To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Ανάγκη η σύνδεση με τον χρήστη!

Ανάγκη η σύνδεση με τον χρήστη!
Ανάγκη η σύνδεση με τον χρήστη!

Του ΜΑΡΙΟΥ ΠΑΡΛΙΑΡΟΥ

 

Μιλήστε μας λίγο για την εταιρεία σας, την aquaMobile. Πότε ιδρύθηκε, πού βρίσκεται η βάση της και ποιο είναι το αντικείμενό της;

Η aquaMobile είναι μια εταιρεία με έδρα τη Μαδρίτη, που ξεκίνησε τη λειτουργία της το 2006 από μια παρέα επαγγελματιών του χώρου της mobile βιομηχανίας. Βασικά, είχαμε εντυπωσιαστεί την εποχή εκείνη, από αυτά που συνέβαιναν στην Ιαπωνία με τη χρήση των barcodes και σκεφτήκαμε πως μπορούσαμε να βελτιώσουμε αυτή την εμπειρία για το χρήστη.

Έτσι, ξεκινήσαμε να κάνουμε μια έρευνα, μέσω της οποίας αναπτύξαμε το clic2c, ένα προϊόν με αόρατους κωδικούς, που συνδέει τα έντυπα αντικείμενα με mobile περιεχόμενο. Αυτό είναι το πρώτο μας προϊόν, το οποίο έκανε την εμφάνισή του το 2008, σε μια περίοδο δηλαδή που δεν ήταν διαδεδομένες ακόμα και δε δημιουρ- γούνταν εφαρμογές (applications) για τα κινητά τηλέφωνα. Αρχικά συνεργαζόμασταν με τη Nokia, που κυριαρχούσε τότε στην αγορά, ωστόσο στη συνέχεια σημειώθηκε η «έκρηξη», με συνέπεια να δημιουργήσουμε και να αναπτύξουμε επιπλέον εφαρμογές, που δε σχετίζονταν μονάχα με τη διαδραστικότητα και τη μαζική αγορά. Αναφέρομαι σε προϊόντα ασφαλείας εγγράφων και πληροφοριών.

Με τα παραπάνω δεδομένα που μας αναλύσατε, θεωρείτε τους εαυτούς σας πρωτοπόρους του mobile marketing;

Εργάζομαι στην αγορά του mobile marketing για περισσότερα από 10 χρόνια και ξεκίνησα με τις υπηρεσίες SMS. Πιστεύω πως στη σημερινή εποχή η αγορά του mobile marketing έχει εκτοξευθεί κι έχει αναπτύξει δικούς της μηχανισμούς, προσφέροντας εμπειρία και συναλλαγές 360°. Πλέον, μπορούμε να επικοινωνήσουμε με τους καταναλωτές, να πραγματοποιήσουμε συναλλαγές μαζί τους και να τους προσφέρουμε πλήρεις κι ολοκληρωμένες υπηρεσίες. Θεωρώ πως παίζουμε έναν σημαντικό ρόλο στην εκτέλεση αυτών των συναλλαγών.

Με ποιους πελάτες συνεργάζεστε, ανά την Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο;

Συνεργαζόμαστε με εταιρείες media σε διάφορες χώρες, κυρίως σε Ισπανία, ενώ ακολουθούν Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία κ.λπ. Παράλληλα, προωθούμε διάφορες πρωτοβουλίες σε ολόκληρη την Ευρώπη και την Ελλάδα (διατηρούμε επαφές με ορισμένες ελληνικές media εταιρείες), καθώς και στη Λατινική Αμερική. Παράλληλα, μέσα στους συνεργάτες μας, είναι ορισμένα από τα μεγαλύτερα έντυπα, όπως η Guardian, η El Mundo και η Marca, ενώ δουλεύουμε με μεγάλα retail shops και με κυβερνητικούς Οργανισμούς.

Η εφαρμογή για την οποία έχει αρχίσει και σας μαθαίνει ο κόσμος στην Ελλάδα το τελευταίο διάστημα, είναι η Clic2C. Για ποιους λόγους χρειάζεται να την επιλέξει ένας πελάτης και τι οφέλη μπορεί να του αποφέρει;

Τα Media οφείλουν να συνδέονται ολοένα και περισσότερο με τους χρήστες, οι οποίοι αποκτούν διαρκώς νέους τεχνολογικούς προσανατολισμούς. Όλοι εκείνοι που διαβάζουν ένα περιοδικό ή μια εφημερίδα, έχουν κι ένα κινητό τηλέφωνο και θέλουν να λαμβάνουν άμεσα updated πληροφορίες. Πιστεύω πως δε θέλουν να μπερδεύονται με μεγάλα urls, αλλά να έχουν την καλύτερη ενημέρωση, με όσο το δυνατό πιο εύκολο κι απλό τρόπο. Έτσι, μπορείς να κοιτάξεις μια εικόνα με το κινητό σου, κι αμέσως να λάβεις επιπρόσθετες πληροφορίες γι’ αυτό που κοιτάζεις. Αυτό είναι καλύτερο και για τους διαφημιζόμενους, καθώς το έντυπο αποκτά μεγαλύτερη αξία από πριν, ενώ αυξάνεται και η επιστροφή της επένδυσής τους (ROI), απόρροια της απευθείας επαφής των καταναλωτών με τις διαφημίσεις τους. Αυτά είναι τα βασικά πλεο- νεκτήματα της τεχνολογίας μας.

