To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Παραμένει η αβεβαιότητα στη διαφημιστική Ευρώπη

Παραμένει η αβεβαιότητα στη διαφημιστική Ευρώπη
Κάμψη στην επιχειρηματική εμπιστοσύνη παρουσίασε η διαφημιστική και marketing βιομηχανία στην Ευρώπη στο πρώτο τρίμηνο του 2016, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε η European Association of Communications Agencies (EACA).

Η πτώση αυτή αντισταθμίζεται από τις ελαφρώς θετικές προσδοκίες της βιομηχανίας, χάρη στην εξέλιξη της ζήτησης και της απασχόλησης βραχυπρόθεσμα.

Ο European Advertising Business Climate Index, που βασίζεται σε μηνιαία στοιχεία τα οποία συλλέγονται από τις διαφημιστικές και marketing research εταιρείες στην Ευρωπαϊκη Ένωση για λογαριασμό της Κομισιόν, παρουσιάζει πτώση στα επίπεδα της επιχειρηματικής εμπιστοσύνης σε διαφήμιση και marketing, με τον δείκτη να πέφτει από το +11 στο +8 (από τον Ιανουάριο στον Απρίλιο του 2016), σαν μέσος όρος στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο δείκτης παρουσιάζει τα επίπεδα εμπιστοσύνης για τις μεγαλύτερες και πιο ανεπτυγμένες αγορές της Ευρώπης για πρώτη φορά. Οι διαφημιστικοί τομείς σε Γαλλία (+6), Σουηδία (+19) και Ιταλία (+24) παρουσιάζουν σταθερή ανάπτυξη της εμπιστοσύνης για δυο διαδοχικά τρίμηνα. Από την άλλη, οι γερμανικές (+22) και πολωνικές (+3) έχουν λιγότερη εμπιστοσύνη από τα δυο προηγούμενα τρίμηνα, όμως παραμένουν θετικές. Ασταθής παραμένει η κατάσταση στο Ηνωμλενο Βασίλειο, καθώς το -10 του Οκτωβρίου 2015 έγινε +9 τον Ιανουάριο 2016 και έπεσε ξανά στο -15 τον Απρίλιο, σε μια εξέλιξη που επηρεάζεται από το επερχόμενο δημοψήφισμα.

Η ζήτηση για διαφημιστικές υπηρεσίες παραμένει ίδια (+8), όπως και οι προσδοκίες (+12). Ωστόσο, η διαφημιστική βιομηχανία βίωσε μια πτωτική τάση στην εξέλιξη της απασχόλησης στο πρώτο τρίμηνο, καθώς το +10 έπεσε στο +7.

Στο μεταξύ, οι διαφημιστικές εταιρείες στη Δυτική Ευρώπη (+11) παρουσιάζουν ακόμα τις χαμηλότερες προσδοκίες ζήτησης των υπηρεσιών τους σε σύγκριση με τη Βόρεια (+23), Κεντρική/Ανατολική (+12) και Μεσογειακή Ευρώπη (+15).

Κι όταν ρωτήθηκαν πως περιμένουν να αλλάξει ο τομέας απασχόλησης μέσα στο επόμενο τρίμηνο, οι εταιρείες σε Δυτική και Βόρεια Ευρώπη ήταν περισσότερο θετικές, παρουσιάζοντας αύξηση από το +7 και +10 του Ιανουαρίου στο +9 και +13 τον Απρίλιο, αντίστοιχα. Λιγότερο θετικές ήταν Μεσογειακή και Κεντρική/Ανατολική Ευρώπη τον Απρίλιο (κάμψη απο +6 και +7 σε +3 και 0 αντίστοιχα). Η επόμενη έκθεση υα δημοσιευτεί από την EACA τον Ιούλιο.