To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Helexpo: Η φιλοσοφία των εκθέσεων DETROP & OENOS

Helexpo: Η φιλοσοφία των εκθέσεων DETROP & OENOS

Συνέντευξη στην Μαρία Μπαζίγου

Στην προβολή των ελληνικών προϊόντων και στην εξωστρέφεια των επιχειρήσεων εστιάζουν φέτος η 22η Διεθνής Έκθεση Τροφίμων, Ποτών, Μηχανημάτων, Εξοπλισμού & Συσκευασίας DETROP και η 4η Διεθνής Έκθεση Οίνου OENOS, που διοργανώνει η Helexpo 7-10 Μαρτίου στη Helexpo.

Η φετινή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών είναι πιο στοχευμένη σε ό,τι αφορά την προβολή των ελληνικών προϊόντων και την ενίσχυση του εξαγωγικού τους προσανατολισμού. Ποια ήταν η αφορμή για τον επανασχεδιασμό της Έκθεσης με βάση τους παραπάνω άξονες και τι ακριβώς περιλαμβάνει;

Η DETROP είναι σήμερα η μοναδική ελληνική Έκθεση του είδους της, η οποία αντιπροσωπεύει τον δυναμισμό και την εξωστρέφεια της ποιοτικής εγχώριας παραγωγής τροφίμων-ποτών. Η εξωστρέφεια είναι προτεραιότητα για το δίδυμο των DETROP & OENOS και αυτό αντικατοπτρίζεται στον όγκο των προσκεκλημένων εμπορικών επισκεπτών, που θα βρεθούν στη φετινή διοργάνωση. Στο πλαίσιο αυτό, κομβικό ρόλο στην προσπάθεια των ελληνικών βιομηχανιών τροφίμων - ποτών να εξάγουν προϊόντα τους στο εξωτερικό θα διαδραματίσουν οι πάνω από 100 προσκεκλημένοι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες (hosted buyers), που έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους στην DETROP και προέρχονται από ΗΠΑ, Γερμανία, Ρωσία, Ιταλία, Σουηδία, Βέλγιο κ.ά. Οι συγκεκριμένοι ξένοι εμπορικοί επισκέπτες θα πραγματοποιήσουν προκαθορισμένα ραντεβού μόνο με τους εκθέτες της DETROP & OENOS, παρέχοντας τη δυνατότητα στις ελληνικές επιχειρήσεις να επιτύχουν με μεγαλύτερη ευχέρεια επωφελείς συμφωνίες πώλησης των προϊόντων τους μέσω δικτύων, είτε χονδρικής είτε λιανικής. Αυξημένη θα είναι φέτος σε σχέση με την προηγούμενη διοργάνωση της DETROP η παρουσία χονδρεμπόρων ελληνικών τροφίμων - ποτών από τη Γερμανία, που είναι η μεγαλύτερη σχετική αγορά της Γηραιάς Ηπείρου, καθώς και από άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Στο πλαίσιο αυτό, διευρυμένη είναι και η εκθεσιακή παρουσία του Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων Τροφίμων - Ποτών Εξωτερικού (ΣΕΛΕΤΡΟΠΕ), ενώ την ίδια στιγμή σε κεντρικό σημείο της DETROP και σε κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο θα γίνουν παρουσιάσεις προϊόντων εκθετών και γευστικές δοκιμές.

Επίσης, είναι πιο εμπλουτισμένη σε παράλληλες εκδηλώσεις και διαγωνισμούς. Περιγράψτε μας τις δράσεις σας για τη διοργάνωση.

