To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η επιτυχία της Drops Laundry

Η επιτυχία της Drops Laundry

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Ποια είναι η Drops Laundry; Πότε ιδρύθηκε, ποιοι είναι οι άνθρωποι της και ποια η φιλοσοφία της;

Θ.Α.:
Η Drops Laundry είναι η 2η μεγαλύτερη αλυσίδα στην Ελλάδα στον κλάδο των στεγνοκαθαριστηρίων. Είμαστε μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών και δημιουργήσαμε τη Drops Laundry τον Απρίλιο του 2011, στην κορύφωση της Ελληνικής οικονομικής κρίσης, με τη φιλοδοξία να παρέχουμε κάτι διαφορετικό στη αγορά των στεγνοκαθαριστηρίων με ποιοτικές υπηρεσίες σε ιδιώτες & επιχειρήσεις στις καλύτερες τιμές της αγοράς.

adb: Τι σας οδήγησε να δημιουργήσετε την εταιρεία παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα; Σε τι ύψος φτάνουν οι μέχρι στιγμής επενδύσεις σας;

Θ.Α.:
Το background των ιδρυτών της Drops έχει βάση οικονομικών και διοίκησης επιχειρήσεων. Γνωρίζουμε λοιπόν ότι στην οικονομική ιστορία μεγάλες εταιρείες ιδρύθηκαν όταν όλα γύρω τους φαινόντουσαν διαλυμένα. Άλλωστε είναι γνωστό ότι οι μεγαλύτερες ευκαιρίες δημιουργούνται σε καιρό κρίσης. Πάνω σε αυτήν τη βάση, ένα τέτοιο εγχείρημα δεν είναι τόσο παράλογο. Βεβαίως, άλλο να το διαβάζεις και άλλο να το επιχειρείς. Αναζητούσαμε ένα κλάδο ο οποίος να έχει δυνατότητες ανάπτυξης στη λιανική πώληση και να έχει δυνατότητες franchise. Θέλαμε να δώσουμε κάτι νέο. Μελετήσαμε το χώρο των καθαριστηρίων για μεγάλο διάστημα, είδαμε τον ανταγωνισμό, τις ανάγκες του, βρήκαμε κενό και ξεκινήσαμε. Μέχρι σήμερα, οι επενδύσεις μας για εξοπλισμό αγγίζουν το μισό εκατομμύριο ευρώ.

adb: Ποιες υπηρεσίες προσφέρει ακριβώς η αλυσίδα; Κινείστε στο χώρο του B2B;

Θ.Α.:
Στο πλαίσιο της πολιτικής ανάπτυξης που υιοθετήσαμε, έχουμε αναπτύξει αποτελεσματικά σημαντικές B2B συνεργασίες για στεγνό και υγρό καθάρισμα ιματισμού πελατών ξενοδοχειακών μονάδων, επώνυμης αλυσίδας spa, οίκων μόδας και νυφικών, κ.α. Η Drops Laundry ξεχωρίζει καθώς διαθέτει ενιαία ποιότητα καθαρισμού στο δίκτυο της, υπηρεσία Delivery σχεδόν στο σύνολο της Αττικής, σύστημα επιβράβευσης αγορών, μεγάλη γκάμα προϊόντων περιποίησης ιματισμού, ενώ παράλληλα, καλύπτουμε τις ανάγκες του καθαρισμού χαλιών των πελατών μας.

adb: Ποιο είναι αυτή την στιγμή το δίκτυο της Drops Laundry; Πόσες θέσεις εργασίας έχουν δημιουργηθεί;

Θ.Α.:
Η εταιρεία αυτή τη στιγμή διαθέτει ένα δίκτυο 13 καταστημάτων εκ των οποίων 6 είναι εταιρικά, 7 ανήκουν σε franchisees. Καλύπτουμε 12 περιοχές της Αττικής, στα βόρεια με καταστήματα στην Ν. Κηφισιά, Ερυθραία, Ν. Πεντέλη, Ν. Ψυχικό, Αγ. Παρασκευή, Ν. Ιωνία, κεντρικά διαθέτουμε κατάστημα στο Κολωνάκι, στα νότια προάστια με 2 καταστήματα στο Παλαιό Φάληρο και δυτικά με καταστήματα στο Περιστέρι, Αιγάλεω, Χαϊδάρι. Στο δίκτυο μας συνολικά έχουν δημιουργηθεί 42 νέες θέσεις εργασίας, ένας αριθμός που φιλοδοξούμε να μεγαλώσει, καθώς διευρύνουμε διαρκώς το δίκτυο και τις υπηρεσίες μας.



