To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Στην ΓΓΕΕ η κρατική διαφήμιση

Στην ΓΓΕΕ η κρατική διαφήμιση
Στην ΓΓΕΕ η κρατική διαφήμιση

Όπως προβλεπόταν από το νομοσχέδιο για την Εθνική Επικοινωνιακή Πολιτική, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας αναλαμβάνει την εποπτεία της κρατικής διαφήμισης στην χώρα.

Όπως αναφέρεται σε σχετική πράξη, που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ, Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας είναι αρμόδια να ασκεί εποπτεία στα Υπουργεία και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα  ως προς την εφαρμογή των επικοινωνιακών τους προγραμμάτων και δράσεων.

Ακόμη στην πράξη σημειώνεται πως «επικοινωνιακά προγράμματα, είναι τα σύνολα των σχεδιασμένων και χρονικά καθορισμένων επικοινωνιακών δράσεων των φορέων, με τα οποία διατίθενται υλικοί και ανθρώπινοι πόροι προς εξυπηρέτηση συγκεκριμένων επικοινωνιακών στόχων και τα οποία αφορούν:

α) Στην ενημέρωση και πληροφόρηση των Ελλήνων πολιτών για τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων που αφορούν δημόσιες πολιτικές,

β) στην προβολή της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό και στην αμοιβαία κατανόηση του ελληνικού λαού με λαούς άλλων κρατών για κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος,

γ) στη ρύθμιση και εποπτεία των μέσων μαζικής ενημέρωσης υπό την επιφύλαξη του άρθρου 15 παράγραφος 2 του Συντάγματος, και

δ) στην οργάνωση και υλοποίηση της κρατικής διαφήμισης.

Ως επικοινωνιακές δράσεις ορίζονται οι ενέργειες των φορέων, οι οποίες αφορούν στην υλοποίηση των επικοινωνιακών προγραμμάτων".

Η διαδικασία

Όπως σημειώνεται στην πράξη οι φορείς υποχρεούνται με έγγραφό τους προς τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας να υποβάλλουν φάκελο για κάθε επικοινωνιακό πρόγραμμα προϋπολογισμού άνω των τριάντα χιλιάδων (30.000,00) ευρώ, το οποίο προτίθενται να υλοποιήσουν. Στον υποβαλλόμενο φάκελο εκτίθενται με σαφήνεια οι στόχοι του προγράμματος, αναλύεται κατά πόσον αυτοί ανταποκρίνονται στους στόχους του στρατηγικού σχεδίου του άρθρου 24 παρ. 1 του Ν. 4339/2015, παρουσιάζονται το περιεχόμενο και το χρονοδιάγραμμα των προβλεπόμενων επικοινωνιακών δράσεων, οι υλικοί και ανθρώπινοι πόροι, οι οποίοι πρόκειται να διατεθούν για την υλοποίησή τους, οι επικοινωνιακές μέθοδοι, οι οποίες πρόκειται να χρησιμοποιηθούν κατά τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης, πιθανές συνεργασίες με φορείς του ιδιωτικού τομέα και της κοινωνίας των πολιτώνκαι τα προσδοκώμενα αποτελέσματα του προγράμματος.

Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας εξετάζει το περιεχόμενο του φακέλου αποκλειστικά από επικοινωνιακής άποψης και εφόσον διαπιστωθεί ότι αφενός μεν οι στόχοι του προτεινόμενου επικοινωνιακού προγράμματος ανταποκρίνονται στους στόχους του στρατηγικού σχεδίου της παρ. 1 του άρθρου 24 του Ν. 4339/2015, αφετέρου δε τα προτεινόμενα μέσα είναι αναγκαία και κατάλληλα για την επίτευξη των στόχων αυτών, συμφώνως προς την αρχή της αναλογικότητας, εγκρίνει ή όχι την υλοποίηση του προγράμματος με απόφαση του αρμόδιου για την εθνική επικοινωνιακή πολιτική Υπουργού ή του νόμιμου αναπληρωτή του, έχοντας την δυνατότητα να προτείνει ακόμη και το ενδεχόμενο να συνδυασθούν ή να συγχωνευθούν δυο ή περισσότερα επικοινωνιακά προγράμματα φορέων

 Κανένα επικοινωνιακό πρόγραμμα των φορέων δεν υλοποιείται και καμία σχετική δαπάνη δεν εγκρίνεται, εάν προηγουμένως δεν υπάρχει η έγκριση της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

Μετά την ολοκλήρωση

Σημειώνεται  πως η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας παρακολουθεί τις δράσεις των εγκεκριμένων επικοινωνιακών προγραμμάτων και ενημερώνεται για την υλοποίησή τους από τους φορείς ή και μέσω των υπαλλήλων του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας, οι οποίοι είναι αποσπασμένοι στο γραφείο κάθε Υπουργού

Μετά την περάτωση δε κάθε επικοινωνιακού προγράμματος υποβάλλεται εντός εύλογου χρόνου στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας από τους φορείς του έκθεση απολογισμού των σχετικών επικοινωνιακών δράσεων και του προγράμματος εν γένει, με την οποία εκτιμάται εάν επιτεύχθηκαν οι στόχοι αυτού ή όχι. Στην ίδια έκθεση μπορεί να περιλαμβάνονται προτάσεις βελτίωσης ανάλογων μελλοντικών προγραμμάτων και δράσεων.

 Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας αξιολογεί τότε τα προγράμματα, τα οποία έχουν ολοκληρωθεί, για ενδεχόμενη αναπροσαρμογή του στρατηγικού σχεδίου εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής