To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η φιλοσοφία “Never Stand Still”

Η φιλοσοφία “Never Stand Still”
Η φιλοσοφία “Never Stand Still”

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Τι σας έκανε να αποφασίσετε πως ήρθε η στιγμή να αναδιαμορφώσετε το Lenovo Brand; Γιατί θεωρείτε πως το περιβάλλον που υπάρχει σήμερα αποτελεί την κατάλληλη συγκυρία για να το πράξετε;

Q.O.B.:
Είμαστε σταθεροί στον B2B χώρο για αρκετά χρόνια, ενώ διαθέτουμε καταναλωτικά προϊόντα για πολύ καιρό τώρα. Ξεκινήσαμε, όμως, μόλις πριν από δυο χρόνια να εξελίσσουμε το consumer brand μας με άξονα τη νεότερη γενιά και ειδικά τους millennials και όσους έχουν ανάλογο τρόπο σκέψης, το λεγόμενο “millennial mindset”. Γνωρίζαμε πως αυτό ήταν ένα κομμάτι της αγοράς που δεν μπορούσαμε να αγνοήσουμε, αλλά υπήρχαν σοβαρές προκλήσεις όσον αφορά την οικοδόμηση αυθεντικών σχέσεων με αυτούς τους ανθρώπους χωρίς παράλληλα να αποξενώνουμε την κληρονομιά του brand μας. Αυτά τα τελευταία δύο χρόνια ερευνήσαμε εκτενώς και σε μεγάλο βαθμό πού, σε ποιους και με ποιον τρόπο είχε απήχηση το brand μας. Αυτή η διαδικασία είχε σαν αποτέλεσμα να ανακαλύψουμε την απλή μας αποστολή, ήτοι να χτίσουμε ένα ισχυρό premium brand για το οποίο μιλάει ο κόσμος.

adb: Τι, λοιπόν, αλλάξατε στο brand Lenovo και τι κρατήσατε ανέπαφο; Επίσης, ποιο ακριβώς μήνυμα θέλατε να περάσετε με τη νέα brand identity και σε ποιο ακριβώς κοινό;

Q.O.B.:
Είμαστε ακόμη πιστοί στο DNA και την προσωπικότητα της Lenovo, αλλά πλέον ορίζουμε την προσωπικότητά μας και στον κόσμο. Είμαστε τολμηροί, ενεργητικοί, αισιόδοξοι, και ταυτόχρονα ρεαλιστές, ξεκάθαροι, ανοιχτοί και προσιτοί. Θα αρχίσετε να βλέπετε αυτή την πιο ανθρώπινη συμπεριφορά σε όλα όσα κάνουμε, από τις καμπάνες marketing που υλοποιούμε έως τις καινοτομίες που δημιουργούμε. Προσεγγίζουμε νέα ακροατήρια και την ίδια ώρα, πολλές από αυτές τις κατηγορίες κοινού αλληλεπιδρούν με τα brands μας με νέους τρόπους. Η τεχνολογία που δημιουργούμε οδηγεί στην ανάπτυξη της τάσης της «καταναλωτικοποίησης» (consumerization) σε συνδυασμό με τα νέα διαδικτυακά μοντέλα όσον αφορά το επιχειρείν. Όλα αυτά οδηγούν σε έναν ταχύτερο, πιο αποκριτικό και πιο κοινωνικό τρόπο διάδρασης. Καθώς αυτή η ριζική αλλαγή μεταβάλλει τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούμε με τους πελάτες μας, δεν αλλοιώνει τη δέσμευσή μας στην καινοτομία.

adb: Τονίζετε πως το “Never Stand Still”, που αποτελεί μέρος της ταυτότητάς σας δεν είναι ένα απλό tagline. Τι είναι, λοιπόν, και πώς προέκυψε;

