To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Εικόνα από το μέλλον το Συνέδριο

Εικόνα από το μέλλον το Συνέδριο

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

Πώς θα περιγράφατε το Συνέδριο «Επικοινωνία: Η Επόμενη Μέρα»; Ποιοι συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια;


Πρόκειται για το μεγαλύτερο Συνέδριο που έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα για το χώρο τηςεπικοινωνίας και για τις ανάγκες του έχει πραγματοποιηθεί μια ιδιαίτερα βαθιά και αναλυτική προ-συνεδριακή διαδικασία. Το σημαντικότερο, ίσως, είναι πως για την προετοιμασία αυτού του συνεδρίου έχουν αφιερώσει χρόνο και προσπάθεια περισσότερα από 120 από τα πλέον senior στελέχη του ευρύτερου χώρου επικοινωνίας. Η παρούσα κατάσταση και συγκυρία απαιτούσε την ενεργή εμπλοκή του συνόλου του κλάδου και αυτό αντικατοπτρίζεται τόσο στη δομή και διάρθρωση του συνεδρίου, όσο και στις προ-συνεδριακές δράσεις που έλαβαν χώρα με στόχο την αναγνώριση και καταγραφή των ζητημάτων που θα αποτελέσουν θεματικό αντικείμενό του. Για τη διοργάνωσή του, άλλωστε, συνεργάζονται όλοι οι επίσημοι φορείς του χώρου της εμπορικής επικοινωνίας.

Τι ακριβώς θα συζητηθεί στο Συνέδριο;

Η ατζέντα του Συνεδρίου έχει δημιουργηθεί από την ίδια την αγορά. Τα θέματα που θα συζητηθούν τα έχει φέρει στο τραπέζι η ίδια η αγορά και αντικατοπτρίζουν τις αγωνίες και τις ανησυχίες του χώρου. Πρόκειται για θέματα που έχουν προκύψει από την προσυνεδριακή διαδικασία και τα οποία πριν παρουσιαστούν στο Συνέδριο, έχουν τύχει επεξεργασίας και συζήτησης από τα πιο υψηλόβαθμα και έμπειρα στελέχη που έχει η αγορά μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην υπάρχει ζήτημα που να αφορά και να προβληματίζει αυτήν τη στιγμή τον κλάδο, το οποίο να μην έχει συμπεριληφθεί στη θεματολογία του συνεδρίου.

Αν τώρα πρέπει να γίνω πιο συγκεκριμένος, θα πρέπει να περιοριστώ, λόγω χώρου, στις τρεις διαστάσεις, στους τρεις άξονες -αν θέλετε- που καθορίζουν τη δομή του συνεδρίου. Αυτοί είναι: α) η μορφή που έχει (ή πρέπει να έχει) το brand building στη σημερινή εποχή, β) οι σχέσεις και το μοντέλο συνεργασίας μεταξύ των διαφόρων κλάδων του χώρου της επικοινωνίας, όπως τις διαμορφώνει η κοινωνικο-οικονομική πραγματικότητα, και γ) ο ρόλος της πολιτείας και των θεσμών για την ανάπτυξη της επικοινωνίας. Όλα αυτά που σας δίνω σαν τίτλους θα συζητηθούν σε ιδιαίτερο βάθος. Θα πρέπει να ξέρετε πως την ημέρα του συνεδρίου, στις 23 Μαρτίου, θα υπάρξουν περίπου 55 ομιλητές.

Ακούγονται λίγο θεωρητικά όλα αυτά…

Σας διαβεβαιώνω πως δεν είναι. Στο Συνέδριο τα senior στελέχη της αγοράς θα μιλήσουν για πράγματα που προκύπτουν μέσα από τις εξελίξεις, για πράγματα που ως άνθρωποι της επικοινωνίας συναντάμε καθημερινά. Δε θα μιλήσουμε για ιδεατές ανεφάρμοστες συνθήκες, αλλά για την πραγματικότητα. Ξεκινώντας από την αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα πως η επικοινωνία αποτελεί μοχλό ανάπτυξης για την οικονομία, θέλουμε να μιλήσουμε για το πώς αυτή η αλυσίδα της επικοινωνίας θα παράγει πιο αποτελεσματικά.

Αφενός να χαρτογραφήσουμε το σήμερα και αφετέρου να δώσουμε μια κατεύθυνση για το αύριο. Στο Συνέδριο οι ομιλητές θα καταπιαστούν με ζητήματα «επιβίωσης» για τους κλάδους της επικοινωνίας και όχι με θεωρητικές ασκήσεις επί χάρτου. Με βασικά δεδομένα την πτώση της διαφημιστικής δαπάνης και τα προβλήματα στο χώρο των ΜΜΕ και της επικοινωνίας, να εξετάσουμε πώς μπορούν να δημιουργηθούν σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αυτές να είναι παραγωγικές, πώς θα μιλήσουμε όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά στον καταναλωτή, τι στέκεται αυτήν τη στιγμή εμπόδιο στην προσπάθειά μας αυτή. Και αφού «τακτοποιήσουμε τα του οίκου μας», να εξετάσουμε σε ποιο νομικό και θεσμικό πλαίσιο μπορεί να αποφέρει τα βέλτιστα αποτελέσματα η επικοινωνία τόσο για τον κλάδο, όσο και την ελληνική οικονομία και κοινωνία. Αυτά μόνο θεωρητικά ζητήματα δεν είναι… Οι άξονες που σας έδωσα είναι απλά το πλαίσιο. Στο Συνέδριο θα μιλήσουμε για τις απτές διαστάσεις τους. Θα μιλήσουμε για skills, δομές, ανθρώπους. Για το ποιο πρέπει να είναι το τελικό αποτέλεσμα.

