To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Ανακάμπτουν οι λιανέμποροι

Ανακάμπτουν οι λιανέμποροι

Τα 4 τρισεκατομμύρια δολάρια άγγιξαν οι πωλήσεις των 250 μεγαλύτερων επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου το 2011 (χρήση Ιούνιος 2011 - Ιούνιος 2012), σημειώνοντας αύξηση 5% από έτος σε έτος, παρά την παγκόσμια οικονομική ύφεση, ενώ και τα εμπορικά έσοδα αυξήθηκαν σημαντικά για τις εταιρείες που εδρεύουν στις αναδυόμενες αγορές στην Αφρική, στη Μέση Ανατολή, στη Λατινική Αμερική και την περιοχή Ασίας Ειρηνικού (εκτός της Ιαπωνίας).

Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από τη 16η ετήσια αναφορά της Deloitte «Οι παγκόσμιες δυνάμεις του λιανικού εμπορίου για το 2013», την οποία υλοποίησε σε συνεργασία με το περιοδικό Stores με
στόχο να παρουσιάσει τις τάσεις που θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι λιανέμποροι τους επόμενους μήνες αλλά και μια ανάλυση της κεφαλαιοποίησης της αγοράς του λιανικού εμπορίου.

Σύμφωνα με τη φετινή αναφορά, η αμερικανική πολυεθνική εταιρεία λιανικού εμπορίου Wal-Mart βρίσκεται στην κορυφή των 250 μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, συγκεντρώνοντας παραπάνω από το 10% των συνολικών πωλήσεων των 250. Επίσης, μια σημαντική αλλαγή από το 2010 ήταν ότι οι λιανέμποροι προϊόντων ταχείας κατανάλωσης ξεπέρασαν τα καταστήματα εμπορίας διαρκών καταναλωτικών αγαθών και τα καταστήματα μόδας, αποφέροντας αύξηση εσόδων 6%.

Πτώση σημείωσε η αύξηση των εσόδων των εμπόρων ειδών μόδας το 2011, στο 5% από το 7% το 2010. Τα καταστήματα εμπορίας διαρκών καταναλωτικών αγαθών και αγαθών ψυχαγωγίας σημείωσαν καλή κερδοφορία και καθαρά κέρδη στα έσοδα του 2011, όχι όμως τόσο εύρωστη όσο το 2010.

Σε ό,τι αφορά το μέλλον του κλάδου, σύμφωνα με την έκθεση, οι λιανέμποροι θα πρέπει να επιδείξουν ευελιξία προχωρώντας σε αλλαγές στη δομή της οργάνωσης και της λειτουργίας τους, επενδύοντας στην καινοτομία και την τεχνολογία.