To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Ο M. Hurd στο Manager

Ο M. Hurd στο Manager

Συνέντευξη στον ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΑΜΙΔΗ

Ο κ. Hurd δηλώνει απόλυτα ενήμερος για την οικονομική και όχι μόνο κατάσταση των χωρών που βρίσκονται στο κέντρο της ύφεσης, κάνει ειδική αναφορά στην Ελλάδα και τονίζει πως η Oracle συνεχίζει να θεωρεί τον ελληνικό χώρο στρατηγικής σημασίας. Παράλληλα χαρακτηρίζει τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο «ενδιαφέρουσα», υπογραμμίζοντας ότι η παρούσα κατάσταση τόσο σε οικονομικό όσο και σε επενδυτικό επίπεδο αποτελεί για την Oracle τεράστια πρόκληση.

Πώς θα χαρακτηρίζατε την πορεία της Oracle τη συγκεκριμένη περίοδο; Ποια είναι η εικόνα που έχετε για την ευρωπαϊκή πορεία της εταιρίας και πώς κινείται γενικότερα η εταιρία στο πρώτο εξάμηνο του 2012;

Σαν εταιρία μπορώ να δηλώσω απερίφραστα πως η Oracle σε παγκόσμιο επίπεδο κινείται εξαιρετικά καλά. Η συγκεκριμένη μάλιστα πορεία μας δεν απομονώνεται μόνο στην αμερικανική αγορά. Αντίθετα, η εξέλιξή μας είναι εξαιρετική τόσο στις ασιατικές όσο και στις ευρωπαϊκές αγορές. Αξίζει να υπογραμμίσω ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης της εταιρίας σε όλα τα κρίσιμα επίπεδα είναι διψήφιοι, στοιχείο το οποίο χωρίς αμφιβολία μάς κάνει να αισθανόμαστε πολύ υπερήφανοι τόσο για το έργο που παράγεται όσο και για την ποιότητα προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρουμε στους συνεργάτες μας σε παγκόσμιο επίπεδο. Εντός του 2012, παρά το δυσμενές οικονομικό κλίμα που επικρατεί παγκοσμίως, οι ρυθμοί προόδου μας παραμένουν σε εξαιρετικά επίπεδα. Θα πρέπει επίσης να τονίσω πως η Oracle, παρά τα όσα διαδραματίζονται, την χρονιά που μας πέρασε είναι από τις ελάχιστες εταιρίες που έχει αυξήσει το ανθρώπινο δυναμικό της σε απόλυτους αριθμούς, γεγονός το οποίο δείχνει αφενός το πόσο πολύ πιστεύουμε και επενδύουμε σε ανθρώπινο δυναμικό και αφετέρου το ποια είναι η στρατηγική με την οποία αντιμετωπίζουμε τα φαινόμενα της παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης. Ακόμη ένα σημείο στο οποίο πρέπει να σταθώ είναι και το γεγονός πως η Oracle μόνο για το 2011 έχει δαπανήσει περισσότερα από 6 δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις και εξαγορές. Το γεγονός αυτό αποδεικνύει έμπρακτα ότι σαν εταιρία παραμένουμε leader τόσο σε τεχνολογικό όσο και σε επενδυτικό επίπεδο. Σίγουρα λοιπόν η οικονομική κρίση δεν μας έχει αποπροσανατολίσει στο ελάχιστο από το να προσπαθούμε και να εργαζόμαστε προς την κατεύθυνση της προόδου και της ανάπτυξης.

Αναφερθήκατε στην οικονομική ύφεση και την παγκόσμια κρίση. Ποια είναι η εικόνα που έχετε για αγορές στις οποίες η οικονομική ύφεση είναι εντονότερη; Πιο συγκεκριμένα, ποια είναι η εικόνα σας για το ελληνικό ζήτημα και πώς σκοπεύει η Oracle να κινηθεί στην ελληνική αγορά το προσεχές διάστημα;

