To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Δύο αναθέσεις & μια παράταση!

Δύο αναθέσεις & μια παράταση!
Δύο αναθέσεις & μια παράταση!

Γεμάτο αγωνία ήταν το spec του ΟΠΑΠ, που σχεδόν μονοπώλησε το τελευταίο διάστημα το ενδιαφέρον της διαφημιστικής αγοράς και το οποίο το Business Today με 5 εκδόσεις (τρεις εκ των οποίων έκτακτες) παρουσίασε αναλυτικά και σε κάθε στάδιο της εξέλιξής του.
Με διαδοχικές συνεδριάσεις του Δ.Σ., ο Οργανισμός αποφάσισε τελικά να αναθέσει τα «Τυχερά Παιχνίδια» (Τζόκερ, Λόττο, Πρότο, Super 3 και Extra) στη Leo Burnett, την κατηγορία «Eταιρική Εικόνα και ΕΚΕ» στην κοινοπραξία Ashley&Holmes/Politics, ενώ το κομμάτι που αφορά στα «Παιχνίδια Γνώσης» παραμένει στην UpSet! μέχρι τις 31 Ιουλίου και επαναπροκηρύσσεται με δικαίωμα συμμετοχής στο νέο διαγωνισμό να έχουν όλες οι εταιρείες που συμμετείχαν στο spec -ανεξαρτήτως κομματιού που διεκδίκησαν- πλην φυσικά των δυο προαναφερθέντων νικητριών.

Οι παρουσιάσεις

Οι παρουσιάσεις για το διαγωνισμό ολοκληρώθηκαν τη Δευτέρα 8 Μαρτίου, με τελευταίο το κομμάτι που αφορούσε στην εταιρική εικόνα και την ΕΚΕ. Την Παρασκευή 5/3 παρουσιάσεις είχαν πραγματοποιήσει οι εταιρείες Αdel/Saatchi&Saatchi, BBDO Athens και UpSet!, που διεκδικούσαν το κομμάτι του διαγωνισμού που αφορούσε στα «Παιχνίδια Γνώσης» (Στοίχημα, Προπό και Προπογκόλ), ενώ το Σάββατο 6/3 οι DDB, Κοινοπραξία Ρόδι (Carat/Frank), Leo Burnett και Spot JWT, που διαγωνίστηκαν για τα «Τυχερά Παιχνίδια».
Την Κυριακή 7/3 και την επόμενη ημέρα, τη διαδικασία ολοκλήρωσαν οι Bold Ogilvy, Fortune, FCB/Γνώμη, Geo Y&R/Solid, Μass Athens και McCann Erickson για την κατηγορία «Eταιρική Εικόνα και ΕΚΕ».
Μάλιστα, θα πρέπει να σημειωθεί πως οι παρουσιάσεις της κάθε κατηγορίας έγιναν με τη σειρά που κατατέθηκαν οι προτάσεις και όχι αλφαβητικά. Η πρώτη συνεδρίαση Ενώ, όμως, οι πληροφορίες ήθελαν την τελική απόφαση να ανακοινώνεται σχετικά σύντομα μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων, έπρεπε να φτάσουμε στη Μεγάλη Εβδομάδα για να υπάρξουν εξελίξεις.
Τη Μεγάλη Δευτέρα (29/3) πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνεδρίαση του Δ.Σ. που καταπιάστηκε με το θέμα και οι υπεύθυνοι της διαδικασίας αποφάσισαν να αναθέσουν τα «Τυχερά Παιχνίδια» στη Leo Burnett, την «Eταιρική Εικόνα και ΕΚΕ» στην κοινοπραξία Ashley&Holmes/Politics, ενώ -σύμφωνα με πληροφορίες- αποφασίστηκε (με ψήφους 9-2) τα «Παιχνίδια Γνώσης» να ανατεθούν στην Adel Saatchi & Saatchi, όπως και γράψαμε την επόμενη ημέρα στο Business Today.
Στη συγκεκριμένη συνδρίαση έπεσε για πρώτη φορά στο τραπέζι η πρόταση για παράταση της συνεργασίας με την UpSet!, με βασική αιτιολογία τη διοργάνωση του επικείμενου Παγκοσμίου Κυπέλλου.