Με ποιες προθέσεις και επιδιώξεις έχουν μπει οι εμπλεκόμενοι σε αυτή την προσπάθεια;

Η κοινή πρόθεση όλων μας είναι να μπουν όλα τα θέματα πάνω στο τραπέζι. Να συζητηθούν όλα τα ζητήματα που απασχολούν αυτήν τη στιγμή τον κλάδο με ειλικρίνεια, χωρίς κρυφές ατζέντες και συντεχνιακές λογικές. Δεν ξέρουμε τι θα βγει από τη συζήτηση αυτή. Δεν μπήκαμε σε αυτή την προσπάθεια για να παρουσιάσουμε κάτι ως δεδομένο. Δεν ξεκινήσαμε μόνο για να διακηρύξουμε πως η επικοινωνία είναι μοχλός ανάπτυξης και χτίζει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Στόχος μας είναι να ανακαλύψουμε τον τρόπο με τον οποίο -μέσα στη σημερινή πραγματικότητα- αυτό μπορεί να γίνει με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Μπορεί το Συνέδριο να ανατρέψει τις μέχρι τώρα παραδοχές μας για τις γραμμές επικοινωνίας του χώρου μας. Ο βασικός στόχος του, όμως, είναι να μιλήσουμε ανοιχτά. Να δούμε πού συμφωνούμε και πού διαφωνούμε. Ο κάθε κλάδος της επικοινωνίας πρέπει να εξηγήσει πειστικά γιατί υπάρχει, ποιος είναι ο λόγος ύπαρξής του. Μόνο μέσα από αυτήν τη διαδικασία μπορούμε να κάνουμε την αλυσίδα να παράγει αποτελεσματικά και δημιουργικά, μόνο έτσι μπορούμε να βελτιώσουμε το τελικό παραγόμενο προϊόν…

Θα λέγατε πως το Συνέδριο αφορά κατά κύριο λόγο στα senior στελέχη της αγοράς;

Σε καμία περίπτωση. Το Συνέδριο αφορά σε κάθε άνθρωπο της ευρύτερης αγοράς επικοινωνίας. Θεωρώ, μάλιστα, πως θα το βρουν εξαιρετικά ενδιαφέρον οι νέοι που τώρα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην αγορά, αυτοί που είναι στην αρχή της καριέρας τους. Το Συνέδριο θα δώσει μια εικόνα από το μέλλον. Όποιος το παρακολουθήσει, θα καταλάβει τι πρέπει να κάνει στο μέλλον, τόσο σε προσωπικό όσο και σε corporate επίπεδο.

Η γενιά που θα παραδώσει τη σκυτάλη στους νεότερους, τα senior στελέχη, μιλάει στην επόμενη και της λέει πώς έχουν και πώς εξελίσσονται τα πράγματα. Ενημερώνει για τα «εφόδια» που θα πρέπει να έχει και σε ατομικό και σε εταιρικό επίπεδο για να μπορέσει να «επιβιώσει». Το Συνέδριο αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να καταλάβεις πού βρίσκεσαι. Πόσο κοντά ή μακριά είσαι από το ζητούμενο. Όσοι το παρακολουθήσουν θα καταλάβουν προς τα πού σκέφτονται οι διοικούντες να στρίψουν το καράβι, σε μια χώρα όπου έχουν αλλάξει τα δεδομένα και είσαι αναγκασμένος να κάνεις reinvent τον εαυτό σου. Τα πλέον senior στελέχη της αγοράς θα είναι εκεί, θα μιλήσουν για όλα τα καυτά ζητήματα της αγοράς και θα δώσουν τη συνολική εικόνα της κατάστασης.

Μια εικόνα που κανένα στέλεχος δε διαθέτει, καθώς η οπτική του περιορίζεται από τις συνθήκες της εταιρείας ή του κλάδου. Αυτοί οι άνθρωποι, λοιπόν, θα είναι εκεί και -έχοντας κάνει την απαραίτητη προετοιμασία- θα καταγράψουν την πραγματικότητα και θα δώσουν ένα όραμα για το αύριο. Και εάν κάποιος νιώσει πως αυτό δε βγαίνει, έχει το δικαίωμα να υποβάλει τις δικές του ερωτήσεις, να θέσει τους δικούς του προβληματισμούς. Το 10% του χρόνου του Συνεδρίου είναι αφιερωμένο σε ερωτήσεις. Ποιο στέλεχος δε θα ενδιαφερόταν για ένα τέτοιο Συνέδριο;