To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Magna Global: Θετικό πρόσημο η Ελλάδα

Magna Global: Θετικό πρόσημο η Ελλάδα
Magna Global: Θετικό πρόσημο η Ελλάδα

Η Magna Global, το strategic global media unit της ΙPG Mediabrands, δημοσίευσε τις ανανεωμένες της μετρήσεις και προβλέψεις για τα Global Advertising Revenues, οι οποίες καλύπτουν 73 χώρες.

Σύμφωνα με αυτές, τα διαφημιστικά έσοδα σε παγκόσμια κλίμακα παρουσίασαν αύξηση 5,5% το 2014, αγγίζοντας τα 512 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ μέσα στο 2015 η αύξηση αυτή θα φτάσει στο 4,8%.

Σε ότι αφορά την Ελλάδα, κατάφερε να βιώσει την πρώτη ανάπτυξη με θετικό πρόσημο (+7,7%) από το 2008, ωστόσο τα επίπεδα δαπάνης παραμένουν χαμηλά. Μπορεί η χώρα να βρίσκεταισε τροχιά ανάκαμψης, ωστόσο οι διαφημιζόμενοι παραμένουν διστακτικοί να ξοδέψουν, ελέω της αβεβαιότητας και της αστάθειας που εξακολουθεί να υπάρχει. Η τηλεόραση συνεχίζει να κρατά τη μερίδα του λέοντος στη δαπάνη. Η συνδρομητική τηλεόραση από την πλευρά της παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, λόγω της μικρής παρουσίας παρόχων και της μη ύπαρξης CPM. Την ίδια στιγμή, τα billboards, σε ότι αφορά το Out of home, έχουν κριθεί παράνομα και οι διαφημίσεις σε σταθμούς λεωφορείων, έχουν πάρει τη θέση τους. Όσο για τη mobile διαφήμιση, είναι ακόμα περιορισμένη, καθώς οι διαφημιζόμενοι προτιμούν ακόμα την επένδυση στο desktop, ενώ τα social media χρησιμοποιούνται κυρίως για την αύξηση του engagement.

Για την περιφέρεια της Ευρωζώνης και τις αγορές της γενικότερα, οι οποίες υπέφεραν τα προηγούμενα 5-6 χρόνια από την οικονομική και διαφημιστική κρίση, κατάφεραν την χρονιά που προηγήθηκε να καταγράψουν θετικό πρόσημο ανάπτυξης (η Ισπανία 5,6%, η Πορτογαλία 12% και η Ιρλανδία 3,6%). Η τηλεόραση, η οποία το 2013 άγγιξε τον... πάτο, αποτέλεσε βασικό καταλύτη της ανάκαμψης, ενώ οι εκτιμήσεις της Magna Global αναφέρουν πως οι συγκεκριμένες αγορές θα καταγράψουν ανάπτυξη (έστω και μονοψήφια) το 2015, παρά το γεγονός πως η κρίση εξακολουθεί να υφίσταται.

Σημειώνεται πως η IPG Mediabrands δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με τις εταιρίες UM, Initiative και reprisemedia.

 

TAGS: advertising