To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Το πάθος της Yes.Positive για δημιουργία

Το πάθος της Yes.Positive για δημιουργία

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Η Yes. Positive Communication έκανε την εμφάνισή της στην αγορά Δημοσίων Σχέσεων την άνοιξη του 2010, όταν η κρίση είχε αρχίσει να επηρεάζει το χώρο της επικοινωνίας. Τι σας έκανε να παραβλέψετε το ασταθές οικονομικό κλίμα και να προχωρήσετε στη δημιουργία της; Αντιμετωπίσατε την κρίση σαν ευκαιρία;

Παύλος Αλιβιζάτος (Managing Director):
Ήταν συνειδητή απόφασή μας να δημιουργήσουμε τη Yes. Positive Communication μέσα στην κρίση και γιατί κάθε κρίση δημιουργεί ευκαιρίες, αλλά και γιατί πιστεύουμε στις δυνατότητές μας, στις δυνάμεις και στην  εμπειρία μας ότι μπορούμε να ανταποκριθούμε και να προσφέρουμε στους πελάτες μας ένα διαφορετικό, στοχευμένο, αποτελεσματικό και μετρίσιμο τρόπο να επικοινωνούν. Είναι αλήθεια ότι τα budget για επικοινωνία που υπήρχαν στο παρελθόν, κυρίως από το Δημόσιο Τομέα, δεν υπάρχουv πια. Όμως, ποτέ δεν ήταν αυτός ο στόχος μας. Στρατηγικός στόχος της Yes., ως ένα boutique agency παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων, ήταν και παραμένει το υγιές κομμάτι του Ιδιωτικού Τομέα, το οποίο έχει σταθερές και συγκεκριμένες ανάγκες επικοινωνίας με τα επιμέρους κοινά του.

adb: Οι δυο σας συνδυαστικά διαθέτετε εμπειρία χρόνων στον ευρύτερο χώρο της στρατηγικής επικοινωνίας και των Δημοσίων Σχέσεων, καθώς και του επιχειρείν. Πώς αντικατοπτρίζεται το επαγγελματικό σας background στο «χαρακτήρα» της Yes. Positive Communication;

Τζίνα Δραγώνα (Communication, Strategy & Public Affairs Director):
Αναμφίβολα η φιλοσοφία της Yes. συνδέεται με την εμπειρία των στελεχών της τόσο στον κλάδο της επικοινωνίας, όσο και του επιχειρήν. Μια εμπειρία η οποία μας επιτρέπει να καταλαβαίνουμε καλύτερα και σε βάθος τις ανάγκες του πελάτη μας. Ο συνδυασμός των διαφορετικών background, μας δίνει προστιθεμένη αξία. Αυτή η προστιθέμενη αξία συνοψίζεται στη μεγάλη εμπειρία μας σε πληθώρα έργων στο κοινωνικοπολιτικό και οικονομικό γίγνεσθαι και στην ικανότητά μας για σχεδιασμό ολοκληρωμένης στρατηγικής ανάπτυξης και επικοινωνίας. Χωρίς πολλά λόγια και θεωρίες, αλλά με έργα και αποτελεσματικότητα.

adb: Ποια θα λέγατε πως είναι η φιλοσοφία της Yes. Positive Communication όσον αφορά στις Δημόσιες Σχέσεις και την Επικοινωνία; Ποιες υπηρεσίες προσφέρει η εταιρεία στους πελάτες της;

Τζίνα Δραγώνα:
Προσφέροντας όλο το φάσμα των υπηρεσιών επικοινωνίας, στόχος μας είναι να εκπληρώνουμε στο ακέραιο τις ανάγκες των πελατών μας συνδυάζοντας κάθε φορά καινοτόμες ιδέες μέσα από μια δημιουργική «out of the box» ματιά, τα πλεονεκτήματα του brand, τα σωστά κανάλια επικοινωνίας, στο σωστό χρόνο. Γιατί θέλουμε να καλλιεργούμε και να διατηρούμε για τους πελάτες μας σταθερές και παραγωγικές σχέσεις με τα κοινά τους. Να χτίζουμε και να διαμορφώνουμε σταθερές αρχές και αξίες που να καθιερώνουν το προϊόν ή την εταιρεία ως σημείο αναφοράς στον κλάδο δραστηριοποίησής του.