Η δεύτερη συνεδρίαση

Η πρόταση αυτη επανεξετάστηκε τη Μεγάλη Τρίτη (30/3) στην προγραμματισμένη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Οργανισμού, όπου αναμενόταν να πραγματοποιηθεί η τελική κατακύρωση των αποφάσεων που ελήφθησαν το προηγούμενο βράδυ. Όμως, όπως αναφέραμε στην έκτακτη έκδοση του Business Τoday εκείνης της ημέρας και όπως τελικά αποδείχτηκε, φάνηκε πως υπερίσχυσαν οι ενδοιασμοί μελών του Δ.Σ. όσον αφορά στο κομμάτι που έχει να κάνει με τα «Παιχνίδια Γνώσης», καθώς για το συγκεκριμένο κομμάτι δεν πραγματοποιήθηκε η ανάθεση που είχε αποφασιστεί.
Όπως σημειώναμε στην έκτακτη έκδοση του Business Today που κυκλοφόρησε εκείνo το πρωί:«Η προσωρινή παραμονή του λογαριασμού στην UpSet! φαντάζει ως η πιο πιθανή εξέλιξη, ενώ ερωτηματικό παραμένει μέχρι στιγμής η τύχη του μετά το πέρας του καλοκαιριού. Τα σενάρια κάνουν λόγο για αυτόματη μετάβαση του λογαριασμού στην Adel Saatchi & Saatchi ή για επαναπροκήρυξη του συγκεκριμένου κομματιού».


Οι αποφάσεις

Πραγματικά αυτή ήταν και η απόφαση του Οργανισμού, όπως και είχε γραφτεί στο Business Today της Μεγάλης Τετάρτης, στο οποίο κάναμε λόγο για«παράταση στην ήδη υφιστάμενη σχέση συνεργασίας μεταξύ UpSet! και ΟΠΑΠ». Όπως σημειώναμε,«προκρίθηκε η πρόταση για παραμονή του συγκεκριμένου λογαριασμού στην UpSet!, λόγω εμπειρίας, μέχρι και τις 31 Ιουλίου και η επαναπροκήρυξή του μετά το πέρας του εν λόγω διαστήματος».

To κλειστό spec

H επίσημη ανακοίνωση του Οργανισμού ήρθε την επόμενη ημέρα, με τον ΟΠΑΠ να ενημερώνει πως προκηρύσσει κλειστό spec για τα «Παιχνίδια Γνώσης». Μάλιστα στην αρχική ανακοίνωση αναφερόταν πως δικαίωμα συμμετοχής σε αυτό έχουν όλες οι εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, ανεξαρτήτως του κομματιού του λογαριασμού που διεκδίκησαν.
Βέβαια, μετά από λίγες ώρες υπήρξε διορθωτική ανακοίνωση, στην οποία διευκρινιζόταν πως δικαίωμα συμμετοχής στο κλειστό spec για τα «Παιχνίδια Γνώσης» έχουν όλες οι εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό, εκτός όμως από τη Leo Burnett και την κοινοπραξία Ashley & Holmes/Politics, οι οποίες ανέλαβαν τα δυο άλλα κομμάτια του λογαριασμού. Αναλυτικότερα, το λογαριασμό μπορούν να διεκδικήσουν οι BBDO, Adel Saatchi & Saatchi, UpSet!, Κοινοπραξία Ρόδι (Aegis Media/Frank), Spot JWT, DDB, Bold Ogilvy, Mass Athens, FCB/Γνώμη, ΜcCann Erickson, Geo Y&R/Solid και Fortune.
Για τα «Παιχνίδια Γνώσης» (Πάμε Στοίχημα, ΠΡΟΠΟ και ΠΡΟ-ΠΟΓΚΟΛ), η ανακοίνωση αναφέρει πως «το διοικητικό συμβούλιο, αφού μελέτησε τα πρακτικά της Επιτροπής, τη στρατηγική επικοινωνίας, καθώς επίσης και τις δημιουργικές προτάσεις ανά παιχνίδι όλων των εταιρειών που συμμετείχαν στην εν λόγω ενότητα, έκρινε ότι, ασχέτως σειράς κατατάξεως, καμία από τις εταιρείες δεν προσέγγισε ικανοποιητικά στο σύνολό τους τα εν λόγω παιχνίδια, τόσο ως προς τη στρατηγική επικοινωνίας, όσο και ως προς τις δημιουργικές προτάσεις και κατόπιν τούτου, κήρυξε άγονο ως προς την ενότητα Α΄ το διαγωνισμό».
Καταλήγει δε αναφέροντας επίσημα την παράταση συνεργασίας με την UpSet!. Όσον αφορά στα υπόλοιπα κομμάτια του λογαριασμού, αναφέρεται η κατακύρωση στη Leo Burnett της ενότητας του διαγωνισμού που αφορούσε στη διαφημιστική προβολή των παιχνιδιών τύχης (Τζόκερ, Λόττο, Πρότο, Super 3 και Extra), αλλά και η επίσημη ανάθεση στην κοινοπραξία Ashley& Holmes/Politics ΑΕ του κομματιού που αφορά στην εταιρική εικόνα, στο πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και στο κοινωνικό έργο του ΟΠΑΠ ΑΕ. Η συνεργασία έχει χρονικό ορίζοντα ενός έτους, με μονομερές δικαίωμα του ΟΠΑΠ να την παρατείνει έως ένα επιπλέον έτος με τους ίδιους ακριβώς όρους.




H παρέμβαση της ΕΔΕΕ

Με επιστολή της στο διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΠΑΠ κ. Σπανουδάκη (η οποία κοινοποιήθηκε στον υπουργό Πολιτισμού Παύλο Γερουλάνο) η ΕΔΕΕ παρεμβαίνει στο όλο θέμα, ζητώντας αφενός διευκρινίσεις και αφετέρου καθιέρωση συμμετοχής εκπροσώπου της και αμοιβής για επόμενα spec. Στο εξώδικο αναφέρεται πως τις τελευταίες ημέρες η Ένωση έχει γίνει αποδέκτης πολλαπλών και έντονων διαμαρτυριών των Μελών της αναφορικά με το διαγωνισμό και αιτημάτων για την παρέμβασή της προς διευκρίνιση του όλου θέματος που έχει δημιουργηθεί, με την απόφαση του Οργανισμού να τον κηρύξει άγονο και κυρίως για τις συνθήκες υπό τις οποίες ελήφθη η απόφαση αυτή και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε.
Προς αποκατάσταση του αρνητικού κλίματος - όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται- η Ένωση ζητάει άμεσα διευκρινίσεις για το ζήτημα με την παροχή, τόσο στις ενδιαφερόμενες εταιρείες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό όσο και στην ΕΔΕΕ, όλων εκείνων των στοιχείων από τα οποία θα προκύπτει η τήρηση των νομίμων διαδικασιών για την έκδοση των σχετικών αποφάσεων.
Ακόμη η Ένωση σημειώνει πως «προς αποφυγή παρόμοιων φαινομένων, με αυτά του συγκεκριμένου διαγωνισμού, πιστεύουμε ακράδαντα ότι απαιτείται και πρέπει να προσκαλείται από τον ΟΠΑΠ η ΕΔΕΕ για να συμμετέχει στις επιτροπές αξιολόγησης, με παρουσία ειδικού εμπειρογνώμονα, ώστε να διασφαλίζει για αμφότερους –τον Αναθέτοντα Φορέα και τους συμμετέχοντες- την τεχνική αιτιολόγηση και δεοντολογική εγκυρότητα των αποφάσεών του και εν γένει την ομαλή διεξαγωγή του διαγωνισμού του». Τέλος, εγείρει για ακόμη μια φορά το φλέγον ζήτημα για αμοιβή συμμετοχής σε διαγωνισμούς. Συγκεκριμένα καλεί τον ΟΠΑΠ να προβλέπει σε επόμενα spec ρητά αμοιβή συμμετοχής για τους υποψηφίους αναδόχους που συγκεντρώνουν βαθμολογία πάνω από το μέσο όρο.

Το εξώδικο της ΑΔΕΛ

Στις εξελίξεις αυτές η Adel Saatchi & Saatchi απάντησε με εξώδικό προς τον ΟΠΑΠ, στο οποίο αναφέρεται στα δημοσιεύματα στον ειδικό Τύπο, γραπτό και ηλεκτρονικό, σύμφωνα με τα οποία το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού αποφάσισε την ανάθεση για τα Παιχνίδια Γνώσης σε αυτήν και αναφέρει πως «η αποδοχή από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΠΑΠ ΑΕ της προσφοράς της Εταιρείας μας για το έργο της Ενότητας Α του εν λόγω διαγωνισμού, έχει, σύμφωνα με το νόμο, ως αποτέλεσμα τη σύναψη μεταξύ μας συμβάσεως για την εκτέλεση του εν λόγω έργου, σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης και της υποβληθείσης προσφοράς μας».