To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

adscenarios: Φήμες, ψίθυροι ή αλήθειες;

adscenarios: Φήμες, ψίθυροι ή αλήθειες;
adscenarios: Φήμες, ψίθυροι ή αλήθειες;

Οι πολυεθνικοί όμιλοι «ψάχνονται», το ίδιο και οι εγχώριες εταιρείες.  Ξεκινάνε από διαφορετικές αφετηρίες, βέβαια, αλλά οι επιδιώξεις τους είναι, μάλλον, οι ίδιες.  Όπως φαίνεται, λοιπόν, το μέλλον επιφυλάσσει πολλές εξαγορές,  συγχωνεύσεις  και γενικά συνεργασίες για την διαφημιστική αγορά και της χώρας μας. Τα σενάρια που κυκλοφορούν είναι αρκετά  και άκρως ενδιαφέροντα.
Στην εποχή των διεθνών διαφημιστικών ομίλων και των πολυεθνικών δικτύων, ο όρος «παγκόσμιο χωριό» ίσως να βρίσκει την καλύτερη εφαρμογή του στον χώρο της επικοινωνίας. Ένα τηλεφώνημα του Sir Martin Sorrel στο Λονδίνο μπορεί να οδηγήσει σε μια συγχώνευση στην Ελλάδα και ένα e-mail από τα κεντρικά γραφεία της Omnicom μπορεί να ξεκινήσει τις συζητήσεις για την αποχώρηση από κάποια αγορά. Αν, μάλιστα, οι συζητήσεις μεταξύ Publicis Groupe και Interpublic προχωρήσουν και το σενάριο περί εξαγοράς της δεύτερης από την πρώτη επιβεβαιωθεί, ο παγκόσμιος διαφημιστικός χάρτης που κυκλοφορεί τον τελευταίο καιρό θα πρέπει να ξανασχεδιαστεί. 
Αλλά ας αφήσουμε το φημολογούμενο super-σενάριο για την δημιουργία της «InterPublicis» και ας στρέψουμε την προσοχή μας στην χώρα των Ermis Awards. Ίσως κάποιοι από εσάς να τα γνωρίζετε καλύτερα από εμένα (κάποιοι πρωταγωνιστείτε κιόλας σε αυτά) αλλά τα σενάρια που κυκλοφορούν είναι πολύ ενδιαφέροντα.  WPP και Omnicom καθορίζουν τις εξελίξεις στην χώρα μας και το 2011 (εκτός από δύσκολο) αναμένεται και «καυτό» όσον αφορά τις εξελίξεις.

Το πρώτο σενάριο έχει να κάνει με συνεργασία..στελεχών αλλά είναι ιστορία «οικογενειακή». Ο «αρχηγός της «μαμάς εταιρείας»  δεν είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένος με τις επιδόσεις και τα νούμερα που παρουσιάζει ένα από τα εγχώρια «τέκνα» του και με την συνδρομή του «ετεροθαλή αδελφού» του θέλει να τον  κάνει και αυτόν «παράδειγμα προς μίμηση». Πως θα γίνει αυτό; Με την συνδρομή ενός «μακρινού ξαδέρφου» που έχει πολύ καλό όνομα αλλά τώρα τελευταία είχε κάποιες ατυχίες…. Κι επειδή όλα αυτά μάλλον σας μπερδεύουν, καθώς είστε πιο corporate τύποι, το σενάριο προβλέπει την στελέχωση της εταιρείας που δεν ικανοποιεί το εξωτερικό με ανθρώπους εγχώριας εταιρείας που είναι δημιουργική αλλά αντιμετωπίζει κάποια προβλήματα τελευταία, λόγω της οικονομικής κρίσης..και όλα αυτά με την βοήθεια και την αρωγή του άλλου παίχτη του δικτύου, που τα πηγαίνει πολύ καλά...

Εάν  αυτό το σενάριο πραγματοποιηθεί   μάλλον  θα επιταχύνει τις διαδικασίες και στο άλλο deal που ψήνεται, που, ίσως, να είναι λίγο πιο δύσκολο. Αυτό προβλέπει την εξαγορά του ποσοστού των πολυεθνικών από τον τοπικό συνεργάτη και την κατόπιν συγχώνευση με «ντόπιο μαγαζί», με καλό μάνατζμεντ, μαζεμένο και με προοπτικές. 

Εάν, όμως, αυτό προχωρήσει τότε το ερώτημα είναι που θα πάει το  στέλεχος με τις δημιουργικές περγαμηνές; Και κυρίως αν θα πάρει τον (βασικό) πελάτη μαζί του; Βέβαια, το «παζάρι» είναι μεγάλο και οι «νύφες» πολλές. Σίγουρος θα πρέπει να θεωρείται και ο γάμος  μεταξύ δυο άλλων εταιρειών, που ψάχνουν για αμοιβαία… στήριξη εν μέσω κρίσης και θα δημιουργήσουν ένα ιδιαίτερα δυνατό σχήμα. Τέλος υπάρχουν 4-5 ακόμη μαγαζιά στην ίδια κατάσταση και με τις ίδιες επιδιώξεις .και οι κουβέντες δίνουν και παίρνουν..

 Αν, μάλιστα, μπει και το λουκέτο στο μέσο που πολλοί περιμένουν, τότε θα έχουμε τσουνάμι αλυσιδωτών αντιδράσεων και εξελίξεων στην αγορά. Σίγουρα θα πτωχεύσουν και εταιρείες…Φυσικά απευχόμαστε το συγκεκριμένο σενάριο αλλά όλα παίζουν…

Το μόνο σίγουρο είναι πως εάν τα παραπάνω (και κάποια ακόμη) σενάρια προχωρήσουν (αν και φαίνεται πολύ δύσκολο να μην προχωρήσουν), τότε πάμε σε μια διαφημιστική πιάτσα μικρότερη αλλά σίγουρα πιο δυνατή, πιο υγιή και με αντοχές για τα φύσκολοα που έρχονται . Μια αγορά συρρικνωμένη στα 2/3 της σημερινής. 

Θα υπάρξουν πολλές και σημαντικές αλλαγές. Μην θέλετε, όμως, να τα μάθετε όλα από τώρα…θα υπάρξουν και άλλες δημοσιεύσεις (αν φυσικά μου προσφέρει το φιλόξενο χώρο του το advertising.gr)

O σεναριογράφος

 

 ΥΓ.: Κρατήστε κάπου στο πίσω μέρος του μυαλού σας και το σενάριο για τον εγχώριο παίχτη που θέλει να αυξήσει την συμμετοχή του σε δίκτυο του εξωτερικού.