adb: Ποιο πιστεύετε ότι είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εταιρείας; Ποιο είναι το στοιχείο εκείνο που την κάνει να ξεχωρίζει;

Παύλος Αλιβιζάτος:
Αυτό το οποίο έχουμε επιλέξει από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής μας, είναι η σταθερή επαφή με τους πελάτες μας. Οικοδομούμε προσωπικές σχέσεις και αντιμετωπίζουμε τους πελάτες μας ως φυσικούς συνεργάτες. Είμαστε για τον πελάτη μας ένας πραγματικός strategic partner. Στόχος μας είναι να είμαστε κάθε μέρα περισσότερο χρήσιμοι. Και στα καλά και στα κακά. Παράλληλα, συνηθίζουμε να στεκόμαστε κριτικά απέναντι στις επιδόσεις μας. Αυτό είναι το αντίδοτό μας στην αυταρέσκεια και τη στασιμότητα.

adb: Θα θέλατε να μας αναφέρετε κάποιες από τις συνεργασίες σας;

Τζίνα Δραγώνα:
Στον 1,5 χρόνο λειτουργίας μας, έχουμε αναπτύξει μια σειρά στρατηγικών συνεργασιών σε πολλούς και διαφορετικούς κλάδους. Τα έργα που υλοποιούμε καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων πολυεθνικών και εθνικών πελατών μας. Κορυφαίος διεθνής πελάτης μας είναι η Goldman Sachs, ο τραπεζικός επενδυτικός οίκος, ο οποίος μας εμπιστεύεται σταθερά από την πρώτη μέρα της ίδρυσής μας σε πολλές και διαφορετικές πτυχές της στοχευμένης επικοινωνίας του στην Ελλάδα, καθώς δεν διαθέτει γραφεία στη χώρα μας. Στον κλάδο του λιανεμπορίου, είμαστε υπερήφανοι που συνεργαζόμαστε με τη μεγαλύτερη ελληνική αλυσίδα super market, τον Σκλαβενίτη. Παράλληλα, διαχειριζόμαστε έργα στον κλάδο της ευεξίας, των νέων τεχνολογιών, της εκπαίδευσης, είδη πολυτέλειας, ένδυσης, καθαρισμού ιματισμού, καθώς και επιλεκτικά έργα public affairs και πολιτικής επικοινωνίας.



adb: Αν και η εταιρεία ξεκίνησε τη λειτουργία της εν μέσω της κρίσης, πρέπει να σημειωθεί πως η οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα και οι πιέσεις που ασκούνται στην αγορά της επικοινωνίας οξύνονται. Ποια θεωρείτε πως είναι η κατάσταση σήμερα όσον αφορά στην εγχώρια αγορά στρατηγικής επικοινωνίας και δημοσίων σχέσεων; Ποιος είναι ο αντίκτυπος της οικονομικής ύφεσης; Παρατηρείτε μείωση κονδυλίων και νέες συνθήκες όσον αφορά στο ύψος των αμοιβών σας;

Παύλος Αλιβιζάτος:
Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η αγορά της επικοινωνίας προέρχεται όχι μόνο από την ύφεση, αλλά και από χρόνιες παθογένειες του κλάδου, ο οποίος επένδυσε στο να προεισπράξει κέρδη που «θα» πραγματοποιούνταν τα επόμενα χρόνια. Για αρκετά χρόνια, βιώσαμε μια αλαζονεία στην αγορά. Τώρα που δεν υπάρχουν οι συνθήκες ευημερίας, η αγορά προσπαθεί βίαια να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα με τα γνωστά αποτελέσματα. Παράλληλα με τη δραστική μείωση των διατιθέμενων budgets, ο κλάδος περικόπτει τις αμοιβές του και αρκετές φορές καλείται να δουλέψει κάτω του κόστους προκειμένου να διατηρήσει τον πελάτη. Δεν είναι υγιές να είσαι διατεθειμένος να δουλέψεις για να χάσεις. Αυτό δημιουργεί στρεβλώσεις στην αγορά και τελικά προσφέρει κάκιστης ποιότητας υπηρεσίες στον πελάτη. Παράλληλα, αδικεί σοβαρές εταιρείες με τεχνογνωσία και επιστημονική κατάρτιση και υποβαθμίζει το ρόλο των Δημοσίων Σχέσεων στην επικοινωνιακή στρατηγική μιας επιχείρησης.