adb: Τι θεωρείτε πως κάνει την αλυσίδα να ξεχωρίζει; Ποιο είναι το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα;

Θ.Α.:
Η επιτυχία της Drops Laundry σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, βασίζεται πρωτίστως στην επένδυσή της στο ανθρώπινο δυναμικό που στελεχώνει τα καταστήματα, την κεντρική μονάδα αλλά και την ομάδα Διοίκησης. Η ομαδική και συντονισμένη εργασία, εγγυάται την αποτελεσματικότητα σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών που προσφέρουμε. Στα βασικά πλεονεκτήματα συγκαταλέγονται βεβαίως και το χαμηλό κόστος λειτουργίας, καθώς τα καθαριστήρια είναι πρατήρια που εξυπηρετούνται από τη δική μας Κεντρική Μονάδα και δεν απαιτείται επένδυση σε εξοπλισμό καθαρισμού για κάθε νέο κατάστημα. Η καινοτομία μας είναι η εταιρική μας εικόνα, η έμφαση στην ποιότητα, η χρήση πιστοποιημένων απορρυπαντικών της ηγέτιδας στο χώρο Diversey, η πελατοκεντρική μας φιλοσοφία και η πρωτοποριακή υπηρεσία delivery, είναι οι παράγοντες που μας κάνουν να διαφέρουμε σημαντικά από τον ανταγωνισμό.

adb: Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε όσον αφορά το franchise;

Θ.Α.:
Η επιλογή Franchise βρίσκεται στη βάση της επιχειρηματικής επιλογής. Η ιδιαιτερότητα της είναι ότι όταν επιλέγεις Franchise επιλέγεις ουσιαστικά συνεργάτη. Πρέπει λοιπόν ο επιχειρηματίας να είναι προσεκτικός στην επιλογή του συνεργάτη του. Για εμάς ο franchisee αποτελεί βασικό κομμάτι της οικογένειας drops και της φιλοσοφίας της, καθώς αποτελεί τον πρεσβευτή μας στην περιοχή στην οποία δραστηριοποιείται. Και για εμάς, η σταθερή και ενιαία ποιότητα υπηρεσιών σε όποιο Drops Laundry κατάστημα και αν βρίσκεσαι, αποτελεί βασική μας προτεραιότητα. Από εκεί και έπειτα, στοχεύουμε κυρίως σε περιοχές της Αττικής όπου η αγορά εμφανίζει κενό ή κατακερματισμό τέτοιο, που αδυνατεί να καλύψει τις ανάγκες των καταναλωτών.

adb: Τα καταστήματα χαρακτηρίζονται από minimal και σύγχρονο design υψηλής αισθητικής. Τι σας οδήγησε σε αυτή την στρατηγική επιλογή;

Θ.Α.:
Η εταιρική μας εικόνα δεν είναι παρά αναπόσπαστο κομμάτι του εγχειρήματός μας. Σε αυτό το minimal, σύγχρονο design που αναφέρατε, θέλουμε να αντικατοπτρίσουμε τη δική μας, φρέσκια ματιά, η οποία με τη σειρά της θα μας διαφοροποιήσει από τους ανταγωνιστές μας. Πρόκειται στην ουσία για μια αντανάκλαση της φιλοσοφίας μας, αλλά και της προσωπικής μας αισθητικής που σε συνδυασμό με την άριστη ποιότητα καθαρισμού θα δώσουν νέο ύφος στην έννοια καθαριστήριο. Δημιουργούμε, δηλαδή, το «νέο Ελληνικό Καθαριστήριο».

adb: Ποιο είναι το πλάνο σας όσον αφορά στην επικοινωνιακή υποστήριξη της αλυσίδας; Πως έχετε αποφασίσει να κινηθείτε σε επίπεδο marketing;

Θ.Α.:
Στις επικοινωνιακές μας πρωτοβουλίες ανήκει η ανάδειξη της εταιρικής μας εικόνας, μέσα από το υλικό που «πλαισιώνει» τα καταστήματά μας. Δεν έχουμε προβεί σε μαζικές επικοινωνιακές καμπάνιες ή ακριβά media plans προκειμένου να διαφημιστούμε, αλλά σε στοχευμένες ενέργειες επικοινωνίας. Στην πραγματικότητα, αυτό στο οποίο στοχεύουμε είναι το «word of mouth». Εάν καταφέρουμε να κρατήσουμε τους πελάτες μας ικανοποιημένους, εκείνοι θα μας φέρουν ακόμα περισσότερους φίλους. Άλλωστε, η Drops δεν είναι πολυεθνική. Είναι μια ελληνική αλυσίδα καθαριστηρίων που θέλει να κάνει σωστά, προσεκτικά και μετρημένα βήματα στην αγορά. Για εμάς η ανάπτυξη δεν είναι αγώνας  ταχύτητας, αλλά αντοχής.



