To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Τα μυστικό της επιτυχίας της Pixar

Τα μυστικό της επιτυχίας της Pixar

Με 26 Academy Awards, επτά Golden Globes και τρία βραβεία Grammy να κοσμούν τη συλλογή της, η Pixar Animation Studios παραμένει στην «πρώτη γραμμή» του animation και της παραγωγής film, καθώς φροντίζει να βελτιώνει διαρκώς την CGI τεχνολογία της (γραφικά που παράγονται με τη χρήση υπολογιστή) και προσφέρει επιτυχημένες κινηματογραφικές παραγωγές. Το 1995 προσέφερε στο κοινό την πρωτοπόρα ταινία της τεχνολογίας CGI, Toy Story, η οποία σήμανε την έναρξη της επιτυχημένης πορείας της Pixar.

Οι κριτικές του κοινού και των «ειδικών» του κινηματογράφου για το Toy Story ήταν εξαιρετικές, όχι μόνο για τα γραφικά του, αλλά και για το ενδιαφέρον σενάριό του και τους συμπαθητικούς χαρακτήρες, στοιχεία που χαρακτηρίζουν μια καλή ταινία. Η Pixar όμως δεν σταμάτησε εκεί και συνέχισε να εξελίσσει την τεχνολογία της, σε συνδυασμό με την παροχή καλών σεναρίων, παράγοντας έτσι τις ταινίες Monsters Inc, Finding Nemo, WALL-E και Up.

Η Pixar ιδρύθηκε το 1986, όταν ο επικεφαλής της Apple, Steve Jobs προχώρησε στην εξαγορά του τμήματος γραφικών της Lucasfilm και δημιούργησε έτσι, μια μικρή, ταλαντούχα ομάδα δημιουργών computer graphics και animators, μεταξύ των οποίων και οι John Lasseter, Ed Catmull. Σε πρώτη φάση, η εταιρεία δημιουργούσε υψηλής ποιότητας computer hardware, ενώ ο Lasseter προχώρησε και στην παραγωγή της ταινίας μικρού μήκους Luxo Jr, για να επιδείξει τις δυνατότητες των συγκεκριμένων προϊόντων. Έπειτα από το film Luxo Jr και τη βράβευσή του με το Academy Award για Το Καλύτερο Animated Film Μικρής Διάρκειας ένα χρόνο αργότερα, η Pixar ξεκίνησε να δημιουργεί διαφημιστικά για τις Listerine, Kellogg και IBM μεταξύ άλλων, προκειμένου να αυξήσει τα έσοδά της. Παράλληλα, η ομάδα του Lasseter συνέχισε να παράγει films μικρής διάρκειας, όπως τα Red’s Dream, Tin Toy και Knick Knack.

Από το 1991 και μετά, η κατεύθυνση της Pixar άρχισε να αλλάζει. Προχώρησε στην πώληση του τμήματος computer hardware και έφτασε σε συμφωνία με τη Disney για την παραγωγή τριών animated films. Το Toy Story ήταν το πρώτο, η επιτυχία του οποίου διεύρυνε τη σχέση των δυο εταιρειών και οδήγησε στην εξαγορά της Pixar από τη Disney το 2006. Η τάση της Pixar να βελτιώνει διαρκώς την CGI τεχνολογία της, είχε σαν αποτέλεσμα τη χρήση του RenderMan, της εφαρμογής που δημιουργούσε ρεαλιστικό νερό στην ταινία κινουμένων σχεδίων Finding Nemo. Η εφαρμογή αυτή, αποτελεί πλέον βιομηχανικό στάνταρ για την CGI τεχνολογία, ενώ τα special effects που εισήγαγε η Pixar στις ταινίες Inception, Iron Man και Avatar, χάρισε στους Catmull, Loren Carpenter και Rob Cook (στελέχη της Pixar) το Όσκαρ για τις «σημαντικές βελτιώσεις στο χώρο του Motion-picture».  

Χρονιές-σταθμοί για την Pixar

1995: Το Toy-Story έγινε η δεύτερη ταινία με τις περισσότερες εισπράξεις στον κόσμο, για τη χρονιά εκείνη. Συνολικά, οι εισπράξεις έφτασαν στα 362 εκατομμύρια δολάρια.
1996: Ο John Lasseter παρέλαβε ένα special achievement Oscar για τη δουλειά του στο Toy Story.
1999: Κυκλοφόρησε το Toy Story 2. Ήταν η πρώτη ταινία που δημιουργήθηκε και παρουσιάστηκε εξ ολοκλήρου σε ψηφιακό περιβάλλον και το πρώτο animated σίκουελ, που συγκέντρωσε περισσότερες εισπράξεις από τον προκάτοχό του.
2001: Το Monsters Inc συγκέντρωσε τις περισσότερες εισπράξεις από κάθε άλλη animated ταινία, για το πρώτο σαββατοκύριακο της προβολής του (62,6 εκατομμύρια δολάρια).
2006: Η Disney εξαγόρασε την Pixar έναντι 7,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ο Steve Jobs της Apple, έγινε με τον τρόπο αυτό, ο μεγαλύτερος μέτοχος της Disney.
2008: Το WALL-E ήταν υποψήφιο σε έξι κατηγορίες Όσκαρ και κέρδισε τελικά το Όσκαρ Best Animated Feature.