To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Μεγάλη τιμή και ικανοποίηση

Μεγάλη τιμή και ικανοποίηση

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Αποτελείτε πλέον ένα από τα επίτιμα μέλη της ΕΔΕΕ. Τι αξία έχει για εσάς αυτή η αναγνώριση και η τιμή να συγκαταλέγεστε σε αυτή τη σχετικά μικρή ομάδα ανθρώπων;

K.T.:
Διπλή αξία: 1. Μέσω της αναγνώρισης αυτής ξαναβρίσκομαι στην Ένωση ανάμεσα στους φίλους (πρώην ανταγωνιστές) με τους οποίους με έχει φέρει κοντά η αγάπη για το επάγγελμα της διαφήμισης. 2. Η αναγνώριση αυτή καθεαυτή είναι τιμητική για μένα, αφού οι συνάδελφοί μου αναγνωρίζουν ότι η συνολική μου προσφορά συνέβαλε στην καταξίωση του επαγγέλματος της επικοινωνίας στη χώρα μας. Είναι μια μεγάλη ικανοποίηση και «έξωθεν καλή μαρτυρία». Ευχαριστώ το Δ.Σ. της ΕΔΕΕ και τον Πρόεδρο Δημήτρη Μαύρο για την τιμή αυτή.

adb: Ποιες στιγμές ξεχωρίζετε από τη μακρά πορεία σας;

K.T.:
Ξεχωρίζω στα χρόνια αυτά, που ήταν χρόνια «συμπαγή», «γεμάτα», «έντονα» μια top 10άδα από σπουδαία περιστατικά και γεγονότα-ορόσημο για τη ζωή μου: 1) Την πρόσληψή μου ως junior copywriter από το Χρυσόστομο Παπαδόπουλο στην ΑΔΕΛ την σημαντικότερη -τότε- διαφημιστική εταιρεία της Ελλάδας, όντας δευτεροετής φοιτήτρια της Νομικής και τα σλόγκαν που έγραψα και χρησιμοποιούνται ακόμη 2) Την προαγωγή μου σε Creative Director, σε νεότατη ηλικία, μια ηλικία που άλλοι πηγαίνουν στρατό (!) 3) Την πρώτη διεθνή μας διάκριση δημιουργικότητας για την τηλεοπτική ταινία των μπισκότων Rollers της Allatini 4) Τη βράβευσή μας με το μοναδικό στην Ελλάδα Χρυσό Λιοντάρι των Καννών 5) Τη γνωριμία μου με τους θρύλους, τους top ανθρώπους της Saatchi (μεταξύ αυτών και τον Maurice Saatchi). Τη γνωριμία μου με top επιχειρηματίες της Ελλάδας 6) Την προεδρία μου στο 5ο Φεστιβάλ Δημιουργικότητας το 1995 7) Όταν έγινα Πρόεδρος της Adel Saatchi & Saatchi 8) Τα λανσαρίσματα ή επαναλανσαρίσματα (που είναι η αδυναμία μου) στην Ελλάδα μαρκών - σταθμών, όπως: ΝΟΥΝΟΥ Light, οδοντόκρεμα Crest, Σοκολάτες Break, Μέγαρο Μουσικής Κύκλος Μότσαρτ, Mega Channel, κινητή τηλεφωνία Panafon, γιαούρτια ΝΟΥΝΟΥ 9) Τα Φεστιβάλ Δημιουργικότητας 1999 και 2005 που «σκίσαμε» σε αριθμό βραβείων και το 2000 που αναδειχτήκαμε εταιρεία της χρονιάς για την Ελλάδα 10) Τις θητείες μου ως Αντιπροέδρου, Γενικού Γραμματέα ή μέλους Δ.Σ. στα συμβούλια της ΕΔΕΕ, του ΣΕΕ, του Ινστιτούτου Επικοινωνίας.

adb: Ποιο είναι το σχόλιό σας για την εικόνα αυτή τη στιγμή στην αγορά επικοινωνίας;

