To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Πρόοδος κι ανάπτυξη, στο DNA της Fiat

Πρόοδος κι ανάπτυξη, στο DNA της Fiat

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία, το marketing και οι Δημόσιες Σχέσεις για την αγορά αυτοκινήτου; Ειδικά σήμερα που η οικονομική κρίση έχει δημιουργήσει πολύ μεγάλα προβλήματα στον τομέα;

Κ.Π.Β.:
Είναι αλήθεια ότι η περίοδος που διανύουμε είναι εξαιρετικά δύσκολη για τη χώρα μας και δυστυχώς η αγορά της επικοινωνίας δεν έχει μείνει ανεπηρέαστη από το ευρύτερο κλίμα. Εμείς όμως δεν μπορούμε να μένουμε σε αυτό. Ως μέλος μιας εταιρείας που έχει στο DNA της την πρόοδο και την ανάπτυξη συνολικά, ακούμε τις ανάγκες της εποχής και εξελισσόμαστε σε ένα νέο περιβάλλον, που κι εμείς οι ίδιοι βοηθάμε να διαμορφωθεί.

Στην πραγματικότητα παρατηρείται μια στροφή της επικοινωνίας σε νέα εργαλεία και μέσα, που τοποθετούν ουσιαστικά στο επίκεντρό τους το χρήστη, κάνοντάς τον συμμέτοχο της διαδικασίας. Αυτό δεν είναι κάτι που θα πρέπει να τρομάζει τον κόσμο της επικοινωνίας, αλλά μια εξέλιξη που ανοίγει το δρόμο σε νέα κανάλια, φρέσκιες ιδέες και μας εξελίσσει ως ανθρώπους και επαγγελματίες. Έτσι λοιπόν πιστεύω ότι, ειδικά τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, η εξέλιξη ενός επιτυχημένου marketing mix κρίνεται ακόμα πιο σημαντική, με τη χρήση εργαλείων που προσεγγίζουν τόσο άμεσα όσο και έμμεσα τους καταναλωτές, με συνέπεια, αλήθεια και σεβασμό προς το υπάρχον και το δυνητικό κοινό μας.

adb: Σε ποιους πυλώνες στηρίζει ο Όμιλος Fiat την επικοινωνιακή πολιτική του στην Ελλάδα; Ποια στρατηγική ακολουθείτε όσον αφορά στις Δημόσιες Σχέσεις;

Κ.Π.Β.:
Κατ’ αρχάς πιστεύω ότι η σχέση των Ελλήνων καταναλωτών με τα ιταλικά προϊόντα είναι ιδιαίτερη. Αγαπάμε το ιταλικό design και έχουμε εμπιστοσύνη στην ποιότητα των ιταλικών προϊόντων, γι΄ αυτό και τα προτιμούμε. Η Fiat εντάσσεται σε αυτό το πλαίσιο και το επιβεβαιώνει, προσφέροντας καινοτόμα και προσιτά προϊόντα υψηλής ποιότητας, σε όλη τη διάρκεια της παρουσίας της στην ελληνική αγορά. Δε θα έλεγα ότι η επικοινωνιακή πολιτική που ακολουθούμε βρίσκεται μακριά από αυτήν τη λογική. Έτσι, στηρίζουμε την πολιτική μας στις σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουμε αναπτύξει με τους Έλληνες καταναλωτές και τους συνεργάτες μας, τοποθετώντας στο κέντρο των ενεργειών μας τον άνθρωπο, επιλέγοντας μέσα που μας εξασφαλίζουν την καλύτερη σχέση κόστους-απόδοσης. Επικεντρωνόμαστε σε στόχους όπως είναι η προστασία του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων, στο σεβασμό των ανθρώπων και τη διάδοση των αρχών της βιωσιμότητας. Είμαστε μέρος της κοινωνίας και θέλουμε να είμαστε καλοί «πολίτες».

Επιθυμούμε τόσο οι πελάτες, όσο και οι συνεργάτες μας, να είναι υπερήφανα μέλη της οικογένειας της Fiat. Στις μέρες μας, άλλωστε, τα οικολογικά ζητήματα (κατανάλωση καυσίμων, εκπομπές ρύπων κ.λπ.) αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία και οι ενέργειες επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, που είναι πιο ευέλικτες, μπορούν να αφουγκραστούν καλύτερα τις σύγχρονες απαιτήσεις και να δώσουν απαντήσεις. Σε κάθε περίπτωση, αυτή είναι η κατεύθυνση προς την οποία σκοπεύουμε να συνεχίσουμε, γιατί είμαστε σίγουροι ότι οι δεσμεύσεις του σήμερα και η εμπιστοσύνη που μας δείχνουν οι πελάτες μας είναι το πιο σταθερό θεμέλιο για την οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος.

adb: Η Fiat είναι μια μάρκα που έχει επενδύσει σε πολύ μεγάλο βαθμό στην ΕΚΕ και την οικολογική στρατηγική. Θα θέλατε να μας αναπτύξετε λίγο παραπάνω τους λόγους για αυτήν τη στρατηγική επιλογή;

