλήρη απορρόφηση των 530 εξειδικευμένων ανθρώπων της MediaMarkt αλλά και την ενσωμάτωση του eshop της γερμανικής αλυσίδας στο Public.gr. Συνυπολογίζοντας το νέο concept καταστημάτων, τα Public αριθμούν πλέον συνολικά 30 καταστήματα με μικρές και μεγάλες οικιακές συσκευές σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ για το 2024 το πλάνο της εταιρείας προβλέπει άλλα τρία καταστήματα να ενταχθούν σε αυτήν τη λίστα. 

Επίσης, ανοδικά κινείται και η κατηγορία του «πολιτισμού», που γνωρίζει ανάπτυξη κατά 50% από το 2021 και στο πρώτο εξάμηνο του 2023 «έτρεξε» με ρυθμό +22%. Στόχος της Public είναι το 2024 οι πωλήσεις της κατηγορίας να ξεπερνούν τα 90 εκατ. ευρω και σημαντική θα πρέπει να θεωρείται η συνεισφορά των σχολικών ειδών, που τα τελευταία δυο χρόνια καταγράφουν ρεκόρ ανάπτυξης όσον αφορά τις πωλήσεις των Public.

Tα επόμενα βήματα

Στο αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να παρουσιαστεί το πρώτο Public Οutlet στον Ρέντη, το οποίο θα προσφέρει περισσότερους από 2.200 κωδικούς σε ένα χώρο 1.750 τ.μ. Επίσης, προχωρά η στρατηγική συνεργασία με τη Vodafone, την οποία ο κ. Μπουρλάς χαρακτήρισε «τεράστια» και δήλωσε πως περισσότερα γι’ αυτήν θα ανακοινωθούν τον Νοέμβριο. 

Νέες επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ

το 2024 το Public Group σχεδιάζει νέες επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ στο δίκτυο καταστημάτων, τις ΙΤ υποδομές και τα οικοσύστημα τεχνολογίας που έχει δημιουργήσει. Προτεραιότητα είναι η αύξηση της κερδοφορίας, με τον κ. Μπουρλά να αναφέρει πως το 2024 εκτιμάται πως θα καταγραφούν καθαρά κέρδη για τον όμιλο, καθώς δεν θα υπάρχουν πλέον κόστη που σχετίζονται με την εξαγορά της Media Marktκαι τη διαδικασία συγχώνευσης. Για αυτό, άλλωστε, όπως επεσήμανε δεν υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω κεφαλαιακή ενίσχυση της εταιρείας.

Αξίζει να σημειωθεί πως τα 10 εκατ. των νέων επενδύσεων θα κατευθυνθούν στη διεύρυνση του οικοσυστήματος που έχει δημιουργήσει το Public Group μέσω εξαγορών ή ανάπτυξη υπαρχουσών συμμετοχών. Ο επενδυτικός βραχίονας Public Capital Partners έχει επενδύσει πάνω από 30 εκατ. ευρώ σε εταιρείες στον τομέα των Logistics και του Last Mile (Box Now, Svuum), Fintech (Klarna, αποκλειστική συνεργασία με Revolut), των After Sales (iRepair, Douleutaras) αλλά και του Digital Entertainment (Bookvoice.gr).  

TAGS: Retail, Public