To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Ο \"θόρυβος\" των Ευρωεκλογών

Ο \"θόρυβος\" των Ευρωεκλογών
Ο \"θόρυβος\" των Ευρωεκλογών


Αφού για πολλοστή φορά τονισθεί ότι η αποτύπωση και η ανάλυση συναφών προς έννοιες και καταστάσεις αναφορών στο διαδίκτυο ΔΕΝ αποτελεί δημοσκοπική δράση και δεν κινείται στην περιφέρεια του δημοσκοπικού έργου, θα παρουσιασθεί δι ολίγων το τοπίο του διαδικτυακού ευρωθορύβου (buzz) της εβδομάδας 19-24/5, όπως αποτυπώθηκε από το εργαλείο NEW MEDIA TRACK.

    Μέχρι την Κυριακή 18/5, η εκλογική μάχη κυριαρχήθηκε από γενικό και ευρύτερο πολιτικό λόγο που κάλυψε το σύνολο του πολιτικού αντικειμένου, ασχολήθηκε πολύ με τα πρόσωπα της αυτοδιοίκησης και τη σχετική με αυτήν αντιπαράθεση των κομμάτων και στάθηκε ελάχιστα στο διακύβευμα της ευρωκάλπης.

    Οι αναφορές σε κόμματα και παρατάξεις δεν συνδέθηκαν με το διακύβευμα αυτό, πράγμα που σε κάποιο βαθμό έγινε προς το κλείσιμο της κούρσας, κοντά στις 25 Μαίου, όπως αποτυπώνεται στα κατατιθέμενα διαγράμματα.

    Σημειώνεται φυσικά ότι ο προσεκτικός αναγνώστης πρέπει να κατανοήσει ότι οι παρατάξεις δεν κινητοποιούν κατ ανάγκην τον διαδικτυακό όγκο που τις αφορά - κάτι που μπορεί να κάνουν οι άλλοι για αυτούς (πολλές φορές αντιπολιτευόμενοι έως και λοιδορούντες), αλλά και απλοί πολίτες για οποιοδήποτε λόγο!

Η προσπάθεια της συγεκριμένης μέτρησης ήταν:

  •     να περιλάβει αναφορές που δείχνουν παρατάξεις αλλά ΚΑΙ ευρωδιακύβευμα - ει δυνατόν σε συσχέτιση και έτσι, για κανένα λόγο, δεν αποτυπώνει το συνολικό θόρυβο που προκαλούν οι παρατάξεις.
  •     να αποτυπώσει συγκριτικά και ανα παράταξη (με εσωτερικό καταμερισμό ως προς τα μέσα που συναποτελούν το διαδικτυακό περιβάλλον) το θόρυβο αυτό.
  •     να περιλάβει ανεξαρτήτως το θεσμικό θόρυβο (Ευρωκοινοβούλιο) που κατά τεκμήριο στόχο είχε την παρότρυνση των πολιτών για ενεργοποίηση και ψήφο.


Φυσικά, σε καμιά περίπτωση δεν θα αναφέρουμε σε αυτή τη φάση την αποτύπωση θετικού και αρνητικού κλίματος, αφού αυτό είναι το στοιχείο μελέτης των \"εχόντων\" για να διαμορφώσουν εικόνα και κινήσεις - έστω και της απολύτως τελευταίας στιγμής.

Έχει πολύ ενδιαφέρον η διαφοροποίηση ανά ημέρα και συγκυρία, ανά μέσον και προέλευση και φυσικά η ευθεία ή μη στόχευση των αναρτώντων.

Αναδεικνύεται η τεράστια μηχανή που λέγεται twitter, με την υποσημείωση ότι ένα tweet δεν υποκαθιστά ένα άρθρο σε δημοφιλές blog, αλλά ένα tweet υψηλής αναπαραγωγής από \"εκδότη\" υψηλής επιρροής μπορεί να \"οδηγήσει\" μια κάλπη πολύ περισσότερο από ένα μέτριο συμβατικό δημοσίευμα!

Αυτά τα ολίγα - με σεβασμό στους κανόνες του παιχνιδιού...

\"\"

\"\"
\"\"
Συμπλήρωμα....
Ξαναδιαβάζοντας το χθεσινό πόνημα με όρους επόμενης μέρας, αξίζει να σημειώσουμε ή να (ξανα)δώσουμε έμφαση ΚΑΙ στα εξής:

  •     Ο θόρυβος / ό όγκος διαδυκτιακών αναφορών (αν το προτιμάτε) ΔΕΝ είναι δημοσκόπηση και δεν θα γίνει ποτέ... Εκτός αν κάποιος πει \"ας μετρήσουμε το θόρυβο επί δείγματος\" και ας το συγκρίνουμε δημοσκοπικά και μαθηματικά κλπ κλπ.
  •     Προσφέρεται για ανάλυση και εξαγωγή συμπερασμάτων όταν - έχοντας πρόσβαση στα συστήματα - κλικάρετε στα σημεία ενδιαφέροντος και απολαύσετε τις βιβλιοθήκες και τα αποθετήρια διαδικτυακής ύλης που δημιουργούνται. Αλλιώς περιορίζεται σε παροχή ενδείξεων
  •     Καμιά ματιά στα διαγράμματα ΔΕΝ προσφέρει ολοκληρωμένη εικόνα αν δεν αξιολογηθούν τα ποιοτικά στοιχεία με ΙΔΑΙΤΕΡΗ προσοχή..
  •     Ε ναι, φυσικά! Οι όγκοι έχουν τη σημασία τους και, πλην εξαιρέσεων, επιτρέπουν να διαβάζει κανείς τάσεις και δυναμική, με μια στοιχειώδη και ανελαστική προσθήκη: την προσθήκη των δεδομένων θετικής / αρνητικής στάσης των αναφορών...


Φθάνοντας σε αυτό το βάθος αρχίζετε και μιλάτε με \"μοντέλα\' και εκεί πλέον συζητάμε σε άλλο επίπεδο...

 

*οι μετρήσεις προκύπτουν απο το εργαλείο New Media Track που στηρίζεται στην τεχνολογία της εταιρείας Brandwatch