To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η πορεία ανάπτυξης της Friesland Campina

Η πορεία ανάπτυξης της Friesland Campina

Ο κ. Γρηγόρηs Σκλήκας από την 1/1/13 αναλαμβάνει καθήκοντα Executive Director Consumer Products Europe στην FrieslandCampina. Με αυτή την αφορμή μιλάει στο RetailBusiness, για το νέο του ρόλο, την καριέρα του στην εταιρεία στην Ελλάδα, αλλά και την εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών.

Κύριε Σκλήκα, από 1/1/2013 καταλαμβάνετε μια πολύ υψηλή θέση στη διοικητική πυραμίδα της μητρικής εταιρείας στην Ολλανδία. Θα θέλατε να μας πείτε, ως Executive Director Consumer Products Europe, ποιες θα είναι οι βασικές αρμοδιότητές σας και ποιες οι προκλήσεις που καλείστε να αντιμετωπίσετε;

Πράγματι, από τον Ιανουάριο του 2013 αναλαμβάνω την ευθύνη της ενοποιημένης λειτουργίας, όλων των προϊοντικών κατηγοριών των καταναλωτικών γαλακτοκομικών προϊόντων της FrieslandCampina στις αγορές της Ευρώπης. Η Ευρώπη για τη FrieslandCampina, πέρα από έδρα της εταιρείας - συνεταιρισμού των χιλιάδων γαλακτοπαραγωγών της, είναι και μία σημαντικότατη αγορά ύψους 3 δισ. ευρώ περίπου. Παράλληλα, όμως, είναι και μία αγορά που χαρακτηρίζεται ώριμη και η οποία, με βάση τα κοινωνικοδημογραφικά δεδομένα, δεν επιτρέπει δυναμικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ως αποτέλεσμα, τα «κλειδιά» για τη συνέχιση της καλής πορείας της εταιρείας, βρίσκονται στην ενδυνάμωση της παρουσίας της σε χώρες που διαθέτουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις, καθώς και στην ελεγχόμενη διαμόρφωση του κόστους παραγωγής και διανομής των προϊόντων της, όπως προβλέπει και η στρατηγική μας για την ανάπτυξη «Route 2020». Με την αναδιάταξη που πρόσφατα ανακοινώθηκε στο Executive Board της FrieslandCampina, η πρωταρχική στόχευση δίνεται στην επιτάχυνση της εφαρμογής της στρατηγικής, με έμφαση στα στοιχεία που προαναφέρθηκαν, καθώς και στην περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας και την αξιοποίηση καινοτομιών, στοιχεία που θα μας επιτρέψουν να δημιουργήσουμε το καύσιμο για την ανάπτυξη («Fuel 4 Growth»). Τόσο για μένα προσωπικά, όσο και για τους επικεφαλής όλων των χωρών, τα επόμενα δύο χρόνια είναι τα πλέον κρίσιμα για την αποτελεσματική εφαρμογή της στρατηγικής μας και ως εκ τούτου η προσπάθειά μας θα πρέπει να είναι συνεχής και συστηματική. Επιγραμματικά θα μπορούσα να πω: σχεδιάζουμε τη Δράση (Action), σε ευθυγράμμιση με τις στρατηγικές μας κατευθύνσεις (Alignment), και με Υπευθυνότητα / Λογοδοσία (Accountability), επιδιώκοντας το άριστα ή το «ΑΑΑ», όπως επιβάλλει και η οικονομική συγκυρία!

Θεωρείτε την προαγωγή σας στη θέση του Executive Director Consumer Products Europe ως μία προσωπική δικαίωση;

Θεωρώ, ότι αυτή η εξέλιξη τιμά την ομάδα μας και έρχεται κυρίως ως επιστέγασμα της επιτυχούς πορείας, που σημείωσε η FrieslandCampina Hellas τα τελευταία χρόνια, μέσα σε αντίξοες οικονομικές συνθήκες, κατακτώντας την κορυφή σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες γαλακτοκομικών προϊόντων. Παράλληλα, πιστεύω ότι ένας συνδυασμός παραμέτρων, όπως το ότι ηγήθηκα της χάραξης της αναπτυξιακής στρατηγικής «Route 2020» για τις αγορές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και της Ρωσίας, η μετέπειτα τοποθέτησή μου ως επικεφαλής των χωρών της Ν.Α. Ευρώπης, τα αποτελέσματα αυτής της περιοχής, αλλά και η ανάπτυξη στελεχών της ελληνικής εταιρείας που επιτυχημένα τροφοδότησαν διοικητικές θέσεις σε άλλες θυγατρικές, συνετέλεσαν στη λήψη της απόφασης αυτής.