Q.O.B.:
Η νέα μας brand identity έχει χτιστεί γύρω από τη θεμελιώδη αντίληψη πως η ζωή ανταμείβει εκείνους που δεν μένουν ποτέ ακίνητοι. Μάλιστα, αυτή δεν είναι μόνο δική μας αντίληψη· τη μοιράζονται και οι βασικοί μας πελάτες. Αν μιλήσετε με fans της Lenovo, θα δείτε πως ξυπνούν κάθε πρωί με τον ενθουσιασμό να προχωρήσουν μπροστά. Συνεχώς αναζητούν νέες εμπειρίες και ποτέ δεν είναι πλήρως ικανοποιημένοι. Έχουν μέσα τους μια ενέργεια που τους κάνει να προχωρούν μπροστά. Αν μιλήσετε με τους επαγγελματικούς μας πελάτες, θα δείτε πως και αυτοί διαθέτουν αυτή την ενέργεια. Είτε πρόκειται για ΜμΕ είτε για μεγάλους οργανισμούς, το επιχειρείν σήμερα κινείται ταχύτερα από ποτέ. Για να μπορέσουν να συμβαδίσουν, οι επαγγελματίες των επιχειρήσεων και του χώρου του ΙΤ πρέπει να διατηρούν την ορμή τους, ενώ παράλληλα να παραμένουν απίστευτα εύστροφοι. Σε όλες τις κατηγορίες πελατών μας αυτό που επικρατεί είναι η καταγραφή προόδου αναφορικά με χιλιάδες διαφορετικούς στόχους, τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική ζωή. Σε τελική ανάλυση, εκείνο που έχει σημασία γι’ αυτούς είναι να μη μένουν ποτέ ακίνητοι. Έτσι, λοιπόν, και εμείς υιοθετήσαμε αυτήν τη σκέψη σαν mantra και τρόπο λειτουργίας μας.

adb: Μπορείτε να μας παρουσιάσετε συνοπτικά τις αλλαγές στο logo και τους λόγους γι’ αυτές;

Q.O.B.:
Είναι η κατάλληλη στιγμή. Η τελευταία αλλαγή στο logo μας ήταν πριν από την απόκτηση του τομέα PC της IBM το 2005, από την οποία έχουν περάσει ήδη δέκα χρόνια. Έκτοτε, έχουμε εξαγοράσει οκτώ εταιρείες, με πιο πρόσφατες εκείνες του τμήματος x86 server της IBM και της Motorola Mobility. Αυτές οι εξαγορές έχουν αλλάξει ριζικά την επιχειρηματική μας λειτουργία, οδηγώντας μας να εστιάζουμε σε servers και enterprise cloud υπηρεσίες, smartphones, tablets, PCs και διάφορα άλλα. Εσωτερικά, η λειτουργία μας έχει ευθυγραμμιστεί, ώστε να είναι πιο ευέλικτη σε αυτή τη νέα περιοχή. Το πλέον αξιοσημείωτο, όπως θα δείτε, είναι πως παρουσιάζουμε ένα εντελώς νέο, πιο προσανατολισμένο στον καταναλωτή (consumer-centric) logo. Το νέο logo της Lenovo ενσαρκώνει όλα όσα ήταν, είναι και σχεδιάζει να είναι η εταιρεία. Κάνει ένα νεύμα στην κληρονομιά μας με το κεκλιμένο “e” από το προηγούμενο λογότυπο, αλλά είναι επίσης νέο, διαθέτοντας μια καθαρή και διαχρονική εικόνα, εξηγώντας διά του παραδείγματος την αναζωογονημένη ταυτότητά μας που είναι πιο τολμηρή, πιο ενεργητική και προσεγγίζει την ψηφιακή γενιά των καταναλωτών με έναν πιο εύστοχο τρόπο.

adb: Έχετε αποφασίσει να παρουσιάζετε τη νέα ταυτότητα σταδιακά και σε βάθος χρόνου. Ποιο είναι το σχετικό χρονοδιάγραμμα, ποιες εκτελέσεις έχουν σχεδιαστεί και ποια είναι η στρατηγική πίσω από αυτή σας την απόφαση;