K.T.:
Παρατηρώ ότι οι εταιρείες επικοινωνίας έχουν εξαντλήσει όλες τις δύσκολες αποφάσεις και δημιουργικές λύσεις για αναδιοργάνωσή τους και δεν ξέρουν πια τι άλλο να κάνουν. Δυστυχώς η κρίση είναι αμείλικτη και ευνοεί μόνο τους ευέλικτους. Όσους μπορούν να αντέξουν την κούρσα του δρόμου αντοχής ως το τέλος. Στη θύελλα τα ιστιοφόρα μένουν μόνο με το πανάκι θυέλλης, επομένως συνεχίζουν το ταξίδι τους όσες εταιρείες έχουν πετάξει ή διώξει ή ελαφρύνει από τα όσα θεωρούνται περιττά (με τα νέα δεδομένα). Δεν μετράει πια μόνο το «ποιοι» έμειναν στις εταιρείες (φαντάζομαι η κρέμα της κρέμας) αλλά, κυρίως το πώς εργάζονται. Με ποια επικοινωνιακά εργαλεία υπηρετούνται οι μάρκες. Τώρα, παρά ποτέ, η κουλτούρα μιας εταιρείας είναι που μετράει (αφού χρήματα δεν υπάρχουν για bonus και αυξήσεις), δηλαδή μετράει η ατμόσφαιρα που κρατάει τους εργαζόμενους ενωμένους και ενθουσιασμένους. Μακάρι να δημιουργηθούν νέες ελληνικές επιχειρήσεις που να χρειάζονται εταιρείες επικοινωνίας με όσο budget κι αν διαθέτουν. Τότε, οι εταιρείες που άντεξαν θα μοιραστούν την πίτα της ανάπτυξης. Ο Αντώνης Σαμαράς λέει σε 3 χρόνια, η Λίτσα Πατέρα σε 10 χρόνια. Αν ξέραμε την ακριβή χρονιά θα ήμασταν ή πρωθυπουργοί ή αστρολόγοι, όχι διαφημιστές. Έτσι κι αλλιώς, υπομονή.

adb: Ολοκληρώνοντας, ποιους θα θέλατε να ευχαριστήσετε για αυτή σας τη διάκριση; Σε ποιους θα θέλατε να την αφιερώσετε;

K.T.:
Θα ήθελα να ευχαριστήσω κατ\' αρχάς τον πατέρα μου, που μου εμφύσησε το δικαίωμα στην επιτυχία. Τον Χρυσόστομο Παπαδόπουλο που κάτι είδε σε μένα και με προσέλαβε στην ΑΔΕΛ. Τον Τάκη Κιουσόπουλο που μου ανέθεσε τη διεύθυνση του δημιουργικού τμήματος. Όλους μα όλους τους ανθρώπους - στελέχη της ΑΔΕΛ, που με τον ενθουσιασμό και τον επαγγελματισμό τους έκαναν την εταιρεία αυτή που ήταν πάντα. Άλλωστε δεν θα άξιζε η δουλειά χωρίς την ομάδα, ουδείς μόνος του, ούτε στον Παράδεισο. Τους πελάτες της ΑΔΕΛ που μας εμπιστεύτηκαν τις μάρκες τους. Και τι μάρκες! Προϊόντα που έγραψαν ιστορία. Ακόμα, να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες της ΑΔΕΛ, εταιρείες παραγωγής, ερευνών, σκηνοθέτες, φωτογράφους, studio, μουσικούς, όσους συντέλεσαν στις μεγάλες επιτυχίες όλων των ετών. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω όλους τους ανταγωνιστές στο χώρο, γιατί γνωρίζοντάς τους από κοντά και κατανοώντας πώς λειτουργεί η σκέψη τους, έγινα πολύ–πολύ καλύτερη. Τους ευχαριστώ επίσης και γιατί με ψήφιζαν και με αναδείκνυ- αν μέλος Δ.Σ. στην ΕΔΕΕ, στο ΣΕΕ, στο Ινστιτούτο Επικοινωνίας. Όσο για την αφιέρωση που αναφέρετε, μετά από τόσο κόπο και προσπάθεια, θα ήθελα να την αφιερώσω στους κόπους μου!