To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για το logo

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ματαιώθηκε ο διαγωνισμός για το logo

Η Ελληνικό Μέτρο προχώρησε στη ματαίωση του διαγωνισμού που είχε  προκηρύξει και αφορούσε τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

 

Υπενθυμίζεται πως στο διαγωνισμό είχε παρέμβει ο Τομέας Βranding και Design της ΕΔΕΕ, καταθέτοντας τις επισημάνσεις του με συμβουλευτική διάθεση. Σε επιστολή προς την Ελληνικό Μετρό Α.Ε., που υπογράφει o Γιώργος Καραγιάννης της 2yolk, μέλος Δ.Σ. της ΕΔΕΕ και εκπρόσωπος του τομέα, τονίζει, μεταξύ άλλων, πως η γενική πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος «εξισώνει τους επαγγελματίες και τις εταιρείες του χώρου με μη συναφείς ειδικότητες, οι οποίες προφανώς και δεν μπορούν να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις αντίστοιχων εργασιών» και ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα εφαρμογών, διάρκειας και επικοινωνιακής αποτελεσματικότητας και συνεπώς και κόστους. Ο τομέας είχε προτείνει στην Ελληνικό Μετρό να προχωρήσει σε μια νέα προσέγγιση στους όρους του διαγωνισμού και δήλωνε πως «παραμένει στη διάθεσή της για την παροχή συμβουλών, τεχνογνωσίας και υποστήριξης».

 

Η επιστολή

Αναλυτικά η επιστολή αναφέρει τα εξής:

«Αξιότιμη κυρία Σαΐτη,

Ενημερωθήκαμε από τον τύπο για την Ανοιχτή Δημόσια Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για τη δημιουργία Λογοτύπου για το σήμα του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Ο Τομέας Βranding και Design της ΕΔΕΕ αποτελείται από εξειδικευμένες εταιρίες με μεγάλη και αποδεδειγμένη εμπειρία στο χώρο της οπτικής επικοινωνίας έχοντας αναλάβει και φέρει εις πέρας σοβαρότατα έργα branding και οπτικής ταυτότητας στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Λόγω της εμπειρίας της, της θεσμικής της θέσης, και της προσπάθειας εκπαίδευσης της ελληνικής κοινωνίας στα θέματα branding και οπτικής ταυτότητας θα θέλαμε να κάνουμε τις επισημάνσεις με συμβουλευτική διάθεση.

Πιο συγκεκριμένα:

• Η δημιουργία ενός λογοτύπου αποτελεί μέρος μιας συνολικής δημιουργικής στρατηγικής. Το ιδανικό θα ήταν να αναζητήσετε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που να ενσωματώνει την εταιρική ταυτότητα, τις αξίες και το όραμα του οργανισμού.

• Η γενική πρόσκληση, σε γραφίστες, αρχιτέκτονες, διακοσμητές, εικαστικούς καλλιτέχνες και σε όσους έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν πρόταση σύμφωνα με τους ειδικούς όρους και τις προδιαγραφές του διαγωνισμού, εξισώνει τους επαγγελματίες και τις εταιρίες του χώρου με μη συναφείς ειδικότητες οι οποίες προφανώς και δεν μπορούν να κατανοήσουν τις ιδιαιτερότητες και τις απαιτήσεις αντίστοιχων εργασιών

• Περιορίζει τις επιλογές σας και ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα εφαρμογών, διάρκειας και επικοινωνιακής αποτελεσματικότητας, καθώς το ζητούμενο αποτελεί αποτέλεσμα σοβαρής μελέτης σχεδιασμού και εφαρμογών, εξειδικευμένων επαγγελματιών. Η εμπειρία τους σε έργα ανάλογου μεγέθους εγγυάται την υψηλή ποιότητα και την απρόσκοπτη εφαρμογή του λογοτύπου σε διάφορες εφαρμογές, διασφαλίζοντας την αποτελεσματική επικοινωνία της ταυτότητας του οργανισμού.

• Μια ανεπαρκής αρχική προσέγγιση, γεγονός όχι σπάνιο σε ανάλογους διαγωνισμούς, μπορεί να σας οδηγήσει σε επιπρόσθετο οικονομικό κόστος και καθυστερήσεις.

Εξειδικευμένες εταιρείες μπορούν να αναλάβουν το συνολικό έργο της ταυτότητας του οργανισμού και, υπό συνθήκες, να μπουν σε διαδικασία διαγωνισμού, καταθέτοντας ολοκληρωμένες προτάσεις που να αφορούν το σύνολο της ταυτότητας.

Αν πρόθεσή σας είναι η νέα σας ταυτότητα να αγκαλιαστεί από το κοινό σας και την πόλη συνολικότερα αλλά και, γιατί όχι, να αποτελέσει κομμάτι της ταυτότητας της πόλης, όπως συναντάμε σε ανάλογες περιπτώσεις σε πόλεις του εξωτερικού, μια νέα προσέγγιση στους όρους του διαγωνισμού, θα σας βοηθήσει να το επιτύχετε επικοινωνιακά, χωρίς να διακινδυνεύσετε ένα μέτριο αποτέλεσμα.

Με την πρόθεση να βοηθήσουμε το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. να καταλήξει σε ένα σήμα που θα εξυπηρετεί τους στόχους που έχετε θέσει και ειδικά αυτόν της εξωστρέφειας, ο Τομέας μας παραμένει στη διάθεσή σας για την παροχή συμβουλών, τεχνογνωσίας και υποστήριξης.

Με εκτίμηση,

Γιώργος Καραγιάννης

Μέλος ΔΣ της ΕΔΕΕ / Εκπρόσωπος τομέα Branding and Design»

 

Τι ζητούσε ο διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός που ματαιώθηκε ζητούσε ένα απεικονιστικό σήμα που θα συνάδει ως προς τα χαρακτηριστικά του με το αντίστοιχο σήμα του Μετρό της Περιφέρειας Αττικής. «Το λογότυπο πρέπει να είναι εύληπτο, να έχει διακριτό και πρωτότυπο χαρακτήρα και να προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού» αναφερόταν χαρακτηριστικά

Προγραμματιζόταν να απονεμηθούν τρία χρηματικά βραβεία στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις. Το πρώτο βραβείο ήταν ύψους οχτώ χιλιάδων ευρώ (8.000), το δεύτερο τεσσάρων χιλιάδων ευρώ (4.000) και το τρίτο δύο χιλιάδων ευρώ (2.000). «Στα εν λόγω ποσά δεν συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ 24%, τον οποίο θα καταβάλει η Ελληνικό Μετρό Α.Ε. στην περίπτωση που ο δικαιούχος είναι επαγγελματίας, φυσικό ή νομικό πρόσωπο που εντάσσεται σε καθεστώς ΦΠΑ», αναφερόταν στην προκήρυξη.