To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Στόχος μας να αποτελέσουμε το πιο cool brand

Στόχος μας να αποτελέσουμε το πιο cool brand

Συνέντευξη στον ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΑΜΙΔΗ

 

C.B.: Αρχικά θα θέλαμε, να μας δώσετε το στίγμα της HP αναφορικά με το κομμάτι της στρατηγικής σας. Σε ποιους άξονες είναι δομημένη; Ποιοι οι στόχοι σας και τι σκοπεύετε να μεταβάλλετε με τη νέα χρονιά;

K.N.: Η στρατηγική μας, τόσο παγκοσμίως, όσο και στην Ελλάδα, είναι άμεσα συνυφασμένη με τις βασικές μας εταιρικές αξίες, όπως η προτεραιότητα στους πελάτες μας, η ομαδική δουλειά, η προσαρμοστικότητα στις ανάγκες της αγοράς με την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου πόρου της εταιρείας μας, η προώθηση καινοτομιών που έχουν νόημα και αξία για τους πελάτες μας, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία ευρύτερα. Σε αυτό το πλαίσιο, η ανάπτυξη και η συνεχής ενίσχυση της ηγετικής μας θέσης στους τομείς της αγοράς που δραστηριοποιούμαστε είναι οι διαρκείς εταιρικές μας επιδιώξεις.
  
Ειδικά στο κομμάτι των Personal Systems, η HP είναι ο leader της αγοράς και πιστέψτε με, αυτό δεν είναι μόνο τιμή και χαρά για όλους εμάς που εργαζόμαστε για τον τομέα αυτό, αλλά και μεγάλη ευθύνη και δέσμευση, καθώς κορυφαία μας προτεραιότητα είναι να παραμένουμε ψηλά στην προτίμηση του κοινού. Eπιθυμούμε να επηρεάσουμε συνολικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονται, νιώθουν και συνδέονται μέσω της τεχνολογίας. Δεν είναι καθόλου τυχαίο άλλωστε πως το motto μας είναι: THINK-FEEL-CONNECT!

Έχουμε, λοιπόν, διαμορφώσει ένα επιχειρησιακό πλάνο που προσαρμόζεται στις ανάγκες της αγοράς, αλλά και στις ευκαιρίες που υπάρχουν για την εταιρεία μας. Ο σχεδιασμός μας για το εκάστοτε τμήμα της αγοράς (market segment), συνοψίζεται στους παρακάτω άξονες:

Enterprise Segment: Προτεραιότητα μας είναι η διαμόρφωση νέων και η ενίσχυση των υπαρχουσών συνεργιών με τους άλλους τομείς της HP. Στόχος μας είναι να αξιοποιήσουμε τους διαθέσιμους πόρους και το δυναμικό της HP, ώστε να προωθήσουμε από κοινού τις δραστηριότητες της εταιρείας μας στους κλάδους του cloud computing και του virtualization – σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα – οι οποίοι είναι οι πλέον αναδυόμενοι στην αγορά της πληροφορικής. Ακόμη, ως PSG επικεντρωνόμαστε στην ενδυνάμωση της παρουσίας μας στη λιανική (retail) με τα νέα μας συστήματα RPOS (Retail Point of Sales).

SMB: Ο τομέας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων αποτέλεσε σημαντικότατο πυλώνα ανάπτυξης για εμάς τα τελευταία χρόνια. Είναι φυσικό, λοιπόν, να προγραμματίζουμε και να βασίζουμε πολλά στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς. Θέλουμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε διαθεσιμότητα, προστιθέμενη αξία (added value), κάλυψη και μεταφορά τεχνογνωσίας στους συνεργάτες και τους πελάτες μας. Στην HP, επιθυμούμε να στηρίξουμε έμπρακτα και δυναμικά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις – ειδικά σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, όπως αυτή που περνά η χώρα μας τα τελευταία τρία χρόνια – με λύσεις που απαντούν σε κάθε μικρή, μεσαία ή μεγάλη ανάγκη τους.
 