Η οικονομική κρίση δεν είναι ένα απλό βραχυπρόθεσμο φαινόμενο. Προσωπικά το έχω βιώσει με την έναρξή του στις ΗΠΑ και από τότε δήλωνα βέβαιος πως η συγκεκριμένη κατάσταση πρόκειται να λάβει πολύ σύντομα μεγάλες διαστάσεις. Δυστυχώς επιβεβαιώθηκα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως η οικονομική κρίση αποτελεί το τέλος του κόσμου. Σίγουρα αποτελεί το τέλος κάποιων πραγμάτων, τουλάχιστον στη μορφή που τα ξέραμε. Αναφορικά με το ζήτημα της οικονομικής κρίσης που μαστίζει για τρίτη συνεχή χρονιά την ελληνική οικονομία, είμαι απόλυτα ενήμερος τόσο για την έκταση όσο και για τις συνέπειες που έχει επιφέρει ήδη. Αυτό το οποίο θα πρέπει να θεωρήσετε ως δεδομένο είναι ότι η Oracle δεν υπάρχει περίπτωση να μεταβάλει στο ελάχιστο ούτε την παρουσία της, ούτε τη δομή και κυρίως σε καμία περίπτωση το επενδυτικό της πλάνο στην Ελλάδα. Για την Oracle η συγκεκριμένη χώρα ανέκαθεν αποτελούσε σημαντικό μέρος της παρουσίας της στον ευρωπαϊκό χώρο και σήμερα εξακολουθεί να αποτελεί στρατηγική επιλογή μας η παρουσία μας στον ελληνικό χώρο. Είναι επίσης βέβαιο πως ένα πολύ μεγάλο μέρος από το προϊοντικό μας portfolio είναι τοποθετημένο στον τρόπο με τον οποίο οι σύγχρονες εταιρίες μπορούν να μειώσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τα επιχειρησιακά τους κόστη και όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερο σημείο εφαρμογής και αξιοποίησής τους από τις χώρες που τελούν υπό κρίση. Στο σημείο αυτό αξίζει να σας αναφέρω ότι με βάση τα στοιχεία που προέκυψαν από πρόσφατη έρευνά μας σε παγκόσμιο επίπεδο, το 70% των επιχειρήσεων παγκοσμίως επιθυμούν παράλληλα τόσο την εξέλιξη και την καινοτομία όσο και την κάθετη πτώση του λειτουργικού τους κόστους. Όπως κατανοείτε λοιπό, η στρατηγική και τα προϊόντα μας ταυτίζονται απόλυτα με τη διττή αυτή επιδίωξη.

Μιλήστε μας για τους στόχους και τη στρατηγική της Oracle. Ποιοι είναι οι πυλώνες ανάπτυξής σας;

Ουσιαστικά η στρατηγική μας είναι δομημένη σε τέσσερις πυλώνες. Από το κάθε πεδίο σαν εταιρία αναζητούμε πάντοτε το καλύτερο δυνατό. Έχουμε μεγάλες απαιτήσεις από τα όσα παράγουμε, ακόμη και για την ελάχιστη απαίτηση του συνεργάτη μας. Αναλυτικότερα, για κάθε προϊόν που έχουμε στο portfolio μας η βασική μας επιθυμία και επιδίωξη είναι να είναι το κορυφαίο από κάθε άλλο ανταγωνιστικό του. Σήμερα τα προϊόντα της Oracle φιγουράρουν στην κορυφή σε κάθε μία από τις 72 διαφορετικές κατηγορίες τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο και αυτό δείχνει ξεκάθαρα όχι μόνο την ποιότητα της δουλειάς μας αλλά κυρίως το πόσο πιστοί παραμένουμε σε επίπεδο ποιότητας υπηρεσιών και αποτελεσμάτων. Η δεύτερη βασική μας αρχή έχει να κάνει με την εξέλιξη και την πρόοδο σε τεχνολογικό επίπεδο. Αποτελεί βασικότατη επιδίωξή μας σήμερα αλλά παράλληλα και ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα το να μπορέσουμε να συνδυάσουμε όλες τις φυσικές αλλά και τεχνικές υποδομές της εταιρίας προκειμένου να δώσουμε λύσεις σε κάθεζήτημα οποιασδήποτε μορφής, οποιασδήποτε έκτασης και οποιασδήποτε δυσκολίας. Η τρίτη αρχή πάνω στην οποία δομείται η στρατηγική μας είναι η ανάπτυξη και η ενίσχυση σε κάθε επίπεδο των συνεργασιών μας, ανεξάρτητα από το πεδίο στο οποίο δραστηριοποιείται. Χαρακτηριστικά, το τελευταίο έτος ο τομέας του Retail, των Φαρμακοβιομηχανιών αλλά και των τελικών χρηστών αποτελούν κάποιους από τους σημαντικότερους παράγοντες στους οποίους έχουμε στρέψει το ενδιαφέρον και τις προσπάθειές μας. Ο τέταρτος παράγοντας ο οποίος καθορίζει τη στρατηγική μας σήμερα δεν θα μπορούσε να είναι άλλος από το Cloud. Το Cloud, όμως, από μία διαφορετική οπτική. Για εμάς αποτελεί σύγχρονη πρόκληση αλλά και απόλυτη επιδίωξή μας σήμερα η απόλυτη ενοποίηση των τεχνολογιών. Είναι αυτό που στην Oracle ονομάζουμε Fusion Cloud και ειλικρινά αποτελεί τον ορισμό αλλά και την ενσάρκωση του όρου τεχνολογία. Απόλυτος σκοπός μας η ικανοποίηση οποιασδήποτε ανάγκης από οποιαδήποτε πλατφόρμα για οποιονδήποτε χρήστη από οποιοδήποτε μέσο.