Τι θα θέλατε να θυμάστε αφήνοντας τη FrieslandCampina Hellας και πώς βλέπετε να προδιαγράφεται το μέλλον της;

Κλείνω πράγματι έναν κύκλο παρουσίας εξήμιση χρόνων στη FrieslandCampina Hellas και θεωρώ υποχρέωσή μου να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου για τις πολλές δυνατές στιγμές που ζήσαμε μαζί, τις προκλήσεις, αλλά και τις μεγάλες επιτυχίες που έφερε αυτή η συλλογική προσπάθεια. Κάνοντας έναν  γρήγορο απολογισμό, μπορώ να πω ότι αισθάνομαι υπερήφανος για το ότι πετύχαμε την πρώτη θέση στην αγορά γαλακτοκομικών και μάλιστα μέσω οργανικής ανάπτυξης, αλλά και επί μέρους πρωτιές στις 5 από τις 6 κατηγορίες γαλακτοκομικών προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιούμαστε. Ιδιαίτερη ικανοποίηση προκαλεί σε όλους μας η δημιουργία του κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον Ασπρόπυργο, η μεταφορά στα νέα κεντρικά γραφεία μας στο Μαρούσι και οπωσδήποτε η λειτουργία της καινούργιας παραγωγικής μονάδας γάλακτος στην Πάτρα. Ακόμη, θεωρώ ότι έχει ξεχωριστή σημασία το γεγονός ότι η ελληνική θυγατρική, αλλά και τα στελέχη της, τυγχάνουν υψηλής εκτίμησης στο διεθνές σύστημα της FrieslandCampina. Σήμερα η Friesland Campina Hellas έχει κύκλο εργασιών στο ύψος των 322 εκατομμυρίων ευρώ και ανθρώπινο δυναμικό 493 εργαζομένων. Πιστεύω λοιπόν, ότι η εταιρεία διαθέτει το κατάλληλο δυναμικό και τα assets που της επιτρέπουν να έχει θετικές προοπτικές. Το στοίχημα από δω και πέρα είναι η ταχεία υλοποίηση των βημάτων που προβλέπονται στο πλαίσιο της διαμορφωθείσας στρατηγικής. Υπάρχει μια έμπειρη και ικανή ομάδα για να συνεχίσει, υπό τις οδηγίες του νέου της Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Κώστα Μαγγιώρου. Ο κ. Μαγγιώρος συμμετείχε στις διαδικασίες ανάπτυξης της στρατηγικής για τη Ν.Α.Ευρώπη ως Managing Director της ουγγρικής θυγατρικής -μέχρι στιγμής-, αλλά διαθέτει και ολοκληρωμένη γνώση της ελληνικής αγοράς αφού προέρχεται από τη FrieslandCampina Hellas (Marketing Director Hellas μέχρι το Σεπτέμβριο του 2007). Είμαι πεπεισμένος, ότι τα νέα από τη FrieslandCampina Hellas θα είναι ευχάριστα την επόμενη διετία και εγώ προσωπικά, θα παρακολουθώ με ενεργό ενδιαφέρον την πορεία της.

Μέσα από τα δικά σας έμπειρα μάτια, πόσο αλλαγμένη βλέπετε την αγορά των γαλακτοκομικών προϊόντων στην Ελλάδα κατά την τελευταία 7ετία; Ποιες είναι οι σπουδαιότερες τάσεις που διαμορφώθηκαν και πώς βλέπετε να εξελίσσεται η κατάσταση στη συνέχεια;


Επιγραμματικά, θα έλεγα ότι η ελληνική αγορά παραμένει στάσιμη, πολυκερματισμένη, μικρής κλίμακας και ελλειμματική σε γαλακτοκομικά προϊόντα λόγω αδυναμιών στην παραγωγή. Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 1,5 εκατομύριο τόνους γάλακτος ανά έτος που έχουμε ανάγκη και καταναλώνουμε, παράγουμε περίπου 600 χιλιάδες τόνους ανά έτος, και μάλιστα με πτωτική τροχιά. Σε σχέση με τη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη, οι τιμές νωπού γάλακτος είναι υψηλές (+30%), το κόστος παραγωγής στην Ελλάδα είναι ακριβότερο σε σχέση με τη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη, ενώ και το κόστος διανομής των προϊόντων είναι δραματικά υψηλότερο. Η αγορά χρειάζεται συνενώσεις / συνέργιες για τη δημιουργία οικονομικά αποτελεσματικής και βιώσιμης κλίμακας, καθώς και επενδύσεις. Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται ούτως ή άλλως η FrieslandCampina, υποστηρίζοντας επιστημονικά και υλικο- τεχνικά τις μονάδες των Ελλήνων παραγωγών, για διασφάλιση άριστης ποιότητας και αύξηση των παραγόμενων και εισκομιζόμενων ποσοτήτων νωπού γάλακτος.