Consumer: Ο καταναλωτής των προϊόντων μας, δεν αποτελεί ακόμη έναν οικονομικό δείκτη στους ισολογισμούς μας αλλά σημείο αναφοράς για εμάς. Θέλουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές ακόμη περισσότερα, cool προϊόντα τεχνολογίας που θα καλύψουν κάθε τους ανάγκη για εργασία και ψυχαγωγία.

C.B.: Η HP αποτελεί ειδικά στο κομμάτι των personal systems, ηγέτη όχι μόνο στην ελληνική αλλά και την παγκόσμια αγορά. Ποιο είναι πιστεύετε το συγκριτικό σας πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού;

K.N.: Το πλεονέκτημά μας, έναντι του ανταγωνισμού θα μπορούσα να το χωρίσω σε τέσσερεις βασικούς άξονες. Αρχικά, η ΗΡ έχει δυνατό «brand», στο οποίο και συγκαταλέγονται σταθερά ποιοτικά και τελευταίας τεχνολογίας προϊόντα. Ένα δεύτερο σημείο στο οποίο θα ήθελα να σταθώ είναι η ιδιαίτερα διευρυμένη προϊοντική γκάμα που διαθέτουμε, με την οποία μπορούμε να δώσουμε απάντηση σε κάθε καταναλωτική ή επαγγελματική ανάγκη.Ένα τρίτο πολύ σημαντικό για εμάς στοιχείο, είναι το γεγονός πως όλες μας οι στρατηγικές αλλά και οι ενέργειες έχουν ως γνώμονα το σεβασμό και την ικανοποίηση των αναγκών όχι μόνο των σημερινών πελατών μας, αλλά και των δυνητικών. Η HP χαρακτηρίζεται για το μεγαλύτερο και πιο αξιόπιστο δίκτυο συνεργατών και διάθεσης των προΐόντων και λυσεών της και ένα έμπειρο και καταρτισμένο ανθρώπινο δυναμικό.

C.B.: Με το κλείσιμο του 2011, προχωρήσατε στο λανσάρισμα του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Αρχικά θα θέλαμε να μας μιλήσετε για το τι σας παρακίνησε σε μία τέτοια κίνηση; Ποια είναι η μέχρι τώρα εικόνα που έχετε από την κίνηση των χρηστών;

K.N.: Ζούμε στην εποχή του Internet explosion, επομένως, ειδικά η HP δε θα μπορούσε να μείνει εκτός. Το hpshop είναι ο τρόπος και η ευκαιρία μας, να έρθουμε πιο κοντά στο κοινό μας αλλά και πιο κοντά με περισσότερους καταναλωτές στην ελληνική αγορά. Ουσιαστικά αποτελεί για εμάς μία κίνηση επιβεβλημένη καθώς θέλουμε να βρισκόμαστε κοντά στους πελάτες μας και τις ανάγκες τους οποιαδήποτε στιγμή μας χρειαστούν. Η κίνηση που έχει μέχρι σήμερα το hpshop.gr, θα έλεγα πως είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική και αυτό είναι κάτι που μας γεμίζει με αισιοδοξία και για το άμεσο μέλλον. Μέσω του hpshop, μας δίνετε επίσης η δυνατότητα να προβάλλουμε στο ευρύ κοινό του διαδικτύου, προϊόντα και λύσεις τις οποίες ενδεχομένως δεν έχουμε τη δυνατότητα να προβάλλουμε μέσα από κάποιο φυσικό retail store. Δεν σας κρύβω επίσης, πως υπάρχουν και φαινόμενα τα οποία μας έχουν εντυπωσιάσει ειδικά για προϊόντα μας, τα οποία αφορούν τις high end σειρές. Κλείνοντας λοιπόν μπορώ να πω, πως το ηλεκτρονικό μας κατάστημα είναι σίγουρα μία κίνηση προς την σωστή κατεύθυνση.

