To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΑΜΒΥΞ: Δημιουργεί δικό της brand κρασιού και στοχεύει στην κορυφή της αγοράς οίνου

ΑΜΒΥΞ:  Δημιουργεί δικό της brand κρασιού και στοχεύει στην κορυφή της αγοράς οίνου
Του Δημήτρη Τσουκαλά

Να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις καλύτερες εταιρείες κρασιού στην Ελλάδα μέσα στην επόμενη πενταετία έχει θέσει σαν στόχο η AΜΒΥΞ, η μεγαλύτερη και παλαιότερη εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών, οίνων και μπύρας στην Ελλάδα. Σε αυτό το πλαίσιιο ενισχύει το τμήμα Oenothèque της, διευρύνοντας το wine portfolio της με την προσθήκη εμβληματικών ετικετών μέσα από μια σειρά νέων συνεργασιών. Παράλληλα το συγκεκριμένο Business Unit έχει δομηθεί σαν μια «εταιρεία μέσα στην εταιρεία» με επικεφαλής τον Στάθη Σάλτα, ένα καταξιωμένο στέλεχος με μακρά εμπειρία στο χώρο του οίνου και εξειδικευμένα στελέχη της αγοράς σε ρόλους marketing και πωλήσεων
Όπως ανέφερε ο κ. Σάλτας σε χθεσινή συνάντηση με δημοσιογράφους, στους βασικούς στόχους της επόμενης 5ετίας για την ΑΜΒΥΞ συμπεριλαμβάνονται η ανάδειξη της ως κορυφαίας εταιρείας εισαγωγής, προώθησης και εμπορίας κρασιού στην Ελλάδα καθώς και η ενίσχυση του Oenotheque portfolio με τα ποιοτικότερα ελληνικά και ξένα Κτήματα.

Αυτή την στιγμή ξεχωριστή θέση στο χαρτοφυλάκιο της ΑΜΒΥΞ κατέχει ο διεθνούς κύρους Οίκος Οίνου & Οινοπνευματωδών ποτών της Moët Hennessy και το Κτήμα Άλφα ενώ υπάρχουν συνεργασίες με μερικά από τα πιο υποσχόμενα Ελληνικά κτήματα όπως τα Μωραίτης, Παλυβός, Κοκοτού κ.α. Στόχος σύμφωνα με τον κ. Σάλτα είναι στα επόμενα χρόνια το portfolio αυτό να εμπλουτιστεί με συνεργασίες με κτήματα από διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές της Ελλάδας και με κρασιά που θα έχουν διαφορετικό στυλ μεταξύ τους. Συγκεκριμένα η εταιρεία εξετάζει πιθανές συνεργασίες με οινοποιεία σε Κρήτη, Σαντορίνη και Κεντρική Ελλάδα με έμφαση σε Εύβοια και Θεσσαλονίκη. Επίσης στο portfolio της περιλαμβάνονται και συνεργασίες με τα διεθνή κτήματα Cloudy Bay (Nέα Ζηλανδία), Τerrazas de los Andes (Αργεντινή) και Chateu Galoupet (Προβηγκία).

Το Bορράστρι στην αγορά
Παράλληλα, η ΑΜΒΥΞ δημιούργησε και «ρίχνει» στην αγορά HORECA αρχικά το brand «Βορράστρι». Πρόκειται για value for money κρασί που θα μπορεί να ανταγωνιστεί το χύμα και κυκλοφορεί σε τρεις κωδικούς (λευκό, ερυθρό και ροζέ) οίνου. Φέτος θα παραχθούν 100.000 φιάλες και την οινοποίηση ανέλαβε, η Διόνυσος Οινοποιητική με σταφύλια που προέρχονται από αμπελώνες της Αιγιαλείας.

Ο στόχος για τον τζίρο
Τα κρασιά σήμερα αντιστοιχούν στο 16% του συνολικού τζίρου της ΑΜΒΥΞ με κορυφαία συνεργασία εκείνη με το Κτήμα Άλφα (1,2 εκατ. φιάλες το 2022). Οι αφρώδεις οίνοι και οι σαμπάνιες με ναυαρχίδα της κατηγορίας τη συνεργασία Moët Hennessy προσφέρουν το 26% των πωλήσεων της εταιρείας. Συνολικά, λοιπόν, οι δύο αυτές κατηγορίες αντιστοιχούν στο 42% του τζίρους, ποσοστό που εκτιμάται ότι θα φτάσει στο 47% με τις νέες συνεργασίες ξεπερνώντας το ποσοστό των «σκληρών» ποτών, (spirits) που σήμερα προσφέρουν το 45% του τζίρου. Σημειώνεται πως το 2022 η ΑΜΒΥΞ πέτυχε ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων που έφτασαν στα 145 εκατ. ευρώ καθώς και κερδοφορίας, τόσο προ φόρων, όσο και μετά φόρων, ενώ έχει μηδενικό δανεισμό. Φέτος «τρέχει» με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης ενώ αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία δραστηριοποείται σε 17 κατηγορίες ποτών και μη αλκοολούχων αντιπροσωπεύοντας συνολικά 25 οίκους με 66 brands, διανέμοντας 22,6 εκατ. φιάλες ετησίως.

Ο Γιάννης Αρτινός, Γενικός Διευθυντής της Άμβυξ, με αφορμή την ανάπτυξη του τμήματος Oenothèque, δήλωσε: «Κάθε χρονιά που περνάει μας δίνεται η ευκαιρία να καλωσορίσουμε στο χαρτοφυλάκιο της ΑΜΒΥΞ και μια νέα, σημαντική προσθήκη κτημάτων, που ενδυναμώνουν την παρουσία της στην αγορά οίνου και επιβεβαιώνουν την προσπάθεια για περαιτέρω γεωγραφική διάχυση. Παραμένουμε απόλυτα προσηλωμένοι στο όραμα μας, η Άμβυξ να γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία κρασιού στον Ελλάδα, ότι πετύχαμε και στον κλάδο των οινοπνευματωδών. Δουλεύουμε μεθοδικά προς αυτόν τον σκοπό, ώστε να ενδυναμώσουμε το χαρτοφυλάκιο μας και να ενισχύσουμε τη σχέση μας με τους πελάτες και το καταναλωτικό κοινό, αναδεικνύοντας ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει ο εγχώριος και διεθνής αμπελώνας.»
Με τη σειρά του ο κ. Στάθης Σάλτας, Oenothèque Manager της Άμβυξ, δήλωσε:
«Αισθανόμαστε πολύ υπερήφανοι που το τμήμα Oenothèque μεγαλώνει και εξελίσσεται, ανοίγοντας το δρόμο για τη γνωριμία του ελληνικού και διεθνούς αμπελώνα, με όλο και περισσότερους ανθρώπους, που επιλέγουν το κρασί αναζητώντας μια νέα εμπειρία. Έχοντας ως γνώμονα τις ανάγκες της αγοράς που εξελίσσεται διαρκώς, η ΑΜΒΥΞ συστήνει στον κόσμο ετικέτες που αντιπροσωπεύουν τη σύγχρονη εικόνα του ελληνικού και διεθνούς οίνου, αναδεικνύοντας ταυτόχρονα την ποιότητα, την προσωπικότητα και τη φιλοσοφία, που διαχρονικά χαρακτηρίζει τον κάθε οινοποιό.»