To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η αξία του ECR Hellas

Η αξία του ECR Hellas

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά

Ο Nίκος Βερόπουλος της ομώνυμης αλυσίδας σουπερμάρκετ αποτελεί τον νέο πρόεδρο του ECR Hellas από την πλευρά του Λιανεμπορίου, ενώ από την πλευρά της Bιομηχανίας αντίστοιχο ρόλο έχει πλέον ο Σπύρος Τρύφωνας της Νestlé Hellas. Στην κοινή τους συνέντευξη στο RetailBusiness μιλάνε για τη θέση του φορέα στη σημερινή δοκιμαζόμενη ελληνική αγορά και προαναγγέλλουν ένα πολύ ενδιαφέρον συνέδριο για τον Ιούνιο.

Τι θέλετε να προσφέρετε από τη θέση του προέδρου του ECR Hellas;

Νίκος Βερόπουλος:
Θα ήθελα να προσφέρω μία χρήσιμη διετία, όπως πρόσφεραν και οι προκάτοχοί μου.

Σπύρος Τρύφωνας: Ο θεσμός του ECR είναι διεθνώς  αναγνωρισμένος για τη δυνατότητα που προσφέρει στη βιομηχανία και το λιανεμπόριο να εστιάζουν στην ανταπόκριση των επιθυμιών του καταναλωτή με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Υπό αυτή την έννοια, πρώτη μου επιδίωξη δεν θα είναι άλλη από τη συνέχιση του πολύ σημαντικού έργου που παραλαμβάνουμε. Από εκεί και πέρα η προσαρμογή των δραστηριοτήτων μας, αλλά και των projects που εκπονούνται αυτόν τον καιρό στις ιδιαίτερες συνθήκες της ελληνικής αγοράς θα αποτελέσει βασική μου προτεραιότητα.

Μπορείτε να μας σκιαγραφήσετε την εικόνα αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά; Ποιες νέες καταναλωτικές τάσεις έχουν αναδυθεί και πώς προσπαθεί να προσαρμοστεί το οργανωμένο λιανεμπόριο σε αυτές;

Νίκος Βερόπουλος:
Η αγορά βρίσκεται σε ύφεση και χρειάζεται ψυχραιμία, πολλή δουλειά και πρακτικές λύσεις. Το καλάθι του καταναλωτή έχει περιοριστεί και το οργανωμένο λιανεμπόριο και ειδικά οι μεγάλες αλυσίδες προσφέρουν πολύ ανταγωνιστικές προσφορές, αντίσταση στις ανατιμήσεις και εγγυημένη ποιότητα, εκμεταλλευόμενες τη δύναμη αγορών που έχουν.

Ο χώρος των προμηθευτών πώς έχει επηρεαστεί από τη γενικευμένη οικονομική ύφεση και τη μείωση της κατανάλωσης; Ποια είναι τα βασικά ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο;

Σπύρος Τρύφωνας:
Οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον κλάδο μας είναι ραγδαίες και δεν αφορούν τόσο μεταβολές σε επίπεδο αναδιαρθρώσεων, όσο ριζικές αλλαγές στον τρόπο δουλειάς: ποτέ άλλοτε δεν ήταν απαραίτητη τόση ευελιξία, ποτέ άλλοτε ο ανταγωνισμός δεν ήταν τόσο έντονος. Οι έρευνες καταναλωτικής συμπεριφοράς δεν ισχύουν ήδη έπειτα από 2-3 μήνες, διότι οι καταναλωτές αλλάζουν πιο γρήγορα από ποτέ.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον της γενικευμένης ύφεσης, ποια θεωρείτε πως θα πρέπει να είναι η θέση του ECR Hellas; Πώς μπορεί να συνδράμει τα μέλη του να απαντήσουν με επιτυχία στις προκλήσεις των καιρών;

Νίκος Βερόπουλος:
Το ECR μπορεί να παρακολουθεί τις διεθνείς εξελίξεις τις οποίες αναπαράγει στην ελληνική αγορά με συνέδρια, ημερίδες και χαρισματικούς ομιλητές για να τονώνει το ενδιαφέρον και τη φαντασία των στελεχών του κλάδου για το επάγγελμά μας. Επίσης αναδεικνύει βέλτιστες ελληνικές πρακτικές.

Σπύρος Τρύφωνας: Μέσα σε αυτό το περιβάλλον των ταχύτατων αλλαγών, αναπόφευκτα θα ξεχωρίσουν εκείνοι οι οποίοι θα είναι σε θέση να προσαρμόζονται συνεχώς στις μεταβαλλόμενες ανάγκες του καταναλωτή και της αγοράς. Το ECR φιλοδοξεί να συνεχίσει να αποτελεί πολύτιμο αρωγό των μελών του στην προσπάθεια αυτή, μέσα από τα κοινά projects λιανεμπορίου και προμηθευτών, μέσα από τη συσσωρευμένη γνώση των καθηγητών, των εμπειρογνωμόνων και των υπόλοιπων υψηλόβαθμων στελεχών που απαρτίζουν το διοικητικό μας συμβούλιο και, τέλος, μέσα από την ενεργή μας αλληλεπίδραση με άλλους φορείς.

