To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Έρευνα για το design στην Ελλάδα

Έρευνα για το design στην Ελλάδα
Έρευνα για το design στην Ελλάδα

Η Creative Survey 2015 αποτελεί μια επιστημονική προσπάθεια καταγραφής της οικονομίας του ελληνικού design και των συνθηκών εργασίας των Ελλήνων designers. Η μεθοδολογία στηρίχθηκε σε ένα δομημένο ερωτηματολόγιο 64 ανοικτών και κλειστών ερωτήσεων, που συνέλεξε 925 ανώνυμες απαντήσεις σε ένα διάστημα 2 μηνών και για τομείς, όπως του γραφιστικού σχεδίου (graphic design), του ψηφιακού σχεδίου (web-digital design), του σχεδίο εσωτερικής διακόσμησης (interior design) και του βιομηχανικού σχεδίου (industrial design).

Το ελληνικό design είναι ένας έντονα εξαγωγικός τομέας, καθώς τα ¾ των εταιριών και οι μισοί σχεδόν αυτοαπασχολούμενοι έχουν έσοδα από πελάτες του εξωτερικού. Οι Έλληνες σχεδιαστές είναι πολύ καλά καταρτισμένοι και με μεγάλη εξειδίκευση. Από την άλλη πλευρά, η έρευνα αναδεικνύει τις επισφαλείς σχέσεις εργασίας των Ελλήνων σχεδιαστών και τις εισοδηματικές ανισότητες που υπάρχουν στον χώρο.

Σε συνέχεια, τα αναλυτικά αποτελέσματα πέρασαν στη διάθεση επελεγμένων σχολιαστών, οι οποίοι προσέφεραν την δική τους οπτική γωνία επί των στοιχείων. Συμμετείχαν ονομαστικά οι Δημήτριος Φακίνος (+design, ΕΒΓΕ), Νίκος Παλαιολόγος (ATTP), Κώστας Καλογήρου (Red Creative), Ελένη Μπρασίνικα (BLLEND Design), Χριστόφορος Μπρέλλης (Antidot) και Νάσσος Κυρατζόγλου (Nassoskappa.com)

Η ομάδα του Creative Survey 2015 αποτελείται από τους σχεδιαστές Κωνσταντίνο Δημητριάδη και Κωνσταντίνο Πενλίδη, οι οποίοι με βάση την παλαιότερη έρευνα του 2008, κάλεσαν στην ομάδα τους επιστημονικούς συνεργάτες Βασίλη Αυδίκο (Λέκτορα του τμήματος Οικονομικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Παντείου Πανεπιστημίου) και Αθανάσιο Καλογερέση (Επίκουρο Καθηγητή του τμήματος Μηχανικών Χωροταξίας και Ανάπτυξης της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ).
 

TAGS: Design