adb: Τι συμβουλεύετε τους πελάτες σας ως εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας σε αυτή την περίοδο της κρίσης; Πώς θεωρείτε πως θα πρέπει να κινηθούν σε επίπεδο δημοσίων σχέσεων για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της περιόδου;

Τζίνα Δραγώνα:
Η επικοινωνία σήμερα είναι μια καθημερινή ανάγκη. Ακόμα και σε αυτή την πρωτόγνωρη οικονομική κρίση, δεν υπάρχει κάποια εταιρεία που να απευθύνεται σε κάποιο κοινό που να μη χρειάζεται προώθηση με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Αυτό που έχει σημασία σήμερα για τις επιχειρήσεις είναι να κερδίζουν με σταθερά βήματα την  εμπιστοσύνη των πελατών τους. Εμπιστοσύνη που βασίζεται στην αξιοπιστία, την ποιότητα, την τιμή, τη διαφάνεια. Αυτή η εμπιστοσύνη είναι που δίνει τη δυνατότητα να εξελίσσεσαι, να πηγαίνεις μπροστά. Με βάση αυτή την αρχή, εμείς στη Yes. πιστεύουμε ότι πρέπει να έρχεσαι σταθερά και με συνέπεια σε επαφή με τα κοινά σου. Πρέπει να «μιλάς» μαζί τους με έξυπνους και αποτελεσματικούς τρόπους. Να «ακούς» τις ανάγκες τους. Να είσαι «δίπλα» τους. Να μην τους εγκαταλείψεις, γιατί θα σε εγκαταλείψουν.

adb: Ποια είναι τα σχέδια της Yes. Positive Communication για το μέλλον; Υπάρχουν κάποια προγραμματισμένα βήματα;

Παύλος Αλιβιζάτος:
Όσον αφορά στους στόχους μας, αυτοί εντάσσονται σε μια ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης, η οποία λαμβάνει υπόψιν της τις εξελίξεις της αγοράς και τις νέες ανάγκες που δημιουργούνται. Με ποιοτικές, value for money υπηρεσίες και υψηλό επαγγελματισμό φιλοδοξούμε να μεταδώσουμε στην αγορά, το δικό μας ξεχωριστό στίγμα γνωρίζοντας ότι τίποτα δεν χαρίζεται, αλλά κερδίζεται με αγώνα και επιμονή. Άλλωστε, στην επιχειρηματική δραστηριότητα, δεν υπάρχει η έννοια του μηδενικού ρίσκου.

adb: Ολοκληρώνοντας, γιατί επιλέξατε το όνομα «Yes. Positive Communication» για την εταιρεία; Τι μήνυμα θέλετε να περάσετε με το «θετικό» χαρακτήρα της ονομασίας;

Τζίνα Δραγώνα:
Επιλέξαμε συνειδητά μια θετική και αξιομνημόνευτη ονομασία. Θέλουμε να ταυτίσουμε τη Yes. Positive Communication με μια θετική αντίληψη ως προς τις δυνατότητες που υπάρχουν για τους πελάτες μας σήμερα, σε αυτήν τη δύσκολη αγορά, να επικοινωνήσουν στοχευμένα με τα κοινά τους και να αντλήσουν απτά οφέλη από αυτή την επικοινωνία. Παράλληλα, σε αυτή μας την επιλογή αντικατοπτρίζεται η προσωπική μας διάθεση όσον αφορά στην αντίληψη των πραγμάτων και στο πάθος μας να δημιουργήσουμε κάτι νέο, προβάλλοντας κάθε φορά τη θετική πλευρά των πραγμάτων και την αλήθεια του πελάτη μας. Γιατί στη δική μας φιλοσοφία, αυτό που έχει σημασία είναι ο σεβασμός στη νοημοσύνη του τελικού αποδέκτη του μηνύματος.