adb: Τι περιλαμβάνει το πλάνο ανάπτυξης και επενδύσεων της αλυσίδας για το 2013;

Θ.Α.:
Το βασικότερο για μια αλυσίδα είναι να μπορεί να διευρύνει με προσεκτικούς και σταθερούς ρυθμούς το δίκτυό της, ώστε να αποκτά όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά. Στη δική μας περίπτωση, πρωταρχικό ρόλο παίζει η ελκυστικότητα του προσφερόμενου προϊόντος, ούτως ώστε να μας εμπιστευτούν ακόμη περισσότεροι νέοι επιχειρηματίες και να αναπτύξουμε περαιτέρω το franchise δίκτυό μας. Πιστεύω ότι το 2013, δεδομένης της ύφεσης και της έλλειψης ρευστότητας στην αγορά, το χαμηλό κόστος επένδυσης και λειτουργίας των καταστημάτων μας, η ποιότητα που προσφέρουμε και οι χαμηλές τιμές, αποτελούν τα δυνατά σημεία, τα οποία θα μας βοηθήσουν ακόμα περισσότερο να ξεχωρίσουμε στον κλάδο. Στόχος μας είναι η περεταίρω ανάπτυξη του δικτύου μας σε σημεία κλειδιά, καθώς και η επέκταση των δραστηριοτήτων μας μέσω της συνεργασίας με συνοικιακά στεγνοκαθαριστήρια στα οποία αναλαμβάνουμε να παραλαμβάνουμε και να καθαρίζουμε τον ιματισμό των πελατών τους στην υπερσύγχρονη μονάδα μας στα Σπάτα.

adb: Σε ποια στοιχεία θεωρείτε πως οφείλεται η επιτυχία της Drops Laundry εν μέσω της κρίσης που βιώνει στο σύνολο της η εγχώρια αγορά;

Θ.Α.:
Πιστεύω ότι στη σημερινή δύσκολη εποχή, αυτό που προσφέρουμε σε πρώτο και σημαντικότερο επίπεδο είναι η υψηλής ποιότητας παροχή υπηρεσιών στις χαμηλότερες δυνατές τιμές. Επίσης, η σωστή οργάνωση, ο επαγγελματισμός, η σωστή επιλογή συνεργατών, καθώς και η ενιαία ποιότητα καθαρισμού που εγγυόμαστε σε όλα τα καταστήματα του δικτύου μας, μας κάνει να ξεχωρίζουμε στον κλάδο εν μέσω κρίσης.

adb: Από την αρχή της λειτουργίας σας θέσατε σε εφαρμογή ένα ολοκληρωμένο σχέδιο Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης υπό τον τίτλο «Για την κοινωνία και το περιβάλλον» και ενισχύσατε το οικολογικό προφίλ σας. Παρουσιάστε μας τις δράσεις και την φιλοσοφία σας όσον αφορά την Εταιρική Υπευθυνότητα.

Θ.Α.:
Η Drops Laundry, θέτοντας σε εφαρμογή το σχέδιο «Για την κοινωνία και το περιβάλλον», εξασφάλισε αποκλειστική συνεργασία για χρήση των επώνυμων και πιστοποιημένων μη τοξικών απορρυπαντικών της Diversey και αποφάσισε να αποκλείσει εξ ολοκλήρου τη χρήση διαλυτών PERC. Ταυτόχρονα, εισήγαγε μια σύγχρονη οικολογική προσέγγιση, χρησιμοποιώντας μηχανήματα και διαλύτες προηγμένης τεχνολογίας, φροντίζοντας ώστε τα μηχανήματα, οι σακούλες, τα νάιλον συσκευασίας και τα προϊόντα να τηρούν αυστηρές διεθνείς περιβαλλοντικές προδιαγραφές. Επιπλέον, στο πλαίσιο της πολιτικής ΕΚΕ, συλλέγουμε, καθαρίζουμε και επιδιορθώνουμε τον παλαιό ιματισμό των πελατών μας και τον προσφέρουμε σε Κοινωφελή Ιδρύματα.