To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Κυρίαρχος δημιουργικότητας η Wieden + Kennedy!

Κυρίαρχος δημιουργικότητας η Wieden + Kennedy!
Κυρίαρχος δημιουργικότητας η Wieden + Kennedy!

Το 2010, η blockbuster καμπάνια της Nike για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου της Νοτίου Αφρικής, με τίτλο «Write The Future», που δημιούργησε η Wieden+Kennedy Amsterdam, έχασε στο… νήμα την προθεσμία υποβολής συμμετοχής στον διαφημιστικό διαγωνισμό των Καννών. Παράλληλα, στέρησε, πιθανότατα, την ευκαιρία στην κριτική επιτροπή της κατηγορίας film, να παρακολουθήσει τη μεγάλη «μάχη» ανάμεσα στον Wayne Rooney και άλλους ποδοσφαιρικούς αστέρες και τον… The Man Your Man Could Smell Like του Old Spice!

Ωστόσο, η αντοχή της ιδέας της συγκεκριμένης καμπάνιας, που ακολουθεί την καριέρα ποδοσφαιρικών αστέρων, όπως ο Rooney και ο Cristiano Ronaldo, παρουσιάζοντας αυτά που θα μπορούσαν να πετύχουν στη διάρκεια του Παγκοσμίου Κυπέλλου, τη διατήρησε στο επίκεντρο, για αρκετούς μήνες μετά το τέλος της διοργάνωσης! Ο τρόπος με τον οποίο η καμπάνια «Write the Future» «αιχμαλώτισε» τις καρδιές και τις σκέψεις ολόκληρης της βιομηχανίας, αποτελεί απόδειξη για την ανάδειξή της σαν το μεγάλο νικητή του 2011.

Το τηλεοπτικό spot βρέθηκε στην κορυφή των κορυφαίων τηλεοπτικών ιδεών της χρονιάς, ωστόσο αποτέλεσε και το σημείο αναφοράς μιας πολύπλευρης καμπάνιας, που έφτασε στην κορυφή του συνόλου των βραβευθέντων της χρονιάς, λόγω της απόδοσής της, ανεξάρτητα από το μέσο ή την πλατφόρμα παρουσίας της.

Η καμπάνια της Nike πάντως, δεν έπαιζε μόνη της, στη «μάχη των κορυφαίων» του 2011, καθώς βρήκε απέναντί της την καμπάνια Response του Old Spice, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν η πιο πολυσυζητημένη social media προώθηση της χρονιάς. Μάλιστα, η πορεία αυτή, είχε προβλεφθεί από το 2010, με την ομάδα της W+K Portland να επιτρέπει σε όλους (ακόμα και στην ηθοποιό Alyssa Milano) να έρθει σε επαφή με τον Man Your Man Could Smell Like σε πραγματικό χρόνο, μέσω ενός «μαραθωνίου» παραγωγής. Μάλιστα, στο πλαίσιο αυτής της παραγωγής, τα μέλη της δημιουργικής ομάδας της διαφημιστικής εταιρείας, έγραφαν και σκηνοθετούσαν παράλληλα μέσω YouTube νέες video εκτελέσεις, ανταποκρινόμενοι στα comments που άφηναν στο συγκεκριμένο δίκτυο οι fans και οι celebrities.

Το Old Spice άφησε πίσω τον… Obama!

Απόρροια των παραπάνω, ήταν η καμπάνια του Old Spice που αποτέλεσε την πιο γρήγορα αναπτυσσόμενη interactive καμπάνια της ιστορίας, να γίνει «θρύλος» στον κόσμο του online marketing, καθώς συγκέντρωσε 5,9 εκατομμύρια views την πρώτη μέρα παρουσίας της στο YouTube, αριθμός που είναι μεγαλύτερος κι από αυτόν της ομιλίας του Barack Obama, αμέσως μετά τη νίκη του στις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ!

Τη δεύτερη μέρα προβολής της, η καμπάνια βρέθηκε μεταξύ των 11 κορυφαίων διαδικτυακών videos, ενώ την τρίτη είχε συγκεντρώσει περισσότερα από 20 εκατομμύρια views! Παράλληλα, οι followers του Old Spice στο Twitter αυξήθηκαν κατά 2700% το διάστημα αυτό, η διάδραση με τους Facebook fans παρουσίασε άνοδο 800%, ενώ η κίνηση στο OldSpice.com βελτιώθηκε κατά… 300%! Εκτός των παραπάνω, η καμπάνια κατέστησε το Old Spice σαν το «νούμερο 1» branded κανάλι του YouTube, ενώ το πλέον σημαντικότερο, ήταν πως οι πωλήσεις του brand αυξήθηκαν κατά 107%!  
   
