To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Παππάς: Οδηγός τα 250 εκατομμύρια στον διαγωνισμό για τις άδειες

Παππάς: Οδηγός τα 250 εκατομμύρια στον διαγωνισμό για τις άδειες

Με συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών, ο Υπουργός ΨΗΠΤΕ σκιαγράφησε το πλαίσιο του επικείμενου διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες κι αναφέρθηκε στην τηλεοπτική διαφήμιση.

Σημεία από τη συνέντευξη του Νίκου Παππά...

- Σύμφωνα με την απόφαση του ΕΣΡ θα γίνει διαγωνισμός για την αδειοδότηση επτά σταθμών. Πότε πρέπει να γίνει ο διαγωνισμός; Μήπως αναμένετε ορισμένοι, είτε πολιτικοί σχηματισμοί είτε επιχειρηματικά συμφέροντα, να θέσουν ξανά εμπόδια;

Εμείς είχαμε πει να δοθούν τέσσερις πανελλαδικές άδειες γενικού περιεχομένου, και όταν ολοκληρωθεί ο χάρτης συχνοτήτων να δοθούν όσα θεματικά χωράνε. Τότε, Μητσοτάκης, Γεννηματά, Γεωργιάδης, Χατζηδάκης και Λοβέρδος φώναζαν ότι ο αριθμός των αδειών έπρεπε να είναι απεριόριστος. Τώρα που το ΕΣΡ αποφάσισε ότι οι άδειες θα είναι επτά, τι έχουν να πουν; Θα καταγγείλουν και το ΕΣΡ για «Βόρεια Κορέα», «χούντα», «προσπάθεια ελέγχου της ενημέρωσης» και όλα όσα μας καταμαρτυρούσαν; Θα ζητήσουν συγγνώμη, όχι για τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς εναντίον μας, αλλά για τα ψέματα που είπαν στον κόσμο;

- Σύμφωνα με το αποτέλεσμα του προηγούμενου διαγωνισμού οι υπερθεματιστές θα πλήρωναν συνολικά πάνω από 250 εκατ. ευρώ. Αυτό το ποσό πρέπει να αποτελεί τρόπον τινά τη βάση για τον νέο διαγωνισμό;

Τα 250 εκατ. ευρώ του διαγωνισμού μας ήταν αυτά που τον κατέστησαν επιτυχημένο. Προφανέστατα είναι ένας οδηγός, ο οποίος δεν μπορεί να αγνοηθεί. Αποδείξαμε ότι το φάσμα είναι όχι μόνο δημόσιος και σπάνιος, αλλά και πολύτιμος πόρος. Οτι υπάρχουν χρήματα στην αγορά που είναι έτοιμα να διατεθούν για τη χρήση του. Αυτά τα χρήματα, όπως είχαμε πει, θα πάνε σε ευαίσθητους για την κοινωνία τομείς, όπως η προσχολική εκπαίδευση και η υγεία.

- Οι ιδιοκτησίες τηλεοπτικών σταθμών προχωρούν τελευταία σε απολύσεις προσωπικού και αλλαγή του εργασιακού τους καθεστώτος. Θα ισχύσει η πρόβλεψη του νόμου για την αδειοδότηση, που επιβάλλει ελάχιστο αριθμό εργαζομένων 400 άτομα ανά σταθμό;

Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, τα κανάλια εθνικής εμβέλειας έχουν πάνω από 400 άτομα προσωπικό. Μπορεί κάποιοι να έπαιξαν με τους εργαζόμενους πέρυσι και να τους χρησιμοποίησαν για να ασκήσουν πιέσεις. Πρέπει να καταλάβουν ότι η βιωσιμότητα των σταθμών περνάει μέσα από την επένδυση στο πρόγραμμα και στην παραγωγή. Οχι μέσα από απολύσεις.

- Στο πολυνομοσχέδιο, που θα φέρετε στη Βουλή, έχετε στόχο να «καταπολεμηθούν προβλήματα νόθευσης του ανταγωνισμού στον χώρο της τηλεοπτικής διαφήμισης και της κυκλοφορίας των εφημερίδων». Τι στοχεύετε να πράξετε στα δυο αυτά πεδία;

Ο κλάδος της τηλεοπτικής διαφήμισης είναι ένα πεδίο όπου, δυστυχώς, η αδιαφάνεια είναι ο κανόνας. Η λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας διάθεσης διαφημιστικού χρόνου υπό την εποπτεία του ΕΣΡ είναι ο τρόπος για να γίνονται οι συναλλαγές πάνω στο τραπέζι, διαφανώς, και να πληρώνονται οι αναλογούντες φόροι. Στις εφημερίδες νομοθετείται η υποχρεωτικότητα του γραμμικού κώδικα, πράγμα που θα βοηθήσει και το κοινό και τη διαφημιστική αγορά να γνωρίζει τις πραγματικές κυκλοφορίες. Το να μη βασίζεται το μοίρασμα της διαφημιστικής πίτας σε εκτιμήσεις και το να μην υπάρχουν «καπέλα» είναι κάτι για το οποίο θα πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε.