To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Όραμά μας η πρώτη θέση!

Όραμά μας η πρώτη θέση!

Ο Τάκης Πέρκιζας, ένα εξαιρετικά έμπειρο στέλεχος του χώρου του λιανεμπορίου, είναι εδώ κι ένα χρόνο CEO της Digital Shopping, της εταιρείας, δηλαδή, που τρέχει το αμιγώς ηλεκτρονικό κατάστημα www.getitnow.gr. Ο στόχος του είναι να καταστήσει το συγκεκριμένο e-commerce site την πρώτη προτίμηση των Ελλήνων καταναλωτών όσον αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Για αυτό, άλλωστε, η εταιρεία, στο μετοχικό σχήμα της οποίας συμμετέχουν ο Όμιλος Γερμανός, ο Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη και ο εφοπλιστής Βίκτωρας Ρέστης, δεν σταματά να επενδύει σε καινοτομίες και νέες υπηρεσίες. Χαρακτηριστικό είναι πως πρόσφατα ο κ. Πέρκιζας ανακοίνωσε τη δημιουργία του getitnow.gr application για iPhone, iPad και iPod, ενώ σημείωσε πως η επένδυση στο mobile commerce θα συνεχιστεί με την ανάπτυξη ανάλογης εφαρμογής για Android. Παράλληλα, το ηλεκτρονικό κατάστημα πριν από μερικές ημέρες λάνσαρε την αποκλειστική συνεργασία του με την κορυφαία εταιρεία διεθνώς Reevoo, φορέα κριτικών προϊόντων από πραγματικούς αγοραστές από ολόκληρο τον κόσμο. Με αυτή την αφορμή τον συναντήσαμε, και στις επόμενες γραμμές o κ. Πέρκιζας μιλάει στο Retail Business αφενός για τα επιτεύγματα και τα χαρακτηριστικά του www.getitnow.gr, αφετέρου για τα σχέδια και τα επόμενα βήματα της εταιρείας.

Δώστε μας κάποια στοιχεία για τα όσα έχει κατορθώσει να επιτύχει το www.getitnow.gr από το επαναλανσάρισμά του μέχρι σήμερα.

To www.getitnow.gr έχει ουσιαστική «ζωή», με την έννοια της πλήρους εμπορικής δραστηριότητας, τους τελευταίους 12 μήνες. Μέσα σε αυτό το διάστημα έχουμε ήδη ξεπεράσει τα 4,1 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες και έχουμε ήδη διψήφιο μερίδιο στις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων στην Ελλάδα. Παρόλο το εξαιρετικά ασταθές και αρνητικό μακροοικονομικό περιβάλλον, τα νούμερα παραγγελιών και πωλήσεων είναι ανοδικά σε σταθερή βάση όλο αυτό το διάστημα και το όνομα Getitnow έχει επιτύχει αναγνωρισιμότητα μεγαλύτερη του 90% στους Έλληνες που χρησιμοποιούν το Internet. Παράλληλα, το 95% όσων έχουν ζήσει την εμπειρία αγοράς www.getitnow.gr δηλώνουν ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι και αυτό είναι ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία μας!

Ποιοι είναι οι στόχοι που έχετε θέσει για το www.getitnow.gr και ποια η στρατηγική που ακολουθείτε για να τους επιτύχετε;

Το όραμα του www.getitnow.gr είναι να γίνουμε η Νο1 προτίμηση των Ελλήνων στο ηλεκτρονικό εμπόριο μέσα στα επόμενα 3 χρόνια, αναβαθμίζοντας το επίπεδο ζωής τους με μοναδικές υπηρεσίες και απαράμιλλη ποιότητα εξυπηρέτησης. Η βασική στρατηγική επιλογή που ακολουθούμε είναι να είμαστε αποκλειστικά εστιασμένοι στο ηλεκτρονικό εμπόριο, προσφέροντας στους πελάτες μας μια ευρεία ποικιλία επιλογών σε προϊόντα & μοναδικές υπηρεσίες, σε ανταγωνιστικές τιμές. Και όλα αυτα εφαρμόζοντας ένα ευέλικτο μοντέλο χαμηλού κόστους, μέσα από το οποίο η εταιρεία μας θα μπορεί να είναι υγιής και κερδοφόρα.

Ποιο θεωρείτε πως είναι το πλεονέκτημα του www.getitnow.gr; Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που το κάνουν να ξεχωρίζει από τον ανταγωνισμό; Το δίκτυο σημείων παράδοσης τι παραπάνω προσφέρει;

Το βασικό ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η ευρύτητα σε επιλογές για τον πελάτη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Δίνουμε τις περισσότερες δυνατές επιλογές σε προϊόντα, υπηρεσίες, τιμές, τρόπους παράδοσης, τρόπους επαφής με την εταιρεία, τρόπους παρουσίασης & επεξήγησης των προϊόντων μέσα από το site κ.λπ. Και το βασικότερο: Εμπλουτίζουμε αυτή την τεράστια γκάμα σε επιλογές που προκύπτουν από τις επενδύσεις μας σε συστήματα, τεχνολογία και ανθρώπους, με κάτι που αντιγράφεται πάρα πολύ δύσκολα: Το πάθος των ανθρώπων μας για την εξυπηρέτηση του πελάτη. Δεν αντιγράφεται γιατί έχει να κάνει με την επιλογή και την εκπαίδευση των ανθρώπων μας, αλλά και τη φιλοσοφία που καλλιεργούμε καθημερινά με σκληρή δουλειά και αφοσίωση. Ένα πάθος που θεωρούμε ότι είναι πρόδηλο στον πελάτη σε κάθε στάδιο επαφής με τους ανθρώπους του getitnow. Γι\' αυτό και πιστεύω ότι πήραμε το 1ο βραβείο εξυπηρέτησης πελάτη από το ΕΙΕΠ, ενώ είμαστε μια εταιρεία 9 μηνών τη στιγμή που μας δόθηκε... Όσον αφορά στα σημεία εξυπηρέτησης, υπηρετούν ακριβώς τη στρατηγική των πολλών επιλογών που δίνουμε στον πελάτη. Επιλογή γνωριμίας με τη μάρκα μας, παράδοσης χωρίς κόστος, αλλά και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση με πάθος και χαμόγελο.



Δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι της εξυπηρέτησης πελατών και της προσφοράς καινοτόμων υπηρεσιών. Συντάσεστε με την άποψη πως το consumer experience είναι ό,τι πιο βασικό στο κομμάτι του e-commerce;

Όπως είπα και πριν, είναι αυτό που κάνει τη διαφορά. Χαμηλές τιμές μπορούν να έχουν πολλοί, ειδικά εάν πρόκειται για μικρό χρονικό διάστημα, μέχρι να παρουσιαστούν προβλήματα στην οικονομική υγεία μιας εταιρείας. Μεγάλη γκάμα μπορούν να έχουν αρκετοί, που βασίζονται σε οργανωμένα συστήματα αγορών και logιstics. Πραγματικές υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας εστιασμένες στο e-commerce μπορούν να προσφέρουν ελάχιστοι, γιατί χρειάζεται αντίστοιχες επενδύσεις, τεχνογνωσία και δημιουργικότητα που δεν αντιγράφεται. Τελικά όμως για «Κορυφαία εξυπηρέτηση πελάτη», που να οδηγεί στον ενθουσιασμό και στην πιστότητα, μπορεί να μιλάνε πολλοί, αλλά δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιος που το καταφέρνει πραγματικά. Εμείς εκεί θέλουμε να φτάσουμε και αυτό είναι που θα μας ξεχωρίσει τελικά.

Θεωρείτε πως η δύσκολη συγκυρία και η οικονομική ύφεση έχει κάνει τους καταναλωτές αφενός να αναζητούν σε ακόμη μεγαλύτερο βαθμό ποιοτικές υπηρεσίες, και αφετέρου να προχωρούν σε όλο και πιο ενδελεχή έρευνα πριν από την κάθε αγορά τους; Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η συνεργασία σας με τη Reevoo;


Γενικά η ύφεση φέρνει και καλά εκτός από τις προφανείς δυσκολίες. Κάνει τους πελάτες πιο απαιτητικούς και κατά συνέπεια τις εταιρείες -αυτές τουλάχστον που θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στα νέα δεδομένα- καλύτερες. Ο πελάτης απαιτεί καλύτερες τιμές, αφού το εισόδημά του υφίσταται πιέσεις, ακόμα και σε προϊοντικές κατηγορίες που πριν δεν σκεφτόταν την τιμή. Παράλληλα όμως επιζητά και καλή εξυπηρέτηση, επιβραβεύει αυτούς που του την προσφέρουν και τιμωρεί αμείλικτα αυτούς που θεωρεί ότι τον κοροϊδεύουν. Η αποκλειστική -για την Ελλάδα και το λιανεμπόριό της- συνεργασία μας με τη Reevoo αποσκοπεί στο να δώσει στον πελάτη προστιθέμενη αξία στο πώς παρουσιάζεται ένα προϊόν και τι εργαλεία του δίνονται για να αξιολογήσει πριν από την αγορά, εάν το προϊόν αυτό μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του. Αξιολόγηση που γίνεται με βάση τη χρήση και τη συστηματικά καταγεγραμμένη εμπειρία άλλων χρηστών στην Ελλάδα και όχι μόνο. Είναι και αυτή η συνεργασία, λοιπόν, μέσα στο πλαίσιο της στρατηγικής των περισσότερων δυνατών επιλογών για τον πελάτη, ακόμα και στο πώς παρουσιάζεται και αξιολογείται ένα προϊόν.