Κ.Π.Β.:
Η στροφή προς την οικολογία δεν είναι μια τάση, είναι μια απαίτηση των καιρών που γίνεται τρόπος ζωής. Εμείς, ως Όμιλος, ήμασταν από τις πρώτες εταιρείες που ενσωματώσαμε την απλή αυτή παραδοχή στις στρατηγικές μας επιλογές. Έχοντας ανέκαθεν την πεποίθηση ότι η ανάπτυξη σε αρμονία με το περιβάλλον και τους ανθρώπους είναι όχι μόνο πιο υπεύθυνη, αλλά επίσης απαραίτητη για μια βιώσιμη ανάπτυξη, καταβάλλουμε συνεχείς προσπάθειες για τη βελτίωση των πρακτικών μας. Οι λόγοι δεν είναι μόνο οικονομικοί, είναι και κοινωνικοί, σε όποιο επίπεδο και αν το ερμηνεύετε αυτό. Διατηρούμε ένα σύστημα διακυβέρνησης και διαχείρισης κινδύνων που ευθυγραμμίζεται με τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές για την ασφάλεια των ανθρώπων μας. Αναπτύσσουμε προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον, με χαμηλούς ρύπους και κατανάλωση, προσαρμοζόμενοι στην παγκόσμια τάση του downsizing, με καινοτόμα και ελκυστικά προϊόντα που ενσωματώνουν την αιχμή της τεχνολογίας. Μειώνουμε ουσιαστικά την ενεργειακή κατανάλωση στα εργοστάσιά μας και καταρτίζουμε, με τη βοήθεια των διανομέων μας, ένα δίκτυο που ενημερώνει τους πελάτες μας για θέματα οικολογίας και ασφάλειας.

Τέλος, επενδύουμε στους ανθρώπους μας, με στόχο την εξέλιξη και την ανάπτυξή τους στην οικογένεια της Fiat. Σε αυτό το πλαίσιο, δεν είναι τυχαίο πως για τέταρτη συνεχή χρονιά, η Fiat Automobiles πέτυχε τα χαμηλότερα επίπε- δα εκπομπών CO2 για τα οχήματα που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2010. Η Fiat, μάλιστα, κατέλαβε την πρώτη θέση και ως Όμιλος με 123,1 g/km, επίδοση βελτιωμένη κατά 4,7 g/km σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή. Είναι προφανές λοιπόν ότι η οικολογική πολιτική του Ομίλου είναι μια προσπάθεια αρκετών χρόνων, που υλοποιείται με σημαντικές επενδύσεις, συγκεκριμένη στρατηγική και φυσικά προσήλωση στους στόχους. Σε εμάς είναι σαφές ότι μόνο με τη λογική της υπευθυνότητας μπορούμε να εξασφαλίσουμε τη συνέχεια των δραστηριοτήτων μας.




adb: Πώς πρέπει να προσεγγίζεται ο σύγχρονος Έλληνας καταναλωτής από τον επιχειρηματικό κόσμο γενικά και από τις εταιρείες αυτοκινήτου ειδικά;

Κ.Π.Β.:
Η προσέγγιση του καταναλωτή δε γίνεται φυσικά με ένα μόνο τρόπο. Πρόκειται για μια σύνθετη διαδικασία, που περιλαμβάνει μια σειρά ενεργειών, καναλιών, πληροφοριών και συνεργατών. Κατ΄αρχάς το προϊόν είναι η βάση της οποιασδήποτε προσπάθειάς μας και πάνω σε αυτό χτίζουμε για να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες του σύγχρονου οδηγού και να προσφέρουμε προϊόντα που κάνουν τους πελάτες μας υπερήφανους. Έπειτα, εστιάζουμε στους συνεργάτες μας, στο δίκτυο διανομέων και εξυπηρέτησης. Βελτιώνουμε τις ικανότητες του δυναμικού πώλησης, υποστηρίζουμε το δίκτυό μας, προωθούμε διαδικασίες υπεύθυνης πώλησης, εστιάζοντας στην ικανοποίηση του πελάτη.

Τέλος, υποστηρίζουμε τι ενέργειες αυτές με μέσα και εργαλεία που τοποθετούν τον καταναλωτή στο επίκεντρο της επικοινωνίας. Φυσικά, προβάλλουμε τα προϊόντα μας, αλλά συγχρόνως είμαστε συνεπείς με ό,τι λέμε και επιζητούμε τη δέσμευση του καταναλωτή, τα σχόλιά του, τις σκέψεις του. Τα νέα μέσα επιτρέπουν αυτήν τη διάδραση και είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που τα προϊόντα μας, το στιλ και το μοναδικό τους design βρίσκουν ένα κοινό φρέσκο και δυναμικό, που αγαπάει τα αυτοκίνητά μας και το εκφράζει με κάθε ευκαιρία.

adb: Πώς αξιοποιεί η Fiat τα νέα μέσα και τις ψηφιακές τεχνολογίες για την προβολή και προώθηση της εικόνας της;