Υπάρχουν κατά την γνώμη σας θέματα όσον αφορά τη συνεργασία προμηθευτών -supermarkets, που χρήζουν «διόρθωσης» -βελτίωσης; Μπορεί το ECR Hellas να συνδράμει ως προς αυτό;

Νίκος Βερόπουλος:
Η συνεργασία - αντιπαράθεση προμηθευτών λιανέμπορων είναι μία ζωντανή διαδικασία εξέλιξης και ανταγωνιστικότητας. Το ECR αναδεικνύει τα καλά αποτελέσματα όταν υπάρχουν.

Σπύρος Τρύφωνας: Φυσικά υπάρχουν. Το ζήτημα μάλιστα απασχολεί τους τελευταίους μήνες και την Κομισιόν, η οποία έχει ήδη καταρτίσει ένα πλαίσιο με σκοπό την περαιτέρω βελτίωση των συναλλαγών ανάμεσα στις δύο πλευρές. Η συνδρομή του ECR, ωστόσο, περιορίζεται στο να εστιάζει στα ζητήματα που παρατέθηκαν παραπάνω. Με απλούστερα λόγια, στο ECR δεν φιλοδοξούμε να υπεισέλθουμε σε ζητήματα που άπτονται των σχέσεων προμηθευτών και λιανεμπορίου. Θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο θα έβλαπτε την αξιοπιστία του ως φορέα.

Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μέλλον του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ελλάδα;

Νίκος Βερόπουλος:
Το οργανωμένο λιανεμπόριο θα συνεχίσει να οργανώνεται, να βελτιώνεται και να προοδεύει παρά τις δυσκολίες. Η ελληνική αγορά είναι μία αγορά που «ποτέ δεν πεθαίνει».

Από τη μεριά τους, προς ποια κατεύθυνση θεωρείτε πως θα κινηθούν οι προμηθευτές στο μέλλον όσον αφορά την εγχώρια αγορά, τη διάθεση των προϊόντων και τις επαφές με τους καταναλωτές; Ποιες τάσεις βλέπετε να αναδύονται;

Σπύρος Τρύφωνας:
Ένα λάθος στο οποίο μπορεί να υποπέσουν οι προμηθευτές είναι να επικεντρώσουν όλους τους πόρους τους στην αντιμετώπιση του προβλήματος της μειωμένης ζήτησης με τακτικά μέσα. Παρ’ όλη την ένταση της κρίσης, η εμπειρία ήδη δείχνει ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να ενδιαφέρονται και να επιβραβεύουν την ποιότητα και την καινοτομία. Όσοι δεν λάβουν τα μηνύματα αυτά θα βρεθούν σε δυσχερή θέση, ειδικά όταν το περιβάλλον σταθεροποιηθεί. Υπάρχουν όμως και άλλες τάσεις τις οποίες πρέπει να αφουγκραστούμε, όπως είναι η στροφή των καταναλωτών προς τις ηλεκτρονικές αγορές, η επίδραση των κοινωνικών μέσων στη διαμόρφωση των στάσεων απέναντι στις μάρκες και τους προμηθευτές, η αναζήτηση υγιεινών προϊόντων, καθώς και προϊόντων που σέβονται το περιβάλλον. Κάποια από τα ζητήματα αυτά δεν βρίσκονται πια στην ημερήσια διάταξη λόγω των έκτακτων συνθηκών της αγοράς, χωρίς αυτό να σημαίνει ωστόσο ότι έπαψαν να είναι σημαντικά.

Υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο για το φετινό συνέδριο του ECR Hellas;

Νίκος Βερόπουλος:
Το φετινό συνέδριο έχει εξαιρετικούς ομιλητές που συνήθως κάποιος θα πλήρωνε πανάκριβες συνδρομές και ταξίδια στο εξωτερικό να τους ακούσει. Φέτος τους φέραμε εδώ. Επίσης, έχει και εξαιρετικά διδάγματα από την ελληνική αγορά. Όποιος θέλει να βγει από τη μιζέρια των καθημερινών επαγγελματικών προβλημάτων να έρθει στο συνέδριο, διότι θα φύγει πλουσιότερος από χρήσιμα επαγγελματικά διδάγματα σε ένα συνεδριακό περιβάλλον ήρεμο και εποικοδομητικό.

Σπύρος Τρύφωνας: Η οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου δουλεύει σκληρά εδώ και καιρό με σκοπό να παρουσιάσει στις 20 Ιουνίου ένα συνέδριο το οποίο θα προσφέρει πολύτιμη γνώση σε όλους τους συμμετέχοντες με τη βοήθεια προβεβλημένων ομιλητών από τη διεθνή και την τοπική αγορά, καθώς και κορυφαίων πολιτικών παραγόντων και στελεχών του κλάδου. Ο πήχης βρίσκεται σε πολύ ψηλό επίπεδο από τις προηγούμενες διοργανώσεις, αλλά εργαζόμαστε με τη βεβαιότητα ότι θα καταφέρουμε να ανταποκριθούμε στις πολύ υψηλές προσδοκίες.