Ποιες είναι οι σημαντικότερες προκλήσεις που έχετε να αντιμετωπίσετε σήμερα, όντας η κεφαλή ενός παγκόσμιου κολοσσού; Πόσο δύσκολο είναι να μπορέσει σήμερα μία εταιρία να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις που ανακύπτουν;

Η σημερινή περίοδος είναι, με μεγάλη διαφορά για εμένα προσωπικά, μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ποτέ. Και δεν θα σταματήσω να τονίζω ότι η περίοδος που ζούμε είναι γεμάτη, ίσως περισσότερο από ποτέ, από ευκαιρίες αλλά και προκλήσεις. Σήμερα πρέπει να είναι κανείς έτοιμος ανά πάσα στιγμή να ανταποκριθεί σε ζητήματα που πριν από κάποια λίγα χρόνια δεν θα είχε καν άποψη. Η θέση ενός προέδρου σήμερα κάθε άλλο παρά επικουρική μπορεί να χαρακτηριστεί και αυτό εάν θέλετε την άποψή μου είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον. Είναι πολύ σημαντικό μία εταιρία, ανεξάρτητα του μεγέθους της, να λειτουργεί συνολικά από την κορυφή μέχρι τη βάση με τα ίδια κίνητρα. Είναι εξαιρετικά ευτυχές για μένα το γεγονός το να μπορεί ο σύγχρονος CEO να πράττει αλλά και να πρέπει καθημερινά να αποδεικνύει για ποιο λόγο βρίσκεται στη θέση του. Όλα είναι θέμα κινήτρου στη ζωή και όχι τόσο γοήτρου. Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα είναι η κατάσταση και από τη σκοπιά των προκλήσεων και των απαιτήσεων στις οποίες καλείται να απαντήσει σήμερα μία εταιρία συνολικά. Αναφορικά με την Oracle, η βασική μας επιδίωξη είναι το να μπορέσουμε να απαντήσουμε σε απόλυτο βαθμό σε κάθε ανάγκη από όπου κι αν προέρχεται. Σημειώστε ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια όπου έχει συντελεστεί μια τεράστια έκρηξη σε επίπεδο δεδομένων, τόσο με την απήχηση την οποία έχουν τα social media όσο και με τη ραγδαία αύξηση στη χρήση smartphones και άλλων συσκευών οι ανάγκες των εταιριών έχουν σημειώσει ανάλογη άνοδο. Μοιραία λοιπόν οι εταιρίες σήμερα αναζητούν κάθε δυνατή λύση ώστε να ικανοποιήσουν τον καταναλωτή. Σε αυτό το σημείο έρχεται η Oracle να δώσει, όχι απλά ένα προϊόν ή μία υπηρεσία αλλά μία ολοκληρωμένη λύση και μάλιστα όχι μόνο για το παρόν αλλά και για το μέλλον. Βασική μας επιδίωξη σαν εταιρία αλλά και προσωπικά είναι το να μπορέσουμε να δώσουμε το MAXIMUM σε επιδόσεις και λύσεις, ακόμη και στο MINIMUM των απαιτήσεων.