To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Πως \"εγραψε\" το πρώτο debate στο internet

Πως \"εγραψε\" το πρώτο debate στο internet
Πως \"εγραψε\" το πρώτο debate στο internet

Μια μεγάλη συζήτηση ξεκίνησε αμέσως μετά το τέλος του πολυαναμενόμενου debate των πολιτικών αρχηγών. Η διαδικασία, οι νικητές και οι χαμένοι, η επόμενη μέρα. Πολλά επίσης άρθρα γράφτηκαν για τις εντυπώσεις, τις τάσεις και τις απόψεις του κοινού (τηλεοπτικού και μη). Φυσικά και καθένας μπορεί να έχει την άποψή του για τα παραπάνω, παρόλα αυτά εμείς θα προτιμήσουμε να μείνουμε σε ένα μονοπάτι που το ξέρουμε καλά. Αυτό των αριθμών, των διαγραμμάτων και της μεθοδολογίας που βασίζεται στην ανάλυση δεδομένων.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

2 εκατομμύρια τηλεθεατές υπολογίζεται πως είδαν το debate (ή έστω ένα μέρος αυτού). Το νούμερο είναι σαφέστατα μεγάλο παρόλα αυτά δεν ξεπερνάει ανάλογα μεγέθη που έχουμε δει στο παρελθόν σε πολιτικά και άλλα γεγονότα. Εκείνο όμως που συνέβη το βράδυ της Τετάρτης, και δεν έχει προηγούμενο στον ελληνικό χώρο είναι η συμμετοχή και ο σχολιασμός του κοινού στα social media. Λογικό, θα υποθέσει κανείς, εφόσον μιλάμε για το πρώτο (ελληνικό) debate στην εποχή  των κοινωνικών δικτύων.

Ας δούμε λοιπόν τα ακριβή νούμερα λέγοντας πρώτα δύο λόγια για τη μεθοδολογία.

Για την παρακολούθηση της διαδικασίας χρησιμοποιήσαμε το επίσημο hashtag της ERT #ERTdebate2015 αλλά και το #debate καθώς αντιληφθήκαμε στην πορεία πως χρησιμοποιείται από μικρότερο αλλά σημαντικό παρόλα αυτά αριθμό χρηστών. Ως γλώσσα αναζήτησης ορίστηκαν τα ελληνικά αλλά και τα αγγλικά (μόνο στο επίσημο hashtag). Το σύστημα αναζητούσε αναφορές σε όλα τα social media (Twitter, Facebook, Google+, Instagram, Pinterest) καθώς και σε όλα τα news sites, blogs, forums, κτλ.

Στα διαγράμματα που θα  δούμε επιλέξαμε να μετρήσουμε χρονικά την περίοδο που ξεκινάει την Τετάρτη 9 Σεπτ. (από τις 12.00 το βράδυ) και τελειώνει ξημερώματα Πέμπτης στις 3.00. Εννοείται πως οι αναφορές συνεχίστηκαν με μικρότερη ένταση τις επόμενες ώρες και μέρες παρόλα αυτά θελήσαμε να καταγράψουμε την «κίνηση» στις ώρες με τη μεγαλύτερη ένταση.

Πολλά νούμερα αναφέρθηκαν από εταιρίες του χώρου και αναπαράχθηκαν από τηλεοπτικούς σταθμούς και επικοινωνιολόγους. 74.000 αναφορές, 92.000 αναφορές και πολλά ακόμα.

Το ακριβές και τελικό νούμερο είναι το παρακάτω και για όποιον δύσπιστο, τα δεδομένα βρίσκονται στη διάθεση της εταιρίας.

\"Sum

Ο αριθμός των αναφορών μπορούμε να πούμε πως συνιστά ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα, ξεπερνώντας κατά πολύ οποιαδήποτε άλλα πολιτικά γεγονότα και συνεντεύξεις (ενδεικτικά αναφέρουμε πως η συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα στην εκπομπή #enikos δημιούργησε 27.000 αναφορές, έναν αριθμό ρεκόρ για τότε).

Το επίσημο hashtag ‪#‎ERTdebate2015 συγκέντρωσε όπως βλέπουμε τη μεγάλη πλειοψηφία των αναφορών αφήνοντας πίσω το ανεπίσημο και αρκετά πιο γενικό #debate.

\"Volume\"

 

Παρακάτω βλέπετε έναν πίνακα με τα υπόλοιπα hashtags που εμφανίστηκαν με τη μεγαλύτερη συχνότητα κατά τη διάρκεια της συζήτησης.

\"Hashtags\"

Στο topic cloud τα ονόματα των συμμετεχόντων όπως είναι φυσικό μονοπώλησαν το ενδιαφέρον. Αίσθηση παρόλα αυτά προκάλεσε η αναφορά της «Ζωής» που αν και απούσα σχολιάστηκε ποικιλοτρόπως.

\"Debate

 

Κάποια επιπλέον συμπεράσματα που προέκυψαν από την live παρακολούθηση της διαδραστικότητας των χρηστών.

  • Ανεξάρτητα από τη θεματική ενότητα των ερωτήσεων, η ροή συμμετοχής του κοινού αυξομειώθηκε ελάχιστα δείχνοντας πως το συνολικό γεγονός υπερίσχυσε των επιμέρους στοιχείων. Μια μικρή διαφοροποίηση παρατηρήθηκε σε στιγμές εντάσεων (Τσίπρας-Τρέμη και ακόμη περισσότερη Μεϊμαράκης-Καμμένος) χωρίς όμως να αλλάξει τη συνολική εικόνα.
  • Οι μοναδικοί χρήστες υπολογίζονται κοντά στους 100.000. Αν προσθέσουμε και όσους παρακολουθούσαν το γεγονός χωρίς να συμμετέχουν στο hashtag δεν είναι υπερβολή να πούμε πως ένα μεγάλο μέρος των τηλεθεατών είχε δίπλα στην τηλεόραση ανοιχτό το laptop ή το κινητό του!
  • Πρόκειται για μια νέα πραγματικότητα που ανοίγει δρόμους επικοινωνίας και ενσωμάτωσης θέασης και ακρόασης νέου τύπου, με βαθύτερο και άγνωστο μέχρι τώρα χαρακτήρα πολλαπλασιαστικής διαδραστικότητας.

Ας δούμε όμως και κάποιες παράλληλες μετρήσεις σε σχέση με το προφίλ των πολιτικών αρχηγών. Στα παρακάτω γραφήματα βλέπετε τις αναφορές που σημειώθηκαν τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο του debate ανεξαρτήτως hashtag.

\"arxigoi\"

 

\"Kommata\"

Είναι η πρώτη φορά που ο Μεϊμαράκης πέρασε σε αριθμό αναφορών τον Τσίπρα.

Αντίθετα σε επίπεδο κομμάτων ο Σύριζα διατηρεί σταθερά το προβάδισμα. Η συνέχεια προβλέπεται συναρπαστική.

Όλα τα στοιχεία και τα διαγράμματα που επιλέξαμε να παρουσιάσουμε προέρχονται από τη μηχανή αναζήτησης της NMC2 που χρησιμοποιεί τεχνολογία Brandwatch.

Για ευνόητους λόγους, ποιοτικά στοιχεία ανάλυσης δεν μπορούν να δημοσιοποιηθούν.

Πηγή: http://blog.nmc2.eu

TAGS: Marketing