Στις παράλληλες εκδηλώσεις των DETROP & OENOS περιλαμβάνεται ο Διεθνής Διαγωνισμός Οίνου Θεσσαλονίκης, ο 2ος Διαγωνισμός Ετικέτας Gold Label Awards 2013, το 3ο Συμπόσιο Package & Label Design και ο 8ος Διεθνής Διαγωνισμός Μαγειρικής Νότιας Ευρώπης, που για πρώτη φορά διοργανώνεται με την υποστήριξη της WACS της Παγκόσμιας Ομοσπον- δίας και θα προσελκύσει κόσμο από Βαλκάνια, Ρωσία κ.ά. Παράλληλα, θα διοργανωθούν δύο ημερίδες. Η μια αφορά στην αγορά του οίνου και έχει θέμα «Ενέργειες προώθησης πωλήσεων των ελληνικών κρασιών στη γερμανική αγορά», όπου Έλληνες και Γερμανοί εκπρόσωποι του λιανεμπορίου, της κάβας και της αγοράς του οίνου θα μιλήσουν για τους τρόπους διείσδυσης στο γερμανικό λιανεμπόριο και στην αγορά της κάβας, καθώς και για τις σύγχρονες μεθόδους προώθησής του. Η δεύτερη θα αφορά στο τρόφιμο και έχει θέμα «Το μέλλον των ελληνικών προϊόντων στο εξωτερικό - Ευκαιρίες εξωστρέφειας», όπου εκπρόσωποι και προμηθευτές του λιανεμπορίου, καθώς και εκπρόσωποι του μεγαλύτερου εκθεσιακού κέντρου στην Ευρώπη θα παρουσιάσουν το ελληνικό δίκτυο διανομής, θα μιλήσουν για την ανάγκη διείσδυσης των ελληνικών εταιρειών στις ξένες αγορές, για τους τρόπους διαχείρισης & προώθησης προϊόντων στα ράφια, καθώς και για τη σημασία του branding στην ομαδική προώθηση προϊόντων στο εξωτερικό.

Πώς διαμορφώνεται το ενδιαφέρον των εκθετών από Ελλάδα και εξωτερικό και ποιες κατηγορίες παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες συμμετοχές; Πόσους επισκέπτες εκτιμάτε ότι θα προσελκύσει η DETROP & OENOS 2013;

Η προβολή της ελληνικής γαστρονομίας θα είναι στο επίκεντρο της DETROP, στην οποία την «τιμητική» τους με την ανάλογη παρουσία σημαντικών εκθετών θα έχουν τα ελληνικά delicatessen, το λάδι και η ελιά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το κρασί, τα κατεψυγμένα τρόφιμα, κ.ά. Αξιόλογη θα είναι η παρουσία της Κρήτης και της Κεντρικής Μακεδονίας, της Χαλκιδικής και άλλων περιοχών, η παρουσία των leader της αγοράς, καθώς επίσης και η παρουσία μεγάλων εταιρειών μέσω του δικτύου διανομής τους (Μινέρβα, Γιώτης, Χυμοί Χίου, Μέλι Αττική, Rio Μare, Mars, Φύση, Τσακίρης, Sofis cookies, Σεφ, Sara lee, Μπαγκατζούνης, Κύκνος, Πέρλα, Κρόκος Κοζάνης, Fytro, Παπαδημητρίου, ILLY, Caffe Nature valley - Pillsbury, Haagen - Dazs, Cagliari, Dilmah, Canderel, Wudy λουκάνικα, Pringles, Remia - Arizona - Modello group - Farmer - Ddan cake - Menz&gasser - Gullon - Τσάρλεστον καραμέλες - Elka - Don Simon sangria - Vinapena κρασιά, Ζενίθ, Απέλιστρα, Μιράν, Betty crocker - Green giant - Oldelpaso - Βιολάντα cookies, Πάππας). Οι επισκέπτες πιστεύουμε ότι θα ξεπεράσουν τους 12.000, οι οποίοι θα είναι οι επαγγελματίες του κλάδου με καθαρά εμπορικό ενδιαφέρον.

Ποια τα οφέλη των εκθετών από τη συμμετοχή τους στην DETROP & OENOS 2013;

H DETROP παρέχει την καταλληλότερη πλατφόρμα στις επιχειρήσεις τροφίμων - ποτών, προκειμένου να διερευνήσουν τις δυνατότητες αύξησης της εξωστρέφειάς τους μέσω συμμετοχής τους στην έκθεση με ελκυστικά τιμολόγια, τα οποία είναι πλήρως προσαρμοσμένα στη συγκυρία και στις ανάγκες της εποχής. Ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία προεγγραφής εμπορικών επισκεπτών, οι οποίοι ενδιαφέρονται να επισκεφτούν τις DETROP & OENOS. Αρωγοί στην προσπάθεια της HELEXPO για την αρτιότερη δυνατή διοργάνωση είναι, ως ειδικοί συνεργάτες της έκθεσης, η οινολόγος - διευθύντρια της εταιρείας All About Greek Wine Σοφία Πέρπερα και ο σύμβουλος εξαγωγικού μάρκετινγκ, εξειδικευμένος στη γερμανική αγορά, Σταύρος Τσουρουκίδης.