Q.O.B.:
H καινοτομία είναι κομμάτι του DNA της Lenovo και μας βοηθά να βελτιωνόμαστε διαρκώς και να τελειοποιούμε την επιχειρηματική μας λειτουργία. Είναι παρούσα όχι μόνο στα προϊόντα και την τεχνολογία μας αλλά και σε όλες μας τις προσπάθειες - από τη στρατηγική και τις υλοποιήσεις μας μέχρι το business model μας.

adb: Τον περασμένο Μάιο, διοργανώσατε το Lenovo Tech World, το πρώτο παγκόσμιο τεχνολογικό event, στο Πεκίνο. Η εκδήλωση αυτή έδειξε πόσο μπροστά έχει προχωρήσει η Lenovo καθώς και ποια θα είναι κατεύθυνση στο μέλλον.

Q.O.B.:
Η #goodweird καμπάνια μας είναι η πρώτη σημαντική εκστρατεία marketing που λανσάρουμε σε συνέχεια του rebranding. Καταδεικνύει τον τρόπο, με τον οποίο η προϊοντική σειρά YOGA, που παρουσιάσαμε, ενσωματώνει design και λειτουργικότητα, που δεν θα περίμενε κάποιος. Design που θα μπορούσε κάποιος να πει πως είναι περίεργο (weird), αλλά με την καλή (good) έννοια, εξαιτίας των απίστευτων πραγμάτων που επιτρέπει στους ανθρώπους να κάνουν. Αυτή είναι η πρώτη από μια σειρά σημαντικών πρωτοβουλιών marketing με στόχο να συνδέσουν τον ανθρώπινο παράγοντα της επιχειρηματικής λειτουργίας μας. Καινοτομούμε με out-of-the-box ideas, που έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν καλό με αναπάντεχους τρόπους.

adb: Επιχειρείτε να κάνετε τους εργαζομένους σας να εμπλακούν στο λανσάρισμα. Ποιες είναι οι προκλήσεις που συναντήσατε σε αυτή την προσπάθεια;

Q.O.B.:
Όντως, έχουμε ζητήσει από τους εργαζομένους μας να μας συντροφεύσουν σε αυτό το ταξίδι. Τους ζητήσαμε να μοιραστούν μαζί μας τις ιδέες τους αναφορικά με το τι θα μπορούσε να χαρακτηριστεί #goodweird, για να μπορέσουμε να αποκαλύψουμε περισσότερα αδιευκρίνιστα δεδομένα και ιδέες που μας ανοίγουν τα μάτια. Έχουμε, ήδη, γίνει μάρτυρες μεγάλης δημιουργικότητας.

adb: Όπως αναφέρετε, συνήθως, η στρατηγική σας είναι “digital-first & social-first”. Μπορείτε να μας δώσετε κάποια παραπάνω στοιχεία;

Q.O.B.:
Στη Lenovo έχουμε μια πραγματικά μετασχηματιστική προσέγγιση όσον αφορά το brand marketing, η οποία επικεντρώνεται στο customer engagement. Η προσέγγισή μας εδράζεται στην πεποίθηση πως το ακροατήριό μας, η ψηφιακή γενιά, δεν θέλει απλά να είναι θεατής. Αντιθέτως, επιθυμεί να συμμετέχει ενεργά σε ένα διάλογο με το brand.

adb: Ποιο είναι το feedback που έχετε λάβει μέχρι στιγμής; Κατανοούν και αγκαλιάζουν τον νέο χαρακτήρα του Lenovo brand οι καταναλωτές;

Q.O.B.:
Λανσάραμε τη νέα brand identity εσωτερικά την άνοιξη και μόλις παρουσιάσαμε την πρώτη μας καμπάνια στις αρχές Σεπτεμβρίου. Αυτή η καμπάνια θα αρχίσει να αποκτά momentum, καθώς θα πλησιάζουμε στις γιορτές. Περιμένουμε, λοιπόν, να έχουμε μια πλήρη αξιολόγηση της αντίδρασης του ακροατηρίου στα τέλη της χρονιάς. Βέβαια, η ανταπόκριση των καταναλωτών που έχουν ήδη έρθει σε επαφή με το brand μας -μέσω events ή των social media- είναι «ηχηρά» θετική.