Για ποιους λόγους επιλέξατε την Ελλάδα, μεταξύ άλλων χωρών, για να «τρέξετε» την εφαρμογή Clic2C;

Η Ελλάδα ήταν πάντα μια ενεργή χώρα στην αγορά των mobile υπηρεσιών. Κάποιες από τις ελληνικές εταιρείες, κυριάρχησαν σε αγορές σε ολόκληρη την Ευρώπη με μεγάλες καμπάνιες. Η εμπειρία του χρήστη έχει γίνει πιο περίπλοκη, καθώς του αρέσει να χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο για να βρίσκει τα πάντα! Πρόκειται για μια πολύ ενδιαφέρουσα αγορά και στην aquaMobile, βρισκόμαστε σε συνεργασία με αρκετές διεθνείς εταιρείες, ενώ έχουμε βρει κι ένα ιδανικό συνεργάτη στην Ελλάδα (FastRiver), με τον οποίο θέλουμε να αναπτυχθούμε μαζί στην αγορά του mobile marketing.

Ποιο είναι το feedback που λαμβάνετε μέχρι τώρα, από τη χρήση του Clic2C;

Η κίνηση αυξάνεται διαρκώς, έχουμε συνδέσει τη συγκεκριμένη εμπειρία με αρκετά αρχεία και το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό. Πιστεύω πως η αγορά είναι αρκετά υποσχόμενη για εμάς. Η αγορά του mobile marketing αυτή την περίοδο κυριαρχείται από δυο μεγάλους παίκτες, την Android και την I Com, οι οποίοι αφήνουν τους developers εφαρμογών, όπως είμαστε εμείς, να κάνουμε την καλύτερη δυνατή χρήση των καμερών. Τώρα, το οικοσύστημα βρίσκεται στο κατάλληλο σημείο για την επέκταση καινοτόμων υπηρεσιών, όπως αυτή που προσφέρουμε.



Ας μιλήσουμε λίγο για το mobile marketing, γενικά. Πιστεύετε πως είναι μια τάση των καιρών ή μια πρακτική που έχει καθιερωθεί;

Θεωρώ πως αυτή είναι η ερώτηση που έκαναν αρκετοί άνθρωποι στους εαυτούς τους το 1997 ή το 1998, σχετικά με το e-commerce (ηλεκτρονικό εμπόριο). Η διείσδυση των ηλεκτρονικών υπολογιστών μέχρι τότε ήταν η μισή από τη σημερινή και το e-commerce αποτελεί μια υγιή βιομηχανία τη δεδομένη στιγμή και δεν αποτελεί πλέον τάση. Όλος ο κόσμος έχει μια παγκοσμιοποιημένη κουλτούρα και λαμβάνει πολλά πράγματα υπόψη πριν κάνει τις τελικές του επιλογές. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με το mobile marketing, το οποίο σε σχέση με τον ηλεκτρονικό υπολογιστή, ποντάρει στο γεγονός πως όλος ο κόσμος έχει ένα κινητό τηλέφωνο. Και τα πλεονεκτήματα του κινητού τηλεφώνου είναι πως αποτελεί μια προσωπική, αυτόνομη συσκευή, προσφέρει περισσότερη ασφάλεια για m-commerce συναλλαγές, οι οποίες μπορούν να γίνουν οπουδήποτε κι οποτεδήποτε. Έτσι, πιστεύω πως δεν είναι μια τάση ή μόδα της εποχής, αλλά εξελίσ- σεται σε βασικό επιχειρηματικό μοντέλο του μέλλοντος.

Θεωρείτε πως το mobile marketing μπορεί να αντικαταστήσει τις παραδοσιακές μορφές marketing;

Το mobile marketing συμπληρώνει τις άλλες παραδοσιακές μορφές του marketing και δεν τις υποκαθιστά. Εξάλλου κι εμείς εφαρμόζουμε τις εφαρμογές μας στα παραδοσιακά Μέσα και κυρίως στα έντυπα. Αυτά ανοίγουν την πόρτα στο mobile marketing να αναπτυχθεί, ωστόσο με τα σημερινά δεδομένα δεν μπορούν να αγνοήσουν τις mobile συσκευές. Έτσι, πιστεύω πως η σχέση είναι συμπληρωματική.