Η αγορά του κρασιού είναι επίσης μια πολύ δυναμική κατηγορία προϊόντων. Πώς θα προωθηθεί μέσα από την Έκθεση;

Με τη συμμετοχή κορυφαίων ειδικών, Sommelier και εξειδικευμένων στελεχών επιχειρήσεων του κλάδου των Τροφίμων από τη Βόρεια Αμερική και από άλλες περιοχές. Στους σημαίνοντες εμπορικούς επισκέπτες της φετινής DETROP και OENOS και με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το κρασί περιλαμβάνονται οι Dr. George Soleas, Vice President του LCBO (Liquor Control Board of Ontario), που ελέγχει τη διακίνηση και τις πωλήσεις του αλκοόλ στο Οντάριο και αποτελεί έναν από τους 5 μεγαλύτερους αγοραστές κρασιού στον κόσμο και ο Bob Paulinsky, Category Director για κρασί, αλκοολούχα και μπίρα σε περισσότερα από 700 καταστήματα Winn Dixie & Bi-Lo stores. Ακόμη στην Έκθεση θα βρεθεί η Laura Werley, Master Sommelier, Wine & Beverage Director για την αλυσίδα εστιατορίων Pappas Bros Steakhouses, ο δημοσιογράφος και blogger W. Blake Gray (το blog του, The Gray Report, ανακηρύχθηκε Νο 1 Blog του οινικού κλάδου κατά τη διάρκεια του Ετήσιου Συνέδριου των Wine Blogger της Βορείου Αμερικής τον Αύγουστο του 2012) και η Tara Q. Thomas, Senior Editor του περιοδικού Wine & Spirits. Στους προσκεκλημένους εμπορικούς επισκέπτες είναι ακόμη ο James Mallios, ιδιοκτήτης του Amali Restaurant στη Νέα Υόρκη, ο Kostas Mazouros, General Manager του Gotham Wines & Liquors στη Νέα Υόρκη, ο Steven Izzo, Wine & Beverage Director του Water Bar & Restaurant στο Σαν Φρανσίσκο και η Tammie Ruesenberg, Head Sommelier του εστιατορίου Olives στο Bellagio Resort στο Las Vegas. Από αλυσίδες εστιατορίων και ξενοδοχείων, ο Toni Robertson, Executive Chef της αλυσίδας Mandarin Oriental Hotel Group, ο Suvir Saran, Executive Chef του μοναδικού Michelin Star ινδικού εστιατορίου Devi στη Νέα Υόρκη, Chairman of Asian Culinary Studies for The Culinary Institute of America και Contributing Columnist στο περιοδικό Food Arts, ο Michael Costa, Head Chef του δημοφιλούς εστιατορίου Zaytinya στην Ουάσινγκτον της αλυσίδας εστιατορίων Think Food Group και ο Brian Duffy  celebrity chef και TV Personality, που έγινε γνωστός ως ένας από τους ιδρυτές της κίνησης των Gastropub στις ΗΠΑ.

Ποιες είναι οι προσδοκίες σας φέτος, με δεδομένη και τη δύσκολη οικονομική συγκυρία;

Οι προσδοκίες μας είναι θετικές για μία διοργάνωση που στοχεύει στο να αναδείξει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του κλάδου Τροφίμων - Ποτών. Οι εκθέσεις DETROP & OENOS στοχεύουν πλέον πολύ περισσότερο στην προβολή της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και αυτό αποτελεί «διαβατήριο» επιτυχίας και μακροημέρευσης για τις δύο αυτές εκθέσεις.