Από την άλλη μεριά, σταθερή πολιτική σας είναι η συνεχής προσφορά χαμηλών τιμών και προσφορών όπως τα daily deals. Όταν μιλάμε για e-commerce, πόσο σημαντική είναι η τιμή σαν αγοραστικό κριτήριο;

Είναι μέσα στα κριτήρια που ονομάζουμε «hygiene factor». Δηλαδή δεν μπορείς να μην έχεις ανταγωνιστικές τιμές όταν είσαι στο ηλεκτρονικό εμποριο, διότι είναι κάτι που ο πελάτης το αναμένει. Από εκεί και πέρα όμως, η τελική απόφαση του πελάτη, καθώς και πιστότητα -ή όχι- μετά την εμπειρία αγοράς, κρίνεται και από άλλους παράγοντες, που ουσιαστικά ξεχωρίζουν τα «σοβαρά» μαγαζιά στο Internet από ερασιτεχνικές προσπάθειες ή από ηλεκτρονικά καταστήματα που δεν είναι αποκλειστικά εστιασμένα στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά συμπληρώνουν μια φυσική αλυσίδα. Κάποιοι τέτοιοι παράγοντες είναι η πραγματική διαθεσιμότητα ενός προϊόντος, ο χρόνος παράδοσης, αλλά και η αξιοπιστία στην πραγματοποίηση αυτού του χρόνου, η δυνατότητα επιστροφής, service ή εγγύησης, οι δυνατότητες επικοινωνίας με την εταιρεία, καθώς και η εν γένει στάση και αποτελεσματικότητα στην επίλυση αποριών και προβλημάτων, η δυνατότητα διαφορετικών τρόπων πληρωμής κ.λπ.



Επενδύετε σημαντικά στην αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου; Ποιες οι προσδοκίες σας από αυτήν τη δραστηριότητα και σε τι βάθος χρόνου;

Στην εταιρεία μας έχει γίνει η μεγαλύτερη επένδυση που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας σε κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου, από μεγάλους ομίλους και επενδυτές. Μόνο η αρχική επένδυση τον πρώτο χρόνο ξεπέρασε τα 11 εκατ. ευρώ! Σε συμφωνία με τη διοίκηση και τους μετόχους υπάρχει πενταετές επιχειρηματικό σχέδιο, μέσα στο οποίο η επένδυση αυτή έχει επιχειρηματικό νόημα. Αυτά όσον αφορά στην καθαρά οικονομική διάσταση του project. Κύριο όραμα όμως και των μετόχων είναι να γίνουμε η Νο1 προτίμηση για τους καταναλωτές που χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό εμπόριο και αυτό είναι που μας οδηγεί σε όλες τις αποφάσεις και στρατηγικές μας.

Ποιο είναι τo σχόλιό σας για τη σημερινή εικόνα της ελληνικής αγοράς του ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά και ποιες οι προβλέψεις σας για το μέλλον;


Αυτήν τη στιγμή το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας ακροβατεί μεταξύ δυο αντίρροπων τάσεων. Η πρώτη είναι η αρνητική τάση της ευρύτερης αγοράς, δυσάρεστο αποτέλεσμα της οικονομικής ύφεσης. Αυτή η τάση δεν διαφαίνεται να αλλάξει πρόσημο σύντομα, τουλάχιστον για την επόμενη χρονιά. Η δεύτερη είναι η θετική τάση που οφείλεται στην αύξηση της διείσδυσης στη χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Διείσδυση που βρίσκεται σήμερα πολύ πίσω από άλλες ευρωπαϊκές χώρες και είναι νομοτελειακό ότι θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια. Το καθαρό αποτέλεσμα αυτών των δύο τάσεων για τις ηλεκτρονικές αγορές προϊόντων στην τρέχουσα χρονιά υπολογίζουμε ότι δίνει μιαν τάση μονοψήφια θετική, όμως τα επόμενα χρόνια αυτός ο ρυθμός αναμένεται να αυξηθεί.

Ποια είναι τα επόμενα σχεδιασμένα βήματα; Τι να περιμένουμε από το www.getitnow.gr;

Να περιμένετε ότι θα κάνει ό,τι είναι εφικτό για να γίνει η Νο 1 προτίμηση των πελατών που προτιμούν το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας. Βασισμένοι στα προϊόντα, στις τιμές και στις μοναδικές υπηρεσίες μας, αλλα πάνω από όλα στο πάθος για την εξυπηρέτηση του πελάτη, θέλουμε όταν κάποιος επιθυμεί να ψωνίσει μέσα από το Internet, η πρώτη σκέψη του με τεράστια διαφορά από τη δεύτερη να είναι το www.getitnow.gr…

Who is who

Ο Τάκης Πέρκιζας είναι 42 ετών, κατέχει πτυχίο Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών, μεταπτυχιακό στα Οικονομικά από το London School of Economics και MBA στο Marketing από το City University of London. Έχει υπάρξει Country Manager για Ελλάδα και Βαλκάνια στη Starbucks, αναπληρωτής γενικός διευθυντής Μάρκετινγκ και Ανάπτυξης Ομίλου στην Εμπορική Τράπεζα, καθώς και διευθυντής Marketing στο Δίκτυο Καταστημάτων Γερμανός. Παλαιότερα είχε συνεργαστεί και με τις εταιρείες Wella και Johnson & Johnson Hellas.