Με δεδομένη τη βαθιά ύφεση της ελληνικής οικονομίας, τι περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν για το mobile marketing στη χώρα μας;

Θεωρώ πως το Payback από το mobile marketing είναι πολύ καλύτερο από αυτό που προσφέρει μόνο του το παραδοσιακό marketing. Έτσι, αν ξοδεύεις χρήματα για να τοποθετήσεις μια διαφήμιση σε εφημερίδα ή περιοδικό και δεν ενθαρρύνεις τον κόσμο να έρθει σε επαφή με σένα μέσα από το κινητό του τηλέφωνο, τότε αγνοείς σημαντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες και επενδύεις άσκοπα. Είναι καλό να διαφημίζεσαι, αλλά είναι καλό να δίνεις την ευκαιρία στο χρήστη να δημιουργήσει μια σχέση αλληλεπίδρασης μαζί σου. Θεωρώ πως το mobile marketing μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να βελτιώσουν τα εμπορικά τους μπάτζετ. Ειδικά σε μια εποχή που σκέφτονται νέους, καινοτόμους τρόπους να επικοινωνήσουν με τους καταναλωτές και να αυξήσουν την αξία τους. Και για να το πετύχουν αυτό, πρέπει να δώσουν στους καταναλωτές αυτό που εκείνοι θέλουν και με τον τρόπο που το θέλουν. Αυτή είναι η διαφορά.

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Σχεδιάζετε κάποιες νέες εφαρμογές ή νέες, βελτιωμένες, εκδόσεις του Clic2C;

Εξελισσόμαστε διαρκώς. Κάθε λίγο φροντίζουμε να ανανεώνουμε τις εφαρμογές μας και εργαζόμαστε στη νέα upgrade έκδοση του Clic2c, που θα κυκλοφορήσει σε 2-3 μήνες και θα προσφέρει καλύτερη εμπειρία στο χρήστη. Η εξέλιξη αυτή θα βοηθήσει σημαντικά τα Brands και τα media, καθώς θα μπορέσουν να λάβουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες των καταναλωτών και των αναγνωστών. Παράλληλα, σχεδιάζουμε να γίνουμε περισσότερο «επαναστατικοί» σε ό,τι αφορά στην εφαρμογή στο κοντινό μέλλον, καθώς θέλουμε να αναπτυχθούμε σε έναν τομέα που ονομάζουμε «Ιnternet of things», το φυσικό κόσμο δηλαδή με τον οποίο μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε. Να προσφέρουμε δηλαδή στο χρήστη τη δυνατότητα να μπορεί να αλληλεπιδράσει με αντικείμενα που τον περιστοιχίζουν.



Who is who

Ο Javier Gonzalez είναι ο ιδρυτής της aquaMobile, της ισπανικής εταιρείας που προσφέρει στην αγορά μια συναρπαστική τεχνολογία, η οποία επιδιώκει να μετατρέψει το φυσικό κόσμο σε μια interactive διέξοδο προς το mobile internet. Οι εικόνες που υπάρχουν σε έντυπα Μέσα ή οποιοδήποτε άλλο έντυπο υλικό, γίνονται «hyperlinks» σε ενισχυμένο ψηφιακό περιεχόμενο για όλους τους χρήστες της εφαρμογής Clic2C. Το Clic2C είναι πλέον παρών σε Ισπανία, Μεγάλη Βρετανία, Ελλάδα, Γερμανία και σε άλλες διεθνείς αγορές, ενώ η aquaMobile παραμένει πιστή στην εξάπλωση της, διατηρώντας σημαντικό ρόλο στη νέα εποχή των interactive εντύπων.

Πριν από την ίδρυση της aquaMobile, ο κ. Gonzalez αποτελούσε General Manager στη Mobileway Iberia (www.skybase365.com) και ήταν υπεύθυνος για τις διεθνείς επιχειρήσεις ανάπτυξης του ισπανικού παρόχου κινητής τηλεφωνίας Alvento (www.zed.com). Ακόμα παλιότερα, είχε καταγράψει καριέρα στο χώρο του management consulting. Αξίζει να σημειωθεί πως είναι κάτοχος μεταπτυχιακού Business Model Innovation από το Universidad Politecnica της Μαδρίτης, Master στο Management από το ESCP Europe και BA στο Marketing Management από το ESIC της Μαδρίτης. Παράλληλα, αποτέλεσε ιδρυτικό μέλος της Ένωσης Κινητής Προστιθέμενης Αξίας Παρόχων της Ισπανίας (AESAM) και του Mobile Innovation Cluster της Ισπανίας, ενώ αντιπροσωπεύει την aquaMobile στη Συμμαχία Digital Watemarking.

Τέλος, οι επιχειρηματικές του ικανότητες, ήταν η αιτία να κερδίσει ποικίλα διεθνή  βραβεία και διακρίσεις (erring Global Top 100, IE and UPM start up competitions κ.λπ.).