C.B.: Η παρουσίαση του hpshop, έρχεται μέσα από μία συνεργασία με την Info-Quest. Τι ήταν αυτό που σας ώθησε σε μια τέτοια κίνηση; Πρόκειται να υπάρξει συνέχεια σε αυτή την συνεργασία;

K.N.: Το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα έχει ως στόχο να λειτουργήσει συμπληρωματικά στους συνεργάτες της HP, να προβάλλει όλο το εύρος των προϊοντικών λύσεων που διαθέτει η HP σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές και σχετικά συμπληρωματικά προϊόντα, να ενημερώσει για τις καινοτομίες και εξελίξεις του PSG, να ψυχαγωγήσει τους επισκέπτες του με quiz, διαγωνισμούς, παιχνίδια κι άλλα, και τελικά να δώσει προστιθέμενη αξία στα χρήματα των πελατών της HP. Την ανάπτυξη και τη διαχείρισή του έχει αναλάβει, ως «Accredited HP Online Shop Partner», η Quest On line Services.

C.B.: Το 2011, με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύσατε (ισολογισμό με χρήση από 01/11/2010 έως 31/10/2011) ήταν μία χρονιά στην οποία είχατε μία κάμψη στους τζίρους , αλλά παράλληλα μία αξιοσημείωτη αύξηση στα καθαρά σας κέρδη. Που αποδίδετε τις επιδόσεις αυτές;

K.N.: Το 2011 ήταν μία χρονιά εξορθολογισμού των λειτουργικών εξόδων και αναπροσαρμογής των σημείων όπου πρέπει να εστιάσουμε με βάση τα νέα δεδομένα. Πιστεύω πως παρά τις πιέσεις που επιφέρει η οικονομική κρίση, σε παγκόσμιο επίπεδο,πως οι συγκυρίες έχουν οδηγήσει σε αφύπνιση και αναδιοργάνωση τις εταιρείες. Αυτή η αφύπνιση μόνο θετικό πρόσημο μπορεί να έχει, καθώς ο εφησυχασμός μόνο στην οπισθοδρόμηση μπορεί να οδηγήσει.


C.B.: Η χρονιά που πέρασε σημαδεύτηκε από όργιο φημών περί αποχώρησής σας από το κομμάτι των προσωπικών υπολογιστών. Σίγουρα ήταν μία περίοδος που ακούστηκαν πολλά και γράφτηκαν ακόμη περισσότερα. Ποια είναι η απάντηση της HP σήμερα;

K.N.: Η ΗΡ, όπως και κάθε εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της, τους μετόχους και τους πελάτες της, οφείλει να επανεξετάζει τακτικά τα δεδομένα προκειμένου να αποφασίζει αν πρέπει ή όχι να αλλάξει το μοντέλο της. Συμφωνώ για την έκφραση «όργιο φημών» μιας και εκ του αποτελέσματος δεν επιβεβαιώθηκε τίποτα από αυτά και παρά την καταστροφολογία, η ΗΡ βγήκε πιο δυνατή από αυτή τη «κρίση».

C.B.: Τι μπορεί να περιμένει το καταναλωτικό κοινό τόσο από πλευράς νέων προϊόντων όσο και από τιμολογιακή πολιτική για το ερχόμενο διάστημα;

K.N.: Το καταναλωτικό κοινό μπορεί με σιγουριά να αναμένει εντός της νέας χρονιάς, νέα προϊόντα, περισσότερα accessories, νέες τεχνολογίες, περισσότερη ψυχαγωγία και κυρίως εκπληκτικό design. Περισσότερες λεπτομέρειες θα είμαστε σε θέση να δώσουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα.

C.B.: Ποια η πολιτική που σκοπεύετε να ακολουθήσετε με το δίκτυο συνεργατών σας; Υπάρχουν σχέδια για ανάπτυξη του παρόντος ή θα συνεχίσετε ενισχυτικά προς το ήδη υπάρχον;

K.N.: Το δίκτυο συνεργατών μας είναι η δύναμή μας, η ιστορία μας και το μέλλον μας. Πάντα θα φροντίζουμε και να το αναπτύσσουμε και να το ενισχύουμε ώστε να απολαμβάνουμε από κοινού τους καρπούς της επιτυχία μας. Θέλουμε ειδικά στις σημερινές συνθήκες να είμαστε πιο κοντά στους συνεργάτες μας και στα δύσκολα και στα καλά!