Η επιτυχία της «Man Your Man Could Smell Like», αποδείχτηκε και έμπρακτα, καθώς βρέθηκε στην κορυφή της κατηγορίας Interactive των Cannes Lions, κέρδισε το Cannes Cyber Grand Prix, ενώ παρέλαβε, επίσης, ένα βραβείο Grandy, ένα ABC Black Cube κι ένα Best of Show, στο One Show Interactive. Παράλληλα, η Old Spice πέτυχε να συμπεριληφθεί μεταξύ των πελατών (π.χ. Honda και Cadbury), που κέρδισε διάκριση και για το sequel μιας καμπάνιας. «Η πεποίθησή κου είναι πως οι εταιρείες και οι διαφημιστές, κουράζονται από μια καμπάνια, πολύ πιο γρήγορα από έναν μέσο καταναλωτή. Αν κάνεις μια εξαιρετική δουλειά, ακούγοντας τους καταναλωτές, τότε πιστεύω πως θα μάθεις πότε να δημιουργήσεις κάτι φρέσκο και καινούριο» σημείωσε ο Associate Marketing Director της Gillette και πρώην Brand Manager του Old Spice, James Moorhead.   
 
Κυρίαρχος του creativity η W+K

Συνολικά, η Ετήσια Έκθεση του περιοδικού Creativity, συγκεντρώνει τα αποτελέσματα των επτά κορυφαίων shows της διαφημιστικής βιομηχανίας: ADC, AICP, The Andy Awards, The Cannes International Festival of Creativity, The One Show, D&AD και The Clios. Σε αυτά, παρουσιάστηκαν οι καλύτερες εταιρείες, διαφημιζόμενοι, δίκτυα, δημιουργικά στελέχη, directors και εταιρείες παραγωγής. Η έκθεση καθορίζει τις πιο πολυβραβευμένες καμπάνιες, χωρίζοντάς τες σε ξεχωριστές κατηγορίες (print, out of home, TV, integrated κλπ), καθώς κι εκείνες που έκαναν τις περισσότερες απόπειρες για να αποσπάσουν κάποιο βραβείο, σε κάθε κατηγορία. 

Αναμφισβήτητη κυρίαρχος της χρονιάς, ήταν η «οικογένεια» της Wieden+Kennedy, χάρη στις καμπάνιες που δημιούργησε και προώθησε για τους Old Spice, Nike, Levi\'s, Heineken, Chrysler. Για τη διαφημιστική εταιρεία, το θέμα ήταν περισσότερο… real estate, καθώς το γραφείο της στο Portland ήταν εκείνο που κέρδισε τις περισσότερες διακρίσεις, ακολουθούμενο από εκείνο του Amsterdam. Έτσι, οι δημιουργικοί directors του αμερικάνικου γραφείου της W+K, κατέλαβαν τις επτά από τις δέκα κορυφαίες θέσεις της αντίστοιχης κατηγορίας, ενώ έξι θέσεις κατέλαβαν οι copywriters και art directors. Η επιτυχία της καμπάνιας Response του Old Spice τοποθέτησε τη δημιουργική ομάδα της W+K, εκτός των υψηλών κλιμακίων των δημιουργικών charts, και μεταξύ των κορυφαίων directors.
  
Ισχυρή παρουσία είχε και η Droga 5 Νέας Υόρκης, με δυο από τις καμπάνιες που δημιούργησε, να περιλαμβάνονται μεταξύ των κορυφαίων της χρονιάς. Ο λόγος για την «After Hours Athlete» της Puma, που αποτελεί μια από τις δυο τηλεοπτικές καμπάνιες που βραβεύτηκαν και την «Decode» του Jay-Z/Bing, που αποτέλεσε φιναλίστ στη «μάχη» με τη Nike και βρέθηκε στην κορυφή των κατηγοριών Out of Home και Integrated and Innovative.
 
Ακολούθησε η Google, η οποία, το 2011, ήταν το Brand έγινε διάσημο για τις marketing προσπάθειές του, σε αντίθεση με όσα έπραττε τα προηγούμενα χρόνια. Ο συγκεκριμένος διαφημιζόμενος κατετάγη τρίτος στη σχετική κατάταξη, ενώ η Google Creative Lab κατέλαβε την 4η θέση μεταξύ των εταιρειών, για τις καμπάνιες «The Wilderness Downtown» και «Chrome Speed Tests». Άλλα μεγάλα βραβεία κατέληξαν στη BBDO, που διατήρησε τη θέση της στην κορυφή των δικτύων, μπροστά από τη Wieden και η Smuggler, που πήρε τη θέση της, επί μια πενταετία, κορυφαίας εταιρείας παραγωγής, MJZ.