Κ.Π.Β.:
Η Fiat, πρωτοπόρος πάντα σε όλους τους τομείς, αναγνωρίζει την αξία των νέων μέσων και επενδύει σε τομείς όπως οι νέες τεχνολογίες και η διαδραστικότητα. Σε αυτό το νέο ψηφιακό περιβάλλον, όπου όλοι οι χρήστες είναι πιθανοί υποστηρικτές -ή δυσφημιστές- ενός brand, η δυνατότητα του να αφουγκραζόμαστε τη γνώμη των καταναλωτών με όλους τους τρόπους είναι υψίστης σημασίας και άξονας των ενεργειών μας. Το ζήτημα των νέων τεχνολογιών αποκτά άλλη διάσταση όταν κάποιος αναλογιστεί την αμεσότητα και μαζικότητα με την οποία μπορεί να επικοινωνηθεί η γνώμη ενός καταναλωτή για το προϊόν μας. Γι΄αυτόν το λόγο θα πρέπει να μιλάμε με τον κόσμο με ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας, δίνοντάς του τη δυνατότητα να μας μιλήσουν για ό,τι τους αρέσει στα προϊόντα που προσφέρουμε. Αξίες όπως η διαφάνεια και η αυθεντικότητα είναι το νόμισμα με τη μεγαλύτερη αξία σε αυτό το περιβάλλον.

adb: Διαθέτετε μεγάλη εμπειρία στο χώρο της επικοινωνίας στην αγορά του αυτοκινήτου. Ποιες θα λέγατε πως είναι οι ιδιαιτερότητες και οι προκλήσεις που συναντάτε;

Κ.Π.Β.:
Πράγματι, φέτος κλείνω εικοσιπέντε χρόνια στο χώρο της επικοινωνίας και δέκα χρόνια στην οικογένεια της Fiat. Γενικά, πρόκειται για έναν κλάδο ο οποίος είναι πρωτοπόρος στις τάσεις. Αυτό είναι και ένα από τα μεγάλα στοιχήματα σε αυτήν τη θέση, να είσαι συνέχεια δημιουργικός και να γεννά το μυαλό σου νέες και φρέσκιες ιδέες. Επίσης, η συνεργασία με τους ανθρώπους του Τύπου που βρίσκονται στην αιχμή της επικαιρότητας είναι και αυτό μια μεγάλη πρόκληση. Δε θα ήταν ψέματα να πω ότι δεν έχω βαρεθεί ούτε μια στιγμή στο χώρο αυτό.

Συγχρόνως, θα ήθελα να επισημάνω ότι εργάζομαι σε μια εταιρία που δημιουργεί και παρέχει τις συνθήκες εκείνες για την ανάπτυξη των ανθρώπων της, επιβραβεύοντάς τους για το έργο τους. Το πλαίσιο της σταθερότητας μας δίνει την ευκαιρία να αναπτύσσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες μας και να εργαζόμαστε με κέφι και διάθεση προσφοράς. Με αυτά τα δεδομένα, θεωρώ τον εαυτό μου πολύ τυχερό και διπλά τυχερό που εργάζομαι στη συγκεκριμένη εταιρεία. Φυσικά, βασική μου έγνοια είναι πάντα η συμφιλίωση της εργασίας με την προσωπική ζωή, πράγμα δύσκολο ειδικά όταν είσαι μαμά, όπως εγώ. Ωστόσο, περνάω ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά μου, κάτι που, θα πρέπει να πω, ότι είναι και στην καρδιά της πολιτικής της Fiat, η εξισορρόπηση, δηλαδή, της επαγγελματικής και της προσωπικής ζωής. Πιστεύω ότι μόνο έτσι μπορεί κανείς να προσφέρει ουσιαστικά και στα δύο.

adb: Ποιες πιστεύετε πως θα είναι οι εξελίξεις στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου; Τι κρύβει το μέλλον;

Κ.Π.Β.:
Πιστεύω ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο που λειτουργούν λόγω όχι μόνο του διεθνούς ανταγωνισμού, αλλά και ειδικών συνθηκών, όπως είναι για παράδειγμα η κλιματολογική αλλαγή ή η οικονομική ύφεση. Στην Ελλάδα, βέβαια, δεν έχουμε αυτοκινητοβιομηχανίες, οπότε δεν μπορεί κανείς να ισχυριστεί ότι οδηγούμε, ως χώρα, τις εξελίξεις. Ωστόσο, ως καταναλωτές έχουμε τη δυνατότητα να διαμορφώνουμε τις τάσεις. Η αγορά των μικρών και οικολογικών κινητήρων π.χ. είναι μια τάση που αποτυπώνεται στην ελληνική αγορά και αντικατοπτρίζεται διεθνώς, οπότε, με αυτήν τη λογική, πιστεύω ότι το μέλλον είναι το downsizing, αυτό δηλαδή που κάνει ο Όμιλος Fiat με τους νέους της κινητήρες, χωρίς φυσικά να κάνει την παραμικρή θυσία σε επιδόσεις τεχνολογία και, φυσικά, το απαράμιλλο ιταλικό στιλ.